Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 24.01.2022 în Postări

  1. 7 puncte
    oameni buni! O zi frumoasă și să petreceți cum se cuvine sărbătoarea Unirii Principatelor Române!
  2. 6 puncte
    Bunadimineața.Astazi la 163 de ani de la mica Unire a țărilor Române suntem mai dezbinați că niciodată îmi pare rău că spun asta la 83 de ani.
  3. 6 puncte
    Bună dimineața! La Sfântu Gheorghe -13 grade Celsius și totul este acoperit cu un nou strat de zăpadă. O zi de luni excelentă să aveți!
  4. 6 puncte
    Bună dimineața tuturor și un început de săptămâna minunat vă dorim ❗ Astăzi frig tare la Târgu Mureș, -14° C, însă ne încălzește inimile sărbătorirea a 163 de ani, trecuți de la unirea principatelor Moldovei cu Țara Românească❗🇲🇩
  5. 3 puncte
  6. 2 puncte
  7. 2 puncte
    Bună, materialele după 40 de ani sunt clar de schimbat oricât de bine ar fi fost ținute, cusăturile nu mai țin apa de mult. Nu am înțeles treaba cu ambreiajul, despre ce mașină este vorba, are probleme cu el? Există rulote mici și ușoare chiar relativ ieftinute, corturi pneumatice de poți face nunta în ele, corturi de se pun pe mașină....Rapido sau orice remorcă cort de 40 de ani e coaptă.
  8. 2 puncte
    Cu permisul B se poate conduce un vehicul sau ansamblu de vehicule cu măsa maxima de 3500 kg. Cu permisul B96 se poate conduce UN ANSAMBLU de 4250, deci un tractor cu maxim 3500 kg și o remarca. Cu permisul BE se poate conduce un ansamblu de 7000 kg, tractorul va avea și în acest caz maxim 3500 kg. Întorcându-ne la cazul tău, 3500-1250=2250, aceasta este masa maxima admisa a mașinii pentru a te putea încadra în categoria B. 1250 kg spun mai nimic, ce rulotă este, din ce an, ce are pus pe ea, spun asta deoarece în acte poate avea o masă, dar în realitate sa fie mult mai grea. Mai există apoi o regulă nescrisă a rulotismului ce spune ca rulota sa nu aibă mai mult de 80% din capacitatea maxima de tractare a mașinii. O rulotă de 1250 kg (reali) o poți trage aproape cu orice tip de Suv cu motor pe motorină de la 1.5 cc, benzină turbo 1.6 cc ( chiar dacă am auzit numai de bine de noul 1.3T al grupului Nissan/Renault). Înțelegi ca variabilele sunt foarte multe, mai degrabă ai face o lista a mașinilor ce ți-ar place și ai expune-o, așa ne dam și noi cu părerea ca acum iarna ne cam plictisim, e puțină activitate [emoji23]
  9. 2 puncte
    Salutare, sunt nou pe acest forum. M-am înscris pe acest forum pentru ca în viitor intenționez sa achiziționez o rulota pliabila sau o remorca cort. Deocamdată dețin un cort.
  10. 2 puncte
    Sincer să fiu, mi-a atras și mie atenția chestia asta și mi s-a părut trasă destul de rău de păr❗ O dăm dintr-o extremă în alta❗👎 Dar nu cred că e indicat să continuăm pe acest subiect, întrucât nu este locul lui pe acest forum.
  11. 2 puncte
    @Fejer Antal mulțumesc frumos! Am luat de pe acest forum, de-a lungul timpului, o grămadă de informații utile, foarte importante! Mă simt dator să fiu și eu de folos, măcar puțin, cât de puțin. În altă ordine de idei: ieri nu am găsit niște fotografii anume. Am dat peste ele azi, întâmplător, pe Messenger. Din aceste fotografii, sper să se înțeleagă mai bine ceea ce am vrut să spun, atunci când scriam despre tâmplăria de sub saltelele patului. Și un ultim detaliu de montaj: conexiunea de la rezervorul de apă, marcată în ultima poză cu cele trei săgeți, am folosit-o pentru a monta un furtun fixat cu colier pentru preaplin sau aerisire (era deja găurită). Furtunul folosit de mine este suficient de lung cât să iasă din rulotă, prin ușa de vizitare, dacă sau când este nevoie (în special, atunci când se încarcă reervorul). Până acum nu a fost niciodată nevoie.
