Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 08.01.2023 în Postări

  1. 3 puncte
    O zi de duminică minunată să aveți!
  2. 2 puncte
    Seara buna tuturor!
  3. 2 puncte
    Va multumesc mult pentru urare! pare a fi … totuși… 8 ianuarie ! 😄
  4. 2 puncte
    O duminică frumoasă vă dorim tuturor❗️
  5. 2 puncte
  6. 1 punct
    La multi ani sanatosi, sarbatoritilor zilei! 08.01.2023.
  7. 1 punct
  8. 1 punct
    La Mulți Ani și sănătate vă dorim sărbătoriților zilei de 08. Ianuarie @Viorel C. @Adrian Negrea @Alexandru Toth @Andreea Cotfas @Bogdan George @Bularca Daniel @ButnaruIonut @Claudiu Chelemen @Daniel Vld @Dia Todor @Dragos Dumitru Ioan @Iulian D @Olaru Vasile @Petru Daraban @Robert MIHAI @Roxana G @Savici @Silviu Stan @Spatacean Claudia și@Vasile. O !
  9. 1 punct
    dee data asta va fi cu happyend . Sunt cam toate conditiile indeplinite. Sa vedem doar cand, deoarece termenul e generos, lucrarea e usoara fara mari probleme ; si firmele sunt serioase
  10. 1 punct
    La ce ne asteptam in 2023 (sinteza) : Anul acesta ar fi rușinos să nu se deschidă 55,5km de A/DX: - Craiova - Pitești T3 (pe toată distanța de 32km, cu o descărcare temporară sau definitivă trivială la Colonești) - A0 Sud între DN5 și DN6 (10km) - A3 Nușfalău - Suplacu (13,5km cu o descărcare provizorie la capătul dinspre Suplacu, probabil o girație) Cu șanse foarte bune de deschidere anul acesta (dacă statul nu doarme, constructorii apasă pe accelerație și vremea ține) mai avem 63 sau 68km de A/DX: - A0 Sud între DN5 și A2 (24km; aici trebuie să crească Alarko mobilizarea cu o viteză și statul să reloce conductele de gaz) - A0 Nord 2 (10km între A3 și DN1 sau chiar 15 până în DJ-ul de Afumați, asta ar ajuta traficul ușor spre A2 pentru cei care o iau pe DJ-uri spre Brănești; deschiderea asta depinde de stat să rezolve accesul în Pădurea Petrești și de UMB să vrea să deschidă sectorul circulabil chiar dacă vor mai rămâne lucrări de finalizat pe sectorul necirculabil între DN1 și capătul lotului) - drumul expres de la Oradea (13km DX și 6km DN 2+2; aici termenul e 2024, însă Strabag s-a mișcat foarte bine, practic a intrat în șantier în mai și în 7 luni a ajuns la 45%; singura emoție ar fi la modificarea de soluție cerută de autoritățile locale cu acel pasaj în loc de giratoriu la Sântandrei, dacă se rezolvă în timp util birocrația, dar care oricum nu impactează sectorul de DX) - A3 Chețani - C. Turzii (16km; se va merge pe autorizația de construire Straco, se finalizează zilele astea expertiza pe lucrările executate și micile detalii reproiectate, nu sunt chestiuni majore, doar mărunțișuri gen decaparea umpluturii superioare pe care a crescut vegetație, ceva reparații la betoane, sunt acoperite fără probleme de rezervele de implementare. Se muncește intens săptămânile astea la contractarea subcontractorilor, a furnizorilor, achiziția grinzilor lipsă, s-au autorizat gropi de împrumut, tot planul e făcut pentru finalizare în 2023. Strabag are 60% și va lucra de la C. Turzii până la podul mare de la Hădăreni inclusiv, Geiger de acolo până la Chețani). Tot rușinos ar fi să nu se termine anul acesta podul Brăila cu toate drumurile de legătură, pasajele Oltenița, Berceni, centurile Bârlad, Tg. Jiu, modernizările DN28B Botoșani - Tg. Frumos, 29D Botoșani - Ștefănești, 2L Soveja-Lepșa. Mare păcat e că a pierdut trenul pentru 2023 Craiova - Pitești 4 (măcar de la Colonești la Albota), însă statul a întârziat extraordinar de mult în 2022 exproprierile suplimentare, eliberarea suprafețelor forestiere (nici până azi nu sunt rezolvate integral) și aprobarea relocării utilităților, plus că nici UMB nu pare că a avut suflu să tragă tare în 2022 pe sectoarele unde ar fi putut lucra. Anul acesta e foarte important să se facă progres bun pe A0 Sud 3, CraPi4, podul mare de la Brăila - Galați, PiSi5, A7, A3 Nădășelu - Poarta Sălajului, relicitare CraPi1, ca să putem discuta realist despre vreo 200km deschiși în 2024.
