Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 30.11.2022 în Postări

  1. 3 puncte
    Daca au cazut planurile pentru 1 Decembrie din cauza vremii nefavorabile, am facut si eu pregatirile de iarna. Nu am fost asa de constiincios, fiindca nu inteleg rostul anumitor operatiuni, poate ma lamuriti daca gresesc. Eu am golit instalatia de apa, oprind pompa, dechizand robinetii si cele 3 supape de scurgere. La toaleta am scurs toata apa din rezervor cu furtunul dedicat. Asa procedez si dupa fiecare iesire, ca sa elimin din circuit toata apa de o calitate indoielnica si plina de calcar din campingurile noastre. Ma intreb de ce ar fi mai bine sa tin instalatia sub presiune, cu o substanta nesanatoasa in ea, in loc sa o golesc. Nu cred ca au de suferit garniturile sau furtunele daca stau goale si fara presiune in ele. In privinta greutatii pe roti, eu pun 2 capre sub punte, rulota sta cu vreo 4 cm mai sus decat normal. Se sprijina distribuit pe roti, capre si cricurile de pe capete, precum in camping. Frigiderul il las intredeschis si mai incarc bateria periodic, deoarece cu iNet si alte chestii din fabrica am un consum de curent constant care in 3 saptamani imi duce bateria de la 12,8 la 11,8 V. Sub acoperis, panoul solar nu contribuie cu ceva demn de luat in seama. Asa am procedat in fiecare an, nu am avut niciodata vreo problema.
  2. 2 puncte
    Bună dimineața vă dorim tuturor! O zi de miercuri faină să aveți!
  3. 1 punct
    Am pe duba un panou de 455W si am zis ca daca tot da curent inutil in parcare, pe foamea asta sa il pun la treaba ducand curentul in casa si alimentand doua aeroterme de 12V (sau doar una, depinde de cata lumina e afara, una e de 100W si cealalta de 150W)). Cum un singur panou nu prea avea sanse de ceva notabil, am mai luat unul identic. Nu ca m-as astepta sa stau in tricou dar daca dau cat de putin, e gratis (curentul). Al doilea panou va sta in alt loc, nu langa duba, pus pe un suport orientabil. Fiecare cablu va avea cam 14m pana in casa, aici le leg in paralel, le bag in controller (victron mppt 100/50 luat de pe duba), cu bateria de rigoare (victron agm 165Ah) si aerotermele. Acum vine problema. Cum calculez grosimea cablurilor relativ la lungimea circuitului pentru o cadere de tensiune acceptabila? Am inteles ca acceptabila e undeva la 3%. Adun ambele trasee pana la locul unde se inseriaza si apoi fac calculul, sau calculez pentru fiecare traseu in parte ca si cand ar fi singur in circuit? Partea baterie-aeroterme nu conteaza acum si oricum va fi scurta, ma intereseaza pe afara sa nu am cabluri groase cat furtunurile inutil, plus si pretul la cele groase nu e chiar mic, mai ales ca am ceva lungimi. Fiecare panou da 41V si curent de scurtcircuit 11A, la calcul cred ca pun 7A. Scuze daca subiectul e putin pe langa electrica de rulote. Multumesc.
  4. 1 punct
    Seara placuta tuturor!
  5. 1 punct
    Bună dimineața tuturor vă spunem și noi și vă dorim o zi de miercuri excelentă❗️
  6. 1 punct
  7. 1 punct
    Bună dimineața vă dorim și noi din Ungaria. Am avut noroc la graniță nu am stat nici 5 minute, însă de la Deva am venit prin ceață. După masă mergem la control cu soția și mâine în zori pornim spre casă. O zi de luni ușoară să aveți și o săptămână cât mai plăcută!
