Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 29.01.2023 în Postări
-
4 puncteBună dimineața! Noi avem parte de iarnă adevărată! O zi de duminică binecuvântată vă dorim!
-
4 puncteSalut, @Florin Smolnicki , Ce-mi vine pe moment: - faci curat si scoti tot din rulota (deci cu dulapuri goale, eventual o patura intr-unul dintre ele, exemplificativ, sifonier cu doar un umeras-doua din plastic, exemplificativ, fara tacamuri metalice-poate doar unele exemplificativ din lemn, la set); - echipament racordare/campare (furtun, cablu electric, bidon apa curata/murdara, cort rulota, treapta acces, scaun (mai solid, asa, ca pentru tavaleala, masa, felinar etc.); - un panou solar mic (daca ai) si neaparat izolarea bornei plus de la bateria de acumulatori. Eu as monta provizoriu o siguranta de 1 A langa borna, sa nu-i vina cuiva ideea sa bage un cui la vreo priza 12 V; - decuplarea sigurantei de la pompa de apa - din cand in cand faci cate un demo si atunci pui siguranta; - invelesti in folie pernele banchetelor si daca ai mocheta demontabila, asemenea, n-o scoate, sa nu arate prea spartan/neatractiv. Felicitari si succes! PS: reguli de intrare, scrise cu caractere suficient de mari: - nu sariti in interior, nu va suiti cu picioarele, nu intrati cu ghiozdane (pui un dulapior la intrare unde sa si le lase - acestea tinute in spate, vor zgaria cu fermoar/zdranganele metalice cam tot ce e lemn in interior).
-
3 puncte
-
2 puncteBună dimineața vă spunem și noi și vă dorim o zi de sâmbătă frumoasă❗️ Și la Târgu Mureș a nins puțin în această noapte și sunt la această oră 0° C.
-
1 punctBuna ziua și bine v-am găsit, mă numesc Radu și sunt din Cluj-Napoca, încă nu sunt posesor de rulota, sper în săptămânile următoare să achiziționez una
-
1 punctDaca ai instalatia electrica pe victron si ai si cerbo ii dai gata cu animatia aia de curenti. E super frumoasa si pentru adulti, dar la copii. Daca nu ai, poate gasesti un demo sa ruleze pe o tableta, oricum nu stiu ei exact cum e cu amperii si wattii si ce ai tu prin rulota ca productie solara si consum. Sau cineva care are si nu e cu rulota/camperul la iernat, iti da acces la portalul lui vrm si le arati cum se plimba curentii in instalatia lui, chipurile a ta. As putea sa iti dau si eu dar abia ce le-am instalat de proba pe un placaj in casa, inca invat ce si cum si nu garantez ca la momentul respectiv o sa fie ok. Depinde si cand e saptamana asta verde.
-
1 punctMulțumesc, de anul trecut mă tot documentez la ce sa fiu atent când achiziționez o rulota, sper sa fie bine
-
1 punct
-
1 punctÎn numele sărbătoriților : Multumim pentru urare ! Sănătoși să fim cu toții ! Să fim "gașca" cea mai tare : Și bunicii și nepoții !
-
1 punct
-
1 punctSalut Mihai ! Multumesc de urari, asemenea si tie ! In comparatia facuta aveam in minte o statistica din 2011 a noptilor de cazare in camping/Europa de Est facuta de un statician neamt (Dr. Bernhard Harrer dwif-Consulting GmbH). Ce-i drept, a trecut ceva timp de atunci si se pare ca lucrurile s-au mai schimbat. Dar oricum, la ce populatie au (peste 38 milioane) si suprafata, tot prost stau in materie de turism cu RV-ul si spun asta raportandu-ma la liderul detasat al europei de est, Croatia. Si noi si polonezii suntem la "etc". Aceasta statistica de la sfarsitul lui 2011 o aveam in minte cand am facut precizarea la care te referi, Mihai. In tabelul 2 este vorba de noptile de cazare in camping. Cu mentiunea ca in dreptul Romaniei cifrele sunt mult mai sus... spun asta gandindu-ma la cati dintre noi, cand am intrat intr-un camping... am si primit chitanta aferenta perioadei de campare. In scripte neamtul are dreptate tinand cont de datele oficiale, dar aici in Romania, din pacate, realitatea este alta. Mihai, am bolduit ce probabil ai trecut cu vederea, m-am referit strict la configurarea campervan-urilor. Inteleg ca nu esti de acord cu mine... "Nu vor fi NICIODATA peste cei mentionati de tine", dar imediat spui: "Da, pot produce (manufactura) ieftin, la costuri mici (dar cu materie de calitate), produse de "top" pentru aceste RV-uri, (si nu numai!)" Cu acest lucru pe care-l spui sunt si eu total de acord. Asta cred ca ne dorim toti, produse ieftine cu materiale de calitate. Ca o paranteza vis-a-vis de ce fac nemtii. Campervanul pe care l-am achizitionat de nou din Germania in 2008 exista si azi in oferta Possl si Globecar (producatori specializati in campervan-uri sub licenta Dethleffs), in proportie de 95% aceeasi configurare. Polonezii de la Globe-Traveller, infiintati in 2009, au scos cateva configurari pe campervan cu totul deosebite, iar acum apar alti polonezi, care de azi, vor rupe gura targului... Affinity RV. Mihai, eu, care de cativa ani urmaresc noile configurari aparute pe campervan-uri, dau un pronostic legat de aceasta editie deschisa azi la CMT Stuttgart si spun ca Affinity RV - Polonia va fi firma cu cea mai spectaculoasa/apreciata configurare la clasa "campervan". Nu-i nevoie sa fii de acord cu mine, este doar un pronostic pe care il dau. Vom trai si vom vedea.