  11. 1 punct
    Răspunsurile ar trebui să fie constructive pentru forum. Și sunt și alți colegi de pe forum pe cine interesează răspunsurile pe întrebările lui Radu Cătălin. Dacă aveți experiență și răspunsuri scrieți în câteva rânduri care va fi de folos nu numai pentru inițiatorul topicului.
  12. 1 punct
    A fost sters un numar de telefon lasat de dvs. nu un raspuns…, sau ati raspuns acestui coleg si nu am vazut noi ? Pe acest forum se discuta in scris, din pacate…
  13. 1 punct
  14. 1 punct
    Forum API : Evidența contractelor de lucrări (km și valoare) semnate în 2022 pe autostrăzi și drumuri expres (pe DEx avem 0). Prețuri fără TVA. A1 - Sibiu-Pitești 2 - 07.02.2022 - 4250,006 mil lei - 31,33 km (Mapa-Cengiz) - Sibiu-Pitești 3 - 01.08.2022 - 5323,767 mil lei - 37,40 km (WeBuild) - Holdea-Margina - 14.10.2022 - 1826,845 mil lei - 13,16 km (UMB) A3 - Chețani-Câmpia - 26.10.2022 - 420,347 mil lei - 15,69 km (Strabag-Geiger) A7 - Ploiești-Buzău 1 - 16.06.2022 - 1468,550 mil lei - 21,00 km (Pizzarotti-Retter) - Ploiești-Buzău 2 - 07.06.2022 - 1249,992 mil lei - 28,35 km (Coni-Trace) - Buzău-Focșani 1 - 06.09.2022 - 689,286 mil lei - 4,60 km (UMB) - Buzău-Focșani 4 - 06.09.2022 - 763,720 mil lei - 10,94 km (UMB) - Focșani-Bacău 1 - 15.12.2022 - 2384,432 mil lei - 35,60 km (UMB) * preț estimat, CNAIR nu a comunicat prețul Focșani-Bacău 2 - 15.12.2022 - 2517,808 mil lei - 38,78 km (UMB) * preț estimat, CNAIR nu a comunicat prețul - Focșani-Bacău 3 - 15.12.2022 - 1694,972 mil lei - 21,52 km (UMB) * preț estimat, CNAIR nu a comunicat prețul ---------------------------------------------- TOTAL = 11 contracte = 22589,725 mil lei = 22,59 miliarde lei = 4,59 miliarde euro = 258,37 kilometri autostradă
  15. 1 punct
    A1 : S-a deschis azi Lotul 1 din Sibiu - Pitesti . Inca 13 km intre Sibiu si Boita (intrarea pe Valea Oltului ).
  16. 1 punct
    Chinul continua pe centura (intre DN2 si A2, al doilea constructor care da fail) Scriosteanu intr-un comentariu pe Facebook la postarea de azi despre A02S: "La Cernica intram in procedura de reziliere a contractului. Din păcate indiferent de eforturile pe care le-am făcut și soluțiile pe care le-am încercat nu mai este alta varianta. Mulțumesc!"
