Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 15.10.2021 în Postări
-
4 puncteBuna ziua tuturor, spor la treburi si vacante placute. Sa mai dam praful la o parte si sa va povestesc unde am ajuns. Conversia e 100% functionala, omologata si deja am facut cateva escapade in familie. Efectiv ne-am apucat de munca in ianuarie si am incheiat la final de august. Incheiat e un fel de a spune. Lipsesc ceva detalii estetice si pe parcursul primei iesiri ne-am dat seama si de mici detalii functionale ce trebuiau remediate. Ultimele lucruri ramase de facut sunt capitonarea usii culisante in zona mediana si de jos si o colantare specifica campervan. Pe urma putina curatenie si sper sa reusesc sa realizez un scurt filmulet al evolutiei de la duba la campervan. Legat de functionalitate as vrea sa punctez urmatoarele: Spatiul este arhisuficient cand multe din activitati le faci afara. Cand toata lumea e la interior e putin mai dificil. Patul dublu a iesit 185*165 iar cel simplu 165*70. Momentan avem loc din belsug (eu sotia si bebe in patul mare si pustoaica de 8 ani in patul mic) Chiar daca nu am avut tot timpul soare si chiar a fost frig si am folosit heaterul destul de mult nu ne-am conectat la curent deloc pana acum. Minim 2 zile suntem complet independenti pe parte de acumulator fara sa folosim alta sursa in afara de panouri. Cred ca vara ar trebui sa fim offgrid 100% Apa calda.... este din belsug fara nici un impediment. Nu trebuie sa astepti intre dusuri, pur si simplu o ai ca acasa la centrala. Apa rece si rezervorul de ape gri.... tot cam 2 zile necesare pana la o eventuala realimentare/golire Caseta wc... la 2 adulti si 1 copil de 8ani cam tot 2 zile.(aici nu il calculam pe bebe pentru ca nu foloseste) Caldura... este si ea functionala si din belsug. Aici vreau sa imbunatatesc putin sistemul prin adaugarea unui calorifer auto pasiv. Schimbatorul de caldura/ aeroterma mi se pare putin galagioasa si prin adaugarea caloriferului as vrea sa reduc ciclurile de pornire ale acesteia. Totodata voi obtine si un consum mai scazut de curent. Pana acum nu am reusit sa iesim in afara tarii si din privinta timpului liber dar si din punct de vedere financiar. S-a simtit investitia in buzunar destul de mult. Totusi pregatim cu spor o iesire in perioada craciun/revelion in nordul continentului cu bifarea capului nord si a tarii lui mos craciun. Daca a mai fost cineva in nordul continentului iarna as avea nevoie de ceva sfaturi si indrumari pentru ca ne e putin frica de necunoscut. In norvegia am mai fost dar cu autoturismul in timpul verii si nu am ajuns foarte in nord. Sper sa va placa "rilota" noastra.
-
4 puncte
-
3 puncte
-
3 puncte
-
3 puncte
-
2 puncteBuna ziua, Am fost prezentati pe acest forum in august de catre un client de-ai nostri, domnul Cristi Dimian, membru al acestui forum, dar voi face si eu o prezentare a campingului Cortina Gate, ca gazda. Cortina Gate Vama Veche este un camping nou, deschis in iulie 2021, camping pentru rulote si autorulote, dotat cu toate facilitatile necesare: electricitate contorizata individual, grupuri sanitare proprii dotate cu duș, wc si chiuveta, bucatarie, spalator rufe, spalator de fructe/ legume, spalator vase, gratar, spatiu de joaca pentru copii, deversare ape gri, completare cu apa tanc, golire wc. Campingul Cortina Gate Vama Veche este deschis NON STOP. Toate facilitatile de care aiveti nevoie pentru a calatori cu rulota raman functionale tot anul la Cortina Gate Vama Veche. Din octombrie pana in aprilie, oferim serviciu de iernare pentru rulote, autorulote si barci, la tariful de 200lei/luna, detalii pe site-ul campingului: www.cortinagate.ro De asemenea informatii gasiti si pe pagina noastra de Facebook sau pe contul de instagram ssau Youtube Ne gasiti pe DN39, la iesirea din Vama Veche spre Bulgaria, pe stanga.. Va atassez cateva poze pentru edificare, dar cel mai bine este sa ne vizitati pentru a va face o opinie cat mai corecta despre campingul nostru. Daca aveti neclaritati, ma puteti contacta. Multumesc! O zi frumoasa, Daniela Bucur 0723226045
