Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 05.01.2022 în Postări
-
3 puncte
-
2 puncte
-
2 punctemai veche un pic, dar au fost multe sarmale Turcii de la Mapa-Cengiz vor construi tronsonul A1 Boița-Cornetu. Astăzi, CNAIR a anunțat câștigătorul licitației pentru Secțiunea 2 din #AutostradaSibiuPitești. Harta interactivă: https://bit.ly/3zdksDK. Este, de departe, cel mai greu lot de autostradă atribuit vreodată de CNAIR: 31,33 km lungime, în jur de 50 de poduri și viaducte, 7 tuneluri din care cel mai mare de 1,6 km (Câineni), dar și 3 spații de servicii și un ecoduct (supratraversare pentru animale, zona Lazaret). Durata de proiectare este 18 luni și execuția 4 ani și 2 luni. Suma? 4,25 miliarde de lei fără TVA, aproximativ 910 milioane euro. Contractul va fi semnat în curând, nefiind vorba de contestații, turcii fiind singurii care au depus ofertă. Rămâne de văzut dacă antreprenorii Mapa și Cengiz, cu un portofoliu impresionant în Turcia și la nivel internațional, vor reuși să se descurce la primul lor proiect în hățișul birocratic românesc, cu lucrări extrem de complexe, cu zero infrastructură și know-how în țara noastră și mai ales pe un proiect cu o documentație tehnică lacunară, riscurile alungând ceilalți 5 constructori pre-calificați selectați de CNAIR.
-
2 puncteAm vrut să deschid topic nou, însă parcurgându-l ȘI pe acesta, observ că se încadrează problemei mele.... problemă ce a început anul trecut cu prilejul achitării primului impozit pentru camper care a fost încadrat ca autoturism, impozitul fiind stabilit ca fiind în valoare de 1158 de lei pentru un motor de 2500 cmc. Din septembrie anul trecut, am demarat activități pentru lămurirea celor de la taxe și impozite că au greșit încadrând camperul la categoria autoturism. Am reușit asta doar astăzi și doar amenințându-i că-i dau în judecată și că voi cere daune morale și în plus vor avea de suportat și cheltuielile de judecată, iar asta după ce în prealabil le-am dat mură-n gură, punându-le la dispoziție documente (găsite pe net... și mulțumesc pe această cale celor ce le-au postat🤝) cu răspunsuri ale ANAF și R.A.R. la solicitări pertinente ale altor posesori de autorulote care au avut aceleași probleme. Așadar... dacă bine am calculat, de la 1158 lei/an, impozitul a fost recalculat conform noii încadrări la 375 lei/an. Acesta e răspunsul primit pe e-mail.... "Bună ziua ! În urma verificărilor efectuate, în lumina prevederilor legale incidente în materie invocate de dvs., admitem cererea dvs. așa cum a fost formulată. Astfel, mijlocul de transport în cauză va fi reîncadrat în categoria ”Alte vehicule cu tracțiune mecanică cu masa totală maximă autorizată de până la 12 tone, inclusiv”, urmând să se recalculeze și obligațiile fiscale stabilite pentru anii 2021 - 2022. În momentul de față platforma ghiseul.ro este blocată până la finalizarea operațunilor de încărcare a obligațiilor fiscale, urmând ca modificările la impozit asupra mijloacelor de transport să fie vizibile începând cu data de 11.01.2022. Cu respect ! SEF SERVICIU G. C. L. Iar documentele de care am uzat, repet... descărcate de pe net, sunt următoarele: Baftă tuturor pentru rezolvarea problemei legate de impozitarea autorulotei.
