Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 17.11.2022 în Postări

  1. 1 punct
    Bateria kaputt. Desi nu imi frigea buza acum, am luat alta, rombat premium, 100Ah, 650 lei, 3 ani garantie, dar garantia ar mai costa inca 50 lei si sa merg la un service sa verifice daca incarca, dar nu ma mai duc. Ce o vrea D-zeu, la viata mea nu prea mi-au picat baterii asa repede, am avut grija sa le incarc sistematic. Acum iarna o sa pun panoul cu charger-ul pe ea sa o mentina, ca aici e buba bateriilor, stau descarcate, descarcarea le sulfateaza si pa. Am lipit material pe muchiile din spate. Materialul este de tapiterie obisnuit. Adezivul a fost unul recomandat de Alin Opran. Daca vreti sa stiti de care, intrebati-l pe el. O problema cu el este ca se usuca repede la orificiu si cand spray-ezi prima data dupa o pauza, chiar si scurta, poate sa sara aiurea cu posibilitatea produceri de stricaciuni (pateaza). Probleme intalnite: materialul pus direct pe tabla scoate in evidenta orificiile din tabla, acolo unde sunt, producand niste adancituri urate. Cauza este materialul cam subtire si orificiile mari. Am incercat sa le acopar cu scotch din aluminiu bine intins dar nu am obtinut chiar ce doream. O solutie, luata de pe net, a fost lipirea initial a unei folii de staniol pe tabla, folie din aceea cu bule folosita si la izolarea anticondens, si apoi peste ea materialul, modificat putin cum o sa vedeti mai jos. Din cauza basicilor din folie, materialul nu s-a intins foarte bine, s-a mulat pe acele basici, se observa cel mai bine cu lumina din profil, dar nu e strigator la cer. Altii pe net au lipit armaflex de 6 si apoi stofa; din motivele aratate e posibil sa fie mai potrivit. Alta problema: daca aplicam din greseala adeziv ceva mai mult pe material, iesea prin el si se formau pete iremediabile pe fata. Solutia a fost sotia si ocupatia ei cu croitoria, a lipit niste insertie termoadeziva pe dosul materialului si astfel adezivul n-a mai trecut pe fata. Materialul devenind ceva mai tare, s-au mai estompat si acele basici ale foliei de staniol care se vedeau prin material. Cu staniol am facut la partea de sus. La muchiile veticale din colturi am indrazinit si am lipit direct materialul pe tabla si a iesit destul de ok, insertia a ajutat materialul sa se aseze mai frumos, chiar si peste gauri. Nu am mers cu materialul otova la lipit si sa taiem la urma la margini, cum am vazut pe net. L-am croit dinainte, am facut intai sabloane din folie de staniol. Pe portiuni mari cred ca e mai bine sa mergi cu bucata mare, noi am avut portiuni mici si mai de migala. Sunt mai multe detalii deprinse in scurta experienta dar nu va mai plictisesc cu ele. Ne-a fost ceva mai greu si ca placajul de pe tavan era deja montat, inclusiv holsuruburile chituite deci fara posibilitatea de a-l clinti. Acum tapiteria ma va incurca la vopsitul tavanului. In poze sunt doar colturile din spate, sus deja e pus scotch-ul de mascare pentru vopsit tavanul. M-am mai documentat si inca ma documentez privitor la lacuit si vopsit. Sunt surprinzator de multe chestii. Vreau sa imi iasa ca lumea si cat de cat trainic, sa nu crape lacul sau vopseaua in doi-trei ani, si poate reusesc sa mai dau si ceva tarie suprafetelor de placaj. Daca as stii de vreo folie subtire si tare pe care sa o lipesc pe usi ar fi ceva, dar nu stiu, inca. Poate stie cineva care citeste aici. Am pus linoleul. Am cumparat pentru trafic intens, de