Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 18.02.2022 în Postări
-
12 puncteVa spun din experienta proprie ca și șofer de Camion. În România între orele 20-06, se poate scoate o medie de cca 65-70 km/h maxim ( asta la o viteza maxima de 90km/h). În intervalul 06-20 se poate scoate un optimist 50-55 kmh/h însă dacă drumul tău trece pe Valea Oltului, Valea Prahovei, pasul Oituz, Reghin- Tg Neamț, sau pe sectorul dintre Bistrița și Gura Humorului, atunci o sa scoți un maxim 45km/h! Cand calculați durata unui drum, cam astea sunt vitezele medii pe drumurile din România! Ca sunt sectoare unde poți scoate și 70-80 mediu asta este cu totul izolat și doar pe distante scurte și pe foarte puține drumuri. În România nu recomand drumuri mai lungi de 5-600km pe zi pentru ca devine chin! Vorbesc pentru un șofer obișnuit, nu pentru un șofer care este de meserie. Eu dacă conduc 600km cu turismul simt oboseala ca la 1000km cu camionul! Asta datorita poziției înalte de condus care îți permite să vezi traficul în fata și sa nu te obosească prea tare. Eu recomand la orice drum sa se folosească GPS chiar dacă știi drumul cât de cât pentru ca poți face economie la combustibil și la timp! Vei vedea drumul în fata și știi când trebuie sa reduci din timp, la fel cum o sa vezi ca peste 2 viraje este o linie dreapta care îți permite o depășire și ai timp sa o pregătești din timp.
-
5 puncteBuna dimineața.La Cernavodă+7gr.ploua slab.Va doresc un sfârșit de săptămână cât mai plăcut.
-
5 puncteBună dimineața! Și la Sfântu Gheorghe vremea este asemănător cu cel de la Tg. Mureș, însă aici bate vântul cu putere și avem -4 grade Celsius! O zi de vineri ușoară să aveți și un început de weekend minunat!
-
5 puncteBună dimineața , o vinere scurtă și un sfârșit de săptămână relaxant vă dorim tuturor ❗ S-a mai încălzit puțin la Târgu Mureș, însă vremea e mai urâțică. De aseară plouă și pare că așa va fi tot sfârșitul de săptămână și începutul celei ce urmează.
-
4 puncte
-
3 puncteSalutare Frig afara? Ce/cat conteaza daca avem caldura in suflete? @Ovidiu-Betty , nu cred ca ploua de aseara, ... unde-i poza cu barometru? Ala, "spune" adevarul! Magda, ce spune? Intreb, ca pe Busu, nu-l mai urmaresc de la o vreme-ncoace! Un sfarsit de saptamana pe pofta inimii, va doresc la toti!
-
2 puncteVând cort pneumatic marca Kampa Rally Pro 390 din anul 2018 montat de 3 ori câte 2 săptămâni. Marca Kampa este leaderul mondial în producția de verande pneumatice pentru plain air. Modelul Rally Pro este vârful lor de gamă, se montează pe șina existenta în 10 minute, se umfla cu pompa din dotare printr-un singur punt asigurănd o stabilitate și rigiditate ce verandele clasice nu pot avea. Pe lângă verandă am achiziționat kit de plasa țânțari, sorț și acoperitor pentru roată chiar și dublu ax, kit de furtună, ventuza pentru perete, pompa electrică 12v folosită o singură anul trecut. Perdelele sunt noi nouțe nefiind folosite niciodată. Prețul este de 1500€, actualmente se afla la domiciliul meu în Italia.
-
2 puncteSalutare tuturor membrilor, Mihai Gabriel ma numesc și suntem o familie de 3 momentan. De profesie tehnician aparatura medicala (asa ca mai am habar de una de alta pe electrica, instalații, automatizări etc). Dețin un Renault megane 2 break cu 1.5 dci 106cp și 240nm. Mi-am montat de curând cârlig auto și priza cu 13 pini. În viitorul nu foarte îndepărtat as dori sa iau și eu o rulota pentru 3-4 persoane care sa aibă următoarele dotări. Încălzire, aragaz, frigider cu congelator, chiuveta și o baie cât de mica acolo. Pot tracta maxim 1200kg. Permis este B+E C+E. Se buget nu prea mare dispun ( momentan nu prea dispun, dar o sa mai agonisesc ceva vara asta). Nu m-ar deranja sa îmi fac eu unele reparații pe ici pe colo ( o electrica, sanitara, mecanica). 0727274896. Buzau. Nu am experiente cu rulotele deloc ( nici măcar nu am călcat în vreuna). Dar îmi doresc și o sa am una! Viata mea ( și a soției și a fetitei) este cu cortul, dar parca am dori și umpic de confort mai sporit și de asta ma gândeam la o rulotica. Daca sunt colegi care poate au nevoie de un ajutor la o mica reparatie pe ici pe colo și îi pot ajuta, o sa o fac cu mare placere.
