Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 28.09.2023 în Postări

  1. 2 puncte
    Bună ziua, revin după ceva vreme cu un udate 🙂 După câțiva ani superbi petrecuți cu rulota Sprite am decis sa facem un mic upgrade, asa ca am cumpărat o nouă căsuța Dethleffs. Imaginile spun totul 😀
  2. 1 punct
    Am inceput de cateva zile o conversie de Peugeot boxer L4H2, 2018, 81.000km. Masina e chiar ok, are webasto pt ca a facut comunitatea si se dormea in ea, (are, de fapt avea, panoul decupat si montat un pat in spatele cabinei sus, izolat cu niste textil de spatiul de marfa). A avut tego pe jos lipit profesional, pe fiecare bucatica de podea, m-am caznit cateva ore sa il dau jos si apoi inca sa curat restul de silicon, dar macar la urma era "boboc". Tego mai fost prins si cu ceva autoforante in podeaua de metal, vrand-nevrand voi pune sipci si in locul lor ca sa le astup, dar de data asta voi baga holsuruburile de dedesubt. Nu vreau sa va plictisesc cu banalitati, cred ca s-a dus vremea cand o conversie era o curiozitate pentru foarte multi. Mai degraba am sa punctez cateva chestii cu care vin in plus sau in detaliu, daca se mai poate veni in plus cu ceva, la cate conversii sunt pe net. Pe de alta parte as avea nevoie de niste sfaturi la sirul nesfarsit de probleme pe care il aduce o atare lucrare. De exemplu ce am facut sa zic in plus. Am dat cu un spray pelicula cauciucata (din dedeman) in praguri, dupa ce le-am spalat. Mai aveam dintr-un flacon cam jumatate, negru, si nu mi-a ajuns. Am mai luat identic dar transparent. Totusi e diferit, mai fluid si mai subtire, se intinde mai bine dar in strat mai subtire. Pe flacoane e o poza cu tubulatura de scurgeri de pe case. Nu e bun la asa ceva, mult mai bun e siliconul. Am dat cu mastic siliconic in interior pe bumbii care tin ornamentele de plastic negre de pe exterior. De la ploaie sau spalat mai poate intra apa pe acolo. Am spalat tot interiorul cu apa si am degresat cu carpa inmuiata in alcool. Apoi am bagat pe unde am putut armaflex autoadeziv de 6mm, chiar si bucatele mici in spatiile f inguste sau mici. Migala multa si taieturi de la tabla pe dosul mainilor. Nu se poate lucra cu manusi ca trebuie desprinsa folia de pe verso. Din acest p. de v. plus alte cateva, e mai bun cel cu adeziv separat, dar are si acesta avantajele lui. Mi-a intrat un sul si putin dar voi mai si dubla in locurile unde nu pot pune altceva mai gros (cum e in zona mecanismelor de la usi). Am mai luat ceva care pare a fi leit celotex, de 3cm, cam scumpicel, (vreo 57lei/mp si vreo 370 transportul) dar se cheama altfel. E f rigid, pt podea e f bun, dar la pereti cred ca o sa ma cam chinuie. O sa mai captusesc cu spuma Penosil pe unde e cazul. Avantajul acestui material e lambda, undeva la 0,022. Produsele curente gen polistiren extrudat, vata bazaltica... au lejer peste 0,34. O sa vad daca nu imi va parea rau ca nu am luat vata bazaltica, cel putin ca usurinta de lucru. Cred ca am luat si cam prea mult. Si nu stiu cat de bine se va lipi, are staniol pe ambele parti. Am cerut la magazin de unde le-am luat si mi-au dat un spray de lipit polistiren. Ca toata lumea, o sa inghesui si vata de sticla in coaste cat o sa pot, desi sunt voci care spun ca e inutil, eu o sa pun, deocamdata urmeaza sa trag firele electrice. Vreau sa circul cat de cat in lagalitate pana la omologare si una dintre probleme sunt geamurile. Asa ca am vorbit la o firma de carosari autorizata rar (si una dintre putinele care monteaza geamuri, cele mai multe la care am sunat pun doar folii) si care face si omologari de dube in autorulote, si mi-a zis ca pe CIV nu scrie nimic de geamuri. Totusi cred ca o sa le montez la Corda, deja am vorbit, macar le arat factura la politisti daca o fi