Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 19.10.2022 în Postări
-
3 puncte
-
3 puncteMai sunt câteva lucruri de luat în calcul. Noi după 8 ani de rulota am trecut la autorulota, dar principalul lucru care ne-a făcut sa trecem la autorulota a fost faptul ca iesim fff des iarna la ski. Cu rulota era imposibil. Nu sunt multe parcari de partii care sa te primeasca cu rulota si chiar daca ar exista, sa ajung seara la 11 noaptea in parcare si sa fie bocna in rulota nu e chiar placut. Apoi sa mai stau sa bag si apa in rezervor sau sa ii port de grija apei gri cand afara erau -20, - 26 de grade nu as face. Iarasi am intampinat situatii cu polei unde nu mi-as fi dorit sa mai am si 7m de rulota in spate, la camper ii pun lanturi si gata. Au fost weekenduri in care am facut ba Transalpina, ba Straja unul dupa altul la ski. Cu rulota ar fi fost fff obositor iarna, noaptea pe ninsoare sau ploie. Cu camperul a fost mult mai usor si datorita pozitiei inalte la condus. Lipsa mobilitatii in tarile civilizate se rezolva usor cu inchirierea unei masini. Un alt avantaj in cazul in care ai copii este ca se pot duce fff usor la baie daca esti intr-un ambuteiaj.
-
2 puncte
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctCa sa argumentez ce am scris mai sus. Anul acesta am făcut un mic tur prin tară cu autorulota. Eram pe Valea Oltului, si căutând pe net, găsim camping Manastirea Turnu. Intram cu namila de 7,5 metri lungime -2,35 metri lățime pe o străduță forestiera. Trecem prin 2 tuneluri micute strângând din fund - camperul avea 3,2 m înălțime! Ajungem la camping și mai dam de o bucurie. Cică campingul aparține de o mănăstire, iar preotul nu accepta rulote, autorulote sau corturi! Doar căsuțe! Oare de ce ii mai zice camping? În fine, si acum îmi aduc aminte câte manevre am făcut sa întorc mastodontul de 7,5 metri lungime! Daca aveam rulota era mai simplu: doar 2,5 metri înălțime, deci fara probleme în tuneluri, iar intoarcerea, după ce o dau jos de la masina, chiar dacă are 6,6 metri lungime, fiind pe o singura axa, o întorc foarte ușor. Repet asta e părerea mea. Poate autorulota are și alte avantaje. Nu vrea sa spun rulota e buna si autorulota nu. Vreau sa spun ca pentru mine, rulota e mai buna. Pentru alții poate autorulota e mai buna. Fiecare cu ce ii place!
-
1 punctAcum un an am închiriat o rulota - Weinsberg 420 QD. Anul acesta am închiriat o autorulota Ford Roller Team Kronos 284 M. Și după aceste doua experimente, mi-am cumpărat rulota Weinsberg 450 FU! După opinia mea, cu autorulota ai un mare dezavantaj - lipsa de mobilitate! Ajungi intr-un camping cu ea și acolo ramai. Noi am avut un scuter cu care ma deplasam, dar totuși 2 persoane pe un scuter mic e inconfortabil. Plus ca cu scuterul distante relativ mici poți parcurge. Deci sa luam pe rand: Autorulota avantaje: Viteza de deplasare mare; Mai stabila pe sosea; Spațiu interior mai mare; Rapiditate la instalarea/plecarea din camping - nu prea ai ce strange; Autorulota dezavantaje: Lipsa de mobilitate - ajungi în camping și acolo îngheti! Lipsa de manevrabilitate. Un camper de 7,5 metri cât a avut cel închiriat se întoarce greu pe o strada îngustă. Chiar am pățit chestia cu intorsul pe o sosea îngustă! Preț achiziție ridicat. Rulota avantaje: Manevrabilitate mai buna - pe o sosea îngustă dezlegi rulota de masina o întorci cu moverul sau cu mana, întorci masina separat și gata. Mult mai ușor ca autorulota. Mobilitate. Ajungi în camping, dezlegi rulota și te plimbi pe unde vrei! Preț achiziție scazut Rulota dezavantaje: Spațiu mai mic; Viteza deplasare mai mica; Mai instabila pe sosea; Necesita timp la instalare/dezinstalare în camping (dezlegare, calare, etc)! Motivul care a atarnat cel mai greu la mine a fost mobilitatea. Vreau sa las rulota în camping și sa pot vizita un obiectiv aflat la 120 km. Imposibil cu camperul, chiar dacă ai scuter cu tine! Cu rulota poți face acest lucru, deoarece o lași în camping și pleci cu mașina. Alta chestie, deși pare bizar, în autorulota Roller Team Kronos 284, spațiul la dus era mai mic decât spațiul la dus în rulota mea Weinsberg 450 fu. Acum eu nu sfătuiesc pe nimeni sa ia rulota sau autorulota. Fiecare își cumpără ce vrea, în ce se simte mai bine. Ca de aceea băgăm banii în jucarii - sa ne simțim bine în ele!
