Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 08.02.2022 în Postări
-
5 puncteBuna dimineața.La Cernavodă+4gr.se simte că 0gr.din cauza vântului, plouă.Va doresc o zi de Marți frumoasa.
-
4 puncte
-
4 puncteIdea ca suntem toți la fel este răul mileniului, sa nu uităm că avem priorități diferite. A face 1300 km fără rulotă pe autostrada într-o zi nu este cine știe ce, asa cum se pot face 600-700 cu rulota pe autostrada. Când plec de la socrii din Piatra și ajung la granița țării sunt extenuat și sunt doar 500 km, dar pe șoselele și traficul din România. Ar trebui sa respectam mai mult pe ceilalți în jurul nostru fără sa judecăm de dragul de a ne simți superiori.
-
3 puncte
-
3 puncteTot in clasa a III a de sanctiuni se afla si asta ( art 101 alin (1) pct. 10 , si da , fie le omologhezi fie le dai jos, talonul il primesti dupa ce RAR confirma ca esti ok. Cred totusi ca problema la modificarile neomologate ale auto ar trebui sa ne punem nu numai v.a.v de sanctinile pe care le-am putea primi ci si cat de sigure sunt modificarile pentru noi, pentru cei pe care in transportam in auto cat si pt ceilalti din jurul nostru si aici nu ma refer numai la speta de mai sus ci la orice fel de "interventii" asupra auto.
-
3 puncte
-
3 puncteBună dimineața! La Sfântu Gheorghe -3 grade Celsius și un strat nou de zăpadă acoperă orașul! O zi de marți frumoasă să aveți!
-
2 puncte
-
2 puncteA1- 07 Februarie : API pe Facebook Astăzi s-a semnat contractul pentru Autostrada Sibiu-Pitești Secțiunea 2. Este cel mai complex și scump proiect de infrastructură rutieră din istoria țării: 31,33 km prin "creierii munților", pe Valea Oltului între Boița și Cornetu. Harta interactivă: https://bit.ly/3zdksDK. Suma? 4,25 miliarde de lei fără TVA, aproximativ 860 milioane euro la cursul actual. Constructorii? Turcii de la Mapa și Cengiz, ambii fiind la prima lor experiență în România. Câteva cifre: 31,33 km lungime, în jur de 50 de poduri și viaducte, 7 tuneluri din care cel mai mare este de 1,6 km (Câineni), dar și 3 spații de servicii și un ecoduct (supratraversare pentru animale, zona Lazaret). Le ținem pumnii turcilor, chiar dacă suntem extrem de rezervați cu privire la termenele contractuale: 18 luni proiectare plus 4 ani și 2 luni execuție. Motivele? Documentația tehnică lacunară, veșnicele probleme nerezolvate (de exemplu CNAIR nu a finalizat licitația de exproprieri și suprafețe de pădure aflate pe traseu) dar și... ... antreprenorii Mapa și Cengiz, cu un portofoliu impresionant la ei în țară și la nivel internațional, care vor fi nevoiți să se descurce în hățișul nostru birocratic și să facă în teren lucrări extrem de complexe, cu zero infrastructură și know-how în România, pe o autostradă cu riscuri enorme tehnice și financiare care a alungat ceilalți 5 constructori pre-calificați selectați de CNAIR.
