Dani M

Pierdere aderenta

22 postări în acest subiect de discuţie despre Pierdere aderenta

Pierdere aderenta

Dani M

Salut.

Am un VW Passat 2.0 diesel de 2l cu 150 cp cu care trag o rula cu MMA 1200. Pe asfalt/autostrada merge perfect dar in ultimele 2 weekend-uri am avut nevoie sa fiu tractat in 2 situatii distincte:

 

1. Urcare pe drum de macadam, uscat

2. Pe iarba cu o urcare mai lina (uda) - poza de mai jos

 

Ma gandesc ca e din faptul ca tractiunea e pe fata si greutatea rulotei pe spate

 

Intrebarea mea pentru voi e care credeti ca e solutia?

 

1. Cauciucurile (desi sunt doar de 1 an sunt de vara), lanturi

2. Masina 4x4 - de genul Audi allroad

3. Suv 4x4 - de genul Touareg

 

Multumesc

IMG_20200604_181805.jpg.ba648ac1db196d0aea06a347dadb3940.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Raul G

Bună, mașinile cu tracțiune pe față suferă de pierderea aderenței mai ales în pantă și stradă cu putina aderență.
Câtă greutate ai pe cârlig? Trebuie sa ai valoarea cea mai mica dintre cele 2 admise, cea a cârligului și cea a rulotei. Dacă ai prea multă îți ridică fața mașinii, prea puțină probleme de balans la drum.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin  Leitoiu

@Dani M la intrebare as raspunde : 

2. Masina 4x4 - de genul Audi allroad

3. Suv 4x4 - de genul Touareg     ar fii solutii pentru viitor nu numai pentru  tractat rulota,  

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dani M

E un carlig Oris, greutatea maxima tractabila e 2200-2300 si rulota are 1200, deci ar trebui sa fie ok.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

 Raul se refera la apasarea pe carlig vs cea de pe protap, pe care o poti modifica dupa cum incarci rulota. 
De ex. Poti avea sarcina admisa pe carlig 225 kg dar pe protap doar 100kg.

In cazul asta nu ai voie sa depasesti cei 100 kg. 
Daca problema ta e de la lipsa de aderenta, problema aceasta e accentuata atat de greutatea rulotei in sine cat si de apasarea mai mare pe puntea spate datorata atat incarcaturii masinii cat si apasarii pe verticala pe cuiul de tractare.

 O masina cu tractiune pe spate ar fi mai putin afectata intr-o situatie similara de ex.

Poti intampina problema asta si in rampe pe asfalt ud, caz in care lanturile ar fi inutile.

Normal ca tractiunea integrala te-ar ajuta mai mult.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

Eu am folosit inainte in Passat 2010 motor tot 2.0 diesel, intampinam aceleasi probleme pe care le ai si tu. Am schimbat masina cu o Kia Sportage 4x4 tot diesel si este altceva.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Exact Gabriel, eu am pe cârlig 100 kg sarcină maximă, rulotă are tot 100 kg sarcină maximă, dar eu trebuie sa stau în jur de 90kg altfel AKS-ul face ca d...l.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dani M

Din cate vad in specificatii si carligul meu are tot 100 kg. Cum verific incarcarea pe protap?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Este o tăbliță in fața unde sunt buteliile de gaz, cel puțin Knaus-ul meu acolo o are.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dani M

Multumesc ptr lamuriri. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vasile Oae

Cel mai simplu afli cu cât apasă rulota pe cârlig cu un cantar pentru proțap. E 40 lei unul. Chiar nu e o avere.

Având cantarul, când încarci rulota, poți jungla cu distribuția greutății încât să nu depășești greutatea suportata de cârlig.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dani M

Desi sunt de acord ca incarcarea corespunzatoare e importanta, nu cred ca o incarcare diferita m-ar fi ajutat sa ies in cazurile de mai sus.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

@Dani a mea era soluția ieftină, o TP sau un 4x4 ar fii mai bun clar, dar costă.
Undeva într-o discuție postasem un video unde pe un asfalt ud și o pantă relativ ușoară un Peugeot 508 nu reușea sa urce sub nici-o formă.
L-am găsit:

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Salut @Dani M .  Inainte am avut un Ford Tranzit cu tractiune pe fata. Vara mai ales cand ploua nici o sansa nu aveam sa urc o rampa mica. Iarna pe zapada numai cu lanturi puteam sa trag rulota. Acuma detin un WV Touareg si nu am avut nici  o problema nici ín zapada, noroi sau iarba uda.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

Si stai sa vezi cum e cu reductor, autoblocant si o bena consistenta in spate in care sa bagi toate “ acareturile “ ! 😁

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

Dincolo de gluma, eu prefer sa incarc cat mai mult in masina si cat mai putin in rulota ( de regula in iesirile de 2-3 zile in rulota sunt doar ceva haine).

Spatiul mare de incarcare, tractiunea spate greutatea ~ 2.5 - 3 x rulota fac mersul cu rulota f placut. 
Cu toate acestea “ alinierea “ rulotei la masina, distribuirea greutatii in rulota au, deasemeni un rol important.77E366A3-D505-40EF-94D6-4A48774BC5CE.thumb.jpeg.6cd3df7e965d9d1dd8d751d689bd56f8.jpeg

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dani M

Si eu am incercat sa incarc cat mai mult pe masina, de aia am si optat ptr biciclete pe masina si nu pe rulota.