-
1 punctCupla antibalans nu face minuni in situatii de urgenta. Viteza trebuie adaptata conditiilor de drum. In Romania, e foarte riscant sa circuli chiar si cu 90 km/h. De multe ori mi s-a intamplat sa fiu nevoit sa franez brusc, sa evit la mustata pe cel sau cei din fata mea. In Romania evit circulatia pe autostrazi, preferand drumurile nationale, din cauza nesimtitilor care se apropie la cativa metri din spate sau care te forteaza sa te apropii de masina din fata sub limita de siguranta. Poate ca siguranta in deplasare a fost un criteriu important pentru mine in alegerea camperului in locul rulotei. Nu am avut niciodata rulota, am tractat doar remorci de marfa inainte.
-
1 punctDin putinii care ma cunosc efectiv ( fizic ) stiu ca merg in special off camping . Am traversat Apusenii pina sa se asfalteze, am urcat in Andora . Apreciez camperul pt ca a fost o investitie de aproape 19 000 euro dar in 4,5 ani am cu el 70 000km . Cred ca la cit am umblat aproape ca si-a amortizat achizitia . Am cutreierat Italia pina la Roma 2013 , Turcia 2014-2015 ( Istambul -Ankara-Tuz Gullu -Capadocia -Antalia - intors pe malul marii pina acasa . Ro. pina in Portugalia 2016 .Anul trecut am fost doar in Grecia cine ma urmarit pe FB stie . Campinguri in tot acest interval imi ajung degetele de la miini sa le enumar: 1. Roma -pe Via Aurelia 2-3 Turcia -Erdek Ant Camping 4 .Turcia -Dereli Kusadasi 5 Spania -City Stop Barcelona 6. Portugalia - ? Lisabona 7. Ungaria -Gyula Camping Mark 2017 1si 6 au fost de 4 stele dar a meritat pretul a fost in jurul la 40 euro cu discount avind un card.......... Stellplatz sau parcari gratuite ,,,,,,fara numar. Aici vreau sa va aduc la cunostiinta cu RULOTA nu aveti ce CAUTA acolo . Cel mai ieftin camping pe malul marii Mediterana sau Atlantic pleaca de la 50-60 in sus pe zi ( 2 adulti 1 copil + energie electrica ) Acum sa vorbim deschis un camper nu isi justifica achizitia daca nu pleci in cel putin 3 concedii pe an, de cel putin 7-10 zile si unul de cel putin 3 saptamini . Sa nu vorbesc de week-enduri prelungite 3 zile minim ,1- 2 pe luna . Intretinerea/ costuri - sunt aceleasi ca la un turism ( daca sti de unde sa faci comanda de piese si consumabile). Pentru cei care au Fiat si derivate comandati pe ITALOPARTS . Am dat un pont nu fac reclama ,ma ocup cu altceva.......
-
1 punctEu cred ca fiecare individ stie cel mai bine ce i se potriveste. E bine ca fiecare sa-si exprime propria parere despre rulota sau autorulota cu care si-a trait propriile experiente. Daca iti plac drumetiile off-road, cred ca rulota este de preferat autorulotei, cu anumite limite. Nu te gandi sa tragi si rulota pe toate potecile sau drumurile forestiere pe unde poate sa ajunga un 4x4! O rulota pentru off-road este foarte diferita de una obisnuita, de asfalt. Ca orice lucru, intre rulota si autorulota sunt multe asemanri si doesebiri, avantaje si dezavantaje. Avantaje rulote: - cheltuieli mici rulota fata de autorulota (pret achizitie, taxe, impozite, asigurari). - posibilitatea folosirii masinii si in alte scopuri decat recreational. - posibilitate de plimbare in oras cu masina, cand rulota ramane in camping - pret achizitie mic fata de autorulota - confort sporit de spatiul interior si dimensiunile accesoriilor exterioare (cort, veranda) Avantaje autorulota: - siguranta ridicata in deplasare, viteza de croaziera peste 90 km/h. - libertate de campare aproape in orice loc. poate parca in orice loc unde nu e interzisa stationarea. (fara nici o gluma: chiar in fata la intercontinental). - durata de viata mult mai lunga decat a unei rulote (structura mai rezistenta, mai stabila in timp, risc infiltratii redus) - mobilitate ridicata (tragi veranda, daca ai, si-i dai cheie) Ma refer in special la autorulota pe care o am, un camper van, dintr-o autoutilitara de 3.5t, 6 m lungime. Autorulotele semiintegrate sau chiar integrate nu mai beneficiaza de libertatea de miscare in centrele oraselor din cauza gabaritelor. Cat despre diferenta de spatiu si mai ales confort intre rulote si autorulote, deviza mea este: Spatiile limitate stimuleaza creativitatea. Eu sunt de parere ca suntem diferiti. Fiecare cauta altceva, fiecare se multumeste cu mai mult sau mai putin. De aceea ce e bun sau aberant pentru mine, in mod sigur poate fi perceput diferit de altcineva. Mi-ar placea sa aud cat mai multe pareri despre ambele clase de vehicule recreationale, prezentate cat mai obiectiv.
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