ceva. Mai ramane problema panoului despartitor, pe care l-am dat jos cu ceva munca dat fiind patul si care acum a ramas decupat sus in zona patului. Anul viitor in martie expira ITP-ul si sa vad cum rezolv, ca nu cred ca apuc omologarea pana atunci. Chiar daca il montez la loc e partial. Alta chestie, vreau sa pun camera de marsarier si evident un ecran ceva. Problema e ecranul. Masina are acum un radio obisnuit montat de proprietar si mai e un spatiu liber. As fi optat pentru eliminarea radioului si sa pun un ecran cat tot spatiul respectiv, ceva cu andriod, navigatie, radio si cu ce mai vine, dar mi-a zis cineva ca astea "cu de toate" fac figuri, dau rateruri fel de fel, chiar si cele la 1000 lei, si mai bine merg pe monitor separat. Cei care aveti asa ceva sunteti multumiti, aveti probleme? Ideea e mai mult de design, monitorul separat e cam nasol. Altfel nu prea butonez aplicatii, cu atat mai putin de la volan, iar ca gps m-as folosi de telefon destul de ok, ca si acum. Mai am o intrebare la partea electrica, practica. Vreau sa trag fire separate, tin amperaj mai mult dar mai mult decat atat, pot sa le trag pe trasee separate, sau asa ma gandesc eu. Toate circuitele trec prin sigurante si o mare parte si prin intrerupatoare (pentru lumini, pompa de apa, frigider, prize...). Are rost sa plimb ambele fire catre un intrerupator/siguranta, daca prin acestea trece doar un fir (plusul)? Nu pot cu firele de minus sa o iau pe scurtatura catre doza/consumatori?
  3. 1 punct
  4. 1 punct
  5. 1 punct
    Salut Viorel, Imi permit sa ma bag in seama deoarece lucrez, intamplator, tot la o reprezentanta Peugeot, dar din Bucuresti. Contactatea clientului in 5-7 zile de la interventie este obligatie in standardul de marca. La intervale de timp importatorul oficial din Ro face si el sondajul lui pentru a vedea daca reprezentantele si-au facut treaba, existand chiar si consecinte pt nerespectatea standardelor. Acum revenind la problema ta. Da, intr-adevar este o problema stiuta a pompelor de ad-blue, dar nu doar la Peugeot, ci la toti producatorii de masini. Grupul PSA (mai nou Stellantis) ofera si participari comerciale in functie de vechimea masinii si efectuarea reviziilor in service-urile autorizate. Ca si un sfat, tine noul rezervor in permanenta plin, astfel incat sa eviti cat mai mult posibil ca pompa sa traga aer, deoarece ureea in combinatie cu aerul cristalizeaza, iar conducta de la pompa e cam cat o mina de pix de subtire. Mai exista pe piata, dar nu le-am incercat pana acum, niste aditivi care se baga in adblue inainte de a alimenta care ar inhiba cristalizarea. Trimis de pe al meu SM-G986B folosind Tapatalk
  6. 1 punct
    Episodul 1/3 cu partea tehnica. In prima zi, in Rm Valcea mi-a aparut in bord mesajul "Check Ad blue system" si s-a aprins martorul de motor, fara limita de km sau scadere de putere. Am completat cu ad blue imediat de la un peco, au intrat doar 5l, stiam ca mare lucru nu rezolv ca nu mersesem mult de cand mai pusesem. Am cautat pe net si am vazut ca la Sibiu sunt doua reprezentate Peugeot, asa ca am plecat intr-acolo, desi era cam tarziu, macar dimineata la prima ora puteam fi la service. Pe drum, in cativa km martorul s-a stins, mare bucurie, dar a reaparut dupa alti cativa km. Masina mergea normal. A doua zi, in Sibiu, ghinion. La ambele reprezentante, cei care lucrau cu testerele lipseau mai multe zile. Tot stand prin service si nestiind incotro s-o apucam, cineva, care initial a zis ca nu poate testa ca nu stie, s-a oferit sa imi stearga eroarea, cu explicatia ca poate a aparut din intamplare. Motivul real a fost ca anterior vorbise cu prietena la telefon si planuisera sa iasa undeva, si a zis ca un ciubuc nu strica. De-asta a si zis sa dam cat credem. A