-
1 punctVă salut. Iulie 2020. Înainte de a vă prezenta ce vream să facem, am răsfoit puțin acest forum. Am solicitat informații acolo unde am găsit că mi se potrivesc. Suntem călători. Cu rucsacul în spate și bocancii în picioare, am făcut Peru-Bolivia-Chile, Ethiopia-Kenya-Rwanda-Uganda, Guatemala-Costa Rica, Belize-Mexic, Byrmania-Cambodgia și, mai sunt și alte țări exotice. Suntem munțomani, suntem bicicliști. Ski, snowboard, sunt activități curente în perioada de zăpadă. Am stat de la 5* prin resorturi exclusiviste până la milioane de stele pe o saltea pe vulcanul Erta Ale, de la cort sub furtună o noapte întreagă în Retezat, până la o cazare la zero* la 4900 m pe Altiplano în Bolivia cu alti 5 turiști în cameră. Deci, da, suntem călători. Ceea ce intenționâm să facem acum, vine ca și o completare a experiențelor trăite până acum. Fac o precizare că totul depinde de COVID. Intenționez, împreună cu soția, cățelul și pisica, să închiriem o autorulotă și să facem un traseu Bistrița-Ungaria-Slovacia-Polonia-Țările Baltice-Ferry spre Finlanda, Finlanda până sus la Inari (pe un traseu) și, pe un alt traseu, prin aceleași țări, întoarcerea. Undeva un total de 6500-7000 km. Perioada: 21-24 de zile, undeva începând cu 19 Septembrie 2020. 1. Va fi pentru a doua oară când am să pun mâna pe o autorulotă (prima va fi peste o lună, în August, când am să o iau pentru un test, 3-4 zile, prin țară). Sper să fie ok. 2. Am ales acest mod de a petrece concediul, odată din curiozitate, a doua oară, deoarece deja cochetam cu această ideea de ceva ani, iar a treia din motive de mod de a petrece concediul anul acesta în perioada de pandemie. 3. Am înțeles că deja începând din Septembrie, în nord, se vede aurora boreală. 4. Dacă Ungaria/Slovacia și Polonia le-am mai văzut în alte condiții, restul țărilor vor fi noutăți. Deci: orice sfat, orice informație, vor fi bine venite, acceptate și primite. Sunt atât de multe întrebări! Hai să încep cu câteva. - cum va fi vremea în acea perioadă în Laponia? - zilele alocate teoretic pentru călătorie ajung? - despre ferry, ceva ponturi? Mașina o să fie din 2019, o Laika Kosmo 212 cu 6,95 m lungime și 2,90 înălțime. Am înțeles câ este o rută nouă, mai ieftină spre Finlanda de la Muuga spre Voaasarri. - despre aurora boreala. O să fim undeva 27 Sept-4 oct în Laponia. Căte ore de întuneric o să fie atunci? Se poate vedea și fotografia aurora? - 🤦🏻♂️Dacă nu am pescuit niciodată, merită să iau o undiță să încerc să încerc să prind un pește? (O să mă interesez despre tehnici de pescuit de la prieteni). Îmi place peștele în farfurie, îl gătesc, am mai pescuit în Marea Neagră, Deltă, dar tot habarnist sunt😜. - ceva sfaturi despre campare în Tările Baltice? - recomandări de vizitat (e păcat să ajungi acolo și să ratezi vreun obiectiv major) - ce îmi recomandați ca și începător? Generalități. Ce să iau, ce să nu. Ce să nu uit. Dacă realitatea din țară nu o să ne permită să ieșim - o să aflăm după 11 August noutăți dinspre Finlanda, cel puțin facem planul și rămâne pentru altă dată. Mulțumesc.