-
2 puncte
-
1 punctRămâi cu ochii pe siturile de vânzari, vei rămâne surprins când o vei vedea din nou la vânzare. De ce spun asta cu destulă siguranță? Cine este dispus sa vândă asa ceva fără a avea cumpăratorul la fata locului este pentru ca sigur vinde "țepe"
-
1 punctCand iti povesteste vanzatorul, totul este roz, dar cu totul alta este situatia in teren. De exemplu: - daca vrei sa renunti si la geaca, mai reduci din distanta, la fel si daca e cald si vrei aer conditionat; - daca nu-ti trimiti familia si bagajele cu trenul la destinatie, mai reduci din distanta; - pe masura ce trec kilometrii, bateriile isi pierd din capacitate; - toate calculele se fac in regim de autostrada, ori asta poate se aplica pentru @Raul G si inca vreo cativa nefericiti care locuiesc altundeva decat in Romania si sunt nevoiti sa conduca in continuu. De noi statul este mai grijuliu si nu ne lasa sa ne extenuam, asa ca daca prinzi o coada romaneasca si vremea nu tine cu tine, cred ca sunt indreptatit sa intreb: tine bateria (adica poate face cald sau racoare in functie de necesitati) suficient cat sa parcurgi Valea Prahovei, sau un ambuteiaj spre mare, sau pe Valea Oltului, sau macar sa traversezi Bucurestiul daca "Doamne fereste" n-ai incotro?!?
-
1 punctCa a fost un alt cumparator, nu inseamna si ca obiectul era ok. Eu din Braila, am fost pana la Pitesti dupa "mere laudate". Mi-a facut omul live, mi-a aratat colturile rulotei, podea, tavan, tot ce i-am cerut si parea foarte buna. Am ajuns acolo si avea o groaza de infiltratii (in fata, in spate, deasupra usii...). Explicatia omului: "s-a dezlipit putin tapetul, se lipeste la loc cu putin aracet". Eu am plecat, dar anuntul de vanzare a disparul dupa doua zile. Abia atunci am inteles de ce ceilalti colegi de aici tot spun sa ai rabdare, iar la cea mai mica indoiala sa nu faci compromisuri si sa mai cauti. Dupa vreo doua luni s-a dat iar drumul la plecari in afara tarii (a fost in primavara lui 2020 cand era carantina), un prieten al unui prieten mi-a adus o rulota din Olanda (omul cu asta se ocupa) si totul s-a incheiat cu happy end.
-
1 punctAșa și este.... Aceasta și este până la urmă concluzia testului: - Rivian a consumat la 153 de mile parcurse 91% din baterie, iar cu 100% consum de baterie ar fi putut circula maxim 168 de mile; - Tundra a consumat la 153 de mile parcurse 32% combustibil din rezervor, iar cu tot combustibilul din rezervor (deci 100%) ar fi putut circula maxim 473 de mile.
-
1 punctDacă îmi este permis as putea spune ca nu este corect calculul, deoarece la acea Toyota in 3 minute i se face plinul și pleci din nou, la Rivian mai greu.....iar dacă mai găsești și priza ocupată s-a terminat vacanța, o petreci acolo.
-
1 punctSalutare @Florin Smolnicki , sincer nu stiu să îti indic o locație acum, deoarece nu am avut nevoie până acum. Ce as putea să recomand este cu siguranță găsirea unui loc care să fie supravegheat având în vedere faptul că tu vrei să vizitezi orasul și să lasi rulota în conditii de siguranță. Mai trec prin zona campingului Internațional dar nu am prea văzut miscare pe acolo. Un avantaj al acestui camping este că se află la marginea orasului (în oras chiar) de unde poti în 2 min să ajungi la o stație de firobuz/tramvai. Legat de prețurile practicate - no coment! Strandul termal recomandat de colegul Bilti este o variantă care merită luată în calcul, pesonal nu am mai fost demult la acest strand dar am auzit numai lucruri de bine. Spor la toate si drumuri bune !
-
1 punctaaa, mai e strandul termal Sanmihaiu German https://www.strand-termal.ro/#preturi cred ca aici e cel mai ok.
