Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 19.03.2023 în Postări

  1. 4 puncte
    Iata, a venit si soarele si primavara pe strada mea, am o sapt de cand sunt propietarul unei rulote Fendt Platin 495 TFB, am adus-o personal din Olanda si acum ma ocup de inregistrarea ei, are deja numere rosii, maine mergem la RAR, apoi ANAF. "Fundatica, caci asa ii spun, are 7m, 1290kg goala si 1700 MMA, e din 2010, are mover, Tv si antena, marchiza, izolatie pt iarna. Urmeaza sa-i punem panou solar si cele necesare. Nu in ultimul rand vreau sa le multumesc colegilor @Bogdan C. si @Viorel C. care m-au ajutat cu sfaturi. Va astept cu drag cu sfaturi si intrebari daca aveti. Las si cateva poze.
  2. 3 puncte
    Cum spuneam anterior, daca as avea posibilitatea de a alege as lua urmatoarea masina tot o camioneta, asta cuplat si la lipsa mea de imaginatie mi-a adus un nou Ford Ranger in curte, de data asta in varianta Raptor: Nu am apucat sa vad cum tracteaza si probabil nu se va intampla asta prea curand dar e o senzatie diferita fata de vechiul Ranger in primul rand datorita sistemului de suspensie dar si al dimensiunii rotilor. In afara soselelor se comporta admirabil, mult mai potenta decat incercarile firave la care o supun eu. Are o apetenta sporita de a se murdarii 😁:
  3. 3 puncte
    Sa va bucurati de ea! PS. Inca nu au aparut “cunoscatorii” care sa strambe din nas ca e “submotorizata”? 😁
  4. 3 puncte
    Dragi Prieteni, iubitori ai rulotismului! Am fost șocați cu toții de vestea că Attila ne-a părăsit, lăsând în urma lui un gol imens. Ne pregătim să păstrăm amintirile definitorii, legate de personalitatea sa, sub forma unei colecții de scrieri adunate de la noi cei, pasionați de acest hobby. Vă rugăm, dacă doriți să împărtășiți cu noi o întâmplare plăcută sau o experiență comună, care să reflecte ospitalitatea, ingeniozitatea, umorul lui Attila, felul lui de fi, să ne povestiți chiar și aici, sau puteți să ne scrieți la adresa de e-mail istvanlorant@gmail.com. În calitate de prieteni apropiați, vă mulțumim anticipat, Lóri și Emese
  5. 2 puncte
    Prezint mașinuța noastră, este un BMW X5 2017, cu motor de 2L. Inițial am fost sceptic in ceea ce privește tractarea însă după un drum Zalău - Bucuresti cu oprire la Cheile Turzii pot spune ca ma declar mulțumit. - Cod motor B47 - 7 locuri si dotări de excepție. -Pachet M exterior/ interior; -Jante 20” double spoke 469; -pachet shadow line exterior; -ornamente carbon la interior; -rear seat entertainment ce poate reda media de pe DVD, usb/hdd extern, screen mirroring, hdmi; -sonorizare Bang & Olufsen; -sistem navigație profesional cu Apple CarPlay wireless; -încărcare wireless pt telefoane mobile; -head up display; -scaune fata confort cu încălzire, reglaj lombar, reglaj pt umeri, memorii si reglaj electric; -bancheta spate încălzită; -al treilea rând scaune; -coloană direcție reglabilă electric cu confort access; -cadran digital; -trapa panoramică; -Connected drive (diverse funcții ce se pot activa de la distanța); -încălzire si ventilație auxiliară (webasto) cu telecomanda sau din aplicație; -faruri adaptive full led inteligente ce si asistent schimbare faza; -proiectoare led; -surround view (camere 360); -senzori parcare fata/spate; -sisteme siguranța pasiva (avertizor coliziune cu frânare automata, asistent schimbare banda mers); -asistent unghi mort; -oglinzi anti orbire; -climatizare pe 4 zone; -pachet lumini (exterioare pe mânerele ușilor + ambientale în interior și culori ce se pot modifica); -comfort access (keyless entry & keyless go) -suspensie perne aer la puntea spate; -sistem organizare portbagaj; -plasa bagaje; -hotspot wifi; -cârlig retractabil electric; -privacy glass si altele. Mașina o avem de un an. Inițial credeam ca este un compromis deoarece nu vedeam cum un SUV se poate descurca decent cu motor de 2.0 însă ma declar uimit și imi place mai mult pe măsura ce o conduc. Este suficient de încăpătoare pentru nevoile noastre (2 copii și un cățel), foarte confortabila și costuri decente in ceea ce privește revizii, impozite, consum.