-
1 punctIncepand de astazi s-a deschis salonul CMT de la Stuttgart - 2020. Ieri, prin intermediul amatorilor de campervan-uri prezenti la fata locului, am avut posibilitatea sa vad cea mai buna configurare aferenta unui campervan. (dupa parerea mea) Este vorba de firma poloneza Affinity RV care isi face debutul pe piata mondiala acum, la CMT Stuttgart 2020. In doua cuvinte... firma a fost fondată de Jacek Jaskot, care a lucrat anterior la Globe-Traveller - Polonia. Ce m-a impresionat la aceasta configurare: - interiorul extrem de aerisit practic si vizual; - finisajele impecabile... demne de clasa premium; - ingeniozitatea transformarii celor doua paturi suplimentare; - versatilitatea... transportarea a doua biciclete in interiorul camperului... lift actionat electric pentru creerea spatiului necesar; - pretul... 69.900 euro pe varianta Peugeot Boxer. Daca acest model era conceput si executat de o firma germana premium sunt sigur ca pretul depasea lejer 100.000 de euro. Cu toate ca Polonia sta rau la capitolul RV avand o infrastructura de campare la nivelul Romaniei, poate chiar sub, specialistii polonezi in configurarea campervan-urilor au ajuns sa dea clasa la acest capitol firmelor de traditie din Europa, indiferent ca acestia sunt nemti, francezi sau italieni. Vezi produsele Globe-Traveller si de acum, de azi... Affinity RV.
-
1 punctVreau sa fac o observatie: un incalzitor Webasto AirTop consuma mai putina energie electrica decat un incalzitor Truma Combi. Acesta din urma are doua ventilatoare, unul pentru flacara si unul pentru circularea aerului incalzit. Webasto foloseste acelasi motor pentru flacara si circularea aerului cald, in plus are viteza variabila. O alta observatie ar fi vizavi de incalzitoarele chinezesti care incearca sa copieze marcile consacrate Webasto si Eberspacher. Performantele acestora sunt foarte departe de declaratiile producatorilor. Consuma mult mai mult, atat electric cat si motorina, iar fiabilitatea este incomparabil mai mica. Un Webasto AirTop 2000 nou este in jur de 600 EUR fara montaj (probabil Eberspacher undeva pe aproape), insa nu ai probleme cu el ani buni. Eu folosesc unul de aproape cinci ani si nu a dat vreodata rateuri. Nici eu n-as incuraja cumpararea unuia folosit, decat daca aveti incredere in vanzator. Piesele de schimb sunt foarte scumpe, uneori costul reparatiei se poate apropia de pretul de achizitie al unuia nou. Pentru cumparatorii unui RV nou recomand sa ceara vanzatorului echiparea cu incalzitor pe motorina, nu pe gaz. Atat Truma cat si Webasto ofera echipamente combinate (incalzire aer si apa). Daca folositi autorulota si in sezonul rece, veti intelege avantajele. Scapati de grija incarcarii buteliilor in afara tarii, de grija inghetului acestora pe timp geros, de spatiu ocupat, greutate adaugata, miros la schimbarea sau incarcarea buteliilor. Motorina oricum aveti in rezervor, iar consumul este decent (2-4 litri in 24 de ore de functionare TERMOSTATAT). O alta alegere la autorulotele noi este frigiderul cu compresor. Puterea de racire este de cateva ori mai mare decat la cele cu absorbtie, iar in combinatie cu un sistem fotovoltaic bine calculat, va ofera autonomie energetica totala.