-
1 punctsunt cateva zone pe langa raul Timis unde cred ca s-ar putea campa dar cel mai bine cred ca e prin satele din jur la ceva pensiune. o sa incerc sa ma documentez pana la vara. in jurul Timisoarei e doar pusta si pana acum nu a fost nimeni interesat sa campeze. nici nu stiu cat e de sigur sa lasi o rulota asa nesupravegheata. aici stiu ca au mai stat oameni cu cortul si rulota dar iti trebuie o masina mai puternica sa iesi din cauza digului. https://goo.gl/maps/XAwej4pe3a7YjRTr8
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctSalutare 1. Felicitari @Gabriel I @Florin Smolnicki pentru felul (modul) cum va planificati distanta rutelor/trasee. Bineinteles, conteaza foarte mult; starea drumului (DN sau autobanda), vremea si timpul (soare sau ploaie / zi sau noapte), echipajul (nr membrilor + varsta , animale de companie), bagaje... Sunt cativa factori de luat in seama. 2. @Ursu Florin @Raul G Cum e sa stai la volan 10-14 ore , 800-1.000 km? Nici soferi profesionisti nu sparg (!) un asemenea recordur. Sincer, nu-i o fapta de mandrie! NU am curaj sa recomand asa ceva! E maraton, F1 ? Vreti sa ajungeti primii, unde? Pentru ce atata graba, cand pleci in VACANTA, chiar si cu "ultima generatie de masina", cu toate dotarile vazute si nevazute (de muritori de rand)? Ce spun cei care va insotesc? Necesitatile fiziologice....? Mic-dejun , pranzul, din portbagaj sau "sandwich-ul" de acasa (in punga)? uf-ufff ! Oameni buni, ganditi-va ca sunteti raspunzatori de viata celor dragi care va insotesc in "cursa" nebuna de 10-14 ore.... La servici, rezistati eroic cele 8 ore, si ajungeti epuizati acasa, unde vreti liniste, sau? Pauze multe si dese=cheia marilor succese! Distantele parcurse de mine in vacanta sunt: max. 500-550 km (numai autobanda!) spre vest. Circul pe prima banda, viteza max. 110km/h (bine, fara rulota). Foarte rar, ... 140km/h (atunci cand vreau sa ajung acasa sa pot vadea "Lumea lui Banciu", sic!) De exemplu: 3-4 zile pina in Spania (dus)... Asa imi incepe vacanta, daca aleg Spania. sau a 3-a zi pina-n Franta. A 2-a pina-n Austria, Italia sau Croatia... Asa arata un traseu Nu ma grabesc, sunt in vacanta. Ma opresc de cate ori vreau la cafea, bere, inghetata, ceva "fresh" sau ... la wc. NU conduc intre orele 13-17:00 din cauza caldurii. , va urez drumuri bune !
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctNu am mi postat de cteva zile deoarece am lucrat doar la finisaje marunte. Am montat si ultimul accesoriu, terasa Fiamma F80s cu suportii dedicati Ducato extra lung. Foarte necesara aici cand ploua (des) iar pe continent pentru soare Achizitionat lunginea de 3.2m desi ar fi trebuit sa fie de 3.7 dar nu aveau pe stoc decat de 2.5, 3,2 si 4m Cu acesta ultima lucrare pot declara oficial conversia incheiata AMR pentru plecarea in concediu 4 zile
-
1 punctprieteni! Am mai robotit cate ceva la camper. In primul rand sunt dator cu pozele baii finalizate, asa ca voila: Fiindca ma asteapta un drum lung, astazi am facut intretinerea anuala. Ulei + toate filtrele: Am finalizat cu instalatia de gaz. Montat butelia la locul ei, legata cu 2 strapuri (conform legislatiei de aici). Facut proba la aragaz si verificat toate legaturile de gaz cu spray dedicat Intr-un final am primit instiintarea ca mi s-a emis codul unic de model al van.ului asa ca maine ma duc sa platesc taxa de import, 200 euro, si sper ca tot maine sa iau si numerele Restul e formalitate, sa platesc MotorTax si sa schimb in certificatul de asigurare numarul masinii, de pe UK pe IRL. Va tin la curent
-
