Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 23.03.2022 în Postări

  1. 5 puncte
    Bună dimineața Încet încet și la Sfântu Gheorghe se încălzește, ieri după masă sa topit și ultimele pete de zăpadă la mine în curte. O zi de miercuri excelentă să aveți!
  2. 4 puncte
    Zi placuta , am pus gumele de vara fie ce o fi!
  3. 4 puncte
    Bună dimineața.La Cernavodă +4gr.soare.Ieri am fost până la Medgidia, vântul a bătut cu putere, trebuia să ți bine de volan.Va doresc o zi de Miercuri frumoasa.
  4. 4 puncte
    Bună dimineața tuturor❗ Vă dorim o zi de miercuri minunată. Vremea astăzi vă fi frumoasă și caldă, la fel ca și ieri, chiar dacă acum gradele sunt cu minus.
  5. 3 puncte
  6. 2 puncte
    Vei vedea că această mașină creează dependenta, eu o folosesc la 360° si singurul lucru ce ii lipsește este motorul V6 de 231cv ce il cunosc foarte bine avându-l în garaj sub capota QX-ului. În Off-road se descurca de minune, cu toate limitele lui, dar are nevoie de AT-uri bune cum ar fi BF Goodrich sau Cooper, pe autostrada face 200, dar nu cu At-urile, iar în oraș e ca un elefant într-o cristalerie.
  7. 2 puncte
    Salutare, Asa cum am promis in postarea de prezentare, am revenit si va prezint masina cu care urmeaza sa tractez rulota (pe care nu am cumparat-o inca) precum si cateva delatii cu privire la celelalte modele pe care le-am avut in vedere. Avand in vedere ca avem deja un catel pe care il luam cu noi mai peste tot si ca in familie a venit un junior si ca trebuie sa caram cu noi tot felul de carucioare, balansoare si multe asemenea, am plecat de la premiza ca ne trebuie o masina mare. Ca sa va faceti o idee, atunci cand plecam cu cortul pe la munte umplem un transporter T5 (cu scaunele pasagerilor scoase). Aceastea fiind zise am avut in vedere ca masina sa fie incapatoare, de preferat cu 7 locuri, garda la sol mare, tractiune integrala, fiabila, consum decent. Dupa lungi cautari si multiple razgandiri am decis sa iau un Nissan Pathfinder cu urmatoarele caracteristici: An fabricatie: 2012; Kilometraj: 190.000 km; Putere: 190 CP; Cilindree: 2500 (aprox.) cm3; Cutie viteze: manuala cu 6 rapoarte; Combustibil: motorina Intrucat masina perfecta nu exista va trebui sa faci un compromis si sa iei in calcul nevoile cele mai importante. O sa mentionez in cele ce urmeaza ce masini am mai avut in vedere: - Initial mi se pusese pata pe Mitsubishi L200/Nissan Navara/Toyota Hilux care de altfel nu sunt masini rele, ba chiar sunt recomandate pentru tractat. Intentionam sa iau una dintre acestea cu bena acoperita si astfel aveam spatiu mai mult decat suficient. Numai ca avand suspensie cu foi de arc pe spate, cand masina nu este incarcata nu e cea mai confortabila si “topaie” la fiecare denivelare. Dupa ce am condus cateva modele am renuntat la idee. - Vw Sharan/Seat Alhambra (varianta dupa 2010) Mi se parea compromisul perfect, am cautat sa fie 2.0 TDI diesel cu 140 CP si tractiune integrala. Nu e cel mai fiabil motor, are probleme cu EGR-ul (care nu este ieftin deloc), cu pompa de inalte etc., dar cu o servisare corespunzatoare as fi putut zice ca e acceptabil. Avea avantajul motorului de 2 litri (impozit mic), putere suficienta, spatiu generos, pozitie confortabila atat pentru sofer cat si pentru pasageri, scaunele din spate fiind ajustabile. Usile culisante din spate fac accesul facil inclusiv in locurile stramte. Randul 3 de scaune nu e cel mai confortabil dar in cazul meu sta doar cainele acolo asa ca nu ar fi fost o problema. Din pacate in Romania nu am gasit foarte multe modele SH cu tractiune integrala, in afara era complicat sa plec avand in vedere situatia