  12. 2 puncte
    Cumpărare, montare rezervor apă, sondă și indicator de nivel -completare și explicații suplimentare- Îmi cer scuze, dacă se mai repetă unele fotografii. Le-am repostat cu unele mici eplicații. Dragi colegi, după lungi, foarte lungi căutări și frământări, aproape am reușit să termin de montat rezervorul pentru apă curată. Nu mă grăbesc niciodată să cumpăr repede, scump; sondez piața, am răbdare, mă interesez citind articole/ topicuri de specialitate, urmărind filmulețe pe Youtube cu fel de fel de indicații și idei tehnice. Apoi, mă apuc serios de treabă. Nu montez rezervorul fix - nu din lene - veți vedea puțin mai încolo de ce. Vă mulțumesc călduros tuturor colegilor care mi-ați răspuns la telefoane, mi-ați dat sfaturi pentru montaj, achiziție, idei, sau care ați scris în topicurile dedicate apei la rulote, rezervoare, instalare etc. Informațiile de pe forum sunt foarte prețioase. Doresc, cu drag, să adaug și eu, la cele scrise de voi, umila mea experiență din acest domeniu. Întorcându-mă în vară de la Campingul „Hanul Lupilor” din Râșnov și vizitându-l pe domnul Ștefan Varză din Târgu Secuiesc, am găsit la el un rezervor fain de apă curată, de 70 de litri, cu sondă (deja montată) și indicator nivel. Pentru cei interesați: știu că mai avea și alte dimensiuni, modele sau firme. Mi-a dat rezervorul să îl poziționez în rulotă, de probă și am observat din prima că parcă acolo era dintotdeauna! De fapt, după ce i-am făcut probă, acolo a și rămas până am ajuns acasă. Mă hotărâsem cu mult timp în urmă să cumpăr și să pun un rezervor de apă în interior pentru că e la un loc ferit, călduț, este de dimensiuni mari, apoi, ca să nu înghețe nici iarna și ca să îmi tot ajungă apa! ... măcar pe jumătate de zi.... Noi suntem mari consumatori de apă. Englezoaica mea roșcată și cupla externă de apă! Cupla nu e bună de mare lucru, dar se poate să am nevoie de ea și să o folosesc cândva… Nu am renunțat definitiv la ea. Într-un fel, mă enervează aceste cuple externe la englezoaice, DAR, toate lucrurile și rulotele au avantajele și dezavantajele lor: ba nu ai apă la cuplă, ba nu e bine fixată, ba curge pe lângă ea, ba nu sunt alimentate electric corect, mai tot timpul fac figuri! Excelentă ideea cu rezervorul de apă în interior! Așa am făcut și eu. Doresc să vă mai dau o idee. Se poate pune (eu așa voi face) un adaptor/ distribuitor „Y” cu robineți și poți avea/ trage apă PE RÂND, NU SIMULTAN, atât din cupla din exterior cu pompa originală, cât și din rezervorul interior. Zic și eu… Uitați-vă, ce idei geniale pentru rezervorul exterior am găsit pe net! De aceea montez și un distribuitor „Y”. Nu se știe niciodată care sunt oportunitățile. În ultima prezentare - cea de desupra - se vede/ explică ce se poate face și cu apa gri, în camping. De ce nu am montat din prima rezervorul de apă fix? L-am lăsat la câteva ieșiri nefixat, oricum îl umplu cu apă când ajung la destinație, altfel, rup rulota, rezervorul e mare. S-ar putea ca în timp să vă dați seama că vreți rezervorul în altă parte sau trebuie întors cu 180 de grade sau vă vin alte idei. Deja am văzut că a trebuit de câteva ori să-l învârt, să-l mut în altă parte, până i-am găsit locul. De aceea, recomandat ar fi să nu îl fixăm chiar din prima. NU aș recomanda, la montarea unui rezervor fix, găurirea din prima a peretelui rulotei pentru alimentarea din exterior prin acele guri dedicate. Eu am și renunțat la această idee. În timp, veți vedea că se vor schimba planurile și îmi veți da dreptate. Câteva ieșiri, merită lăsat nefixat, flexibil ca loc. Pentru că tot suntem la subiectul alimentare cu apă a rezervorului, vă spun că am o baterie mică, suplimentară, de motocicletă, pe 12 V și o pompă zdravănă cu care încarc rezervorul din rulotă, în două minute. Merge foarte repede. Aparent, mulți vor crede că e mult balamuc, dar, dimpotrivă. Avantajul acestei pompe și al acestui transfer este la sosirea în locație. Încarc rezervorul cu pompa, încarc și boilerul, încarc toată instalația cu apă și o aerisesc. Ba, mai mult, amorsez și pompa fixă din rezervor. Sună bine, nu-i așa? Dacă sunt în camping și am apă curentă, e și mai simplu. Țin să subliniez faptul că, sub rezervor am pus un preș dintr-o țesătură moale, ca să se așeze mai bine. Peste acea țesătură am pus o folie dublă de polietilenă în toate lateralele rezervorului, în eventualitatea că mai curge, va picura apă sau știu eu ce se mai întâmplă. Ca să am acces și mai ușor la rezervor și la capacul acestuia, am modificat puțin, am mutat deschiderea banchetei/ patului și tâmplăria de la pat. Avea un capac/ ușă de vizitare – dacă pot să-i spun așa, sub saltea, în colțul de la panoul frontal din stânga și din dreapta față. Acele capace le-am mutat în mijocul rulotei - de la cap, la picioare - ca să