spital, desi nu cred ca e cazul. Un mic avantaj e grosimea si taria, nu se muleaza pe orice mica denivelare, insa taria il face greu manevrabil. Oricum chituisem in podea tot ce putea pune probleme. Probleme am avut totusi cu doua placi de tego, pe o portiune nu au vrut sa se alinieze una cu alta pe inaltime si n-am avut decat sa insurubez prin cea mai inalta doua holsuruburi lungi cat sa ajunga si sa se prinda in podeaua dubei si astfel sa o aduc la nivel cu cealalta. Initial am intins linoleul pe jos in casa 24 ore ca sa se indrepte la caldura, sa dispara cutele inerente statului sul si sa nu mai aiba tendinta de a se rula. Daca il tineti sul, macar rulat mai larg si in pozitie verticala. L-am croit dupa placile de tego care nu erau fixate in podea, le-am luat in casa una cate una. Initial am incercat sa il croiesc mai mare si sa il rasfrang in sus la margini cativa cm, dar se aseaza f greu. Era si cam racoare, poate vara la 30 grade merge. Am lasat rasfrant doar intr-un colt in spate, se vede intr-o poza. Acolo va fi pompa de apa & Co si o sa imprejmuiesc ca un fel de lighean, sa nu curga apa aiurea la o adica. La montat linoleul, ce parea o treaba aparent simpla, mi-a dat ceva batai de cap. Am luat adeziv din acela de se da cu spaclul cu zimti, nu tip prenadez. La magazin mi-au zis ca e cel mai bun si mi-au dat si gletiera cu zimti. Alin m-a prevenit ca e posibil sa imi iasa cu valuri mici si dese dar deja il cumparasem si am zis ca daca dau corect o sa iasa bine. N-a fost sa fie. Am dat o cutie pe toata latura lunga din stanga, pe o latime cam de 40 cm, deci la vedere n-o sa fie mai nimic pe acolo. Am facut cald in duba cu webasto, asa cerea adezivul, cel putin 15 grade, si era mai bine si pentru linoleu, ca devenea mai moale si mai manevrabil. Adezivul l-am mai diluat cu apa, l-am facut aproape ca o pasta de dinti, s-a intins usor. Totusi cand am pus linoleul peste, a iesit cu denivelari. Nu stiu ce am gresit, m-am caznit in fel si chip sa il mai nivelez dar tot nu am fost multumit, se observa mai mult daca luminam podeaua de jos sau daca treceam cu mana peste suprafata. Asa ca am renuntat la adezivul asta, mai am doua cutii dar le fac retur. Am mai citit si vazut pe net ca se poate si nelipit pentru suprafete mici, sau cu banda dublu adeziva. Am sunat si la baietii de la Negoiesti si au zis ca ei pun cu adeziv gen prenadez de la Soudal si e ok, n-au lucrat cu nelipit. Am decis sa pun restul cu banda, exista asa zis speciala de mochete si linoleu, cred ca ce o face speciala e latimea, 5cm, si subtirimea (ca sa nu umfle dedesubt), e mai subtire ca banda dublu adeziva lata de 19 mm pentru montaj. Am pus pe toate marginile si putin si in interior unde mi se parea ca parca linoleul nu se aseza perfect pe podea. Parea ca lipeste bine dar a permis si repozitionari, insa a doua zi nu am mai reusit sa desprind linoleul la o incercare de bun simt, probabil la risc sa se rupa sau incalzit poate ar merge. Sper ca la vara sa nu se onduleze de caldura. In tot cazul, ca o parere personala acum la final de linoleu, cred ca placile din PVC se pun mai usor, e destul de greu sa manevrezi ditamai foaia de linoleu. Si noi inca am avut placile de tego ca sablon, dar sa il croiesti si sa-l tai in duba.. Poate de-asta vad multe filmulete cu conversii in care s-au folosit astfel de placi, sau parchet, cam acelasi lucru. Scuze pentru postul asa lung dar poate e util cuiva cat de cat.