pandemica asa ca am renuntat la acest model. - Vw Touareg (2006-2010) Desi nu exista varianta cu 7 locuri, am luat in calcul si acest model; In cazul in care va orientati spre acest model sa aveti in vedere ca motorul de 2.5 litri diesel nu e cel mai fiabil, consuma destul de mult raportat la performante. Facand abstractie de valoarea impozitului, motorul de 3 litri este cel mai recomandat. Desi masina are un design cu forme rotunjite, de oras, se descurca excelent si in offroad. Am vazut vreo 3 modele in Romania care aveau la bord sub 200.000 km dar real peste 400.000 km si am renuntat. Ca o paranteza, mie mi-ar fi rusine, sincer, sa spun despre o masina ca are 170.000 de km si cand vine cumparatorul cu raportul din reprezentanta care arata ca la ultima intrare in service de acum 2 ani kilometrajul real arata 380.000 de km sa fac pe prostu’. Dar asta e… - Kia Sorento (incepand cu 2009) Eram interesat de varianta cu motor diesel de 2.2 litri diesel si 297 CP. In ultimii ani coreeni au facut progrese semnificative si ofera masini cu un raport calitate/pret foarte bun. Sunt masini germane cu acelasi dotari, care nu ofera cu mult mai mult dar dublu ca pret. Am renuntat la acest model in urma unei discutii cu persoane care au folosit masina cu platforma pentru tractari si am inteles ca nu ar fi tocmai potrivita pentru tractari. Trebuie sa recunosc ca am renuntat la Kia fara sa aprofundez prea mult subiectul. - Am mai avut in vedere si Mitsubishi Outlander/Citroen C-Crosser/Peugeot 4007 Nu am ales unul dintre aceste modele care sunt aproape identice, difera cateva elemente estetice, din cauza faptului ca spatiul din portbagaj cu randul 3 de scaune ridicat este extrem de mic, asta pe de o parte si pe de alta parte au in jur de 1800 de kg si prefer o masina mai grea pentru stabilitate si siguranta in conditiile tractarii unei rulote. - O alta masina care imi place si pe care as fi cumparat-o este Toyota Land Cruiser cu motor de 3 litri diesel si undeva la 170 de cp. Un adevarat tanc din perspectiva fiabilitatii, peste Pathfinder din multe puncte de vedere in opinia mea. Din pacate la momentul ala nu am gasit decat modele cu prea multi km si cam scumpe pentru cum aratau. In final am dat peste o oferta buna si am luat Nissanul de care va spuneam. Am deja masina de vreo 2 luni si va pot spune primele impresii. Avantaje (din perspectiva mea): - spatiu interior generos, portbagaj imens, mai ales cu randul 3 de scaune rabatate; - scaune conformabile, pretabile pentru drumuri lungi inclusiv cele din spate la care se regleaza spatarul. De asemnea, modularitatea scaunelor este un punct forte, pot fi asezate in diverse pozitii in functie de nevoi. - motorul este de 2500 de cm3, rezonabil in ceea ce priveste impozitul; din ce citisem pe net anterior, ma asteptam sa fie mai zgomotos, dar am fost placut surprins sa vad ca si la viteze/turatii mai mare e acceptabil. Este un motor de provenienta Renault, destul de fiabil cu distributia pe lant. Are suficienta putere (190 cp) cu un cuplu de 450 Nm. Ceea ce imi place enorm este ca raspunde prompt si la turatii joase fiind foarte elastic; - cutia de viteze in 6 rapoarte este facuta pentru tractiune, vitezele sunt scurte. La inceput mi s-a parut putin ciudat dar m-am obisnut. Spre exemplu, eram obisnuit ca in viteza a 4-a la 2000 de rotatii/min. masina sa ruleze cu 80 km/h, dar Nissanul are undeva la 70 km/h sau chiar mai putin. - In ceea ce priveste design-ul exterior, e o chestie de gust fie iti place fie nu. Desi pare un dulap pe roti, mie imi place forma asta mai patratoasa care iese din tipare. - De menionat ca are sasiu separat si