  17. 1 punct
    A7 : Contractele pentru încă 96 de km din Autostrada Moldovei (A7)au fost semnate astăzi la Bacău! Constructorul român care a câștigat licitația are la dispoziție 6,5 miliarde de lei (fără TVA) și 30 de luni pentru a finaliza lucrările pe cele 3 loturi ale Autostrăzii Focșani-Bacău, finanțată prin PNRR: -Lotul 1 (Focșani - Domnești Târg) : 35,60 km -Lotul 2 (Domnești Târg - Răcăciuni): 38,78 km -Lotul 3 (Răcăciuni - Bacău): 21,52 km Tot astăzi am semnat la Bacău contractul de finanțare prin PNRR pentru construcția Autostrăzii Focșani-Bacău, contract cu o valoare totală de 9,1 miliarde de lei. Prin semnarea acestui contract am încheiat seria contractelor de finanțare pentru toate obiectivele de infrastructură rutieră finanțate prin PNRR.
  18. 1 punct
    API pe Facebook Aktor, cum ne-a obișnuit pe #AutostradaA0 Sud lot 3. Sâmbătă, 10.12.2022, am filmat toți cei 17,96 kilometri dintre Bragadiru (DN6) și Bâcu (DJ601A): ... Hartă interactivă: https://bit.ly/3C7t68y. Din păcate, grecii de la Aktor demonstrează în continuare că nu sunt capabili să intre într-o treaptă de viteză superioară. La un an și ceva de la ordinul de începere lucrări (emis în 25.10.2021), estimăm cu indulgență că în prezent șantierul a ajuns la 25%. În acest ritm este evident că antreprenorul va ieși din termenul contractual de 30 de luni de execuție scadent în aprilie 2024. De altfel, Aktor a încasat deja penalități pentru diversele întârzieri, inclusiv în faza de proiectare. În condițiile în care constructorul nu va reuși să se adune și să mărească semnificativ mobilizarea, va termina lotul abia prin toamna anului 2024. Cert este că 2023 iese din discuție, așa cum deja s-au hazardat să promită diverși oficiali din CNAIR și MT.
  19. 1 punct
    API pe Facebook Podul Brăila: marea dezamăgire a acestui an. Duminică, 11.12.2022, am filmat din dronă podul suspendat de la Brăila și drumurile de legătură pe relația DN2B (Centura Brăila)-DN22 (Smârdan): .... Hartă interactivă: https://bit.ly/3moREmr. Eșecul inaugurării acestui obiectiv în 2022 este un exemplu perfect de combinație nefastă între urmărirea interesului privat (profit) și impotența legendară a statului, recte CNAIR și MT. Contractul a fost semnat în 19.01.2018 cu o perioadă de proiectare de 12 luni și 36 de execuție. Ordinul de începere a fost emis în 02.03.2018, dar cei 4 ani au primit extensii de timp, ultima de 193 zile (plus niște daune) decisă de instanță în 15.11.2022. Statul nu și-a făcut treaba. De exemplu, abia în mai 2021 a emis autorizația de construire aferentă celor aproximativ 15 km rămași din totalul celor 22 km de drumuri de legătură. Așa că am trăit din promisiuni. Antreprenorul general, WeBuild, se bătea cu pumnul în piept în vara anului 2021 că la final de 2022 circulăm pe pod și pe ramura sudică, scurtă, între nodul cu DN22B Brăila-Galați și DN22 lângă Smârdan. Da, în august 2021 era perfect fezabil ca până în decembrie 2022 să fie gata podul și conexiunea