-
1 punctSistem de incalzire - campervan. Daca in urma cu ceva ani Truma pe gaz reprezenta singura varianta de incalzire de luat in calcul, in prezent, putem discuta si de noua varianta Diesel. Din capul locului vreau sa va spun ca ambele sunt foarte ok dupa parerea mea. Stiu ca lumea este impartita vis-a-vis de aceste doua alternative si pe multe forumuri din lume acest versus este amplu dezbatut. Despre incazirea pe gaz este mai putin de discutat, aceasta, fiind arhicunoscuta in randul posesorilor de RV-uri. Nu-mi doresc sa nasc controverese. Doresc doar sa prezint mai in detaliu variantele diesel, variante mai putin cunoscute. Centralele Diesel de ultima generatie, sunt in mare parte necunoscute, multi asimilandu-le cu incalzitoarele diesel din circuitul de racire al motoarelor de pe autoturisme, dube, etc... din urma cu ceva ani, pe care multi le considera adevarate "pocnitori" urat mirositoare. Pentru ca oferta este mai bogata in modele la Webasto, am sa discut despre acestea. 1. Air Top 40 / 55 Evo (Air Top 2000 STC) Acest tip de incazitor diesel, este un incalzitor de aer disponibil in trei variante de putere de incalzire: - Air Top 2000 STC (diesel) - 0,9 - 2 kw - consum: 0,12 - 0,24 l/h - sufucient campervan-urilor cu caroseria foarte bine izolata (pt. amatorii de conversii); - Air Top Evo 40 - 1,5 - 3,5/4 kw - consum: 0,18 - 0,43/0,49 l/h; - Air Top Evo 55 - 1,5 - 5/5,5 kw - consum: 0,18 - 0,61/0,67 l/h. Pot fi montate: in exterior, in podeaua dubla sau in interiorul autorulotei. Poate fi programat prin aplicatia ThermoCall App. de pe smartphone. 2. Dual Top Evo 6/8 Acest tip de incalzitor diesel, este un incalzitor de aer + apa calda menajera dedicat RV-urilor (autorulote, barci), disponibil in doua variante de putere de incalzire de pana la 8 kw; apa calda - pana la 70 de grade. Performanță eficientă la altitudini de până la 2,200 de metri. 3. Thermo Top Evo: Acest tip de incalzitor de apa poate fi montat suplimentar pe o autorulota in compartimentul motorului fiind integrat in circuitul de apa al vehiculului. Incalzitorul are ca scop preincalzirea motorului in sezonul rece inainte de pornire... poate fi si o încălzire dedicată compartimentului șoferului prin intermediul prizelor de aer din bordul autovehiculului. Putere de incalzire variabila intre 2,5 si 5 kw. Incalzitorul din imaginea de mai sus este un optional des intalnit si la autovehicule normale: autoturisme, dube, etc. Deci, acesta stie sa incalzeasca DOAR apa si functioneaza pe timp limitat in sezonul rece, doar inainte de pornirea motorului. Pe acest considerent, producatorul nu a urmarit o izolare fonica deosebita a acestuia. Acesta-i modelul pe care multi il confunda cu incazitorul de aer necesar la interiorul RV-ului. Faptul ca incalzitoarele diesel sunt o solutie viabila de incalzire in autorulote, vine si din faptul ca... cel mai important producator de instalatii de incalzire pe gaz - Truma, are in oferta si doua variante de incalzitoare diesel - Truma Combi 4D si Truma Combi 6D. Pentru amatorii de conversii van... ... in situatia in care izolatia caroseriei este "beton", va recomand incalzitorul de aer Air Top 2000 STC diesel (atentie cand il comandati... exista acelasi model si pe benzina), Acesta pentru aer cald (incalzire), iar pentru apa calda puteti opta pentru un boiler pe gaz, sau, pentru incalzitorul de apa Thermo Top Evo in circuitul unui boiler. Ideal ar fi... Dual Top Evo 6 care rezolva si incazirea aerului, dar si a apei menajere, insa, pretul acestuia este destul de mare, iar pe langa acesta, mai trebuie acceptat compromisul legat de altitudine. Exista numeroase oferte de incalzitoare Air Top 2000 de ocazie, SH. Nu va recomand achizitia de SH-uri in acest caz. Aici discutam de un intreg kit, nu-i vorba doar de incalzitorul propriuzis. Sunt cateva puncte in care nu va sfatuiesc sa aveti prioritara economia de bani, acesta este unul dintre ele. Mai bine decat SH, mergeti pe varianta nou - Aliexpres. Sau, poate pe o Truma Combi 4D SH. Revenind la