facut-o chinuit, intreband de mai multe ori la telefon pe cineva. A mai zis ca daca e pompa de ad blue, nu exista pe stoc in toata tara. Un client a dat varianta sa golim rezervorul de ad blue si sa bagam lichid proaspat, el a rezolvat o problema asemanatoarea asa. Deocamdata am zis ca mai cautam reprezentante apropiate pe net si am gasit in Medias. Am sunat si am vorbit cu ei, sunt doi frati care au service-ul, ulterior am aflat ca de fapt e o afacere de familie, lucreaza si sotiile, rude etc. Au avut rabdare si mi-au explicat ce si cum in detaliu, ca e un defect specific Peugeot, ca imi trebuie planificare pentru lucrare si sunt ocupati pana peste cap, si oricum posibil sa nu gasim pompa pe stoc, insa bine ca nu avem limitare de km sau scadere de putere. De fapt pompa e cu rezervor cu tot si costa putin sub 1000e. Le-am dat si varianta cu inlocuirea lichidului si au zis ca daca Peugeot nu mentioneaza metoda respectiva ei nu au incercat-o si cel mai probabil ca nu rezolva. A doua zi dimineata eram la poarta la ei. Din nou, foarte amabili, ne-au servit destul de repede, printre "picaturi" au pus testerul, arata presiune zero, apoi un manometru ca sa se convinga ca nu e indicatie eronata, la fel. Trebuia alta pompa. Si noroc!! Erau pe stoc, cu livrarea a doua zi. Noi sau reconditionate, astea mai ieftine cu vreo 400lei. Initial am cerut noua, dar mi-au zis ca si cele reconditionate vin ca noi, in cutie, cu garantie 2 ani. M-am razgandit si am ales reconditionata pe ideea ca poate daca cele noi, fabricate mai la inceput, aveau un defect de fabricatie, ulterior l-au remediat. A doua zi pe la 11 a venit piesa si pe la 1 si ceva era gata. Mi-au facut si card de asistenta Peugeot, adica daca raman cu masina defecta undeva in tara, vin si ma iau pe platforma si ma duc la cel mai apropiat service Peugeot, gratis. Desi in service era un balamuc adevarat de clienti, unul dintre frati a mers in proba cu mine prin oras si inca destul de mult. Pe drum am mai vorbit una-alta despre masini si l-am intrebat daca ar fi util sa mai alimentez cand si cand cu motorina aditivata. Mi-a raspuns ca oricum masina are un rezervor de aditiv de vreo 2,4 litri parca, s-a uitat pe tester si a zis ca mai are vreo 1,8 l, realimentarea cu aditiv se face la reprezentanta si costa cateva sute de lei. Nu stiam si nu prea m-am bucurat, desi consumul nu pare mare, masina avand 85.000km, dar macar mi-am luat grija cu motorina aditivata de la peco. M-a mai sfatuit iarna sa am grija ca bateria sa fie ok, pentru ca trebuie sa incalzeasca ad blue-ul daca se face mai frig de -11 grade. Totul a costat vreo 3800lei. Dupa vreo saptamana m-a sunat cineva de la ei sa ma intrebe daca totul e ok si daca am fost multumit de servicii. Prin Buc nu prea vezi asa ceva.
  7. 1 punct
  8. 1 punct
    Salutare Pe acest 'sector de trotuar" - NU SE FUMEAZA! Calitatea orasului catalogata Liniste si multi verdeata ....
  9. 1 punct
    ... urmatoarea "tinta" propusa, castelul din Villandry. O bijuterie., pastrata pina-n zilele noastre.. Gradina si parcul m-au lasat fara cuvinte. woauuu ... Ah, parcarea ptr autorulote: 14 Euro (incl. taxa Tourist, + facilitati). 500 m Pina la Castel, 200 m de Loara (Loire). Satucul foarte frumos, liniste... Vremea, superba ptr vizitat, ptr plimbare. Pe curand
  10. 1 punct
    ... lacul si padurea m-au atras de la prima vedere. Vremea foarte frumoasa m-a determinat sa Mai raman o zi. Practic balaceala si plimbare prin padurea. Atentie!
  11. 1 punct
    Te-ai înhămat și tu la o treabă serioasă ❗️ Într-adevăr foarte mulți s-au pus pe conversii în ultimul timp, în regie proprie sau la firme, care și acestea, datorită trendului s-au înmulțit. Și asta e bine. Una peste alta... baftă și spor în toate ❗️