Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 08.08.2022 în Postări
-
7 puncteVa salut. A trecut concediul de vara, a sosit timpul sa va impartasesc experientele noastre din vara anului 2022, cu evenimente placute si mai putin placute. Concediul debuteaza cu stangul, la aproximativ 200 m de punctul de pornire cedeaza arborele cotit al masini echipajului @Szilagyi Zsolt. Na belea frumoasa pornire. Asa am scos masina noastra de naveta din garaj, un Logan an 2007, 1.5 dci de 65 cp . Dimineata devreme dupa un popas de cateva ore pentru somn la o benzinarie din Bulgaria: Destinatia aleasa a fost Meadow Camp dar drumul de acces este extraordinar de rau, noroc cu recenziile de pe google maps, am ales sa vizualizam locul doar cu masina, rulota fiind lasata intr-o parcare. Ne-am reorientat catre Camping Atliman pentru cateva zile, acesta fiind cunoscut de noi din anul 2021, gasiti si o prezentare pe forum. Comparativ cu anul trecut, s-au mai construit terase pentru rulote fixe, s-au mai adaugat containere de locuit si s-a marit pretul, daca in 2021 am platit 40 leva/echipaj cu totul inclus, anul acesta s-a ajuns la 50 leva/echipaj. Desigur, nu putem sa stam mult intr-un loc si asa am schimbat locatia. Noua locatia este Kamping Kavatsite. Ca si dotari la grup sanitar este muuult sub alte campinguri. Apa calda este in permanenta dar dusurile sunt vechi, cu robineti lipsa, faianta crepata si miros ciudat. La wc la fel, folosit doar pentru golire caseta wc de la rulota. In camping erau si cabanute din lemn vechi, putrezite...pe jumatate in paragina, poze nu am facut, gasiti in linkul atasat destule ca sa va faceti idee. Dar curios...in camping erau rulote si autorulote care mai de care noi si moderne. Care sa fie motivul...am aflat cu prima vizita la strand. Apa de o culoare ametitoare, nisip foarte fin...numa bun de plaja. La pretul de 50 leva/echipaj, curent inclus, a fost compensat campingul neglijat cu plaja superba. In rest plimbari, gatit, activitati de plaja. Dupa 9 zile am plecat de la mare. Din cauza caldurii sufocante si a nivelului scazut de la Dunare am amanat partida de pescuit programata langa Plaja Gostinu, inclusiv Loganul a ajuns acasa cu bine. Dar concediu mai este, am montat suportii de bicicleta, am luat bocancii si am plecat in Parcu National Retezat. Aici am parcat rulota la Camping Countryside Retezat, un camping nou, abia deschis. Prezentarea o puteti viziona aici!!! Cateva ture frumoase in retezat, cu o maxima de traseu de 22.4 km pana la Saua Pelegii, vremea schimbatoare si vantul nu ne a permis sa urcam pe varful Peleaga. Seara, obositi infometati si insetati am pregatit cate ceva Si cum niciodata fara pescuit...am mai facut o oprire de cateva zile la o balta care era pe traseul catre casa: Balta Ben Incet isi facea simtita prezenta noul val de canicula, daca in ziua sosirii pe balta a fost chiar placut, pe zi ce trece era tot mai cald. In ultima zi a aparut o fantoma sa ne goneasca acasa, concediul a luat sfarsit. Spre final, dupa peste 2000 de km parcursi cu rulota in spate si peste 200 litri motorina consumati, (noroc cu ajutorul primit de la stat "ȘI 50 DE BANI SUNT 50 DE BANI PE CARE NU- I DAI") am incheiat povestea cu o ciorba de fasole senzationala la Hanul Domnesc Călan, va sugerez sa nu ratati preparatele din meniu daca sunteti in zona. Va multumesc ca ati vizionat pana la final.
