Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 20.10.2022 în Postări

  1. 1 punct
    Salutare, tuturor! De la sfârșitul lunii Septembrie 2022 suntem proprietari de autorulotă - am îndeplinit visul. Modelul este Horon 67XT făcut de Caravan Internațional, pe șasiu de Ford Transit, an fabricație 2022, cu motor de 2.0L, 170CP, transmisie automată cu 6 trepte. Lungime de 7,45m și masă omologată la 3500kg. Este omologată pentru 4 persoane în centuri, 4 locuri de dormit. Noi oricum suntem 3 persoane + cățelul. Tocmai am trecut de 650 de kilometri. Nu avem planuri să o dăm spre închiriere. Dormitor matrimonial cu ușa spre restul autorulotei. Aer condiționat mașină. Aer condiționat staționar, instalat în locul unei trape din tavan. Pat cu lift motorizat deasupra mesei. Bucătărie echipată cu frigider, aragaz, chiuvetă, apă caldă. Loc de luat masa cu masă extensibilă. Scaunele de la șofer și pasager pivotează spre spate, bancheta 2 locuri în stânga mesei, bancheta 2 locuri în dreapta mesei. Trapă mare deasupra zonei din față, unde la autorulotele de 6 persoane este patul #3. Parasolare magnetice la geamurile din față (parbriz, șofer, pasager). Parasolare și plase de țânțari integrate în toate ferestrele autorulotei (plus ușa de acces). Încălzire prin intermediul centralei termice pe diesel, adică conectată la rezervorul mașinii, produsă de Truma. Încălzirea apei pentru duș și chiuvetă se efectuează tot prin centrala termică pe diesel, prin intermediul unui rezervor de 10 sau 12L incorporat. Consumul de diesel menționat în manualul centralei termice este undeva între 0,185L și 0,4L pe oră, în funcție de temperatura selectată și cea exterioară, ȘI dacă se prioritizează încălzirea apei sau a habitaclului. WC separat și ”peste drum” de duș. Rezervor de ape ”murdare” de 20L. Smart TV, ruter, suport 3 biciclete, copertină (sau dacă folosim un nume mai extravagant, așa cum fac cei din vânzări: marchiză) extensibilă. Spațiu depozitare mare. Adică portbagaj unde încap lejereanu un număr dubios de mare de cadavre. Acumulator cu gel sub bancheta de 2 locuri, dar vrem să-l înlocuim cu litiu. Rezervor de apa curată 120L și uzata (gri) tot de 120L. Apropo: știe cineva unde se poate cântări vehiculul? Mă aștept să fie contra cost. Știu că, în funcție de marfa transportată, unele ansambluri sunt cântărite înainte să plece pe drumurile publice, chiar în locul de preluare a mărfii. Însă știu ca acele cântare au marjă de eroare de până la 20kg, ceea ce nu ma ajută foarte mult. Adică 20kg pot să însemne ca iau roata de rezerva sau nu.
  2. 1 punct
    La numarul 8. Pe mine ma bagasera la 3 si m-am certat mult cu ei, ajungand cu cei de la clubrv sa le trimitem chemare la proces. Impreuna cu un alt coleg de suferinta ne-am certat cu cei de la Sectorul 3 si cand in sfarsit au inteles despre ce este vorba au chemat mai multe persoane si le-au recalculat taxa. Cand ai motor de 2000 cmc nu e o diferenta asa mare, dar cand ai 2.3 sau 3litri diferenta la impozit este mare intre punctul 3 si 8.
  3. 1 punct
    Rezolvat azi. După ceva munca de chinez. Din păcate nu am găsit fierăstrău sfoara sau fir. Am aplicat următoarea solutie: doua sârme subțiri de inox, se răsucesc cu filetanta (ca să aibă aspect de "fierastrau")! Apoi se apuca sarma răsucita cu doua patente de capete. Se baga cu grija la un colt al numărului. Apoi începem usor mișcări stanga dreapta cu cele doua patente. După aproximativ 1 ora, numărul a cedat. Fără sa deterioreze caroseria. Și numărul e în stare perfecta.