-
1 punctHaideți să vă spun părerea mea despre Webasto airtop 2000 stc! L-am folosit pe camion ani de zile când eram șofer și pot sa spun următoarele : Consum la pornire ( pe verificate) cam 0.4L pe ora și pompa de combustibil se aude cam la fiecare secunda tac tac. După ce ajunge la temperatura setata ( al meu avea în butonul rotativ senzorul de temperatura ( la 50% din putere aveam în cabina cam 22 de grade) se reducea turația la jumătate și consumul scădea la 0.25l pe ora, se putea trai cu el în cabina dar se aude totuși, nu tare ca la început dar îl auzi. Ca și consum de curent are undeva la 4 amperi ora la pornire și pana atinge temeratura setata, iar apoi scade pana la 1.5-2 amperi! ( teoretic în 10 ore cam 20-25 amperi) dar, la camion are de încălzit cca 4-5 metri cubi de aer! Când era cabina rece (-10 grade) îi lua cam 30-45 de minute pana atingea temperatura setata, la o rulota cu siguranță mai mult! Apoi mai este o problema ca trebuie sa o și mențină. Eu zic ca la o rulota nu știu cât de mult se merita ținând cont în primul rand de zgomot, cu care te poți obișnui dar este acolo! Alta problema este ca o sa trebuiască montat pe podea și țeavă de eșapament trebuie sub vehicul ( nu se încinge țeavă foarte tare, dar plasticul sigur îl topește dacă trece pe langa). Anual sau la 2 ani se face mentenanță și la el ( se curata camera de ardere) bujia care ajuta la aprindere tine 4-5 ani garantat ( Webasto sau eberspacher). Sirocolul fiind montat înăuntru recircula aerul din încăpere ( aerul pentru ardere îl ia de afara printr-un filtru de aer). Nu exista riscul de a întra gaze înauntru decât dacă se sparge camera de ardere și scăpa gaze ( foarte rar se întâmplă și după foarte mulți ani de utilizare). Personal eu as monta un Webasto undeva în partea opusa de unde dorm sau chiar întrun compartiment experior și as trage doar tubul de aer în interior. As recomanda montarea tubului de tur cât mai sus spre tavan și cel de retur spre sirocol jos pentru a aerul cald sa coboare oarecum forțat spre podea. Sau dacă se montează gurile jos, atunci ca ele sa bata în podea ca oricum aerul cald se ridica. Un calcul ar fi asa la 10 ore de funcționare : motorina 3-3.5l Curent : 25-30 amperi. După cum se vede "trage destul de mult din baterie". Nu știu cât consuma Truma ca nu am încă rulota. Concluziile le trageți voi.
-
1 punctSalut si bine ai venit in aceasta comunitate minunata . Speram sa devii si proprietarul unei rulote cit mai curind posibil si sa te bucuri de vacante minunate . Pe acest forum vei gasi foarte multe informatii . Daca ai nevoie de ceva , scrie la rubrica cautare ( cea cu lupa din coltul dreapta sus al paginii ) si te va directiona automat la topicurilr unde s-au dezbatut probleme ca a ta sau asemenatoare . Succes .
-
1 punct
-
1 punctSalut si bun venit printre noi. Cu siguranta o sa capatati experiente frumoase cu rulota!
-
1 punct-------------------------------------------------------- L.E. La urma-urmei, ... fiecare sa conduca cat doreste, ca timp & distanta.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctBaftă Raul la vânzare ❗ O mașină extrem de reușită d.p.d.v. tehnic și un adevărat tractor cu 550 nm, depășindu-l aici chiar pe Ford Ranger de 3.2. Spor....