  8. 1 punct
    @Mihai-Arad multumesc de aprecieri. Ca sa si raspund la unele intrebari: parcurile unde stau acele BMW-uri au masini cu 4.5 atmosfere in roti. Stiu asta, am livrat 15 ani astfel de masini si daca uitam sa ‘golim’ aerul din anvelope la cate una… ma rog, ne boscorodea tare clientul cand afla de ce ii clantaneau dintii in masina. Sa nu mai vorbim de datile cand uitam sa scoatem limitatoarele de plastic de la amortizoare… rad si acum de chipul omului care a venit inapoi si a zis… am vrut eu masina sport dar asta… ma rog, sa nu deviem de la topic. Revenind, mi-am dorit sa protejez anvelopele. Exista si alte metode, fiecare face cum doreste. Sigur suspendarea ei nu le face rau. Plus cei mici invart rotiile zilnic, li se pare foarte amuzant. Legat de boiler, fireste ca a fost umplut si el de mixtura de antigel si apa. Nu am vrut sa intru in mai multe detalii, fiind topic dedicat cumva … antigelului. Dar pentru cine nu stie cum se face… se lasa pe apa calda sa curga la fiecare robinet pana vine mixtura care are culoare puternic diferita de apa. Si apoi cu apa rece, sa fie doar mixtura pe ‘tevi’. Multumesc ca ai pus tu pozele bidoanelor, eu nu am mai apucat sa le fac poze si le-am reciclat deja. Si despre frigider, stiu de usa deschisa, dar noi il folosim la spritz si iarna, e centru de comanda in fata casei. Usa deschisa nu ma ajuta, sa nu faca poc cutiile de bere. Da, da, se intampla, am patit-o deja. Daca usa e inchisa, nu coboara la temperaturi negative. Izolatia lui functioneaza ‘invers’ si tine o temperatura de 1-2 grade in el cand afara sunt minus bine. E frigider nou, nu am grija mirosului prea mult, dar stiu sigur ca asa nici nu vor aparea mirosuri de ‘inchis’ in viitor. Si incerc la cateva zile sa il mai aerisesc oricum cand scot cate un recipient din el spre proba :-). @NRLaurentiu cele din spate parca sunt pe partea dubla a sasiului, iar cele din fata sunt ‘aliniate’ cu roata din fata, puse cu 1mm mai mult, cat sa nu se miste caprele. Colegul meu de la birou a ras cand l-am intrebat unde sa le pun… sub sasiu unde ai loc sa le reglezi. Si omul stie cate ceva despre sasiuri. Eu recunosc ca am cam 20 de ani de cand am terminat politehnica, am uitat cum e cu sageata… glume de ingineri. Una peste alta, multumesc de sfaturi, e loc de imbunatatiri pentru oricine. Seara buna dragi colegi rulotisti. Cristian Bednar
  9. 1 punct
    Buna ziua dragi colegi, Ieri am apucat si eu sa fac pregatirile de iarna. 10 litri de antigel alimentar concentrat, 10 litri de apa, asigura pana la -20 grade ca nu ingheata. Am invatat asta de la cei de la Corda Campers si merg pe mana lor. Si silicon pe toate garniturile de geamuri si usi. La fel si la wc, avand rezervor separat, 2 litri din mixtura de mai sus in rezervor, un pic si in caseta si tot asa am invatat un truc de la ei, sa mai trag apa odata cu capacul inchis ca sa ramana in vasul de wc 5-6 cm de antigel alimentar sa tina garniturile umede. Noutatea anul acesta o reprezinta capritele ca sa stea si rotile in aer. Pana acum o ridicam cu 2 cricuri hidraulice sub punte la maxim cat puteau ele sa nu stea doar pe roti nemiscate 6 luni. Acum am 2-3 cm rotile in aer. In frigider doua castronele cu bicarbonat de sodiu, unul in congelator si unul in frigider. Nu am mai apucat sa o spal temeinic int/ext, o voi face la primavara. Bateria de litiu are programata incalzirea din controller solar direct, deci daca nu am soare nu am ce incarca si bateria poate sta rece. Altfel, mai intai incalzeste bateria si apoi o incarca. Oricum, fara frigider, consumul im stand by al rulotei este aproape zero, mai am ceva senzori de gaz/miscare/gps