  6. 2 puncte
    Salutari din partea mea, sunt destul de prins cu serviciul, dar citesc zilnic, nu prea am timp de scris dar nu pierd un topic. Va las cu o poză de la serviciu urând la toți o primăvară minunată Inviato dal mio CPH2251 utilizzando Tapatalk
  7. 2 puncte
    Felicitări pentru achiziție! Este o mașină de vis! De când a apărut primul model de X5 am zis că și eu o să am cândva un X5. Sunt fan BMW însă conduc un Q5. Să aveți parte de ea!
  8. 2 puncte
    Am reușit în urmă cu o săptămână să mă mobilizez, împreună cu fiul cel mare, să mergem după rulotă cu dorința de a campa o noapte pe traseu. Zis și făcut, am ales camping Cheile Turzii chiar in prima zi de activitate a primăverii. Drumul a fost fără peripeții, am apucat să vedem că unul dintre picioarele de calare ar trebui înlocuit, cred ca are axul strâmb, se desface foarte greu. Trebuie neaparat înlocuite aplicele din interior și ce mai găsim. Rulota se afla la service, urmează să îi vină rândul pentru o verificare amănunțită și să vedem ce mai trebuie remediat, îmbunătățit sau înlocuit. va urma…
  9. 1 punct
    Posibil ca si masina sa influenteze dar pana sa ajung in Romania, nu am avut nicio problema sau sa simt acel balans pe care l-am simtit pe drumurile patriei pline de denivelari. Toate cele bune si cu siguranta voi reveni cu poze, cine stie, poate ne vom si intalni.
  10. 1 punct
    Cu un Passat 2.0 4x4, DSG, 200CP
  11. 1 punct
    Sa o stăpâniți sănătos. Si sa va ducă prin multe locuri. Arata fain. O intrebare: cu ce tractați bijuteria asta?
  12. 1 punct
    Multumesc tuturor! @Andrei.N sigur ca da, voi fi disponibil la orice intrebari. Eu am procedat asa, am gasit rulota pe site ul celor de la Bovag https://www.viabovag.nl/kamperen/merk-fendt/bouwjaar-vanaf-2010/voertuigsoort-caravan Rulota a aparut in ziua respectiva, am luat legatura cu propietarul(companie de vanzari rulote) si am negociat cat am putut, nu prea mult, dar am ajuns la un pret care se incadra in buget. Am rezervat-o si le-am spus ca in 2 sapt voi ajunge dupa ea. Intre timp au urmat tot felul de intrebari din partea mea, ei s-au ocupat de hartiile de export si numere. Au fost foarte reticenti la faza cu asigurarea motivand ca ei nu fac si nu au facut asa ceva, insa dupa lungi insistente au reusit sa o faca si pe asta. Cu drumul am avut marele avantaj ca am putut deconta cateva plinuri, insa cu pretul ca a trebuit sa lucrez din Germania pt 3 zile, totusi am zis ca merita avand in vedere ca la intoarcere consumul a fost de 10,4 Am incercat sa o verific cat am putut si stiut si sper sa fi fost ok, nu are pete, podea moale, pereti care sa sune a gol, lovituri sau urme de grindina. O singura valoare la aparatul de masurat umiditatea inca imi da de furca deasupra usii de intrare, poate @Bogdan C. sa ma ajute aici, in rest rulota se prezinta f bine. Dealerul a facut testele de frana, gaz, umiditate, si mi-a dat un certificat Bovag. La intoarcere am dormit in rulota de 2 ori in 2 parcari diferite unde am dat drumul la incalzire fara ventilatie(nu aveam 220V) si a fost f bine la temp de 2-3 grade. Nu am fost oprit de politie, la granita cu Romania, vamesii unguri nu erau prezenti iar vamesul roman doar m-a intrebat daca acum am cumparat-o si cam atat a fost. Cum am intrat in Romania am inceput sa simt ce inseamna sa conduci cu rulota in spate, aveam un balans pe verticala foarte deranjant pe care nu-l simtisem in tarile precedente. Mi s-a spus ca ar fi de la rulota goala, neechilibrata,vedem cand o sa pun ceva greutate cum se va comporta. Singurul compromis pe care l-am facut a fost frigiderul, doream un frigider mare dar rulota avea unul mic, vedem cum ne gospodarim si daca mai trebuie vom luat un frigider portabil. O sa mai scriu si de inscrierea in Romania imediat ce voi avea mai multe de scris, deocamdata doar numerele rosii le am. Posibil sa fi omis cateceva dar daca te intereseaza ceva anume pe tine sau alt coleg, va rog sa-mi spuneti si va ofer detalii cu mare drag.
