Viorel K

Opinii despre amortizoare

5 postări în acest subiect de discuţie despre Opinii despre amortizoare

Opinii despre amortizoare

Viorel K

Tot citind specificatii la rulote, observ ca amortizoarele nu prea sunt bagate in seama, fiind un fel de cenusareasa a optionalelor. La masina e de neconceput fara, probabil rulotele fiind nelocuite in mers, se considera ca merge si fara. Daca iau insa in considerare cate socuri inerente se iau in mers, unele serioase si in viteza, si aici ma gandesc in primul la structura rulotei in ansablu, care daca se slabeste apar infiltratiile, le-as considera un “must have”. Garantia e in general de 10 ani, fara legatura cu existenta sau nu a amortizoarelor, probabil ca in intervalul asta de timp no problem, dar mai incolo cine stie. Mai ales ca in timp, pe langa slabirea structurii de la socuri, intervine si imbatrinirea materialelor de etansare, a imbinarilor etc. In accidentele cu rulote am vazut cum pur si simplu unele s-au dezintegrat surprinzator de usor, semn ca structura e destul de plapanda. In mers ca sofer nu stiu cum se simte o rulota cu amortizoare si alta fara, la denivelari, viraje mai in viteza, balans, etc. Ar fi important de stiut si daca se pot pune ulterior, in caz ca iei una sh care iti place dar nu are amortizoare, daca puntea permite. Cei mai cu experienta ce parere aveti?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Raul G

Există rulote fără amortizatoare?

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel K
în urmă cu 10 ore, Raul G a scris:

Există rulote fără amortizatoare?

De exemplu:

https://www.adria-mobil.ro/docs/aviva-400-dk-en-2020-08-24.pdf

pagina 3, ultimul rand, shock absorbers, au cerculet deci nu sunt in standard. Pret 109 e. Sau shock absorbers inseamna altceva? 

 

Weinsberg are in standard.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Amortizoarele se pot monta ulterior, proces foarte simplu in cazul puntii AL-KO. Singurele imbunatatiri pe care le aduc acestea sunt suprimarea balansului rulotei (V si H) si mentinerea contactului anvelopei cu carosabilul. Nu au nici un rol in integritatea structurii rulotei! Daca iei o groapa, socul va fi resimtit la fel de structura rulotei chiar daca are sau nu amortizoare, insa avantajul celor cu amortizoare este ca roata va oscila mai putin si va avea contact mai rapid cu carosabilul (util mai ales in procesul de franare).

In mers, cele fara amortizoare vor topai in plan vertical mai mult timp dupa trecerea peste o denivelare si, in functie de distribuirea maselor (atat in rulota, cat si in masina) va fi resimtit mai mult sau mai putin evenimentul si in masina precum tangajul unei barci pe valuri.

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

Durata de viata a amortizoarelor depinde si de conditiile de utilizare, nu numai de vechime.   Iesirile multe si in offcamping le pot deteriora.  Eu, la 2 ani dupa ce am luat rulota (de noua), am fost nevoit sa le schimb. Erau ambele plesnite, iar la unul din ele a si sarit pistonul din teaca, practic erau doua jumatati care atarnau in suruburile lor de prindere.  E necesara o privire din cand in cand pe la roti, elemete de suspensie si punte cu sasiu.  A se respecta si culorile amortizoarelor, care variaza in functie de greutatea rulotei.  Eu le consider consumabile, exact ca la masina, nu sunt pe viata.

  • Like 7
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.