  2. 1 punct
    Bună dimineața❗️ Va dorim o zi de miercuri frumoasă❗️
  3. 1 punct
    Acum un an am închiriat o rulota - Weinsberg 420 QD. Anul acesta am închiriat o autorulota Ford Roller Team Kronos 284 M. Și după aceste doua experimente, mi-am cumpărat rulota Weinsberg 450 FU! După opinia mea, cu autorulota ai un mare dezavantaj - lipsa de mobilitate! Ajungi intr-un camping cu ea și acolo ramai. Noi am avut un scuter cu care ma deplasam, dar totuși 2 persoane pe un scuter mic e inconfortabil. Plus ca cu scuterul distante relativ mici poți parcurge. Deci sa luam pe rand: Autorulota avantaje: Viteza de deplasare mare; Mai stabila pe sosea; Spațiu interior mai mare; Rapiditate la instalarea/plecarea din camping - nu prea ai ce strange; Autorulota dezavantaje: Lipsa de mobilitate - ajungi în camping și acolo îngheti! Lipsa de manevrabilitate. Un camper de 7,5 metri cât a avut cel închiriat se întoarce greu pe o strada îngustă. Chiar am pățit chestia cu intorsul pe o sosea îngustă! Preț achiziție ridicat. Rulota avantaje: Manevrabilitate mai buna - pe o sosea îngustă dezlegi rulota de masina o întorci cu moverul sau cu mana, întorci masina separat și gata. Mult mai ușor ca autorulota. Mobilitate. Ajungi în camping, dezlegi rulota și te plimbi pe unde vrei! Preț achiziție scazut Rulota dezavantaje: Spațiu mai mic; Viteza deplasare mai mica; Mai instabila pe sosea; Necesita timp la instalare/dezinstalare în camping (dezlegare, calare, etc)! Motivul care a atarnat cel mai greu la mine a fost mobilitatea. Vreau sa las rulota în camping și sa pot vizita un obiectiv aflat la 120 km. Imposibil cu camperul, chiar dacă ai scuter cu tine! Cu rulota poți face acest lucru, deoarece o lași în camping și pleci cu mașina. Alta chestie, deși pare bizar, în autorulota Roller Team Kronos 284, spațiul la dus era mai mic decât spațiul la dus în rulota mea Weinsberg 450 fu. Acum eu nu sfătuiesc pe nimeni sa ia rulota sau autorulota. Fiecare își cumpără ce vrea, în ce se simte mai bine. Ca de aceea băgăm banii în jucarii - sa ne simțim bine în ele!
  4. 1 punct
    Nu iubesc deloc off-campingul cu rulota sau camperul, pentru așa ceva folosesc mașina de teren. O ieșire de sfârșit de săptămână de 300 km e cam lungă și dacă o faci doar cu mașina, darămite cu rulota. Am avut camper si după 6 luni l-am schimbat cu rulotă, când ajungeam în camping eram prizonier acolo Inviato dal mio Lenovo TB-X606F utilizzando Tapatalk
  5. 1 punct
    Ia uite ca trecu aproximativ 1 an de cand am scris postul de mai sus si nu prea imi vine sa cred dar mi-am schimbat parerea 360 grade. :( se pare ca in final, stiti cum e aia: at the end of the day, tot la autorulota o sa ajungi. Am constatat ca spatiul nu mai e asa vital cat timpul pierdut pe drum, pornitul la drum, campatul si rapiditatea cu care poti face lucruri cu o rulota fata de o autorulota. Am fost la Iasi din Mures in weekend trecut si am crezut ca efectiv mor de obosit ce sunt. Nu mai zic ca drumuri rele, locuri de campat inaccesibile prin Moldova, cu rulota extrem de greu de ajuns. Dureaza mult pana parcurgi distante mari. Pt un weekend iesit cu rulota la peste 300km cu 4 copiii e chin de pe lume. Imi pare rau sa spun dar mai rapid si usor e cu o autorulota. Repet, spatiul mai mic la interior paleste in fata problemelor de mai sus. Iti trebuie rapiditate si sa poti executa task-uri rapid. In autorulota ai urcat, ai dat cheie si ai plecat, la rulota pierd timp doar s-o scot cu mover afara de unde e parcata, poate te mai si chinui ca e rea zona unde esti, calat/decalat, legat carlig, asigurat ca totul e ok inainte sa pleci si abea apoi te duci. La fel la sosire. Nu mai zic ca nu poti merge repejor ca o autorulota. Depasiri extrem de rar si nu ca masina n-ar fi potenta. Cu autorulota te poti opri si unde vrei, chiar in orase, parcari. Cu rulota doar in parcari mari de MALL-uri si cam atat, altfel incurci tot. Mai sunt si altele dar nu va mai plictisesc. Stau acum si ma gandesc la ce mi-a spus unul din cumnatii mei care are peste 10 ani de rulotism in spate: tie iti trebuie o autorulota! Mare dreptate a avut!
  6. 1 punct
    Asa este @Sorin Leitoiu ; ceea ce conteaza este rulotismul. Aceste discutii pro si contra au doar rolul de a indruma pe mai tinerii colegi si chear pe unii dintre noi care nu am avut inca experiente complete cu rulote si campere, sa putem alege in cunostinta de cauza, fiind la mijloc sume importante de bani care se pun in joc. Fiecare parere conteaza si este binevenita. Eu personal multumesc tuturor colegilor care au participat la discutie, avand in vedere si intentia pe care am avut-o anul trecut de a trece de la rulota la camper.