1 punctCu ceva vreme in urma am promis sa deschid un topic pe aceasta tema, sa dau cateva sfaturi legate de conversia duba-campervan. Banuiesc ca daca ati luat decizia unei astfel de conversii deja aveti capul toba dupa vizionarea multor filme existente pe YouTube. Intradevar, documentarea este deosebit de importanta in luarea unei astfel de decizii. Pe YouTube, ca si in cazul internetului gasim orice, singura problema ne este data de selectarea informatiei. Dupa parerea mea, primii pasi in abordarea conversiei ar fi: Stabilirea unei configurari dorite In functie de numarul celor care vor utiliza viitorul campervan (adulti, copii) si de bugetul disponibil se va face configurarea conversiei. Inaltimea utilizatorilor este foarte importanta pentru definitivarea zonei de dormit, a paturilor, dar nu numai. Se pot face conversii complexe sau minimale in care proprietarul dubei doreste in continuare folosirea acesteia pentru transportul de marfa. Prima decizie in ceea ce priveste configurarea conversiei, este sa stabilim de la inceput daca vom face modificarea si-n acte, respectiv, daca vom scoate sau nu panoul de delimitare a spatiului de marfa. In ceea ce priveste configurarea conversiei, va recomand sa nu va apucati sa inventati roata. Exista suficiente modele de configurari facute de producatorii consacrati. Intrati pe paginile acestor producatori de campervan-uri: Possl, Clever, Karmann, Roller Team, Carado, Challenger, Chausson, Weinsberg. La unii dintre acesti producatori puteti intra in formatul 3D si masura chiar anumite cote de interior ale mobilierului. Acolo exista o multime de configurari pe toate cele trei dimensiuni de lungime ale familiei Ducato. Va rog, nu faceti doar ce va taie capul, profitati de munca si experienta celor de specialitate din acest domeniu. Va recomand ca in materie de configurari posibile sa cititi parte din prima postare a acestui topic: https://www.forumrulote.ro/topic/9545-sfaturi-achizitionare-campervan/ Pentru inceput este bine sa faceti o schita de mana cu viitoarea configurare, iar dupa ce considerati ca aceasta a ajuns la forma finala, este bine sa faceti acest desen "la scara" care sa cuprinda toate dimensiunile elementelor din configurare si distantele dintre acestea. Este extrem de importanta parcurgerea acestei etape, in astfel de conversii fiecare centimetru chiar conteaza. Alegerea platformei (dubei) Va recomand platforma familiei Ducato (Fiat, Citroen, Peugeot). Familia Ducato vine pe piata cu cea mai potrivita caroserie pentru conversii de campervan-uri, cea mai lata la interior, cu cca, 10 cm fata de concurenta. Avand in vedere si o eventuala vanzare ulterioara campervan-ului, va recomand alegerea unei dube de DUPA 2006 - penultima "fata" a familiei Ducato. Alegerea dimensiunii platformei (dubei) - familia Ducato Prin alegerea dimensiunii ma refer in mod special la lungimea acesteia si in mod particular la inaltimea dubei. Exista trei dimensiuni de lungime totala a dubei... 5,41m (3,12m - lungimea spatiului de marfa); 5,99m (3,70m - lungimea spatiului de marfa) si 6,36m (4,07m - lungimea spatiului de marfa). Alegerea dimensiunii de lungime va fi functie de configurarea pe care o doriti. Inaltimile uzuale si recomandate pentru astfel de conversii sunt... H2 - 2,52m (1,93m - inaltimea spatiului de marfa) si H3 - 2,76m (2,17m - inaltimea spatiului de marfa), De asemenea, alegerea inaltimii dubei tine de configurarea dorita - in cele mai multe situatii se merge pe H2, dar in situatia in care se doresc paturi suprapuse sau inaltimea utilizatorului este de peste 1,90m, va recomand inaltimea H3. Exista dube care au deja geamul de pe usa culisanta si de pe panoul din spatele soferului. Sunt rare, dar cu