dar cred ca sta lejer un an cu 3kwh stocati deja in baterie. Imi place seara cand mai intru in ea sa am lumini, nu sa bajbai dupa una-alta. Si, sa nu uit, dezumidificatoarele alea cu saculet sau pastila, am doua lasate peste iarna care scot 1-2 litri de umezeala lunar din ea. De iesit iarna cu ea nu iesim, deci pana la vara va ramane in curte. Oricum centru de comanda si control pentru spritz este non-stop cu cantitati impresionante de bere, vin si palinca de gutui. Apropos, eu iarna scot orice este lichid din portbagaj (solutii de wc, solutii pt gatit/spalat etc). Preventiv. PS. Atentie pentru cei care au dus exterior, anul trecut am uitat de el si a crapat capu’ Zi faina tuturor
  10. 1 punct
    Salutare! Pana la urma mi-am modificat instalatia singur, dar inainte am discutat cu cei de la Free Spirit Caravan (Ploiesti), care au fost foarte sinceri si mi-au zis ca sunt foarte ocupati, dar mi-au explicat cum functioneaza panoul electric, jos palaria pt ei! Cu multa atentie si rabdare se rezolva destul de usor! Detaliez mai jos ce am facut. 1. Am luat conductor litat de 6mm pt legatura cu bateria. 2. Am pus borne cu prindere rapida si protectie. 3. Pe plus am pus o siguranta de 25A, iar legatura cu continuarea am facut-o cu clema Wago. 4. Am conectata + si - in panoul electric unde aveam intrarile. 5. Prizele si luminile pe 220V erau pe acelasi traseu, asa ca am identificat firele care duceau la lumini, le-am scos din 220V si le-am pus in 12V . Doza de 12V e lipita de cea de 220V, asa ca a fost relativ simplu sa mut firele. Impamantarea am lasat-o "in aer" dar am inchis capatul firului cu tub termocontractibil. 6. In soclurile pt becuri E14 am pus adaptoare de la E14 - G4/MR16. 7. Am luat becuri LED G4 Osram 12V (1,8W) si LED MR16 Philips 12V (2,8W) si le-am montat in functie de corpul de iluminat. Consumul este extraordinar de mic, lumina este calda si neasteptat de puternica. In plus nu se incing si nici nu palpaie cum am mai auzit ca se intampla. 8. La bucatarie am pus o banda LED mufata cu conector rapid (nu trebuie cositorite fire pe banda LED). 9. Am tras o priza pt incarcare baterie. 10. Am montat un voltmetru cu doua porturi USB si in dulap am pus o doza exterioara pt a masca corpul aparatului. Am in continuare o nedumerire. Cand am bateria montata si ma leg la 220V curentul este tras din retea, banuiesc. Corect? Are rost sa pun un intrerupator pe plusul bateriei? Numai bine!
  11. 1 punct
    Tot cautand un ups si chitibusar cum sunt, am descarcat manualul unuia dintre ele si wow. Un adevarat manual de electricitate care pe mine cel putin m-a limpezit enorm in zona electricitate, puteri, baterii, ups-uri, invertoare. Si nu pot sa spun ca eram chiar afon. De exemplu, ca sa va starnesc curiozitatea: capacitatea bateriei folosita intr-un invertor este cea de pe eticheta doar daca o utilizezi la un curent de descarcare de 1/20 din capacitate, adica C/20. La C/10 da 87% din capacitate si tot asa. A fost una dintre multele chestii pe care nu le stiam. Sau ce inseamna sinus pur, la ce e bun si la ce nu e bun sinusul modificat, ce putere se recomanda sa aibe invertorul in functie de ce alimentezi cu el, ca sa nu intre in protectie de suprasolicitare sau sa se parleasca (se da o lista cu aparate). Si extrem de multe lucruri utile si limpede prezentate. Din pacate materialul e lung si trebuie sa defilati printre notiuni sau chestii pe care le stiti sau nu va intereseaza, e in engleza, insa engleza tehnica e destul de usor de inteles, mai ales daca notiunile nu va sunt complet noi. Sunt convins ca chiar si punctual, multi vor gasi informatii utile. Manual invertor