  7. 1 punct
    Asta n-am intes-o. Si ce ce faci cu ele de acolo? Intr-un concediu pa afara, am vazut doua campere, unul dupa altul, care tractau cate un trailer fiecare cu un smart din acela foarte mic pe ele, de doua locuri. Cel mai probabil erau doua familii impreuna. MI s-a parut o idee foarte buna, insa treaba e sa iti si permiti , si tot nu rezolva problema daca sunt mai mult de 2 persoane. Si eu sunt in pragul in a intra in lumea rulotistilor/camperistilor si citesc cu extrem de mare interes tot ce se scrie in termeni de comparatie. Pe langa dilemele create de avantajele si dezavantajele discutate si sa zicem clasice, mai am doua. Am o intuitie personala, asa cum am avut acum multi ani cand, fotograf pasionat fiind cu un aparat bun pe film, am intiuit explozia digitalului si l-am vandut exact cand inca am mai putut lua un pret bun pe el, asa si acum, ceva imi miroase ca electricul va exploda, sau mai corect, dieselul va fi dat la gunoi, cel putin la nivel de turisme. Sigur, sunt in joc multe chestii economice si politice, si piata auto este incomparabila ca valoare cu piata foto, inca se si mai fabrica masini pe motorina, dar imi mentin aceasta rezerva vizavi de diesel. Si cum campere pe benzina nu prea sunt, nu mai zic electrice, tare mi-e teama sa nu dau o caruta de bani pe unul si sa ma pomenesc ca devine o piatra de moara ca taxe, sau ca am tot felul de interdictii de circulatie. Recunosc ca e o dilema pur subiectiva, poate chiar fantasmagonica pentru altii. Sa vedem si cum se va pune problema cand se va introduce taxa la noi, sper sa pot "mirosi" ceva in sensul asta. Alta dilema o am pentru ca vreau ceva, pe de o parte, in care sa stau pe un teren langa Bucuresti pe perioada calda din an, si in acest caz ar fi mai bun ceva mai spatios, eventual cu cort, si aici inteleg ca o rulota e mai potrivita, dar vrem sa si calatorim, preponderent prin Europa, si in acest caz ar fi ma bun un camper mai mic, mai ales ca ne mutam des si in rastimp facem multe ture cu bicicletele si rezolvam aproape totul cu ele, cumparaturi, vizitat etc. Prin tara nu prea ma vad mergand cu rulota si cu atat mai putin pe afara, am si o masina cu doar 100cp pe benzina, MM tractabila 1300kg. Cu camperul mai da. Suntem doar doi, eu si sotia, pensionari, masurat in zile dispunem de mult timp, masurat in ani si capabili de calatorii, nu se stie dar nu chiar asa multi.
  8. 1 punct
    Pentru ca am fost intrebat si in privat si sunt destul de multi cei care m-au intrebat de ce am renuntat la camper in favoarea rulotei, am sa scriu si eu mai jos parerea mea..., cred ca am experienta destul de mare in a putea face comparatii... Ca si experienta, de-a lungul timpului am avut o rulota englezeasca (prima, de acolo a inceput "microbul"), apoi o alta rulota Hobby 540 din 2011, un camper cu alkoven Knaus 650 din 2012, alt camper semi integrat Dethleffs din 2014, urmand Camperul integrat Hymer Star Light din 2014... Am mers cu camperele cam 15-18.000 km pe an, adunat cam 2-3 luni pe an, plecat de acasa..., in multe tari din Europa..., cel mai departe am fost pana in Spania la Oceanul Atlantic... (o luna si o saptamana a fost acea iesire..) Revenind la diferenta dintre camper si rulota, eu am ajuns la concluzia ca, cu camperul sunt pur si simplu blocat in camping... (nu sunt adeptul offcamping, imi place confortul din camping-uri, sunt mai comod de fel...), de exemplu in Parga Grecia unde am fost anul acesta, la vreo 20 km de Parga era o plaja faimoasa..., (nu retin numele) nu am putut sa ajung din cauza ca nu am avut masina..., cu bicicleta nu se putea, cu un scuter iar nu se putea, (suntem 3, 2 adulti si un copil), cu camperul era exclus sa strang tot sa ies din camping... si sa merg intr-o parcare la acea