-
4 puncteVa salut. Doresc prezentarea unui camping, in apropiere de Parcul National Retezat. Deschis abia in anul 2022, este in curs de amenajare. Localizare harta Google Are finalizat partea de wc, baie, spalator de vase in interiorul unei case vechi, lasat totul rustic dar totusi modern. Camping linistit cu gazde foarte primitoare, vorbesc engleza, germana si sunt pe cale sa invete romana. Foarte saritori la nevoile clientilor, chiar au fost ingrijorati dupa ce au primit prin RoAlert avertizare de vreme rea. Majoritatea clientilor erau straini. Muzica tare si galagia nu este agreata in camping, au explicat faptul ca au primit reclamatii de la vecini din sat pentru muzica data tare, peste limita bunului simt. Am fost placut surprins de dotarile campingului, apa calda in permanenta la dusuri, nu de la panou solar incalzita. Loc deversare caseta wc separat precum si loc pentru deversarea apei gri de la autorulote. La exterior sunt robinete pentru cuplare apa si prize pentru curent electric tip CEE. Proprietarii amatori de calatorii, avand in dotare un autovechicul Toyota de toata frumusetea: Dar o poza valoreaza mai mult decat 1000 de cuvinte, las pozele sa vorbeasca de la sine:
-
3 puncte
-
2 puncte
-
2 puncteBună dimineața și de la noi, o zi de luni frumoasă vă dorim și o săptămână fix așa cum v-o doriți❗️
-
1 punctSalutare, în zona Katerini, mai exact în Variko, am văzut 3-4 campinguri : primul, Elizabeth, nu era wow, dar curat cu umbra, ne aglomerat, ieftin, 22 euro 2 ad și 2 copii cu totul inclus. Dar am zis sa mai vedem, următorul, Macedonia, mai urâțel, dar avea umbră, ceva între Lebăda și Meduza, 20 euro, nu prea ne-a placut. Lângă, camping Stolos, unde am și rămas, preț obținut 32 euro pt plată cash, aici chiar un camping frumos. Trei sferturi rulote statice ale grecilor, dar în față, doua linii de parcele pentru campare, o parcela având în jur de 50 mp, cu curent, chiuveta cu apa, rețea de canalizare pt ape gri. Un camping amenajat fix cum trebuie, și la prețuri mai mici decât la Jupiter, unde am stat la sfârșit de iunie(180 lei),aspectul lor nu se compară. Recomand camping Stolos din toată inima. Sa nu uit, umbră cât cuprinde, și vegetație - superb. Plaja proprie la 50 metri de camping, umbrelă-șezlonguri în baza unei mici consumați. Am mai văzut și camping Golden Beach în apropiere, arata bine, nu am întrat, nu știu preturi acolo.
-
1 punctBuna ziua dragi colegi. Cum de mult nu s-au mai postat topicuri noi la instalatia electrica, ma gandesc ca ar prinde bine si o discutie despre baterii de generatie noua la rulota, in speta cele de litiu. Ce vreau sa va prezint mai jos este solutia ‘gasita’ de mine, si adaptata la electrica rulotei cu o echipa tehnica de exceptie cu care am in mod normal alte colaborari iar acum ne-am facut timp si de pasiunea noastra… rulota. Asa dar, sa incepem cu structura bateriei: este un modul luat de pe Volvo, ce provine din dezmembrari auto, bazat pe module LG Chem, de 3,7v nominal si 4,2v incarcate la maxim. L-am ales din doua motive: 1. Pt ca celulele auto sunt supuse unor teste mult mai stricte pt siguranta si sunt proiectate sa suporte amperi multi la incarcare si descarcare, care la rulota nu se vor atinge niciodata cu un panou solar sau un charger “modest ca putere” si 2. M-am lovit de ele la un proiect caznic si sa spunem ca le-am studiat mult si bine caracteristicile de incarcare/descarcare/BMS etc. Daca cu modulele de acasa m-am jucat la instalatia solara cateva luni si acum merg “la cheie”, inchipuiti-va ca pt modulul de rulota am avut toata iarna sa il tot incarc, descarc, masor, si la fel pt BMS-ului lui. Iarasi, pentru partea de BMS, am ales JK BMS tot din 2 motive: 1. Pentru ca e aproximativ cel mai profi de pe piata astazi si 2. Pentru ca mai am inca doua la bateriile mari de acasa si merg excelent plus folosesc aceeasi aplicatie . Ok, acum daca am bateria si stiu ce ii poate pielea (12kg si aproape 3kwh stocare), am trecut la sistemele de incarcare. Ca sa pot incarca cu 16,4v, cel mai usor mi s-a parut solar charger de la Victron care are setari configurabile foarte usor prin bluetooth si urca si la 17v daca asta ii ceri. S-a reglat din prima pe parametrii solicitati si de atunci face treaba tare buna. Folosesc Victron Smartsolar 100/20. Pentru