scurtă. Chiar și noi eram optimiști în 10 august 2021 (link: https://bit.ly/3W9rfZo): "podul propriu-zis va fi gata vara viitoare, dar drumurile noi care îl vor lega de infrastructura rutieră de pe cele două maluri vor fi terminate abia spre finalul lui 2022 când, sperăm, vom putea circula." Acum un an, pe 23.12.2021, văzând determinarea constructorilor și rezolvarea în sfârșit, în mare măsură, a blocajelor birocratice, vă ziceam (detalii: https://bit.ly/3UX1nPv): "lucrările avansează într-un ritm satisfăcător și avem șanse bune să trecem Dunărea pe noul pod la final de 2022". Dar la început de 2022 s-au acumulat întârzieri majore, mai întâi cu ridicarea segmentelor de tablier (probleme logistice și vânt puternic), apoi au fost amplificate de procedurile de sudare a tablierului din vară (se suda doar noaptea din cauza temperaturilor ridicate). Colac peste pupăză, din luna august WeBuild a apăsat puternic frâna pe drumurile de legătură. Autoritățile incapabile, indolente și culcate pe-o ureche le-au ținut isonul celor de la WeBuild până acum câteva luni când șansele de deschidere au scăzut dramatic, spre zero. Acum nu mai știu pe unde să scoată cămașa. Ministrul Grindeanu dă vina pe cei de la WeBuild, iar aceștia îi arată cu degetul hârțogăria și deciziile definitive ale judecătorilor. Avem noi promisiuni de inaugurare: aprilie-mai 2023 pentru ce trebuia deschis acum în decembrie și în august-septembrie 2023 latura nordică dintre pod și Jijila spre Tulcea. Sunt termene fezabile DOAR dacă vremea va colabora și DOAR dacă antreprenorul va binevoi să pună și muncitorii la treabă, nu doar avocații! Rușine CNAIR. Rușine WeBuild!
  20. 1 punct
    La multi ani cu sanatate sarbatoritilor de azi!
  21. 1 punct
    La multi ani sarbatoritilor zilei!
  22. 1 punct
    Clasica urare, La multi ani si sanatate o adresez si eu sarbatoritilor de astazi!
  23. 1 punct
    Salutari din La Roques Céze Unul dintre cele mai frumoase sate din Franța (Les Plus Beaux Villages de France) Și una de la fața locului (parcare autorulote cu taxă) Vacanta continua... 🇫🇷
  24. 1 punct
    Salutare, ... mda, plaja e super ok. Plaja cu nisip. Apa e calda, curata (blue flag!) numai buna de scăldat. 32C! Exact cum nu-mi place, dar briza marii face șederea acceptabila. .... asta seara voi dormi aici, in cartier Edificio la Goleta, aproape de plaja (100 m). Maine, conținui aventura după Alicante. Orașul l-am văzut, am scris despre el (vezi topic 2019,parca, nici eu nu mai știu exact!).
  25. 1 punct
    Voi reveni cu mai multe 📸 când ajung acasă.
  26. 1 punct
    Salutare @Negru Corina Multumim! Asteptam si cateva poze "sugestive", ... daca nu-i prea mare deranjul. Multumim
  27. 1 punct
    Salutare din Bratislava to ...home. ... daca ieri-alaltaieri erau preturile "obisnuite" (1,789 euro /1L Diesel), ieri sambata 11.06.2022 am trait s-o vad si pe cea sarita de 2 euro/1L Diesel ... Woauuuu, am gasit si sub 2 euro/1 litru. Economie ... 0,97 euro !
