Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 30.09.2025 în Postări

  1. 1 punct
    @Andrei.N te înțeleg perfect! Îi perfect când ajungi cu bine înapoi chiar dacă puțin "întârziat". La fel am procedat și eu ( am cumpărat un alt cric la masina, să meargă si la rulotă) dar de care sper să nu mai am nevoie. Drumuri bune ...
  2. 1 punct
    @Mihai-Arad, mulțumesc pentru sfaturi, sunt binevenite! Anul acesta rulota s-a tot mișcat: vizita în service, plecat din service, vacanță de Paște, vacanță de rusalii. Fiecare drum cam la o lună distanță unul față de celălalt. Menționez ca verific presiunea înainte de plecare, tot timpul, să fiu sigur ca este totul OK. Anvelopele nu aveau fisuri micuțe, eu sunt obsedat de acest aspect deoarece am mai pățit-o în trecut și nu vreau să repet experiența. Incidentul despre care am povestit s-a întâmplat la întoarcerea spre casă, în concluzie, la un zile după un drum destul de lung. Ar putea fi validă explicația cu multă greutate pe o singură parte deoarece pe partea stângă vine bucătăria rulotei. Totuși, tind să cred ca suprafața carosabilului din zona respectivă avea ceva deoarece erau multe anvelope de camioane rupte și dejantate pe marginea drumului, exact cum am pățit și eu. Partea bună este ca nu am avut parte de alte stricăciuni la rulotă. La 3 săptămâni după incident am plecat în Grecia cu rulota și n-am mai avut alte probleme.
  3. 1 punct
    @Andrei.N Salutare Ai mai fost plecat cu rulota undeva asta-vara? Distanta scurta, lunga? Ai remarcat ceva neobisnuit? Cauze sunt multiple, printre care as enumera procesul “flat spotting”. Cauza principală: presiune statică prelungită Atunci când o rulotă stă nemișcată luni întregi, greutatea vehiculului apasă constant pe aceeași zonă a anvelopei, ceea ce duce la: Turtirea parțială a cauciucului în zona de contact cu solul. Modificări ale structurii interne (mai ales dacă temperatura e scăzută și cauciucul devine mai rigid). Îmbătrânirea cauciucului în poziție fixă, cu risc de crăpături fine în timp. De ce e mai frecvent la rulote și autorulote? Greutate mare pe o suprafață relativ mică (număr mic de roți). Staționare îndelungată fără mișcare – multe rulote nu se mișcă luni întregi. Suspensii mai rigide (comparativ cu mașinile), care nu absorb presiunea statică la fel de bine. Important: ce să faci dacă observi că roțile sunt “turtite” Condu rulota încet câțiva km — uneori deformarea este temporară și cauciucul “revine” după ce se încălzește. Dacă vibrațiile persistă sau simți instabilitate → mergi la un service pentru verificare, echilibrare sau înlocuire. Drumuri bune tuturor și cu mult soare pe parbriz!
  4. 1 punct
    Am pățit și eu o întâmplare similară astă vară, când mă întorceam din mini vacanța de rusalii petrecută la Kapinovski Monastery Camping, lângă Veliko Târnovo. În apropiere de Ruse, în dreptul satului Dve Mogili, aud un zgomot metalic și simt cum ansamblul începe să încetinească….trag pe dreapta și văd explozie la rulotă, pe partea stângă. Într-un minut ajunge un echipaj de poliție în dreptul meu și îmi face semn să bag într-o parcare aflată la 300m. Desfac roata cu pricina, nu am făcut poze, dar din anvelopă au rămas doar pereții laterali. Scot roata de rezervă de sub rulotă și constat ca este moale, norocul meu ca am în permanență compresor cu mine. Apoi, alta belea: constat ca am un cric ce nu funcționează. Așa ca desfac rulota, plec sa caut un service auto de unde sa împrumut un cric. Ajung la un centru care comercializează și repară utilaje agricole unde găsesc un tip drăguț ce trimite cu mine paznicul atelierului cu tot cu un cric, însă nu apuc să îl folosesc pt ca în parcare trage un echipaj din București al unor vecini din camping. M-au ajutat repede cu un cric hidraulic, am pus roata, strans șuruburile, ei au plecat imediat. M-am simțit ca la un pit stop de formula 1. Pornim, ajungem acasă, iar a doua zi primul lucru pe care-l fac este să comand 2 anvelope noi și un cric hidraulic. Partea interesantă este ca rulota nu avea anvelope vechi, erau dot 2022, presiunea o făcusem la plecare (cu 3 zile în urmă) la 4.3 bar. Totuși pe drum, în zona respectivă, am observat multe bucăți de anvelopa lăsate de camioane.
  5. 1 punct
    Ne-am intors. Doar o noapte am stat la camping pentru deversat, in rest doar off, aproape in fiecare zi in alt loc. Intr-unul dintre ele, unde mai statusem anul trecut, era vizavi de unii care inchiriau masini si vorbisem cu ei daca e voie peste noapte, au zis ca no problem, acum la fel, doar ca au mentionat ca e o lege care intezice camparea si daca vine politia, e problema noastra. Am ales locurile cu grija, in general sa fie un drum intre plaja si locul de parcare, astfel incat sa nu fim considerati pe plaja. Ne-am ajutat mult de bici, facand ture pentru recunoasterea locurilor urmatoare. Uneori am innoptat in locuri mai retrase, mai departe de plaje, si am venit dimineata la plaja. Cei care mergeti cu bici, atentie mare, nu iesiti din asfalt calare pe ele ca pericolul de pene e imens, sunt maracini cu gramada. Si chiar si duse de ghidon, verificati sa nu se fi agatat vreunul de cauciucuri, ca apoi cand mergeti se infige fatal. Problema am avut intr-o seara că am sters pe unul cu masina intr-un viraj strans, i-am lasat niste mici urme pe o aripa, eu n-am avut nimic. Era o taverna acolo, proprietarul era lucrator acolo, a iesit si patronul si a ramas sa vorbim a doua zi dimineata la o cafea. Noaptea mi-am facut o mie de ganduri, țară străină, cum mă înțeleg etc. Ne-am intors dimineata la locul faptei, ne-au poftit la masa sa discutam parca putin surprinsi ca am venit, fara nervi, calm, eu am insistat sa rezolvam legal, fie cu constatarea amiabila, fie sa-i platesc ceva dar sa-mi dea o declaratie ca e multumit cu suma, sa nu se duca apoi la politie cu pretentii mai mari si sa ma mai si bage la parasirea locului. De fapt cu patronul vorbeam, ca doar el stia engleza, si si-a pus obrazul că daca ii platesc o suma, 50-100e, e ok. Pana la urma l-am crezut si i-am dat 100e. Au fost extrem de incantati, am servit micul dejun gratis, ne-au dat si la caserole, am discutat diverse, la final patronul ne-a dat o sticla de vin, i-am dat si eu un litru de tuica de prune de tara, cunosteau "marfa", patronul a zis ca o vor servi la petrecerea de incheiere a sezonului cu personalul, ce mai, ne-am despartit prieteni, cu invitatie pentru la anul si noi cu promisiunea ca vom trece pe acolo. Faini oameni. Daca faceam amiabila si o folosea, in mod sigur pierdeam mai mult la bonus malus, mai ales ca am doua masini si baza de date cu accidentele e pe CNP.