conectarea la reteaua exterioara si generare de 220v am ales tot din familia lor, un Victron Energy Multi 12/1200/50. Adica pt baterii de “12v”, face 1200wh si poate incarca cu pana la 50ah bateria. Tot chestie misto la Victron, poate compensa din baterie daca nu primeste suficient de la priza din camping. Sau invers, consuma ce are nevoie in by-pass pe 220v in rulota si de restu’ incarca bateria. Tot asa, se seteaza usor, la o incarcare de 16,4v si se intelege cu bateria minunat. Atentie la ce spunea la un moment dat @Ionut C. Intr-un post legat de acumulatori cu voltaj mai mare de 12v, sunt componente care nu se bucura de mai multi volti in sistem. Problema aceasta am rezolvat-o cu un DC-DC, tot de la Victron, care scoate 12,2v (sau cat ii ceri), stabilizat si curat. Eu am optat pentru unul de 30a, care este ultra suficient pentru ce am eu nevoie. Am luat toate ‘aparatele’ din rulota si am citit voltajele acceptate. Pot sa va spun ca frigiderul primeste bucuros pana la 17v (pe compresor), ca becurile pe led … unele da, altele nu. Fiind mici si fara loc de multa electronica, banuiesc ca d’aia. Nu stiu, am ars 1-2 becuri la probe, si am decis ca tot ce e prin rulota consumator mic sa fie alimentat din DC-DC. Truma vent, prizele de 12v usb, lumini, pompa apa, wc, hota, totul e acum la 12v. Cu ocazia instalarii celor de mai sus, am scapat si de acel Miko 35 care era usor depasit dupa 22 de ani, si am scapat de peste 90 kg din baterie agm de 200ah, transformator toroidal de 1200w, transformatorul rulotei Miko, etc. Acum sa nu credeti ca asta este tot… bateriei de litiu nu ii place nici la caldura si nici la frig. Ei, caldura in sine nu e problema, se supara de pe la 50 de grade, dar la sub zero nu mai trebuie sa incarce. Oricum, BMS-ul taie incarcarea de pe la 2-3 grade, asa l-am setat. Ca solutie de incalzire recomand cu tarie pad-urile de incalzire oglinzi. Consuma putin si au suprafata mare (cam cat o palma). Pentru racire am montat doua ventilatoare super silent care vor scoate aerul cald de sub bancheta daca este nevoie, comandate de un device luat de pe amazon cu 10 euro care comanda on/off pt ventilatie la temperaturile setate ( la mine peste 35 grade pornesc). Asemenea si pt incalzirea bateriei iarna, aceasta fiind alimentata din portul auxiliar de consumatori din controlerul solar (de ce sa le incalzesc daca nu am soare sa le incarc…?). Astfel, daca e soare afara si temperatura bateriei este sub 2-3 grade, incep padurile sa incalzeasca pana la 10 grade direct din controlerul solar. Si ultima modificare, a constat in firele de 12v originale, care erau uneori cam subtirele. Au fost inlocuite cu fire mai groase, care sa duca mai multi amperi in caz de nevoie. Singurul lucru pastrat a fost panoul solar, care la 270w este perfect si conform standardelor de azi. Stiu ca a fost o prezentare lunga insa am vrut sa si argumentez decizile din spatele pieselor si conceptului. Trebuie neaparat asa ceva? probabil nu, insa tare imi place ce a iesit si pentru mine asta conteaza cel mai mult. Un scurt centralizator si de preturi pentru cei interesati: baterie 450 euro, bms 150 euro (varianta de 150Ah), charge controller 157 euro, energy multi 738 euro, DC to DC 227 euro. Cabluri, tablou de sigurante, ventilatoare si alte nimicuri undeva in jur de 100 euro aproximaiv. Total aprox 1800 euro. Putea sa iasa si mai ieftin? Sigur da, insa asta mi-am dorit eu pentru rulota. Astept si colegii care au experienta trecerii la litiu sa ne descrie sistemul lor si sa putem invata unii de la altii solutile adoptate.
-
1 punct@Cristian Bednar excelenta prezentarea! N-am experienta cu astfel de baterii de acumulatori, dar confirm ca Victronul poate fi particularizat foarte usor. De asemenea, in sistemul meu am inclus o varianta mult mai ieftina de stabilizare la 12 V pentru aparatura sensibila, care suporta, teoretic, 25 A. Luminile interioare raman alimentate direct, oricum le aprind seara cand nu mai am productie de curent. De asemenea, si prizele 12 V de putere. Nu stiu daca ai vazut topicul deschis pe tema stabilizarii, insa am primit raspunsuri ca merge si fara. TV-ul merge perfect si in ziua de azi si cred ca si datorita protectiei oferita de stabilizator. Asadar recomand si eu inserarea in sistem a unui astfel de aparat.