putin noroc poate gasiti o astfel de duba. Alegerea motorizarii In alegerea motorizarii trebuie tinut cont ca odata facuta conversia, duba va avea o greutate minima de peste 2.700 - 2.900 kg, comportarea ei nu va fi ca acum cand duba este goala. Functie de buget, va recomand ca aceasta sa aiba minim 110cp si o cilindree nu mai mare de 2,2 - 2,3. Mentionez aceasta cilindree tinand cont ca nu stim in viitor ce taxe vor mai fi percepute in raport de cilindreea motoarelor. Oricum, va recomand ca norma de poluare a motorului sa fie minim euro 4. Achizitionare duba Odata stabilita configurarea viitoarei conversii, putem sa ne orientam spre achizitia dubei ce va sta la baza proiectului nostru. Daca duba corespunde dpdv vizual, fara rugina si fara zgomote suspecte in functionarea motorului, important este sa mergeti cu ea si cand zic sa mergeti, sa nu-i mangaiati pedala de acceleratie, sa o conduceti agresiv, sa vedeti cu adevarat ce poate. Dupa proba facuta, vedeti daca sub ea apar scurgeri de lichide. Bine ar fi ca la achizitie sa apelati la un mecanic priceput. Etape premergatoare conversiei ...
-
1 punctIn vederea trecerii propriuzise la conversie, va atasez mai jos cateva fisiere informative pentru familia Ducato - diverse versiuni: Curs Fiat Ducato 2006-.pdf DUCATO 2800 JTD - scheme electrice.pdf Fiat-Ducato-X250-MY2011 specificatii tehnice.pdf Fiat-Peugeot-Citroen - manual de reparatii.pdf Manual Fiat Ducato.pdf ManualDelCarrocero2017-ducato.pdf Montare demontare usa culisanta Fiat Ducato.pdf Reglarea franei de mana Ducato - X250.pdf Noul Ducato X290 - manual de conversie si montaj.pdf Colegul Adrian Adam, a primit recent un raspuns de la RAR cu privire la omologarea conversiei executata in regie proprie, raspuns pe care il redau in continuare: "Buna ziua, Este o modificare constructiva si vehiculul astfel modificat trebuie supus omologarii individuale conform conditiilor constructive prevazute de reglementarile tehnice aplicabile RNTR-7, modificate si completate prin O.M.T. nr.1049/2013. Pentru amenajarea ca autovehicul special din categoria M1 care include facilitati pentru locuit, este necesar ca detinatorul vehiculului sa se adreseze unui atelier autorizat pentru modificari constructive în baza Legii nr.222/2003, cu modificarile si completarile ulterioare. Precizam ca lista atelierelor respective si datele de contact ale acestora se afla publicate la adresa noastra de internet: www.rarom.ro sau la adresa http://www.rarom.ro/.../article--Atelierele_care... <http://www.rarom.ro/.../articleateliere_care_efectueaza...> In vederea omologarii, solicitantul activitatii respective trebuie sa puna la dispozitia RAR declaratia de conformitate din partea atelierului autorizat, care va cuprinde inclusiv codul de varianta al vehiculului rezultat in urma transformarii, avizat de catre RAR. RAR nu accepta amenajarea ca autovehicul special in regie proprie..." Avand in vedere acest raspuns RAR, le recomand amatorilor de conversii care-si doresc modificarea si in acte a conversiei... sa procedeze de urmatoarea maniera: Puteti apela la un "atelier autorizat pentru modificari constructive" si sa negociati implicarea in conversie atat a atelierului cat si a dvs. daca va pricepeti. Solicitati ca atelierul sa se ocupe de documentatiile cerute de RAR, de omologarea propriuzisa, iar dvs de conversie in regie proprie, daca va pricepeti. Stabiliti modul minimal de configurare al viitoarei conversii pentru ca in baza acestuia, atelierul sa poata prezenta proiectul spre aprobarea RAR. Solicitati atelierului cerintele minime obligatorii ce trebuiesc respectate dpdv. tehnologic si legal