Alta chestie: ungerea bilei.
NU FACETI ASTA NICIODATA. Uitati mai jos ce spune producatorul cuplei Winterhoff (ca si restul de altfel).
"In the case of dacromet-coated (matt-silver corrosion-protection coating) and painted coupling balls, the coating must be removed completely using 200-240 abrasive paper prior to being driven for the first time and then cleaned, e.g. with thinners or spirit, so that it does not collect on and clog the surface of the friction pads. The surface of the coupling ball must be "bright metal". A damaged or unclean coupling ball results in increased wear to the friction pads and a greasy coupling ball reduces the stabilising effect considerably.
Keep the inside of the ball chamber close to friction elements clean and free of grease. If the friction pads are dirty, they can be cleaned using abrasive paper 200-240."
Pierdeti functia antibalans complet.
Iar daca va suna, scrasneste zona carligului la viraje e pt ca aveti mizerie pe bila si sau tachetii de frictiune din cupla. Trebuie sa va apucati frumos cu hartie abraziva cum spune mai sus, granulatie 200-240 si luati bila la polish pana o faceti oglinda. Am vazut niste bile pe aici cu pete de vopsea, alea nu asigura functia de antibalans sub nici o forma.
La fel si cu tachetii sa nu aibe pete pe ei de vopsea sau mizerie neagra. Dupa ce faceti curat dati cu spray de frana pe bila si tacheti. Montati cupla in carlig si daca aveti indicatorul de uzura din cupla pe verde blana. Scapati si de sunete. Daca nu schimbati tachetii.
Ca o mica istorioara: am aflat de "problemele" astea dupa ce am fost la ITP, am lasat masina pe a 2-a zi pt a fi verificata si evident ca cei de acolo au pus rulota pe un carlig complet inadecvat, murdar, ceva a fost, dar dupa ce am luat rulota pe tot drumul a scrasnit carligul. Deci mda, faceti curat acolo si 0 ungere pe bila si tacheti. In rest e ok.