Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 06.01.2022 în Postări
-
3 puncteoameni buni La Letca Nouă e o zi frumoasă, cu mult soare, departe de ce ar trebui să fie gerul Bobotezii
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 puncteDespre spatii de servicii (e postarea unui fost component al guvernului anterior =cel din primavara). Eu cred ca e utila : Legat de concesionarea spațiilor de servicii, am mai scris în trecut pe thread-ul dedicat, dar reiau și aici fiindcă e mai vizibil. În martie 2021 s-au semnat la CNAIR contractele de concesiune pentru 13 perechi de spații de servicii de pe autostrăzile existente (A1 Pecica, Arad-Timișoara, Giarmata, Recaș, Traian Vuia, Făget, Ilia, Orăștie, Pianu, Cristian, Pitești și A2 Murfatlar). În iulie 2021 s-au predat amplasamentele către câștigători (Mol și Rompetrol), care au la dispoziție conform contractului 12 luni pentru realizarea lucrărilor. Se vor executa ca dotări minime toalete, stație de distribuție carburant și încărcare vehicule electrice, spațiu comercial, snack bar. Concesionarii pot propune și servicii suplimentare (gen hotel, motel, parcare securizată etc), e la latitudinea lor. Durata contractului e de 20 de ani, se va plăti o redevență anuală către CNAIR de către concesionari, fie o valoare minimă (67 milioane pe an), fie un procent din încasări (dacă e peste 67 de milioane). În prezent ne aflăm în acel interval de un an pentru execuția lucrărilor, după cum au putut observa și o parte din colegi, în maxim 6 luni ar trebui să ne bucurăm de cele 13 perechi de spații de servicii utilate corespunzător. În plus, tot anul trecut am avut o serie de discuții cu CNAIR în sensul concesionării și altor spații de servicii de pe autostrăzile aflate în circulație. S-a lucrat în vară la studiul de fundamentare pentru următorul pachet de 12 perechi, în septembrie când am plecat era aproape gata. Într-un final au lansat licitația la final de decembrie. E vorba despre spațiile de pe A1 Miercurea Sibiului, A3 Bucureşti-Ploieşti, A3 Mureş, A3 Turda-Gilău, A3 Oradea, A4 Constanţa, A10 Aiud, respectiv parcările de pe centurile Craiova, Suceava şi Braşov. Lăsând modestia la o parte, pot spune foarte clar că A3 București-Ploiești și A3 Turda-Gilău (cred că toți care citesc mesajul ăsta sunt de acord cât sunt de importante) nu ar fi fost în pachetul acesta scos la licitație dacă nu ne-am fi luptat direct cu birocrația și cu inerția de la stat. Iar tot pachetul general nu ar fi fost încă licitat. Să sperăm că merge bine licitația și cu un decalaj de circa un an față de primul pachet de spatii vom avea și în aceste 12 perechi de spații servicii civilizate.
-
1 punct4x4 si vreți excluderea din Start a MB? Pai mai ramene VW, ce este tot un MB și Iveco. Ați fost vreodată într-un mare oraș european? Știți ce înseamnă să intri cu un 6 metri și sa cauți o parcare? Nu există nici în lungime și nici în înălțime deoarece peste tot găsești limitate la 2 metri. Un van nu il lași parcat departe de oraș și iei o curiera pentru centru, e cum ai lăsa casa deschisa și scrie o invitație hoților unde și ce sa găsească. Pe plan european cel mai vândut este un Posl sub 5,50 practic cele peste nu sunt luate în considerare. Marco Polo și California sunt și rămân cele mai vândute datorită dimensiunilor, fiind eschiparate cu un Suv mediu-mare ca și dimensiuni. Există și Ford Nugget, alții folosesc toată linea Zafira, Space Tourer, etc cu un cort in locul acoperișului. Acum ceva timp ne-am gândit la schimbul rulotei cu un van, oricum am luat-o și am întors-o pentru noi era o problema, nu găseam nici un singur avantaj, noi călătorim în 5 fără animale nu de alta , dar e cam greu sa bag 4 cai în mașină [emoji23][emoji23][emoji23] Pentru ieșiri rapide, de expediție sau pur și simplu o noapte în pustiu punem la punct mașina noastră de Off-road cu un cort deasupra și sper sa reușesc în acesta primăvară sa termin remorca de Off-road. Toate acestea doar pentru a spune ca rulota nu o bate nimic încă ca și comoditate, siguranță și comfort, plătește un pic într-o programare diferită a mobilități. Van-ul îți aduce o mobilitate redusă în centrele urbane, dar te ajută în afara lor acolo unde călătoresti într-o țară sigură. Cam ce vezi pe tub in asa zisa Van-life este exact ca și în publicitatea acea patinate cu familii fericite și surâzâtore la micul dejun.....isi vând marfa lor. Sfatul nostru este sa nu cheltui banii sau mai bine zis cât mai puțin posibil, folosește minimul indispensabil și vedeți ce va trebuie și ce nu va trebuie. Acel budget al vostru il cheltuiți imediat și va alegeți cu un pumn de muște. După ce folosiți VR-ul o buna bucata de timp puteți sa decideți dacă face sau nu pentru voi, iar investiția inițială o recuperați imediat poate chiar și cu plus. Dacă am scris mult și prost îmi cer iertare, am ieșit din 10 zile de febră la 40°C și am ideile bine confuze.