  28. 1 punct
    Daca zilele trecute eram p' undeva prin Est (M.Neagra si BG), iata-ma ajuns in Viena, capitala fostului imperiu austro-ungar. Am mai vizitat orasul (am si scris cateva randuri), asa ca voi adauga cateva poze ... "Povesti cu printi si printese" intrigi si razbunari ... Fabulos. Despre Prince Eugene of Savoy & Palaces Belvedere Oare ziua de maine ce-mi rezerva? Incotro? @Cristian A ...sa nu uit , astazi... pretul 1L Diesel = 1,789 euro / 1L benzina= 1,779 euro (+/- 0,10 euro). Maine (la anul sau poate peste ceva timp), poate fii mai rau sau poate nu va mai exista ... 1 pachet Marlboro = 5,80 euro / 1 pachet Davidoff Silver=6 euro Ce sa fac? Sa renunt? Ah, nu. NU in aceasta lume (doar in aceasta lume ne bucuram de : bere, tigari si ... femei!) P.S. @Ovidiu-Betty , ne posteaza zi de zi citate/pilde superbe! Eu, stiu una si buna: Traieste ACUM, maine poate fi (prea) tarziu. Timpul ti-e dusman? Atunci, fa ceva (util) si NU-L pierde aiurea. Timpul pierdut, nu-l mai "recuperezi" niciodata. Bucurati-va de fiecare clipa, de fiecare anotimp. ... si nu uita sa zambesti!
  29. 1 punct
    Salutare! Luna iulie am petrecut-o aproape in intregime in rulota in urmatorul echipaj: sot, sotie, 2 copii de 6 ani, auto + rulota cu doua axe. La toate obiectivele turistice am luat bilete pentru tot ce se putea vizita (turnuri, subsolurim lifturi, acoperisuri, etc), am mers pe maxim vizitare. In fiecare oras vizitat am luat masa intr-un restaurant cu specificul tarii respective. Bani pe mancare nu prea am cheltuit, am avut de acasa aproape tot ce ne-a trebuit (am avut si masina de paine si cred ca am economisit cel putin 150 de euro, poate chiar 200). Peste tot apa imbuteliata era mai ieftina ca in Romania (cred ca si in Elvetia). Voi incerca sa fiu foarte concis. Pe 30.06 am plecat din Vaslui pe Brasov, Sibiu, Arad, Budapesta. Cateva ore din noapte am stat fara probleme intr-o parcare pe autostrada. Vinieta am luat pentru 30 de zile. In 1.07 am ajuns in Budapesta in Haller Camping Budapest unde am ramas 4 nopti. Am platit 3 nopti, am stat 4. (pana in 30 E pe noapte). Am vizitat Palatul Parlamentului, Catedrala Sf. Stefan, croaziera pe Dunare, Muzeul de muzica, Bastionul Pescarilor, Biserica Matyas, Castelul Buda, faleza Dunarii, Gradina Zoo, Baile Termale Szechenyi (1 zi am petrecut-o aici, merita), piete si parcuri. Peste tot am mers cu masina noastra, am luat si o amenda de parcare de vreo 70 de lei. Pe 5.07 am plecat spre Viena (vinieta pe perioada minima) unde am stat 4 nopti la Camping Neue Donau (49 E pe noapte, cel mai ingrijit camping din tot sejurul). Am vizitat Catedrala Sf. Stefan (si aici am luat o amenda de parcare, nu mai stiu de cat, mai mare ca in Budapesta, vreo 20-30 E), Palatul Schonnbrunn, acvariul Haus des Meeres, gradina Zoo (si cea din Budapesta a fost foarte interesanta, insa cea de aici e superba, chiar si adultii sunt foarte incantati), biserica Sf. Carol, Biserica Votiva, Opera de stat (exterior), Primaria, Biblioteca, Palatul Hofburg (in exterior), diferite piete. In una din zile am fost in Bratislava (Slovacia) (fara a inopta si, deci, fara rulota) unde am vizitat centru vechi cu statuile de bronz, Castelul Bratislava (nu prea ne-a impresionat), Catedrala Sf. Martin si Biserica Albastra. Pe 9.07 am plecat spre Munchen unde am stat 2 nopti (45 E pe noapte). Aici am mers in piata centrala cu bicicletele. Pe 11.07 am plecat spre Elvetia, zona Lucerna. Vinieta se ia pe 1 