Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 13.06.2023 în Postări

  1. 1 punct
    Bună dimineața!
  2. 1 punct
  3. 1 punct
    @Mihai-Arad Nu e vorba ca acum mi-am dat seama, chiar ma bucur din plin de conversie.( din cele aproape 100 de nopti pot spune ca 30-40% sunt in interes de servici dar ma ajuta foarte mult faptul ca am camperul disponibil) Faceam aceasta comparatie pentru ca sunt foarte multi care s-au apucat de ele si au ramas neterminate- bani clar pierduti sau altii care le-au facut si ies maxim 20-25 de zile intr-un an. E drept ca nu am luat in calcul pasiunea de a lucra si pasiunea pentru campervan in sine. A fost un calcul la rece. Asa cum spunea @NRLaurentiu tine si de filozofia de viata. Si pentru ca tot a adus vorba de nemti ei isi cam fac aceste calcule inainte de a cumpara un autoturism sau un campervan.
  4. 1 punct
    As vrea sa aduc pe masa subiectul din titlu. Conversie sau inchiriere(campervan,autorulota etc) In primul rand as vrea sa plecam de la costuri. Sa faci un campervan cel putin asemanator cu unul de fabrica sau chiar mai bun inseamna sa investeti ceva bani. Facem o lista scurta: Omologare-incep cu acest aspect pentru ca vreau sa compar 2 lucruri asemanatoare. Nu vreau sa compar o duba cu o autorulota de inchiriat. Izolatie(fonica,termica) Placaj pereti si tavan Placaj mobilier Sistem sanitar(pompa, furtun. rezervoare, scurgeri, etc) Sistem electric(panou, mppt, charger, dc to dc sau vsr relay,invertor,baterie) Trape Geamuri Scaune suplimentare si swivel pentru celelalte Sistem de incalzire(aici includ si apa si caldura) Sistem de racire(AC- optional) Baie/bucatarie(chiuveta, baterie, wc, ) Pentru a pastra cel putin calitatea unui campervan de fabrica trebuie sa dam pe aceste lucruri minim 10.000E (daca doriti editez ulterior pe fiecare in parte pretul) dar mai jos de atat nu cred ca iese. O masina in mintile ei pe care sa o folosesti aproximativ 10 ani fara investitii majore costa undeva la 15.000E(aici includ si eventualele costuri dupa achizitie: cauciucuri, revizie distributie, mici reparatii) Total costuri: minim 25.000 E. Alte costuri ca si proprietar: impozit- minim 300ron/an, asigurare - minim 1500 ron/an, vigneta -130 ron/an, 2 randuri de anvelope- minim 5000ron/10 ani,cel putin 5 revizii in cei 10 ani- 8000ron. Total: 3000+15000+1300+5000+8000=32.300- rotunjit 6500E Deci in 10 ani cheltuim cu acest campervan 10.000 conversia, 15.000 masina, 6500 costuri de exploatare. Mai scadem pretul obtinut la o eventuala vanzare peste 10 ani....de aproximativ 12.500 ca sa fiu generos si ajungem la o investitie de 19.000 E Ar mai fi costuri de luat in calcul: echipament camping de exemplu. Am considerat ca au valoare prea mica fata de discutia generala si pot fi incluse in costul conversiei. Renteaza? Sa blochezi banii? Daca nu iesi minim 20 de nopti pe an garantat nu renteaza. Dar si daca iesi 20-30 de nopti. Merita sa blochezi atatia bani cand poti sa ii investesti in altceva care sa iti aduca profit? Economic dupa parerea mea ar trebui sa folosesti o conversie minim 50 de nopti pe an pentru a fi o investitie si nu o cheltuiala. Astept pareri, opinii si orice comentarii. Personal cand am facut conversia mi s-a parut imens costul inchirierii. Daca calculez nu e chiar asa mare. Eu unul pot spune ca sunt dintre norocosii care se apropie de 100 de nopti pe an petrecute in camper. Deci ma bucur de banii investiti, nu cheltuiti. Si in final vreau sa spun ca nu am beneficii sau interese la firmele de inchirieri. E pur si simplu un calcul economic. Vacante placute, multe si lungi va doresc tuturor.
  5. 1 punct
    Fara sa iau in deradere discutia, aceasta s-ar rezuma, pe scurt: va place sa fiti casatoriti sau sa mergeti 20-30 zile pe an la bordel? Si exrem de scurt, pasiunea pentru ceva nu prea poate fi cuantificata. Evident ca dpdv financiar este mai ieftin sa mergem pe varianta inchiriat (camper, casa etc.) Asta tine foarte mult si de filozofia de viata: germanii sunt altfel decat noi, de exemplu, mai pragmatici.