in executia conversiei. Solicitati un pret atelierului pentru: - intocmire proiect conversie si obtinerea aprobarii RAR pe acesta; - consultanta pe parcursul conversiei executate in regie proprie, daca este cazul; - participare la RAR la momentul obtinerii noii carti de identitate. Daca pretul este ok, mergeti mai departe. In timpul executiei faceti cat mai multe poze la lucrarille ascunse si respectati indicatiile atelierului in cea ce priveste executia in sine a conversiei. Asta, tinand cont ca suntem in Romania, nu in alte tari europene in care astfel de omologari/conversii se fac mult mai usor, chiar si in regie proprie. Trebuie sa trecem prin aceste furci caudine la care adaugam si faptul ca... nu ne dau banii afara din casa. Pentru ca acest lucru sa va fie cat mai facil si ieftin... plecati in configurare de la definitia din lege a autorulotei: "vehicul cu spatiu pentru facilitati de locuit care contine cel putin urmatoarele echipamente: a) scaune si masa; b) paturi obtinute eventual prin transformarea scaunelor; c) facilitati pentru gatit; d) facilitati pentru depozitare. Aceste echipamente trebuie sa fie rigid fixate in spatiul pentru facilitati de locuit. Totusi, masa poate fi astfel conceputa incat sa poata fi usor demontata." Atat incercati sa prezentati la omologare ! Nu gaz, nu solare, nu invertor, nu baie, nu incalzire, nu alte nebunii, strict ce zice legea ! Cu cat ai mai putine accesorizari pe autoutilitara cu atat iti va fi mai usor sa treci de omologare si cu atat te va costa mai putin manopera conversiei, daca o va face atelierul agreat RAR. Ulterior, dupa ce vezi scris in CIV... "Autovehicul Special M1" "SA Autorulota"... mai vedeti voi ce mai adaugati pe ea. In aceasta varianta de echipare minimala, chiar si cei care nu-si pot face singuri conversia in regie proprie din diverse motive si vor apela la un "atelier agreat", nu vor baga mana foarte adanc in buzunare. Acestia, ulterior obtinerii actelor, vor putea pe parcursul timpului, functie de posibilitatile materiale sa mai adauge, tot cu ajutorul firmelor specializate daca ei nu se pricep, diverse alte accesorizari.
-
1 punctEtape premergatoare conversiei... In primul rand trebuie sa va decideti daca conversia o veti face in regie proprie... sau daca veti apela la o firma specializata in conversii. Conversie in regie proprie Am tot respectul pentru cei ce iau aceasta decizie, insa, inca de la inceput este bine sa stiti la ce va inhamati. Puteti lua aceasta decizie daca: - sunteti o persoana cu inclinatii si aptitudini tehnice. Aici fac o paranteza... Am avut la un moment dat un angajat - muncitor necalificat, "un Dorel" care mi-a strivit niturile tuturor ruletelor de masurat care i-au iesit in cale. Cand l-am intrebat de ce a facut acest lucru... mi-a spus ca-l deranja la masuratori miscarea tablitei de capat a ruletei. Daca aveti astfel de "aptitudini", va recomand sa nu va apucati de o conversie. Si ca subiectul sa nu ramana neelucidat, cum i-am explicat si angajatului meu, acel joc al tablitei de la ruleta este necesar pentru masurarea cotelor atat de exterior cat si de interior... "jocul" trebuie sa fie egal cu grosimea acelei tablite; - aveti suficient timp liber; - aveti in dotare sau acces la sculele si dispozitivele necesare pe parcursul conversiei; - aveti la dispozitie o persoana de ajutor in anumite faze ale conversiei; - dispuneti de un spatiu cat de cat rezonabil ca marime pentru realizarea anumitor elemente necesare conversiei si depozitare. La noi la romani, pe parcursul anilor trecuti s-a impamantenit o vorba: "Las' ca merge si asa !" Pe parcursul acestui proiect va