an, valabila de la 1 ian pana in februarie (parca) anul urmator (cred ca am platit vreo 30-40 de franci). Am vizitat Cascada Rinului si Ghetarul Titlis (aici am platit cca 100 franci de adult, dar a meritat; cautati pe net si veti vedea); cred ca au fost cele mai frumoase obiective din tot sejurul. Ne-am plimbat cateva ore si in Lucerna. Am stat 2 nopti in camping foarte mic si cochet https://bachmattli.ch/, unde am platit 43 E pe noapte. Pe 13.07 am plecat spre Milano. Drumul din Elvetia a fost extraordinar, peisajele montane fiind mirifice. Cel mai lung tunel a avut 17 km; ziceai ca mergi pe holurile Casei Poporului. Cum am intrat in Italia, mi-am amintit de Romania noastra draga.:) Autostrada pana in Milano m-a ajuns vreo 45 de euro. Am stat o singura noapte in campingul din oras (este unul singur, marisor dar neingrijit si scump, 60 E pentru o noapte). Am vizitat Domul din Milano (foarte frumos, dar scumpa intrarea in biserica; pana aici nu am platit intrarea in nicio biserica, decat daca voiam sa urcam in turnuri), ,,celebrele” galerii milaneze (pe mine nu m-au prea impresionat) si piata centrala. Am fi vrut sa mergem sa vedem ,,Cina cea de Taina”, insa ne-ar fi ajuns cateva sute de euro. Pe 14.07 am plecat spre Venetia. Autostrada pana aici ne-a ajuns vreo 40 E. Am stat 2 nopti in Camping Fusina Venetia unde am platit 52 E pentru o noapte. Venetia este o minunatie. Desigur ca am mers cu gondola (am negociat pana la vreo 60 E pentru aproape o ora), am vizitat Catedrala cu moastele Sf. Marcu, Piata San Marco si turnul de aici, biserica cu moastele Sf. Zaharia, biserica cu moastele Sf. Imparatese Elena si felurite biserici. Pe 16.07 am plecat spre Croatia. Cat am mers prin Italia nu am mai intrat pe autostrazi, doar pe drumuri nationale. Am trecut si prin Slovenia, dar nu ne-am mai oprit nicaieri pentru vizitat (se plateste vinieta, la fel si in Croatia, cred). Am ajuns in Camping Lanterna. Am avut un loc de campare generos ( 80-100 m2), in al doilea rand de la mare, cu umbra si apa chiar langa rulota(asa sunt toate locurile). Am stat 8 nopti pentru carte am platit vreo 928 E, deci vreo 116 E pe noapte. Mi s-a parut foarte mult. Campingul era destul de ingrijit, foarte mare (avea o lungime de vreo 4 km), ocupat in proportie de peste 80 %. In cele 9 zile din a doua jumatate a lunii iulie nu am avut niciuna senina in totalitate. Apa era destul de rece, cu pietre destul de mari si cu alge. Plaja era amenajata oarecum cu nisip. Aproape in fiecare seara erau spectacole in piateta centrala. Nu as mai veni la mare in Croatia doar pentru a face plaja (desigur, parerea mea). Pe 24.07 am plecat spre Parcul National Plitvice. Am stat 2 nopti intr-un camping din apropierea parcului unde cred ca am platit cca 44 E pe noapte. Parcul este o splendoare, merita vizitat, turul (oarecum complet) dureaza 5-7 ore; se merge destul de mult pe jos. Pe 26.07 am plecat spre Gyula, Ungaria. Aici am stat la o doamna deosebita care are amenajat (improvizat) in curtea sa un camping. Nu mai stiu cat am platit, dar a fost foarte putin. Baile din Gyula sunt foarte frumos amenajate, preturile foarte bune (si acces, si la terasele din interior). Pe 1 august am ajuns acasa, dupa 4977 km. P.S.: Imi cer scuze pentru eventualele greseli de scriere, este tarziu si nu mai am rabdare sa citesc inainte sa postez.
  30. 1 punct
    Salut @Adrian Rada Este doar unul dintre zecile /sutele de AVANTAJE , dar sunt si multe dezavantaje.