-
1 punctSalut Nu strica sa arunci o privirea aici: https://www.caranda.ro/en/product/redresor-dc-dc-ctek-d250se-12v-20a/ si pe schemele de legatura. Eu am pe autorulota toate trei aparatele din schemele de legatura (CTEK D250SE 12V 20A, CTEK SMARTPASS 120 si CTEK Marine M100). Aceste trei aparate gestioneaza incarcarea de la alternatorul masinii, de la panourile solare si de la 220 V si comunicarea intre cele doua baterii, a masinii si a autorulotei (sau rulotei) astfel incat sa protejeza bateria masinii. Este cam scump dar din punctul meu de vedere merita. Eu pe autorulota am totul pe 12V si la nevoie un invertor de 1000 W legat direct la baterie.
-
1 punctSalut, Multe intrebari.... Eu am un panou monocristalin de 340w cu o baterie gel de 250AH (75 KG) si un regulator de 20A. Panourile mono au eficienta mai buna.Regulatorul stie sa identifice tipul de acumulator si celelalte doleante ale tale. Daca folosesti un inverter, regulatorul nu stie cat consuma deoarece acesta se leaga direct la baterie dar iti spune cata baterie mai ai si poti sa setezi parametrii de nivel incarcare, descarcare etc. Pentru punctul 5 eu am facut in felul urmator-foto Am montat 2 relee 1-cand folosesc retea 220v incarca bateria si toate prizele de 220v sunt functionale (tv,frigider,cuptor micro,boiler). Cand cade reteaua releul comuta automat toate prizele pe invertor. Invertorul are un intrerupator extern, la indemana pentru a nu fi nevoie sa umblu sub canapea unde este montat. 2-releul 2 opreste incarcarea bateriei cand se trece pe invertor
-
1 punct
-
1 punctSalut Uite si regulator de presiune care poate fi montat undeva la indemana si schimbi presiunea in functie de nevoie. Maine fac proba
-
1 punctsalut Eu vreau sa montez apometru la iesire din bazin catre consumatori. Volum de apa al bazinului il stiu, e matematica simpla. Varianta mea era apometru pe iesire ca sa stiu cata apa mai am in bazin.
-
1 punctȘoferii profesioniști , cu titlu de exemplu, trebuie sa facă o pauza de 45 min după 4.5 ore de condus și nu au voie sa depășească 9 ore de condus intr-o zi ( in principiu). E într-adevăr o diferența între șoferii amatori și profesioniști. In plus, una e sa conduci 10-12 ore intr-o zi de doua, trei ori pe an , alta e sa faci asta in timp obișnuit . Din alt punct de vedere , împărtășindu-ne experiențele între noi, suntem in câștig . Asta este unul dintre motivele pt care apreciez genul acesta de forumuri. PS. Acum câțiva ani si eu căutam cu interes, inclusiv aici, cât si cum ar trebui sa îmi stabilesc etapele de călătorie cu rulota si mi-au fost de folos informațiile la vremea respectiva .
-
1 punctSunt rulotist din 2015. După părerea mea, așa cum spunea și colegul nostru @Gabriel I mai sus, cel mai frumos este să parcurgi între 250 și maxim 350 km pe zi, dacă ai concediu și faci turul României. Am auzit și pe mulți alți colegi spunând acest lucru. Se merge lejer, fără stres, fără grabă. Un lucru important! Călătoriile se planifică în așa fel, încât să nu pleci la ora 5 sau 6 sau 7 dimineața de la locație și să trezești pe toată lumea din jur. De asemenea, la locație se ajunge cel târziu la ora 20 sau 21 pentru a nu deranja. Așa văd eu lucrurile de bun simț. Dacă există... Să revenim la subiect: Pe de altă parte, cel mai bun timp obținut vreodată de mine, a fost acum câțiva ani. Am ajuns de la Costinești la Suceava, în 8 ore... Mi-e un dor nebun de o ieșire cu rulota!