recomand sa uitati aceasta zicere, ba din contra, sa apelati la vorba croitorului: "Masor de 10 ori si tai o data !" Nu va grabiti si nu faceti rabat la calitate. Conversie facuta de catre o firma specializata Apelarea la o firma specializata in conversii... costa... si nu putin. Daca nu dispuneti de cele enumerate la punctul anterior si totusi doriti conversia, nu va ramene dacat sa bagati mana mai adanc in buzunar. Daca apelati ca o firma agreata RAR sa va faca conversia, nu aveti cum sa o faceti ieftin, aici este vorba de foarte multa manufactura, practic ei va fac un produs unicat. In nici un domeniu nu exista produs unicat ieftin ! O firma are anumite regii, adaosuri la materialele procurate in vederea conversiei, taxe de transport, magazinaj-depozitare si binenteles, aceasta va trebui sa aiba si un profit, cat de mic, dar acesta trebuie sa existe. In situatia in care apelati la o astfel de firma este esential sa stiti exact ce va doriti, ce le cereti de fapt sa realizeze. Costul conversiei Acest pret este compus din: - pret achizitie van - Nu va speriati de numarul mai mare de km, aceste dube sunt facute sa duca multe sute de mii de km. Odata conversia facuta, numarul de km parcursi ca autorulota va fi mult mai mic. Evitati caroseriile cu probleme... pete de rugina, inchideri precare ale usilor, acestea sa nu stea pe caroserie precum șaua pe vaca. Pentru un van de dupa 2006, pretul de achizitie poate fi functie de pretentiile investitorului, de la 4.500 euro in sus. Pentru unul cu ultima "fata" de dupa 2015 preturile pornesc de la 7-8.000 de euro; - pret materiale necesare conversiei - Acest pret este functie de buzunarul proprietarului, functie de ce tip de subansambluri prefera - noi sau sh. In varianta sh acest pret ar trebui sa fie in jurul valorii de 3000 euro, iar in varianta "noi" undeva intre 5.000 - 7.000 euro, chiar si peste aceste cifre in functie de nivelul de accesorizare dorit. Preturile materialelor necesare comunicate mai sus, depind in mare parte de sursele de achizitie. Pentru piesele noi exista variatii extrem de mari de pret intre comerciantii traditionali si alte surse. Deci, incercati ca inainte de inceperea conversiei sa studiati bine ofertele accesoriilor necesare acesteia. Poate veti gasi chiar posibilitatea achizitionarii mai multor accesorii de la acelasi furnizor cu obtinerea implicit a unui discount per total care sa va avantajeze; - pret manopera conversie - In situatia in care proprietarul decide sa-si faca singur conversia, aceasta suma scade drastic, ea fiind reprezentata doar de cheltuielile aferente diverselor executii in colaborare. In cazul executiei in regie proprie, sfatul meu, va repet, este sa nu faceti lucrurile dupa ureche, sa va documentati foarte bine si sa apelati in particular la specialisti in domeniile ce stau la baza conversiei (electricitate, gaz). In cazul in care se apeleaza la o firma de conversii... pretul manoperei va fi mare, cum spuneam mai sus... ca pentru executia unui produs unicat. - pret cheltuieli necesare actualizare/modificare CIV - In situatia in care doriti inscrierea conversiei in cartea masinii - Transformarea din "Autovehicul N1" in "Autovehicul special M1 - autorulota" atunci trebuie sa apelati la o firma agreata RAR. Conversia se poate face numai pe baza unui proiect al firmei respective avizat de RAR. Daca se doreste modificarea numarului de locuri intr-o alta dispunere... lucrurile devin mai complicate... numarul firmelor agreate RAR pentru astfel de modificari (nr. locuri) sunt mult mai putine si implica costuri mai mari. ...
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