-
1 punctnu există așa ceva! Nu există „multe”. Dacă sunt multe, luați un bus ceva mai mare. Vă reamintesc: în partea din față, imediat în spatele scaunelor din față rotative aș mai pune o masă. Va fi foarte bună în toate diminețile sau anotimpurile reci. Orice rulotă/ van/ camper trebuie să aibă în miniatură o sufragerie, un dormitor, o baie și o bucătărie. De aici pleacă totul. Rulotă/ van/ camper = stil de viață minimalist. Aici este punctul principal. Întrebare: dacă dezmembrezi o rulotă - să spunem - ce refolosești/ revinzi de pe ea? O plită, un cuptor, un boiler, toaleta, frigiderul și cam atât. Hai să mai zicem că vrem televiziune/ internet/ panou fotovoltaic și e cam gata. Mult succes în realizarea acestui proiect superb!
-
1 punctBun, deci, pare ca ne-am hotarat sa cumparam un Van fara nimic in el si sa il echipam. Nu ne vom ocupa noi de echipare, vom apela la cineva cu experienta, cel mai probabil de pe acest grup binenteles :). Noi inca invatam :)) Suntem momentan la prima faza, cea de gasire a masinii si ne-am hotarat la urmatoarele momentan: - lungime 6m exterior neaparat - ideal 4x4, cum foarte frumos ne-a explicat @Ovidiu Cica ne intereseaza acel low range. Daca insa ne va depasi cu mult bugetul vom renunta la 4x4, momentan suntem optimisti. - automata - din nou este o dorinta de a noastra ca sa fie mai usor de condus la drumuri multe si lungi - motor peste 100 cp - excludem mercedes sprinter - ideal fiat ducato sau peugeot boxer dar putem incerca si ford transit sau citroen jumper - vrem sa instalam multe in interior si fiecare cm conteaza asa ca cu cat mai mult spatiu in interior cu atat mai bine Stim, stim ca sunt multe daca si dorinte, suntem dispusi sa ne adaptam, insa initial vrem sa vedem ce gasim, buget ideal 16-17.000 euro. Daca auziti de ceva asemanator dati-mi un semn va rog mult, insa acum ma intereseaza mai ales daca aveti recomandari de dealeri, parcuri, site-uri unde pot cauta asa minunatie. Va multumesc anticipat!
-
1 punctmai veche un pic, dar au fost multe sarmale Turcii de la Mapa-Cengiz vor construi tronsonul A1 Boița-Cornetu. Astăzi, CNAIR a anunțat câștigătorul licitației pentru Secțiunea 2 din #AutostradaSibiuPitești. Harta interactivă: https://bit.ly/3zdksDK. Este, de departe, cel mai greu lot de autostradă atribuit vreodată de CNAIR: 31,33 km lungime, în jur de 50 de poduri și viaducte, 7 tuneluri din care cel mai mare de 1,6 km (Câineni), dar și 3 spații de servicii și un ecoduct (supratraversare pentru animale, zona Lazaret). Durata de proiectare este 18 luni și execuția 4 ani și 2 luni. Suma? 4,25 miliarde de lei fără TVA, aproximativ 910 milioane euro. Contractul va fi semnat în curând, nefiind vorba de contestații, turcii fiind singurii care au depus ofertă. Rămâne de văzut dacă antreprenorii Mapa și Cengiz, cu un portofoliu impresionant în Turcia și la nivel internațional, vor reuși să se descurce la primul lor proiect în hățișul birocratic românesc, cu lucrări extrem de complexe, cu zero infrastructură și know-how în țara noastră și mai ales pe un proiect cu o documentație tehnică lacunară, riscurile alungând ceilalți 5 constructori pre-calificați selectați de CNAIR.
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