nu caroserie autoportanta si asta are avantaje si dezavantaje. Din cate stiu, caroseria este prinsa, cu niste tampoane de sasiu. Astfel, avantaje in offroad intrucat socurile nu se transmit direct in caroserie cee ce duce si la o rezistenta ma buna in timp si dezavantaje pe sosea, in curbe unde masina are un comportament usor de “balansare”. Pe mine nu ma afecteaza asa mult pentru ca o sa folosesc masina cu rulota deci la viteze nu foarte mari ori fara rulota dar cu familia in masina si n-o sa alerg ca un descreierat. - De asemenea, suspensia independenta pe fiecare roata ii confera un confort sporit. - Are foarte multe spatii de depozitat; - Are un commutator cu care se poate selecta tipul de tractiune (2 roti – spate, auto – toate rotile, in functie de aderenta, toate rotile cu diferential central blocat si toate rotile cu reductor). Am facut si cateva iesiri in offroad si desi cauciucurile nu erau cele mai bune s-a descurcat peste asteptari, e chiar mai mult decat am eu nevoie. - Consum decent avand in vedere gabaritul masinii (extraurban intre 7.5 si 10 litri/100km) si in oras intre 10 si 15 l/100km) in functie de stilul de condus si de orasul in care conduci. In momentul asta am un consum mixt de 8.6 l/100 km (30% oras 70% in afara), mers lejer. - Restul dotarilor cum ar fi incalzire in scaune, incalzire auxiliara, navigatie, geamuri fumurii pe spate, camera marsarier, senzori parcare, clima automata 2 zone, comenzi vocale, DVD in plafon fac condusul si mai placut. O sa trec acum in revista si dezavantajele sau minusurile sau aspectele mai putin placute: - Materialele din interior par/sunt destul de ieftine. Plasticul de pe bord este destul de tare si poate ca e durabil in timp dar nu e chiar placut. Spre exemplu un Touareg sau un BMW X5 din 2006 este mult peste Pathfinder la aspectul asta. - Ambreiajul. Au fost raportate probleme cu ambreiajul, cu atat mai mult la modelele de la inceputul lansarii modelului. Din fericire, in cazul meu fostul proprietar a schimbat ambreiajul si volantul si sper sa nu am probleme. In cel mai rau caz, exista pe piata ambreiaje heavy duty cu cu kevlar, daca nu ma insel, care sunt garantate si 300.000 de km. - Cutia de viteze automata montata pe modelul cu motor de 2.5 l este arhaica si nu v-o recomand. Pe Pathfinder s-a mai pus si un motor diesel de 3 litri (V6) de vreo 230 de cp doar cu cutie automata. Aceasta cutie este ok, desi eu nu am vazut modelul asta, in Romania cel putin. - Farurile nu sunt cele mai stralucite, as fi vrut varianta cu xenon dar din pacate nu s-a putut. O sa ma interesez daca este legal sa montezi becuri cu LED, in caz contrar o sa montez becuri cu halogen de calitate superioara in speranta ca se imbunatateste vizibilitatea. Prima investitie va fi in cauciucuri, cele de pe masina sunt destul de uzate. Desi initial am vrut sa iau all season, pana la urma o sa iau cauciucuri dedicate vara/iarna eventual cu un set de jante suplimentare pentru cele de iarna. Intrucat o sa ies cu rulota destul de frecvent inafara asfaltului, ca sa nu am probleme, cele de vara vor avea un profil offroad. Cel mai probabil anvelopele for fi Michelin Latitude Cross XL care se descurca onorabil atat on cat si offroad. Ceea ce voiam sa va mai zic, referitor la alegerea masinii cu care tractati rulota. Cred ca toata lumea stie site-ul unde se poate vedea compatibilitatea autovehicul cu rulota: https://towcar.info/ In josul paginii exista “ User reviews” unde posesorii descriu experientele pe care le-au avut cu diferite masini si rulote. Pentru mine au fost utile. Sper ca informatiile de mai sus sa fie de folos, o zi buna va doresc.