-
1 punctO sa incerc sa raspund la cateva dintre intrebari, Sa o luam pe rand : 1. Panoul ar fi bine sa fie monocristalin- sunt mai eficiente. Daca e si Half-cut, e si mai bine pe aceeasi suprafata ai un castig mai mare. 2. Controlerele nu difera in functie de bateria ce o incarca. Trebuie sa verifici pentru ce putere maxima a panoului sunt. Si totodata pe ce varianta a sistemului vei merge : 12v, 24v sau 48v. Aici trebuie sa vezi ce vei pune : mppt sau pwm, mppt sunt mai eficiente si un pic mai scumpe. Controlerul nu stabileste cantitatea de curent care pleaca spre consumatori, aici trebuie un alt aparat montat intre baterie si consumatori (controlerul este intre panou si baterie). Ceva de calitate ar fi Victron sau Renogy (utilizat mai des in State si Australia). La noi e bine sa mergi pe Victron. Oricum daca mergi pe componente de calitate nu vei avea probleme cu fluctuatiile de tensiune. E bine sa ai comunicare cu telefonul, nici eu nu am vrut la inceput, dar sa stii ca ajuta. Pentru controlul curentului ce merge catre consumatori ai doua variante in functie de varianta de baterie pe care o alegi. 3. Daca vei alege sa mergi pe baterie litiu, acest lucru poate fi facut de BMS-ul cu care vine bateria. Ai multi parametri pe care ii poti seta. Si oricum nu e foarte grav daca se intampla ca odata sa consumi toata bateria. Bineinteles viata acesteia va fi mai lunga cu cat acest lucru se va intampla mai rar. Daca vei calibra bine sistemul, nu vei ajunge sa golesti bateria. Daca vei alege baterii pe gel (aici am mai putine informatii) intre baterie si consumatori va trebui sa montezi un Smart Shunt (pentru monitorizare) si un Cerbo GX (pentru control). Si bineinteles Panouri de sigurante pentru fiecare circuit (si 12v si 220) si intrerupatoare generale. 4 si 5. Aici va trebuie sa folosesti : - un incarcator de baterii, un invertor (puterea acestuia o alegi tu, in functie de necesitati) si inca o componenta intre bateria masinii si bateria sistemului. Bateria sistemului nu se poate incarca de la bateria masinii prin mufa de bricheta, curentii sunt prea puternici - trebuie folosite cabluri groase (de la MYF 16 in sus, in functie de lungimea traseului). Aceasta componenta poate fi o dioda Voltage Sensitive Relay (VSR) daca mergi pe baterii gel, sau un DC to DC Charger daca mergi pe litiu (sa nu arzi alternatorul). Daca trec automat pe 220 cand il conectezi la retea (si sa nu mai treaca prin invertor) nu stiu. Oricum le poti tine pe toate pornite - si MPPT-ul si incarcatorul si invertorul noaptea cand esti legat la reteaua camping-ului. Si astfel vei avea tensiune constanta, indiferent de reteaua camping-ului. Desi noaptea in afara frigiderului (daca e pe curent) si a incalzitorului (disel sau gaz) nu vei consuma energie (asta daca nu iti pui AC :). Poti folosi Multiplus-ul de al Victron, ce are si functie de incarcare si e si invertor. Am vazut ca e o varianta mai buna decat sa ai componente separate. Numai bine
-
1 punct@Daniel Plesu, este bine sa intercalezi acel releu. Indicat este sa faci schema pe minus, in loc de plus cum ai schitat-o. Sfatul domnului de mai sus este gresit daca tu ai doar sistemul cu intrerupatoare direct la alimentarea pompei. Prin intercalarea releului, vei reduce amperajul la intrerupatoarele si asa firave din bateriile sanitare, deci este un lucru foarte bun pe care-l vei face. Lucrul acesta este valabil doar daca nu ai deja un releu in cutia cu echipamente electrice/electronice, caz in care sfatul domnului de mai sus este corect. Dar banuiesc ca ai studiat deja acest aspect si de aceea vrei sa montezi releul. Referitor la pompa, avand sistemul pe intrerupatoare si nu prin presostat, nu are importanta debitul, respectiv presiunea facuta de aceasta. Gandeste-te ca vei avea o cantitate limitata de apa la rulota, iar un debit mare ti-ar diminua in scurt timp rezerva de apa!
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctAm renuntat la ideea de a monta un buson deoarece vine doar in 15 zile si eu sapt viitoare trebuie sa termin cu "santierul" din rulota pentru ca trebuie sa plec la 1 DECEMBRIE, o sa folosesc circuitul actual de alimentare al rulotei din portbagaj pentru alimentarea rezervorului si in rezervor montez o pompa noua care va alimenta rulota. Atasez o schema pentru a intelege circuitul. Astept pareri pro si contra. O sa am tot mereu 1-2 pompe de rezerva in caz de se arde vreuna
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