  13. 1 punct
    Super fain! Are toate dotările posibile! Încă odată felicitări!
  14. 1 punct
    Felicitari, Gabriel, ai o camioneta superba! Sunt înnebunit după Raptor, arata cu totul și cu totul aparte.
  15. 1 punct
    @Edi Denes iupiii !!! Soare si promavara din plin! Asa sa ramana. Cu soare si vant sin spate! Felicitari pentru achizitie! Sa va bucurati de ea cat mai mult!
  16. 1 punct
  17. 1 punct
    Felicitări, Raptor este o lume a se, nu se compara cu celelalte pick-up. Este top pe strada și pe teren Inviato dal mio CPH2251 utilizzando Tapatalk
  18. 1 punct
    Felicitări, este o mașină de vis, arată minunat. Inviato dal mio CPH2251 utilizzando Tapatalk
  19. 1 punct
  20. 1 punct
    @Fejer Antal , . Și eu am foat fascinat de X5 de când a apărut, in 99, E70-ul Facelift este in continuare preferatul meu dpdv al design-ului, însă acum este model vechi. Mașina visurilor, in momentul de față, este noul X5 însă are un preț prohibitiv. Culmea, F15-le nu mi-a plăcut de loc însă mi-a surâs exemplarul curent prin prisma dotărilor. @Gabriel I, mulțumesc! Foarte buna remarca vizavi de motorizare, am avut și eu dilema asta însă am demontat-o după primele drumuri pe care le-am făcut la volan. Am cumpărat mașina la o licitație, a avut un preț bun, însă am verificat întâi specificațiile și am rămas plăcut surprins sa constat ca avea același demaraj 0-100 ca fosta mașina (Land Rover Discovery 5, model 2018, 3.0 V6 cu 258 cp). Am avut dubii despre cum se va descurca odată ce agat rulota după ea, însă m-a surprins in mod plăcut.
  21. 1 punct
    Multumesc @Fejer Antal14500 eur.
  22. 1 punct
  23. 1 punct
  24. 1 punct
  25. 1 punct
    Frumoasă mașina, felicitari, sa o folosiți cu drag! Nu cred ca va dezamagi odată ce legati rulota.
  26. 1 punct
    Depinde cat vrei sa mai bagi in sistem. Un smart shunt, il gasesc extrem de util ca sa echilibrezi consumul in functie de cat da panoul, asta ziua, iar dimineata urmatoare sa stii cat ai papat noaptea din baterie si cum stai, in functie si de cat de senin e cerul. Daca urmeaza sa fie f intunecat toata ziua, trebuie sa mai ai o varianta gen incarcat de la alternator sau un incarcator de baterie la 230v si te conectezi la camping (daca nu are invertorul intrare de 230V). Un intrerupator bipolar (disjunctor) intre solar in controller, ca sa decuplezi panourile in caz de ceva, de ex daca deconectezi bateria din cine stie ce motiv. O siguranta (preferabil automata) intre baterie si invertor, marimea depinde de cat vrei sa tragi din baterie. La 1500w probabil undeva la 120A, dar trebuie sa ai si baterie pe masura si cabluri macar de 35mmp, papuci de calitate si sertizare ca lumea. O siguranta de 6-10A pe iesirea din invertor, pt rulota preferabil clasa B (e vorba de intarzierea la declansare in caz de depasire a amperajului, la clasa B declanseaza repede fata de clasa C). Cablurile presupun ca sunt de solar. Eu am mers pe 6mmp la un panou de 455w.
  27. 1 punct
    O punte noua e undeva pe la 3000 lei, cu tamburi si cabluri de frana incluse. . La GamaPel in Cluj. Si daca tot o schimbi, pune una mai zdrvana sa te tina. Si eu am schimbat puntea la un 450 FU, care avea doar un an, din alta cauza (am vrut sa maresc. garda la sol). In general sunt calculate la limita, punte de 1300 kg la o rulota cu MMA de 1300 kg, care la supraincarcare si drumuri de Romania se mai ‘cracaneaza’ un pic. Daca montezi o punte de 1700 kg la aceiasi rulota e altceva….de aceea cand cumperi un Weinsberg, de exemplu, ai si optiunea de punte mai rezistenta.
  28. 1 punct
    Update control curent intern rulota. E defapt un Raspberry pie legat la un ecran touch tot raspbi intr-o carcasa de plastic facuta 3D. Se leaga prin cabluri USB la un shunt Victron ce da date despre consum curent baterie + incarcare solara.