Timofti Razvan

Anvelope de vara sau all season?

17 postări în acest subiect de discuţie despre Anvelope de vara sau all season?

Anvelope de vara sau all season?

Timofti Razvan

Urmeaza sa schimb anvelopele rulotei ( 195 70 15 C) , arata foarte bine dar am descoperit ca au 19 ani.As dori un sfat ce fel de anvelope folositi si daca se preteaza cele all season, in speranta ca voi reusi sa fac iesiri si in sezonul rece ( deocamdata am iesit primavara- vara- toamna).Are cineva all season pe rulota? Se merita? Cum se comporta vara? Va multumesc!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan C.

Salut Razvan. Personal, pentru mine, anvelopele all season nu sunt nici cal, nici magar. Par a fi mai mult o gluma proasta. Dar avand in vedere ca le pui pe rulota, care nu este de tractiune, poti scapa cu ele de eventualele controale, daca alegi sa iesi in sezonul rece. Deci doar din acest punct de vedere, ar merita, mai ales daca diferenta de pret nu este mare. Pot spune ca vara se comporta bine, mai ales pe carosabil umed. Tine insa nont de sarcina de incarcare, iar daca gasesti poti pune chiar cu o sarcina mai mare. 

Alegerea care o faci, sa fie cat mai buna!

Bafta!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vlad Iliescu
59 minute în urmă, Bogdan C. a scris:

Salut Razvan. Personal, pentru mine, anvelopele all season nu sunt nici cal, nici magar. Par a fi mai mult o gluma proasta. Dar avand in vedere ca le pui pe rulota, care nu este de tractiune, poti scapa cu ele de eventualele controale, daca alegi sa iesi in sezonul rece. Deci doar din acest punct de vedere, ar merita, mai ales daca diferenta de pret nu este mare. Pot spune ca vara se comporta bine, mai ales pe carosabil umed. Tine insa nont de sarcina de incarcare, iar daca gasesti poti pune chiar cu o sarcina mai mare. 

Alegerea care o faci, sa fie cat mai buna!

Bafta!

E bine ca ai pus în frază cuvântul "personal" și nu ai generalizat.

Folclorul ăsta, cum că anvelopele all seasons nu sunt bune de nimic, chiar nu îl pricep. Există niște teste din care te poți lămuri dacă sunt performante sau nu. Eu nu cred că zace pe aici vreun pilot sau ceva de genul ăsta, care ajunge să testeze limitele cauciucurilor. 

Eu am avut șapte rânduri de jante prin pod și primăvara/toamna mă găseai în fața porții, schimbând la toate mașinile. La un moment dat am zis să economisesc 2500 euro la S-max și să încerc all seasons. 4 ani cât am ținut-o, iarnă/ vară nu am simțit nici cea mai mică problemă de aderență/zgomot.

La Volvo mi-au dat roțile de iarnă la pachet cu mașina, dar dacă nu era ăsta situația, tot all seasons luam, chiar dacă e pe 20 inch.

Cred că o roată are vreo 40 kg, m-am deșelat când le-am suit în pod. Abia aștept să le dau jos și să le urc pe cele de iarnă, hernia mă paște. Oricum, mai bine singur, decât la coadă la vulcanizare. 

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Am scris un papier luuung, dar după aceea mi-am da seama și mi-am adus aminte de niște mesaje private primite și am șters totul.
Pe rulotă nu are importantă, important sa fie indicele de greutate corect.

  • Like 5

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

Eu am cumparat rulota de noua avand "all season" pe ea.

Nu am observat nimic in neregula anul trecut cu ele, fie pe zapada , noroi , uscat sau ploaie.

La masina am all season si all terrain, sunt o idee mai zgomotoase si consuma un pic mai mult ( datorita profilului AT ) dar subscriu din toata inima si cu gura pana la urechi la ce spune @Vlad Iliescu:) .

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Subscriu la cele de mai sus, am avut o experienta foarte placuta timp de 6 ani cu prima generatie de Kleber Quadraxer pe o Corsa.

