Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 23.12.2022 în Postări

  1. 5 puncte
    Am zis sa nu postez in continuare la topicul cu Ford Ranger ca e o chestie universal valabila pentru aproape orice tip de masina. Nu insist nici pe partea cu cortul de pe plafon, marchiza cu cort si alte accesorii, gen cort cu toaleta si dus sau sisteme de incalzire la cort. E vorba despre un setup pe care mi l-am construit singur si care se poate adapta pe orice masina (duba sau alt tip de conversie) Deci: 1. Am luat de la Hornbach doua coli de placaj multistrat de plop, de 15 si 12 mm grosime, care e rezistent si usor (se foloseste si la rulote), din care am confectionat un corp de bucatarie cu doua sertare mari, in care icap toate vasele si ce tine de baucatarie. Corpul are 90 cm lungime si e pe un sistem culisabil 100% (sistem care duce 150 kg, uniform distribuite) - iasa cu totul in exterior. Mai are si o masa pliabila din inox pe care vine asezat aragazul cu 2 ochiuri, tot cu cupla rapida, si paravantul aferent. Deasupra am pus frigiderul, sa fie si el culisabil si cu acces rapid (E un Engel, care consuma foarte putin si face pana la -18 grade, merge si pe 12V si pe 220, cu un consum de 1,2- 2,5A). 2..Al doilea corp, care e fix, situat in spatele primului care e culisabil, are incorporat un rezervor de 60 litri cu pompa electrica, acumulatorii auxiliari si o butelie de 5 kg 4.Corpul al treilea, care cine bagat intr-o nisa, are doar 42 x 48 x 11 cm si are inclusa partea electrica, priza rapida de gaz si priza rapida de apa. 5. Mai este un corp ingust care uneste partile fixe si in care au incaput 4 cutii de lastic cu accesorii. Partea electrica, cu asta si insist, e formata din 3 acumulatori de 100Ah, unul al masinii plus doi auxiliari, toti AGM, un incarcator DC to DC care incarca cu 18 A cand e motorul pornit, un MPPT de 15 A si un baterry protect cu rolul de a proteja acumulatorii. Toate componentele sunt de la Victron Energy, sunt smart si au bluetooth si se pot programa de pe telefon/pc/tableta. Se poate programa/ vizualiza de la tipul acumulatorului, alternatorului, modul de incarcare, cand sa porneasca/opreasca, se pot vizualiza toti parametrii...tot ce tine de partea electrica. Am folosit incarcator DC to DC de 18 amperi sa nu fiu nevoit sa trag cabluri mai groase de 10 mm de la alternator in spatele masinii la tabloul electric. La circuitul principal am folosit sigurante fuzibile MIDI in soclu, de 60 si 30 A, iar in panoul de sigurante care duce la consumatori, prin intermediul a 7 prize (3 auto de 12V, 2 USB de 2,1 A, una de 5 A si una de 50 A - priza de putere cu care conectez si rulota daca e cazul). Am mai montat si intrerupatoare sa pot decupla fizic anumite componente (oricu se pot decupla si de pe telefon). Panoul e unul solar tip sevieta de 120 Ah, are doar 1,5 cm grosime cand e pliat.
  2. 2 puncte
    Bună dimineața vă dorim și noi! O zi de vineri ușoară și spor la pregătiri sărbătorești!
  3. 2 puncte
    Bună dimineața vă spunem tuturor, vă dorim o zi de vineri plină de liniște și un week-end cu bucurie și fericire alături de toți cei dragi❗️
  4. 1 punct
  5. 1 punct
    @Gabriel I Salut. E un sistem culisabil complet, marca Bison, parca, din Polonia. L-am luat de la DMS auto Cluj. E un sistem slim, are doar 5,5 cm inaltime, sa nu ocupe mult loc. E montat de peste un an, sarcina intre 35 si 80 kg, merge bine.
  6. 1 punct
  7. 1 punct
    Seara bună prieteni și spor la pregătirile de sărbători!
  8. 1 punct
    Hai ca-ti raspund eu.. intre 2 baterii de 100Ah pui fire de 16mmp sau de 25mmp daca sunt mai distantate, dotate cu papuci corespunzatori. Ideal e ca cele doua baterii sa fie cat mai aproape una de alta, pentru fire cat mai scurte, dar practica nu e mereu cum zice teoria. (cand punem greutati in rulota, trebuie sa tinem cont de cat si unde punem) Diodele nu-si au rostul deoarece mai mult rau fac decat bine. Pe fiecare dioda ai o cadere de tensiune de cca 0.5V care-ti da peste cap multe lucruri (chiar daca se zice ca shotcky ar avea undeva la 0.35V.) Bateriile trebuie sa fie de acelasi fel (capacitate, tehnologie) , aceeasi uzura si anual sa le schimbi intre ele, pentru ca oricat te-ai stradui, nu se vor uza la fel. Circuitul de incarcare de la masina, este bine, aproape obligatoriu sa fie unul original, dotat cu releu electronic din fabrica, sau oricum facut pentru acea masina, nu sa punem noi o dioda acolo unde mai pierdem 0.5v si evident bateria nu se va incarca corespunzator. Releul masinii care comanda cupla de remorca, (cea cu 13 pini,) functioneaza pe baza unor tranzistoare CMOS, care se deschid si inchid cand alternatorul baga curent sau nu, astfel incat nu mai e nevoie de nicio dioda pe pinul de tensiune pt. frigider. Acel releu de pe masina are grija ca frigiderul sau bateria rulotei, sau orice alt consumator din rulota sa nu-ti descarce bateria masinii cand stationezi! Oricum, din experienta, in 3 ani nu am folosit niciodata circuitul de incarcare de la masina. Il am, dar siguranta automata nu am cuplat-o niciodata pentru ca nu am avut nevoie. Vara cand in general umbli cu rulota, e suficient soare sa nu ramai fara curent, nici macar cu o singura baterie de 100Ah. Am un panou de 350w, pe rulota, care-i asigura suficienta energie pentru lada frigorifica de 90L cu compresor pe 220v.(am si un inverter de 1000w). Restul consumatorilor sunt nesemificativi..(laptop, telefoane becuri led, la tv. nu te uiti mai mult de 1 ora noaptea ca te ia somnul in general..:))