am acces la rezervor – pe partea stângă și respectiv la panourile/ tablourile electrice – pe partea dreaptă. A ieșit totul impecabil, ca originalul! Ceea ce ține de tâmplăria patului (acele grătare/ uși de vizitare pe care stau saltelele patului) am pregătit cu mult timp înainte materialul la un vecin care are circular și mașină de geluit. Ca să fie totul perfect, acasă, am trecut peste colțuri cu Oberfreze, și am șlefuit fin de tot, în final, leațurile ce urmau să fie montate. Mai am încă un detaliu foarte important: montați din prima un indicator de nivel al apei și o sondă!!! Extrem de important! Rezervorul stă sub pat și nu se știe niciodată când trebuie realimentat sau nu. Cu indicatorul la dispoziție, veți ști tot timpul câtă apă mai este în rezervor și când/ dacă trebuie sau vreți să realimentați. Pentru montaj sunt foarte bune ideile și indicațiile de aici: Nu am montat robinet de scurgere. Ar fi fost bine, dar nu am găsit ceva care să îmi placă și să îmi inspire încredere. Mai bine că nu am montat, nu îmi pare rău! O gaură în plus în rezervor, un punct slab în rulotă, în plus. Oricum, pompa îmi trage toată apa din rezervor. Las puțin rulota înclinată spre față, la plecare și se rezolvă problema. Apoi, pentru apa de pe circuit, e și mai simplu: deschid robinetul de la boiler, deschid pe mijloc bateriile monocomandă de la bucătărie, baie și duș, înainte de a pleca și toată apa curată e scuturată pe drum până acasă. Pentru trecut firele electrice sau ale sondei de la exterior la interior, recomand setupele/ trecerile pentru firele electrice de la Dedeman. Sunt cel mai ieftin posibil. Ceea ce vedeți cu albastru, pe rezervor, în a doua fotografie, era deja montat pe rezervor . PS. Verificați orice șurub/ conexiune sau setupă de la rezervor, la finalul lucrării. Strângeți, mișcați, învârtiți trecerile de orice fel, colierele. Astfel, nu veți avea surprize după montaj, adică să nu vă curgă sau să vă picure din rezervor.
  13. 1 punct
    Sigur?! Nu cumva este vorba de limitarea debitului si nu a presiunii?
  14. 1 punct
    Păi spui că vrei să mergi 80% ON camping, dacă am înțeles bine. Orice rulotă de mici dimensiuni, automat ușoară, poate fi trasă fără probleme până la, aproape, orice camping, și nu poți compara condițiile. Iar la bani, ce să zic, remorcile Trigano, de exemplu, sunt mai scumpe decât rulote mici decente... Apropo de ambreiaj și motor, vrei să o tragi cu un Smart? Mă gândesc și eu la ceva remorcă cu cort, dar doar pentru off road și pescuit în zone sălbatice.
  15. 1 punct
    Bună ziua Ma numesc Marius. Îmi fac autorulota în regie proprie. Așa că încă nu o am gata. Dar pina în mai o să o termin.
  16. 1 punct
    Adevarat ne plictisim dar eu am problema reala .Rulota este SWIFT CORNISHE din 1994si are 1190 kg.cu totul spune cel care a vindut-o catre mine ca ar avea 1250 reali eu am tractat-o cu un ford cu motor de 2000 fara probleme dar am gasit un militian care m-a avertizat ca nu am voie cu cat B sa tractez remorca cu greutate mai mare de 750 kg si ma pus in dilema nu am stiut ce sa raspund
  17. 1 punct
    @Costin Lipan la această postare mă refeream. Scuză-mă că nu am fost puțin mai clar: Am citit și mai atent de câteva ori și am înțeles. Este foarte bine!
  18. 1 punct
    Si eu sunt de parere ca sunt mult prea vechi sa le mai iei in seama, doar daca nu iti place sa restaurezi lucruri ( dar stii ca in final te costa mai scump decat un produs nou si nu ai nici pe de parte aceeasi functionalitate) sau ai timp/abilitati si te apuci sa iti bricolezi tu ceva similar.
  19. 1 punct
    Ma tem ca nu inteleg. Eu fac alimentarea rezervorului prin portbagaj, printr-un robinet care are ca scop si limitarea presiunii daca este cazul (daca apa de la sursa are o presiune prea mare nu deschid robinetul meu la maxim). Dupa aceea apa trece printr-un racord flexibil si intra in rezervor printr-un robinet cu flotor care opreste apa automat cand este atinsa limita setata. In cel mai rau caz, daca nu-si face treaba flotorul, apa va curge prin preaplin, sub rulota. Nu am montat inca indicator de nivel electronic, am scos un furtun in portbagaj, langa robinetul de alimentare si pe el citesc nivelul existent pe principiul vaselor comunicante.
  20. 1 punct
  21. 1 punct
  22. 1 punct
  23. 1 punct
    Pentru corectitudine, ai uitat de LGBT, macar un membru al echipajului….ca nici filmele care nu au nu intra la Oscar…
  24. 1 punct
    In weekend-ul acesta am zis sa mai fac o iesire. Printre ultimele, ca am prins si -6 grade noaptea, chiar daca ziua soare cu 15-16 grade. Daca nu ies la un schi, de 1 Decembrie sau de Revelion, poate e ultima iesire pe anul asta.
  25. 1 punct
    Are 40 litrii, este foarte practic, si este folosit pentru rulotele englezesti cu pompa de apa exterioara !!