 

Pentru a nu fi off-topic complet,  @Timofti Razvan, iti sugerez sa cauti sa cumperi anvelope cu indicele C (cargo), indiferent de anotimp. Acestea suporta lejer 450 Kg si, de regula, sunt ranforsate pe lateral. De asemenea, daca alegi stilul all season cu profilul benzii de rulare a anvelopei in forma de V (adica stilul Michelin CrossClimate+) , un avantaj ar fi ca in caz de ploaie abundenta cu formare de pelicula de apa, vei simti efectiv cum se lipesc de drum si iti franeaza masina cand trece peste acumularile de apa. Ma refer la viteze de autostrada, desi si in Bucuresti am simtit efectul acesta prin baltile uzuale. Si nu in ultimul rand cu un DOT cat mai recent!

 

Spor la cautat!

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Subscriu și eu cele de sus! La Touareg și la Hilux folosesc cauciucuri All season. Când am primit Hilux-ul (mașină de serviciu) avea cauciucuri All season așa a fost adusă din Germania! Singura dezavantaj, e mai zgomotos asta probabil că este și de AT. Pe rulotă tot de All season am! 

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Metoni Cristian

cred ca ti-ai raspuns singur, cand ai spus ca vrei si iarna ....deci all -season;

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Timofti Razvan

Va multumesc pentru opinii, clar vor fi C.uri, cu indicele de greutate potrivit.Nu eram convins de varianta all season, mai ales pentru sezonul cald, dar voi tine cont de experientele voastre si voi merge pe varianta all season.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ene Bogdan

Buna ziua , domnilor

 

In ultimii 10 ani am experimentat singurel , pe banii mei , problema anvelopelor pentru un camion si doua turisme . Am cumparat non name , resapate , ieftine , chinezesti , iarna si vara si am ajuns la un rezultat .

Anvelopele se impart in 3 mari categorii , directie , tractiune si remorca .

Dupa ce alegem destinatia , avem low cost , mediu cost si premium .

Mai avem pe urma , tipul de profil , coeficientul de consum la rulare cit si coeficientul de zgomot sau viteza maxima .

Acum trec la subiect , rulota este o remorca , unde in primul rind trebuiesc anvelope cargo , C- uri , un profil all seazon ar fi bun , dar cu un bun coeficient la acvaplanare , si ca brand de la mediu in sus , adica Hankook , BF Goodrich , Continental , Michelin etc .

Recomand all seazon , deoarece compazitia cauciucului este ok , atit pentru vara cit si pentru iarna , iar un alt atu este faptul ca nu se circula cu viteze mari . In general C- urile explodeaza datorita supraincarcarii . Daca C-urile nu rezista , atunci nu va rezista nici un alt tip de anvelopa .

Iarna este bine sa aveti acele huse textile antiderapante pe care sa le montati cu usurinta in situatia in care circulati pe zapada sau gheata , sau  plasele antiderapante Michelin .

Drumuri bune si concedii frumoase va doresc .

 

Cu respect

Bogdan .

  • Like 5

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan C.

@Vlad Iliescu Crede-ma ca am testat cateva seturi. Aderenta scazuta apare din cauza compozitiei cauciucului, care nu poate avea performante egale cu unul dedicat, deoarece este creat sa creasca aderenta atat la 40 de grade cat si la -20. De aici apare o aderenta mai scazuta la temperaturi ridicate decat o anvelopa de vara si mai scazute decat la temperaturi mici, decat una de iarna.

Bineinteles, ele se incadreaza in niste valori in momentul testelor de stand si se incadreaza in valori minime, ca fiind All Season. Nu degeaba sunt tari in care anvelopele all seasons, 4 season, sau ce denumiri comerciale mai gasesc producatorii, sunt interzise iarna. In unele de tot, in unele de la 0 sau 2 grade celsius.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vlad Iliescu

Nu știu de acele țări care restricționează folosirea cauciucurilor all seasons, cât timp acestea sunt inscripționate cu fulg de nea. Posibil să existe, nu neg. Dacă însă nu au fulg de nea, nici în România nu ai voie cu ele când e zăpadă pe jos.