plaja, iar apoi sa revin in camping...era mult prea mare deranjul..., insa daca aveam masina era foarte simplu... Tot in Grecia (ca si exemplu) la cativa km era un magazin cu peste si fructe de mare..., poate mi-ar fi placut sa fac niste creveti la gratar insa cum sa ajung acolo ? cu camperul nu puteam sta 30 min sa strang tot (afara si in interior, ca altfel nu poti pleca cu camperul) si 30min sa le astez din nou, pentru a merge cativa km... Oriunde as merge mi se pare mai comod sa las rulota intr-un camping si sa plec cu masina..., am fost in multe locatii pentru a vizita, orase mari... (Viena, Praga, Barcelona..., Venetia, Salzburg... etc.) in toate aceste orase puteam foarte usor sa merg si cu rulota..., toate au la marginea lor camping-uri unde se poate lasa rulota..., iar de acolo fie pleci cu masina fie cu transportul in comun cum am mers in orase mari... In Salzburg am fost in 2016 si am vizitat multe atractii din imprejurimi (la 20-40 km) acolo a fost destul de dificil sa merg cu camperul..., in parcari unde nu prea aveam loc, parcam pe 3 locuri de masina..., chiar am fost certat de un "paznic" al unei parcari ca ocup 3 locuri de parcare... Avantajul camperului este in mers, mai ales pentru familie (eu stau la volan si la camper si la masina... ), mai ales pentru fii-mea care in mers dormea sau se uita la TV, (cu rulota nu mai sunt aceste avantaje) in rest diferente nu prea ar fi..., camperul meu era de 7,20 m lungime, deci destul de mare pentru a fi parcat pe un loc de masina normala..., (cum spunea cineva mai sus). Sa nu mai lungesc discutia..., am ales sa trec la rulota, am cumparat un FENDT Opal 520 din 2016, interiorul este net superior oricarui camper..., in rulota fata de camper este "living" (mai ales ca este de 2,5 metri latime), ca si viteza de deplasare merg exact la fel ca si cu camperul 110 km/h (cei care spuneti ca e mare viteza, ganditi-va ca in actele rulotei este omologata pentru 100km/h, deci 10 km peste este foarte ok, mai ales ca o trag cu un jeep de 205 cai putere), apoi ca si campare, am mover full automat, (deci simplu de parcat), in loc de cort am Omnistor de 4,5 metri (ca si la camper) iar destul de simplu, aer conditionat, antena automata si restul dotarilor care erau pe camper sunt si pe rulota..., confortul si spatiul din rulota atunci cand este campata nu se compara cu camperul (trebuie sa tineti cont ca nici rulota nici camperul nu sunt modele mici, nici inferioare ca marci...si nici prea vechi...) Ca si intretinere clar rulota este mai usor de intretinut..., iar ca si costuri de achizitie camperul costa cam cat 3 rulote si ceva... , cosumul de motorina este fix acelasi (masina care trage rulota vs camper) Concluzia mea este daca mergi 2 zile intr-o locatie 1 zi in alta si tot asa, nu ai copii (sau ma rog nu merg cu tine), atunci e ok camperul..., insa daca stai cateva zile in camping si esti mai mult de 2 persoane (deci nu te poti misca cu un scuter) e clar mai ok cu rulota..., cel putin aceasta e parerea mea... Offcamping daca ies aici in Ro, ies maxim un week-end, deci nu conteaza daca e rulota sau camper... Deci pentru cei care doriti camper, ca vad o "moda" trecerea de la rulota la camper, ganditi-va bine ce veti face cu el... si daca vi se potriveste... Daca totusi mai aveti nelamuriri si va pot informa din experienta care o am, va stau la dispozitie ! Am mare rugaminte ca in acest topic sa nu se mai posteze offtopic, pentru ca este un topic de interes major.
  9. 1 punct
    @Klaudiu Boghiu , Cel mai frumos cadou pe care il poti face cuiva este TIMPUL TAU, pentru ca daruiesti o bucata din viata ta pe care nu o vei mai lua niciodata inapoi.Si daca il invelesti cu dragoste si intelegere pentru aproapele tau, vei fi binecuvantat.