  8. 2 puncte
    Seara buna,la Rosiorii de Vede bate vântu f tare.
  9. 2 puncte
    Bună dimineața.La Cernavodă +6gr.soare, plăcut . Să aveți o zi de Marți plăcută.
  10. 1 punct
    Salutare, Pe la jumatatea lunii mai as vrea sa cumpar o rulota si as avea nevoie de ajutorul dumneavoastra ca sa nu fac o alegere gresita. Stiu ca nu e cea mai buna perioada pentru genul asta de achizitii dar nu am cum altfel. Cred ca am citit sute de pagini de forumuri dar inca am nelamuriri. O sa va dau cateva detalii ca sa va faceti o idee cu privire la ceea ce caut: - Masina cu care tractez: Nissan Pathfinder cu 190 CP sau Vw transporter T5; - MMA rulota: maxim 1800 de kg; *masina are o MMA destul de mare si ca sa nu am probleme de niciun fel am inceput scoala de soferi pentru categoria BE; - Dimensiuni (lungime interna): 450-500 cm (fara protap); - 2 spatii de dormit (un pat matrimonial si un coltar care se poate transforma in pat); - dotari cat mai multe dar minim: mover, incalzire pe gaz cu ventilatie, frigider mare (220v si gaz), boiler 220v si gaz, toaleta cu dus; - echipare cat mai buna pentru offcamping intrucat o sa fie multe iesiri de genul asta; Buget: intre 15-17.000 de euro; Acum incep nelamuririle. 1) Am inteles din comparatia rulotelor englezesti cu cele continentale ca avantajul celor englezesti este ca sunt mult mai bine dotate dar ca sunt inferioare din punct de vedere a calitatii constructiei, ca au peretii mai subtiri etc. Voiam sa va intreb daca regula asta se aplica si la rulotele mai noi de 2014 sau doar la cele vechi. In principiu m-am orientat catre rulotele continentale dar in cazul in care cele englezesti ofera mai multe dotari la bani mai putini fara rabat din perspectiva calitatii, sunt de luat in calcul. De mentionat este ca ca am nevoie de o rulota solida intrucat o sa ies destul de des si in teren mai “accidentat”. 2) In cazul in care ma orientez spre cele continentale, de unde ar fi mai bine sa se faca achizitia, din Olanda sau din Germania? Nu stiu daca e o regula generala dar pare ca rulotele din Olanda sunt mai accesorizate. Eu am avut in vedere urmatoarele website-uri: https://www.caravans.nl/ si https://www.mobile.de/. Mai sunt si alte site-uri de luat in calcul? Exista rulote care sa nu fie promovate online, adica daca ajung intr-un parc cu rulote exista posibilitatea sa gasesc o rulota care sa nu fie publicata spre vanzare pe net? 3) Ce marca sa aleg? Din parcurgerea multor pagini de forumuri si vizualizarea multor filmulete pe youtube am inteles ca Tabbert, Fendt si Hymer/Eriba ar fi cele mai bune. Sa fiu sincer mie imi place Hobby la nebunie dar daca are o calitate care lasa de dorit, renunt. In cazul in care sunt si alte marci de luat in calcul, astept propuneri. 4) O alta nelamurire ar fi cu privire la dotarile standard. - Intrucat o sa folosesc rulota si offcamping ma intereseaza daca are incarcator/transformator 12v si implicit instalatie pe 12v si daca are inverter pentru 220v sau care este echiparea standard pentru o rulota mai noua de 2010. - De asemenea, in cazul in care are boiler, bateriile de la chiuveta sunt adaptate pentru apa calda/rece? In cazul in care montez ulterior boiler trebuie sa fac separat instalatia pentru apa calda si sa schimb bateriile? Va las mai jos cateva linkuri cu tipul de rulote care ma intereseaza ca sa va faceti o idee, sper sa nu fiu suspectat de reclama ascunsa: https://www.caravans.nl/hobby/hobby-de-luxe-460-ufe-2013-mover-voortent-861130.html https://www.caravans.nl/hobby/hobby-excellent-540-ufe-860227.html https://www.mobile.de/ro/Rulotă/Fendt-Tendenza-495-SFB-Truma-Mover-1700kg/vhc:motorhome,srt:price,sro:desc,mke:8500,mld:495,prx:17500,vcg:caravan/pg:vipmotorhome/339823844.html https://www.mobile.de/ro/Rulotă/Fendt-Tendenz-465/vhc:motorhome,srt:price,sro:desc,mke:8500,mld:465,prx:17500,vcg:caravan/pg:vipmotorhome/340419875.html Daca aveti alte sfaturi/recomandari sunt binevenite. Multumesc anticipat.