Pun un link cu un test al unor cauciucuri serioase, eu zic că îmi susține părerile. Eu nu te contrazic că un cauciuc dedicat unui sezon n-ar fi mai bun decât unul universal. Spun doar că un utilizator normal n-are nici o problema legată de frânare, tracțiune, uzura și zgomot dacă optează pt all seasons. 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Rotaru

Salut. Recunosc că, cel puțin pt mine, țin destul de tare să folosesc anvelope dedicate, vară  - iarnă.  Prin natura serviciului mă învârt între multe anvelope. Și asta îmi zice experiența cu mașina personală și cea căpătată urmarind evoluția pe mașinile clienților.  

Acum mai trebuie luat un lucru în calcul.  Dacă folosești anvelope low cost, chiar dacă sunt dedicate, este foarte probabil să fie la fel sau chiar mai slabe decât un all season decent sau premium. Dar un dedicat premium nu cred că are șanse să piardă în față vreunui all season. Și când mă refer la a pierde sau a câștiga mă refer la  a opri cu 1 - 2 metri mai devreme,   aderență mai bună ( care e greu cuantificabilă în viața reală ) mă rog ... vreau să spun că diferențele nu sunt astronomice. Dar pentru mine aceste diferențe contează.  Oricât de performantă o fi mașina dacă anvelopa nu poate pune la sol ceea ce încerci să faci e degeaba.  Așa că prefer să cheltuiesc mai mulți bani pe o anvelopă dedicată premium pentru acei 10 cm mai puțini la distanța de frânare. Pot să facă o diferență foarte mare ( ca să nu mă exprim mai fatalist ). Trebuie să vândă și producătorii anvelopele premium cuiva, nu?

Să vorbesc și de anvelopele rulotei, că despre asta era vorba. Cu toate cele spuse mai sus totuși la rulotă cred că aș alege la urmatorul schimb anvelope all season. Consider că  un profil mai cramponat ar ajuta in sezonul rece și nu ar dezavantaja prea tare vara. Foarte simplist aș zice că o anvelopă all season are o compoziție a cauciucului mai apropiată de cele de vară și un profil apropiat de cele de iarna. Un compromis pe care l-aș face. Asta dacă ieși iarna. Altfel nu se justifică.  

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

Am cumpărat anul trecut pentru rulota Sava Trenta2 205R14 C all sezon de care sunt foarte mulțumit. Au și indice de încărcare 109, suporta peste 1 tona pe roata, ideale pentru off camping. Plus ca au un talon mai mare și mai ridica puțin rulota. La mașină numai anvelope  de la BF Goodrich all seazon all terrain (cu marcaj m+s și fulg de zăpadă) cu care tractez fără probleme pe noroi, gheata sau zăpadă, ma refer inafara șoselelor, dar asta depinde și de mașină. 

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Claudiu Fabian Milea
La 6/8/2021 la 14:10, Florin Zob a scris:

A sosit momentul sa le schimb si eu, ce parere aveti despre astea?

https://m.anvelopemag.ro/product.php?id=102500&det=Gripmax-CARGO CARRIER-195/70R14-96N

 

Salut, si eu sunt in cautare... nu am gasit pe marimea asta 195/70/R14C modele allseason...

NU stiu ce sa spun despre Gripmax, nu sunt un brand cunoscut de mine...

Eu as alege dintre urmatoarele modele:

https://www.anvelope.ro/anvelope-vara-barum-vanis-19570-r14c-10199-r.htm

https://www.anvelope-autobon.ro/anvelope-maxxis/maxxis-trailermaxx-cr-966/195-70-r14c-13032/

 

Dar inca nu sunt decis...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Florin Zob
în urmă cu 2 ore, Claudiu Fabian Milea a scris:

Salut, si eu sunt in cautare... nu am gasit pe marimea asta 195/70/R14C modele allseason...

NU stiu ce sa spun despre Gripmax, nu sunt un brand cunoscut de mine...

Eu as alege dintre urmatoarele modele:

https://www.anvelope.ro/anvelope-vara-barum-vanis-19570-r14c-10199-r.htm

https://www.anvelope-autobon.ro/anvelope-maxxis/maxxis-trailermaxx-cr-966/195-70-r14c-13032/

 

Dar inca nu sunt decis...

Azi mi-au sosit... nu am mai asteptat, din pacate am observat ca volumul de comentarii la obiect , pe forum , a scazut mult.

Am sa pun un feedback dupa ce le rulez un timp. Spor.

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.