achizitia unui cv nou. Cum aminteam intr-o postare anterioara, exista configurari de cv in care producatorul prevede 2 butelii de 5 kg, din lipsa de spatiu. In aceste situatii este obligatoriu ca cv sa dispuna de incalzire diesel. Doar doua butelii de 5 kg aferente unei incalziri pe gaz scade mult autonomia centralei si faceti poteca spre statia GPL. Incalzire pe gaz - Truma Combi 4 - singura centrala existenta pe campervan-uri. Cateva concluzii personale... GAZ (Truma): Avantaje: - fiabilitate foarte buna, dovedita in timp; - zgomot redus in functionare; - nu exista miros de gaz in exteriorul RV-ului; - consum mai mare, dar pret de cost ceva mai mic fata diesel. Dezavantaje: - procurarea dificila a propanului in Romania - gazul cel mai indicat functionarii centralelor Truma; - recipienti voluminosi, reduc spatiul de depozitare; - genereaza un surplus de greutate cv-ului; - genereaza probleme vis-a-vis de alimentarea buteliilor in alte tari europene; - disconfort in manevrarea recipientilor de gaz. - probleme aparute in ultimul timp vis-a-vis de umplerea buteliilor in statiile GPL. DIESEL(Webasto) Avantaje: - autonomie mare comparativ cu gazul in situatia in care avem doua baterii in dotarea cv; - ofera un surplus in spatiul de depozitare; - greutate proprie mai mica a cv; - elimina disconfortul creat de manevrarea recipientilor de gaz; Dezavantaje: - zgomot ceva mai mare in functionare, dat in special de tacanitul pompei de alimentare diesel; - miros perceptibil in exterior, in apropierea evacuarii. Poate fi deranjant pentru vecini; - consum electric mai mare. Autonomia poate fi diminuata, nu de carburant, ci de acest consum electric... mai ales in situatia unei singure baterii disponibile in partea de rulota. In concluzie, oricare dintre cele doua variante este foarte buna. Functie de configurarea autorulotei, constructorul decide pe ce varianta sa mearga, Dar, in situatiile in care configurarea ii permite, majoritatea au in lista de optionale si cealalta alternativa fata de cea din echiparea standard. In situatia unui cv dotat cu frigider cu compresor si incalzire diesel (ambele cu consum ridicat de energie electrica), va recomand adaugarea unei baterii in plus, langa cea existenta si inlocuirea alternatorului cu unul de putere majorata in situatia in care acesta nu exista deja. In situatia unui cv dotat cu frigider cu absorbtie si incalzire diesel, consumul de curent electric este mai echilibrat. In situatia unui cv dotat cu frigider cu compresor si incalzire pe gaz, consumul de curent electric este mai echilibrat. In situatia unui cv dotat cu frigider cu absorbtie si incalzire pe gaz, consumul de curent electric este la minim, in schimb se inregistreaza o crestere totusi nesemnificativa la consumul de gaz. Accesorii Consumatori electrici... voi reveni. P.S. @Gabriel Schuster, am urmarit cu interes conversia. Felicitari !!!
-
1 punct@Nelu Predonu Multumesc mult pentru acest topic. Vad ca sunt multi colegi care, dupa cativa ani de rulotit vor sa faca pasul urmator catre campervan/ camper. Informatiile prezentate sigur vor fi citite si recitite de toti colegii si vor sta la baza viitoarelor achizitii. Dupa cum stii, eu am ales varianta unei conversii, poate si pentru faptul ca nu ma satisfaceau configuratiile aflate la vanzare. Acum ma aflu la final, dupa un an si jumatate de munca. Imi place ce a iesit si abia astept sa plec in primul voiaj. Am creat un topic dedicat pentru toti cei care cocheteaza cu ideea unei conversii. Acolo sunt toate informatiile, inclusiv cele financiare. Deci, dragi colegi, adunati toate informatiile din forum si cumpaniti bine inainte de a face primul pas. Dupa aceea, sunteti porniti pe un drum care obligatoriu merge inainte ( nu-mi place sa spun “ fata intoarcere” ) !
-
1 punctMultumesc, Gabriel ! Ai dreptate, poate in acel caz am fost un pic rautacios. Ce sa fac ? La varsta mea se intampla sa o mai iau si pe aratura, sa scap in decor. Imi cer scuze !
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