  11. 1 punct
  12. 1 punct
    @Negut Cosmin stiu ca saptamana trecuta Peti - dealerul Weinsberg de la Dej mentiona ca primeste inca 2 rulote noi, nu stiu dc le-a dat deja;; sau dealer din Budapesta (de langa fabrica )- Suwenor - au noi in stoc de ex 450 FU la 14,000 Euro +TVA;; eu asa am luat in 2020 in iunie, tot pt ca ardeam sa rezolv , era in pandemie si vroiam anumit model ( QDK 500 ); Bafta
  13. 1 punct
    Este vorba despre Mogoș Mihai, vei putea găsii anunțul aici în forum E vândută de mult...am vbbcu el când avea pe olx anunțul..
  14. 1 punct
    Salutare, Va multumesc ca m-ati primit in acesta minunata comunitate. Totodata vreau sa felicit initiatorul acestui forum, ati facut o treaba excelenta si continuati sa faceti de-a lungul timpului. Ma bucur sa vad ca fenomenul rulotismului prinde contur si in Romania. Urmeaza sa va spun cateva cuvinte despre mine, sper sa nu va plictisesc cu vorbaria. Intotdeauna mi-au placut iesirile in natura, imi amintesc cu drag primul concediu cu cortul cu parintii mei cand nu aveam mai mult de 5-6 ani si cand scheletul metalic al cortului de pe vremea aceea ne-a chinuit jumatate de zi. Din pacate pana prin vremea facultatii nu am mai avut parte de iesiri cu cortul, insa dupa ce am absolvit si m-am angajat am tot plecat cu cortul impreuna cu gasca de prieteni aproape saptamanal in timpul verii. Nu de putine ori am stat in Vama Veche in curte la Nea’ Panait in curte, sub bolta de vita de vie, asta pana ca Vama Veche sa se transforme in ceea ce este astazi. La munte cred ca prima data am fost in zona cabanei Plaiul Foii, o zona extraordinara de altfel. De cativa ani au asfaltat drumul pana la cabana. Cred ca ultima data am ajuns prin 2020 si am vazut ca drumul dupa cabana a fost restrictionat. Noi am trecut dincolo de semn si am stat un weekend fara sa avem probleme dar acum nu stiu cum mai sta treaba. Am avut norocul sa intalnesc o persoana (acum imi este sotie) care sa iubeasca genul asta de activitate la fel de mult ca mine. Cel putin 2-3 weekend-uri pe luna le petreceam in natura. Abia asteptam sa termine programul vineri, sa luam cainele si sa plecam. Pe vreme aia aveam o dubita Citroen Berlingo pe care o umpleam pana sus cu acareturi. Dupa pescuit nu se prea da ea in vant dar lucram si la asta. Din fericire tara asta este plina locuri frumoase dar din nefericire multe dintre ele zac sub gunoaie. N-am inteles niciodata de ce e atat de greu sa iei cu tine gunoul si sa il arunci in locuri amenjate. Intre timp in viata noastra a venit o minune de bebe si in ciuda opozitiei mele vehemente, forul decizional al familiei a hotarat sa luam o rulota. Pentru mai mult confort, pentru siguranta… Acum lasand gluma la o parte, desi nu mi-ar fi displacut sa continuam cu cortul, imi surade si ideea unei rulote. Desi am citit sute de pagini de forumuri si website-uri incercand sa ma informez, o sa apelez