Ascendent, corect, insa in cartea lui Calore-compact-TN7-TN11-TF11-Manual-utilizare.pdf , schema de montaj (pag 6-7) indica faptul ca evacuarea poate fi facuta si lateral.
In alta ordine de idei, am montate langa instant, detectoare de fum si de gaz, iar instantul in folosesc cu usa portbagajului ridicata, doar pentru recircularea apei, doar atunci cand nu avem alternativa si doar supravegheat. Anul acesta, intr-o luna cat am fost plecati, l-am folosit de 2 ori, cate 7-8 minute cat i-a trebuit sa incalzeasca toata apa din rezervor. Cu toate acestea, pot spune ca este mult mai sigur decat ma asteptam: aprinde flacara imediat; in exterior, nici pe partea de sus, nu se incarzeste prea tare (se poate tine mana pe el); nu se stinge flacara; tirajul (cel putin in felul in care l-am montat), este foarte bun (dupa 7-8 minute, anemostatul la evacuare este cald, nu frige).
In concluzie, eu consider ca un instant nou, montat in portbagaj, este mult mai sigur decat un boiler vechi in rulota. Situatia insa, este complet diferita pentru instanturile montate in interiorul rulotelor; pentru improvizatiile aduse instalatiilor de gaz; pentru modificarile executate de persoane neavizate aduse instalatiilor electrice (si paradoxal sau nu, asta este cauza principala a incendiilor); pentru subdimensionarea sectiunilor cablurilor sau calculul gresit al sigurantelor electrice si chiar si pentru lipsa detectoarelor de gaz, fum si monoxid de carbon.