Cred ca cel mai greu bagaj din rulota era cortul situat in partea din spate si butelia + rezervorul cu aprox 10l de apa in partea din fata. Poate daca scoteam bagajele astea din rulota era cu 50 kg mai usoara... o sa am in vedere data viitoare.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Salut,  @Dani M!

 

Din fotografie se vede clar ca masina este supraincarcata pe partea din spate, daca nu chiar aproape de limita (cand cursa amortizorului e foarte mica). Ai incarcat foarte mult cu bagaje grele masina (tine cont ca din greutatea maxima admisa a masinii, trebuie sa scazi greutatea data de protapul rulotei (fie 50 Kg, fie 85 Kg, fie 100 Kg, dupa caz si bineinteles dupa cum s-a mai zis mai sus sa nu depaseasca greutatea maxima a apasarii pe carlig data de constructorul auto - nu de fabricantul carligului - acesta din urma promite de regula valori mai mari cu circa 25 Kg). De asemenea, ai incarcat si partea din fata a rulotei (fie in portbagaj, fie in interior - partea din fata) cu acareturi grele.

Tot din fotografie presupun ca ati fost doua persoane in voiaj (presupun, caci nu am gasit prezentarea ta - regulamentul forumului l-ai citit?), ti-as recomanda ca ceea ce este cel mai greu sa pui in spatele scaunelor fata si pe bancheta din spate, apoi pe rand, in functie de greutate si necesitate sa pui si in portbagajul masinii. In portbagajul rulotei lasa doar roata de rezerva, coarba,  butelia/buteliile si chestii foarte usoare - nivelatoare, blocatoare roti (pene din plastic) etc. Apoi, fix pe centrul rulotei, deasupra axei pui cortul, betele si ce mai ai greu. Indicat e sa le si ancorezi sa nu se plimbe prin rulota la franare. Daca ai spatiu de trecere in rulota in partea din fata, pune masa pliata jos. Peste ea poti pune lucruri usoare gen bidoane de apa goale etc. Tot undeva pe podea, cat mai aproape de centru pui tot ce tine de bucatarie daca sunt ceramice/grele. Daca sunt din plastic, le poti pune tot in fata, peste masa. Nu transporta nimic in duplapurile de sus! Dulapul cu haine e indicat sa fie si el gol-golut. Hainele pot sta in bagajele masinii. Paturile si lenjeria le poti pune in pungi pe jos in rulota, deasupra celor mentionate mai devreme. Pe cat posibil, in partea din spate a rulotei nu pune nimic in plus fata de ceea ce are rulota in dotare, nici macar pe culoar (daca exista). Daca baia e in spatele rulotei, pune foarte putina apa (3-4 litri) in rezervor. Eu am pus plin si a curs... :)

 

Drumuri bune!

  • Like 5

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dani M

Multumesc pentru lamuriri si sfaturi @NRLaurentiu. Masina este varianta sport si e un pic mai joasa dar e adevarat ca aveam bagaje in portbagaj. Rulota are layout-ul din poza de mai jos, este Sterckenam Starlett 470 PE, sunetm 2 adulti si 2 copii. Cortul este sub patul copiilor, in spate si rezervorul de apa impreuna cu masa si scaunele de camping sunt sub patul matrimonial, in fata. 

rulota.png

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

@Dani M, In acest caz, pune bagaje grele sub dineta si pe culoarul central dintre aceasta si bucatarie. Pe cat posibil, pune si mesele si scaunele tot in aceasta zona.

In rezervorul de apa principal pui maxim 10 litri de apa, nu mai mult. Daca stii ca nu faceti opriri pe traseu, lasa-l gol.

 

Sub patul matrimonial, lasa liber, nu pune nimic. Pic cu pic, se aduna si strica fengsuiul!

 

In portbagajul din fata pune doar ce am mentionat mai devreme.

 

In spate nu pune nimic, chiar daca ai usa de acces exterioara pentru bagaje voluminoase!

 

Urmand cele de mai sus, rulota va fi mult mai stabila.

 

Pe cat posibil, cantareste la protap sa nu ai mai mult de 60-65 kg. Dar nici mai putin! :) Conteaza!

 

----------------

 

In masina... nu prea ai cum sa mai distribui greutati daca sunt 4 persoane, asa ca tine cont ca greutatea pasagerilor si bagajelor sa nu depaseasca masa maxima admisa a masinii, minus cele 60-65 Kg ale protapului.

 

La pante pe iarba/asfalt ud, ia viteza (doar daca nu sunt hopuri altfel lovesti masina/rulota la balansul longitudinal). Daca nu reusesti, debarca pasagerii si incearca din nou. Sunt sigur ca va fi mai lesne decat pana acum.

 

Daca aplici cele de mai sus, la plecare, cu familia in masina, da-te jos si vezi sa nu arate masina ca in poza pusa de tine. De asemenea, daca simti balans longitudinal, nu strica sa faci si o diagnosticare a amortizoarelor de pe spate.

 

 

Vacante placute!

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

Am tras aceeasi rulota, cu mma 1000kg, in panta, pe pietris, cu Passat si cu Logan. Passatul a pierdut aderenta, Loganul nu, chiar si pe iarba uda.. Consola spate prea mare la Passat? nu stiu

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.