la experianta dumneavoastra intrucat teoria nu se intalneste de fiecare data cu practica si nu as vrea sa fac o alegere gresita pe care sa o regret. In acest sens, o sa deschid un topic separat la rubrica potrivita. Ca urmare a faptului ca a venit bebe si ca am decis sa luam o rulota a trebuit sa schimbam si masina. Nu credeam sa spun asta vreodata in viata asta dar ma bucur ca am renuntat la sportiva mea in 2 usi pentru o masina mare de familie. Dupa lungi cautari si invartit foaia pe toate partile am luat un Nissan Pathfinder din 2012, 190 CP, cutie manuala cu 6 rapoarte. Urmeasa sa fac o prezentare detaliata la rubrica ,,Despre masina mea” unde o sa mentionez concluziile la care am ajuns, o sa va spun avantaje si dezavantaje cu privire la diferite modele pe care le-am avut in vedere, asta in ideea ca poate fi de ajutor si altor memmbri in cautarea unei masini. In final va multumesc inca o data pentru primire si va doresc o zi minunata!
  15. 1 punct
    Bună, și noi tragem si cu Pathy si garantăm ca își face treaba de tractor foarte bine. Al nostru è mai vechi "are" doar 174 si căsuța noastră cântărește puțin peste 1700 pe cântar, iar în acte 1900, are 781x250. Cu acest tren am urcat și coborât Alpii în diferite ocazii, atraversat Franța (fără autostrăzi) în lung și lat. Cum am mai spus de multe ori nu cunosc englezoaicele si nu ma bag, dar la ceea ce oferă producători "de pe continent" nici nu as avea nevoie. Din mărcile scrise de tine lipsesc Knaus, Adria, Buernster, Weinsberg, Dethlefs, plus toate franțuzosicele. Din ce spui tu cauți un model 450-470, este layout-ul cel mai vândut și cel mai ușor de găsit pe piața de uzat. Cu acel budget ai fii putut sa îți cumperi și una nouă, spun ai fi putut deorece pare ca este vândută si producția 2023 cu livrare în 2024, repet pare din voci auzite, citite ici colo. In Italia mai poți cauta pe subito.it cu slabe șanse fiind ei amatori mai mult de camper si mai nou de van, în Elveția tutti.ch
  16. 1 punct
  17. 1 punct
    Eu nu stiu ce masina ai de iti incap in spate 4 oameni pe o bancheta, da na, tu sti mai bine.
  18. 1 punct
    Bună dimineața! O zi de marți minunată să aveți!
  19. 1 punct
    Bună dimineața tuturor❗ Vă dorim o zi de marți cât mai frumoasă.
  20. 1 punct
    Buna seara si o saptamana placuta!
  21. 1 punct
    Salutare si sa mai dam praful de pe aici. Din dorinta de o mobilitate mai rapida si mai usoara rulota se pune la vanzare. Insa nu renunt la rulotism, o sa trecem la camper, mai exact va urma un proiect de campervan transformat dintr-o autoutilitara. Pentru inceput sunt nevoit sa vand rulota si sa caut o duba in "mintile" ei. Asadar, daca auziti sau aveti pe cineva care doreste o rulota, batrana ce-i drept, dar ingrijita ma poate contacta. La fel si daca auziti ceva de vreun Peugeot Boxer, Citroen Jumper sau Fiat Ducato de vanzare nu ezita sa imi spuneti. Multumesc!