  4. 1 punct
  5. 1 punct
    La Mulți Ani și sănătate vă dorim @Vlad Iliescu și tuturor colegilor care astăzi 20. Octombrie își serbează ziua de naștere!
  6. 1 punct
    Mai sunt câteva lucruri de luat în calcul. Noi după 8 ani de rulota am trecut la autorulota, dar principalul lucru care ne-a făcut sa trecem la autorulota a fost faptul ca iesim fff des iarna la ski. Cu rulota era imposibil. Nu sunt multe parcari de partii care sa te primeasca cu rulota si chiar daca ar exista, sa ajung seara la 11 noaptea in parcare si sa fie bocna in rulota nu e chiar placut. Apoi sa mai stau sa bag si apa in rezervor sau sa ii port de grija apei gri cand afara erau -20, - 26 de grade nu as face. Iarasi am intampinat situatii cu polei unde nu mi-as fi dorit sa mai am si 7m de rulota in spate, la camper ii pun lanturi si gata. Au fost weekenduri in care am facut ba Transalpina, ba Straja unul dupa altul la ski. Cu rulota ar fi fost fff obositor iarna, noaptea pe ninsoare sau ploie. Cu camperul a fost mult mai usor si datorita pozitiei inalte la condus. Lipsa mobilitatii in tarile civilizate se rezolva usor cu inchirierea unei masini. Un alt avantaj in cazul in care ai copii este ca se pot duce fff usor la baie daca esti intr-un ambuteiaj.
  7. 1 punct
    "Spațiu mai mic; ........................... Mai instabila pe sosea;" Nu neapărat, rulota noastră este cu mult mai mare decât majoritatea camperelor La fel și cu stabilitatea, cu Sfântul ATC nu ai probleme la viteza legală dacă trenul este echilibrat. Inviato dal mio Lenovo TB-X606F utilizzando Tapatalk
  8. 1 punct
    @Marius Viorel zic , totusi, sa inchiriezi/ imprumuti o autorulota inainte sa faci schimbarea efectiv. O autorulota de ~ 7 m lungime si 3 m inaltime ( pt 6 persoane) s-ar putea sa nu fie atat de agila precum pare si , in plus , sa descoperi si alte inconveniente.
  9. 1 punct
    Ia uite ca trecu aproximativ 1 an de cand am scris postul de mai sus si nu prea imi vine sa cred dar mi-am schimbat parerea 360 grade. :( se pare ca in final, stiti cum e aia: at the end of the day, tot la autorulota o sa ajungi. Am constatat ca spatiul nu mai e asa vital cat timpul pierdut pe drum, pornitul la drum, campatul si rapiditatea cu care poti face lucruri cu o rulota fata de o autorulota. Am fost la Iasi din Mures in weekend trecut si am crezut ca efectiv mor de obosit ce sunt. Nu mai zic ca drumuri rele, locuri de campat inaccesibile prin Moldova, cu rulota extrem de greu de ajuns. Dureaza mult pana parcurgi distante mari. Pt un weekend iesit cu rulota la peste 300km cu 4 copiii e chin de pe lume. Imi pare rau sa spun dar mai rapid si usor e cu o autorulota. Repet, spatiul mai mic la interior paleste in fata problemelor de mai sus. Iti trebuie rapiditate si sa poti executa task-uri rapid. In autorulota ai urcat, ai dat cheie si ai plecat, la rulota pierd timp doar s-o scot cu mover afara de unde e parcata, poate te mai si chinui ca e rea zona unde esti, calat/decalat, legat carlig, asigurat ca totul e ok inainte sa pleci si abea apoi te duci. La fel la sosire. Nu mai zic ca nu poti merge repejor ca o autorulota. Depasiri extrem de rar si nu ca masina n-ar fi potenta. Cu autorulota te poti opri si unde vrei, chiar in orase, parcari. Cu rulota doar in parcari mari de MALL-uri si cam atat, altfel incurci tot. Mai sunt si altele dar nu va mai plictisesc. Stau acum si ma gandesc la ce mi-a spus unul din cumnatii mei care are peste 10 ani de rulotism in spate: tie iti trebuie o autorulota! Mare dreptate a avut!