-
1 punctSuper prezentare @G.Janos ! Imi pare rău pentru debutul cu stângul dar e bine că ai avut o rezervă. Nu ai fost singurul cu evenimente neplăcute stai linistit, eu era să nu mai plec din cauză că nu mai funcționau luminile la rulotă. De la ora 22 la ora 01 m-am chinuit și abia am reusit să le repar , iar la ora 4 am plecat spre Grecia împreună cu încă un echipaj.
-
1 punctFelicitări @G.Janos pentru concediul vostru. Ați avut aventuri frumoase! Îmi pare rău cele întâmplate cu mașina lui Zsolt. Și nu în ultimul rând felicitări pentru prezentarea frumoasă!
-
1 punct
-
1 punctAPI pe Facebook Licitații lansate pe #AutostradaA13 Sibiu-Făgăraș după 8 ani de chin. Cei 68,05 kilometri dintre Boița (conexiune cu A1 Sibiu-Pitești) și Făgăraș sunt împărțiți în 4 tronsoane. Hartă interactivă cu traseu calibrat cu mare precizie: https://bit.ly/3vNc39L. În 06.08.2022 a fost pornită licitația aferentă lotului 1 Boița-Avrig (lungime 14,253 km, valoare estimată 2,1-2,47 miliarde lei fără TVA), iar cu trei zile înainte, pe 03.08.2022, au demarat cele pentru loturile 2 Avrig-Arpașu de Jos (19,922 km, 1,71-2,02 miliarde lei), 3 Arpașu de Jos-Sâmbăta (17,61 km, 1,84-2,16 miliarde lei) și 4 Sâmbăta-Făgăraș (16,265 km din A13 și 5,65 km drum de legătură, 1,16-1,37 miliarde lei). Datele depunerii ofertelor sunt în perioada 11-14 octombrie 2022 dar, ca în aproape toate cazurile pe proiecte majore, ele probabil vor fi amânate. CNAIR se chinuie să pregătească această autostradă esențială din 31.05.2014, moment în care a lansat licitația de revizuire a studiului de fezabilitate vechi, făcut pe genunchi, care prevedea drum expres pe ruta Sibiu-Brașov. Contractul de actualizare SF a fost atribuit după aproape un an de zile, pe 07.04.2015, celor de la Consitrans pe suma de 16,3 milioane lei fără TVA, termenul de predare fiind 17 luni. După ce inițial s-a pierdut un an întreg doar din cauza lipsei finanțării, au urmat ani întregi de total dezinteres politic, probleme birocratice, tergiversări și dezbateri interminabile pe variantele de traseu între Consitrans, CNAIR și JASPERS, cei care supervizează proiectele majore din partea Comisiei Europene. Într-un final apoteotic, studiul de fezabilitate a fost avizat de CNAIR abia pe 28 decembrie 2021, așadar cu "doar" vreo 5 ani de întârziere! Nici bucata Făgăraș-Brașov nu se lasă mai prejos. Ani întregi nu s-a făcut nimic, nici măcar pregătire, singura cariocă trasată pe hartă fiind cea din studiul de fezabilitate vechi. În 31.03.2021 se scoate la licitație completarea studiului de fezabilitate la pachet cu realizarea proiectului tehnic pe secțiunea Făgăraș-Brașov, iar contractul este dat celor de la Search în 24.08.2021 pe suma de aproape 18,2 milioane lei fără TVA. Termene: actualizarea studiului de fezabilitate timp de 22 luni și alte 3 aferente PAC (Proiect pentru Autorizarea lucrărilor de Construire), plus încă 3 luni de definitivare a proiectului tehnic și alte două de asistență în atribuirea lucrărilor (licitație). Pe 07.07.2022 s-a avizat AMC2 (Analiza Multi-Criterială 2). În cel mai fericit caz, putem spera la startul licitației de lucrări în primăvara anului viitor pe cei aproximativ 48 kilometri dintre Făgăraș și Brașov (zona Codlea-Ghimbav-Cristian).
-
1 punctFelicitări pentru vacanța voastră și mulțumim pentru prezentarea campingurilor și pontul pentru prânz la Călan.
-
1 punctFaine si diverse aventuri! Multumesc pentru prezentarile de aici si de pe celalalt topic. De curiozitate: noul camping avea prize la locul de campare? Dar apa - intr-un sigur loc sau in mai multe zone?
-
1 punct
-
1 punctPentru preturi actualizate va rog a lua legatura cu campingul, in curand o sa apara preturile si pe site-ul lor https://camping-retezat.com/
-
1 punct
-
1 punct
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