-
2 puncteAm vrut să deschid topic nou, însă parcurgându-l pe acesta, observ că se încadrează problemei mele.... problemă ce a început anul trecut cu prilejul achitării primului impozit pentru camper care a fost încadrat ca autoturism, impozitul fiind stabilit ca fiind în valoare de 1158 de lei pentru un motor de 2500 cmc. Din septembrie anul trecut, am demarat activități pentru lămurirea celor de la taxe și impozite că au greșit încadrând camperul la categoria autoturism. Am reușit asta doar astăzi și doar amenințându-i că-i dau în judecată și că voi cere daune morale și în plus vor avea de suportat și cheltuielile de judecată, iar asta după ce în prealabil le-am dat mură-n gură, punându-le la dispoziție documente (găsite pe net... și mulțumesc pe această cale celor ce le-au postat🤝) cu răspunsuri ale ANAF și R.A.R. la solicitări pertinente ale altor posesori de autorulote care au avut aceleași probleme. Așadar... dacă bine am calculat, de la 1158 lei/an, impozitul a fost recalculat conform noii încadrări la 375 lei/an. Acesta e răspunsul primit pe e-mail.... "Bună ziua ! În urma verificărilor efectuate, în lumina prevederilor legale incidente în materie invocate de dvs., admitem cererea dvs. așa cum a fost formulată. Astfel, mijlocul de transport în cauză va fi reîncadrat în categoria ”Alte vehicule cu tracțiune mecanică cu masa totală maximă autorizată de până la 12 tone, inclusiv”, urmând să se recalculeze și obligațiile fiscale stabilite pentru anii 2021 - 2022. În momentul de față platforma ghiseul.ro este blocată până la finalizarea operațunilor de încărcare a obligațiilor fiscale, urmând ca modificările la impozit asupra mijloacelor de transport să fie vizibile începând cu data de 11.01.2022. Cu respect ! SEF SERVICIU G. C. L. Iar documentele de care am uzat, repet... descărcate de pe net, sunt următoarele: Baftă tuturor pentru rezolvarea problemei legate de impozitarea autorulotei.
-
1 punctDespre spatii de servicii (e postarea unui fost component al guvernului anterior =cel din primavara). Eu cred ca e utila : Legat de concesionarea spațiilor de servicii, am mai scris în trecut pe thread-ul dedicat, dar reiau și aici fiindcă e mai vizibil. În martie 2021 s-au semnat la CNAIR contractele de concesiune pentru 13 perechi de spații de servicii de pe autostrăzile existente (A1 Pecica, Arad-Timișoara, Giarmata, Recaș, Traian Vuia, Făget, Ilia, Orăștie, Pianu, Cristian, Pitești și A2 Murfatlar). În iulie 2021 s-au predat amplasamentele către câștigători (Mol și Rompetrol), care au la dispoziție conform contractului 12 luni pentru realizarea lucrărilor. Se vor executa ca dotări minime toalete, stație de distribuție carburant și încărcare vehicule electrice, spațiu comercial, snack bar. Concesionarii pot propune și servicii suplimentare (gen hotel, motel, parcare securizată etc), e la latitudinea lor. Durata contractului e de 20 de ani, se va plăti o redevență anuală către CNAIR de către concesionari, fie o valoare minimă (67 milioane pe an), fie un procent din încasări (dacă e peste 67 de milioane). În prezent ne aflăm în acel interval de un an pentru execuția lucrărilor, după cum au putut observa și o parte din colegi, în maxim 6 luni ar trebui să ne bucurăm de cele 13 perechi de spații de servicii utilate corespunzător. În plus, tot anul trecut am avut o serie de discuții cu CNAIR în sensul concesionării și altor spații de servicii de pe autostrăzile aflate în circulație. S-a lucrat în vară la studiul de fundamentare pentru următorul pachet de 12 perechi, în septembrie când am plecat era aproape gata. Într-un final au lansat licitația la final de decembrie. E vorba despre spațiile de pe A1 Miercurea Sibiului, A3 Bucureşti-Ploieşti, A3 Mureş, A3 Turda-Gilău, A3 Oradea, A4 Constanţa, A10 Aiud, respectiv parcările de pe centurile Craiova, Suceava şi Braşov. Lăsând modestia la o parte, pot spune foarte clar că A3 București-Ploiești și A3 Turda-Gilău (cred că toți care citesc mesajul ăsta sunt de acord cât sunt de importante) nu ar fi fost în pachetul acesta scos la licitație dacă nu ne-am fi luptat direct cu birocrația și cu inerția de la stat. Iar tot pachetul general nu ar fi fost încă licitat. Să sperăm că merge bine licitația și cu un decalaj de circa un an față de primul pachet de spatii vom avea și în aceste 12 perechi de spații servicii civilizate.
-
1 punct
-
1 punct
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