  10. 1 punct
    Ziua bună. N-am mai scris pe-un forum de rulote de 2 ani... Noroc cu forumrulote.ro că postează chestiile interesante pe facebook și așa am văzut și eu acest subiect. Vă spun părerea mea, în calitate de fost cortist, fost rulotist și actual camperist... Există excursii care merg mănușă pe camper sau rulotă, în rest se poate face orice cu orice. Excepțiile astea ar fi cam așa: 2 săptămâni de concediu pe an la mare, în rest muncă: pensiune sau hotel. Rulota și autorulota necesită întreținere și înțelegere, și ambele presupun timp. Excursia perfectă pentru rulotă: Deplasare de-acasă în camping, pe urmă 3 săptămâni în respectivul camping și vizitat zona. Se poate merge în respectivul camping cu un camper dar se va simți lipsa unui mijloc de transport în zonă. Scuter/motocicletă nu merge la familie cu copii, vara daca-i cald nu se poate merge cu bicicleta că te coci. În funcție de zonă transportul în comun poate fi sau nu o soluție. Excursia perfectă pentru camper: Circuit de 3 săptămâni, stat maxim 2 nopți în fiecare loc, dormit în parcări, camper-stopuri etc. Asta pur și simplu nu se poate cu rulota, indiferent de ambițiile unuia sau altuia. Dacă nu suntem în aceste extreme atunci ține de buget și preferințe, cu mențiunea că eu tot autorulota aș alege-o. Motivul: se parchează mai ușor la benzinărie sau la magazin, se întoarce mai ușor, se vizitează toaleta infinit mai ușor. Noi pe autostradă folosim toaleta chiar și în mers. Pentru copii opresc, dar una-i să găsești un loc în care să poți opri mașină+rulotă în siguranță, să ai și spațiu să poți coborî în siguranță, alta-i să parchezi un camper din care nu trebuie să cobori ca să mergi la toaletă. Aceste mici avantaje se adună, într-atât încât la un drum de mai mult de 3-4 ori parcă prefer să merg cu camper-ul chiar și în detrimentul mașinii mici! Situații și comparații: Deplasare: Rulota: scaunele mașinii sunt ceva mai confortabile, mașina este mai bine izolată fonic, sigur are mai multe airbag-uri și centuri de siguranță mai bine poziționate (din cauză că nu te poți mișca - sic) Camper: un oarecare disconfort fonic, spațiu mai aerisit, mai ușor de umbrit geamurile (au jaluzele!) deci soarele deranjează mai puțin. Acces facil la toaletă. Posibilitatea legală de a merge cu viteză mai mare, siguranță sporită la viteze mari (auto + rulotă poate intra în balans la viteză), în cazul meu (camper modern) posibilitatea tehnică de a merge cu viteză mai mare. Deși rulota o trăgeam cu un SUV 4x4 cu 183 cai putere și nici o dată puterea motorului nu mi-a limitat viteza de deplasare, cu camper-ul obțin viteze medii mai mari! Camper-ul meu are 134 cai putere. Aprovizionare la destinație: Rulota: ai la dispoziție mașina Camper: folosești camper-ul pentru aprovizionare. Înainte de camping oprești în Lidl și alimentezi să ajungă, nu-i greu și din experiență nu constituie o mare problemă. Vizitarea zonei la destinație: Rulota: ai la dispoziție mașina. Camper: de regulă excursiile cu camper-ul sunt organizate astfel încât să poți vizita ce-ți propui să vizitezi direct cu camper-ul. Dacă-i vorba de vizitat muzee sau alte chestii urbane atunci e de mers cu transportul în comun (asta-i adevarat și la mașină+rulotă, mai ales în vest unde nu găsești parcare, și dacă găsești costă mai mult decât tramvaiul). În rest biciclete, scuter pentru maxim 2 persoane, mașină închiriată. Pentru mine deplasarea în zonă la destinație a fost foarte rar o problemă, și atunci am închiriat o mașină. Sanitare: Rulota: are toaletă, unele modele au și duș, după părerea mea dușul la rulotă nu-i utilizabil decât dacă ești în camping conectat la utilități. Camper: are toaletă mai ușor accesibilă decât la rulotă, rezervor de apă curată și uzată mult mai mare decât la rulotă. Exemplu: noi, familie de 4 persoane putem face FIECARE câte 2 dușuri cu un singur rezervor de apă. Dacă nu suntem în camping și nu facem duș în rulotă atunci un rezervor ajunge... ce să mai, nu am terminat nici o dată un rezervor de apă în camping cu spălat pe mâini. Criterii de selecție și puterea motorului: rulota și autorulota se aleg în primul rând după gabarit și aranjamentul interior, motorul e secundar DAR este criteriu eliminatoriu. Motorul trebuie să fie suficient, dar suficient înseamnă lucruri diferite pentru fiecare. Cred că cel mai greu de înțeles pentru un rulotist care trage cu ochiul la campere este că excursia cu camper-ul se organizează altfel. Abia după ce ai făcut o excursie corect organizată cu camper-ul poți aprecia cu adevărat diferențele.