-
1 punctSalutare! Luna iulie am petrecut-o aproape in intregime in rulota in urmatorul echipaj: sot, sotie, 2 copii de 6 ani, auto + rulota cu doua axe. La toate obiectivele turistice am luat bilete pentru tot ce se putea vizita (turnuri, subsolurim lifturi, acoperisuri, etc), am mers pe maxim vizitare. In fiecare oras vizitat am luat masa intr-un restaurant cu specificul tarii respective. Bani pe mancare nu prea am cheltuit, am avut de acasa aproape tot ce ne-a trebuit (am avut si masina de paine si cred ca am economisit cel putin 150 de euro, poate chiar 200). Peste tot apa imbuteliata era mai ieftina ca in Romania (cred ca si in Elvetia). Voi incerca sa fiu foarte concis. Pe 30.06 am plecat din Vaslui pe Brasov, Sibiu, Arad, Budapesta. Cateva ore din noapte am stat fara probleme intr-o parcare pe autostrada. Vinieta am luat pentru 30 de zile. In 1.07 am ajuns in Budapesta in Haller Camping Budapest unde am ramas 4 nopti. Am platit 3 nopti, am stat 4. (pana in 30 E pe noapte). Am vizitat Palatul Parlamentului, Catedrala Sf. Stefan, croaziera pe Dunare, Muzeul de muzica, Bastionul Pescarilor, Biserica Matyas, Castelul Buda, faleza Dunarii, Gradina Zoo, Baile Termale Szechenyi (1 zi am petrecut-o aici, merita), piete si parcuri. Peste tot am mers cu masina noastra, am luat si o amenda de parcare de vreo 70 de lei. Pe 5.07 am plecat spre Viena (vinieta pe perioada minima) unde am stat 4 nopti la Camping Neue Donau (49 E pe noapte, cel mai ingrijit camping din tot sejurul). Am vizitat Catedrala Sf. Stefan (si aici am luat o amenda de parcare, nu mai stiu de cat, mai mare ca in Budapesta, vreo 20-30 E), Palatul Schonnbrunn, acvariul Haus des Meeres, gradina Zoo (si cea din Budapesta a fost foarte interesanta, insa cea de aici e superba, chiar si adultii sunt foarte incantati), biserica Sf. Carol, Biserica Votiva, Opera de stat (exterior), Primaria, Biblioteca, Palatul Hofburg (in exterior), diferite piete. In una din zile am fost in Bratislava (Slovacia) (fara a inopta si, deci, fara rulota) unde am vizitat centru vechi cu statuile de bronz, Castelul Bratislava (nu prea ne-a impresionat), Catedrala Sf. Martin si Biserica Albastra. Pe 9.07 am plecat spre Munchen unde am stat 2 nopti (45 E pe noapte). Aici am mers in piata centrala cu bicicletele. Pe 11.07 am plecat spre Elvetia, zona Lucerna. Vinieta se ia pe 1 an, valabila de la 1 ian pana in februarie (parca) anul urmator (cred ca am platit vreo 30-40 de franci). Am vizitat Cascada Rinului si Ghetarul Titlis (aici am platit cca 100 franci de adult, dar a meritat; cautati pe net si veti vedea); cred ca au fost cele mai frumoase obiective din tot sejurul. Ne-am plimbat cateva ore si in Lucerna. Am stat 2 nopti in camping foarte mic si cochet https://bachmattli.ch/, unde am platit 43 E pe noapte. Pe 13.07 am plecat spre Milano. Drumul din Elvetia a fost extraordinar, peisajele montane fiind mirifice. Cel mai lung tunel a avut 17 km; ziceai ca mergi pe holurile Casei Poporului. Cum am intrat in Italia, mi-am amintit de Romania noastra draga.:) Autostrada pana in Milano m-a ajuns vreo 45 de euro. Am stat o singura noapte in campingul din oras (este unul singur, marisor dar neingrijit si scump, 60 E pentru o noapte). Am vizitat Domul din Milano (foarte frumos, dar scumpa intrarea in biserica; pana aici nu am platit intrarea in nicio biserica, decat daca voiam sa urcam in turnuri), ,,celebrele” galerii milaneze (pe mine nu m-au prea impresionat) si piata centrala. Am fi vrut sa mergem sa vedem ,,Cina cea de Taina”, insa ne-ar fi ajuns cateva sute de euro. Pe 14.07 am plecat spre Venetia. Autostrada pana aici ne-a ajuns vreo 40 E. Am stat 2 nopti in Camping Fusina Venetia unde am platit 52 E pentru o noapte. Venetia este o minunatie. Desigur ca am mers cu gondola (am negociat pana la vreo 60 E pentru aproape o ora), am vizitat Catedrala cu moastele Sf. Marcu, Piata San Marco si turnul de aici, biserica cu moastele Sf. Zaharia, biserica cu moastele Sf. Imparatese Elena si felurite biserici. Pe 16.07 am plecat spre Croatia. Cat am mers prin Italia nu am mai intrat pe autostrazi, doar pe drumuri nationale. Am trecut si prin Slovenia, dar nu ne-am mai oprit nicaieri pentru vizitat (se plateste vinieta, la fel si in Croatia, cred). Am ajuns in Camping Lanterna. Am avut un loc de campare generos ( 80-100 m2), in al doilea rand de la mare, cu umbra si apa chiar langa rulota(asa sunt toate locurile). Am stat 8 nopti pentru carte am platit vreo 928 E, deci vreo 116 E pe noapte. Mi s-a parut foarte mult. Campingul era destul de ingrijit, foarte mare (avea o lungime de vreo 4 km), ocupat in proportie de peste 80 %. In cele 9 zile din a doua jumatate a lunii iulie nu am avut niciuna senina in totalitate. Apa era destul de rece, cu pietre destul de mari si cu alge. Plaja era amenajata oarecum cu nisip. Aproape in fiecare seara erau spectacole in piateta centrala. Nu as mai veni la mare in Croatia doar pentru a face plaja (desigur, parerea mea). Pe 24.07 am plecat spre Parcul National Plitvice. Am stat 2 nopti intr-un camping din apropierea parcului unde cred ca am platit cca 44 E pe noapte. Parcul este o splendoare, merita vizitat, turul (oarecum complet) dureaza 5-7 ore; se merge destul de mult pe jos. Pe 26.07 am plecat spre Gyula, Ungaria. Aici am stat la o doamna deosebita care are amenajat (improvizat) in curtea sa un camping. Nu mai stiu cat am platit, dar a fost foarte putin. Baile din Gyula sunt foarte frumos amenajate, preturile foarte bune (si acces, si la terasele din interior). Pe 1 august am ajuns acasa, dupa 4977 km. P.S.: Imi cer scuze pentru eventualele greseli de scriere, este tarziu si nu mai am rabdare sa citesc inainte sa postez.
-
1 punct
-
1 punctSalutare, în weekendul din 21-22.08.2021 am fost campați în acest camping: Camping&Glamping Amonte din Mărtinie (zona Sugag Sebes). Nu pot atasa linkul din google maps.... Trebuie precizat încă de la început că locația este în curs de amenajare, dar este foarte promițătoare în special gazdele sunt super! Există sursă de apă potabilă, respectiv un WC. Semnal la telefon cam slab pe ambele retele. Există mai sus pe rău si o păstrăvărie de unde am cumpărat păstrăv viu si l-am făcut pe grătar !, iar la 2 parcele mai jos de camping un centru SPA. Felicitări gazdelor pentru ce reusesc să facă acolo și sper să ducă la final proiectul . Toate cele bune .
-
1 punctBuna tuturor, eu sunt Betty , din Judetul Covasna, si cu partenerul meu Mihaly, suntem proprietarii terenului/ gradinii din Bicfalau, Jud. CV, care mai nou se numeste Bik Capm Suntem rulotisti, de 6-7 ani, in care am incercat sa descoperim cat mai multe campinguri, in primul rand in Romania. In aceata perioada, am vazut multe lucruri, si care ne-au placut, si care nu... In 2018 am achizitionat terenul din Bicfalau, care are in momentul de fata 5500 mp, si ne-am hotarat ca dorim sa facem un camping, cum ne place noua, cu acele plusuri, care ne-au lipsit in alta parte. In acest camping, am hotart ca facem doar 8 parcele, ca sa se simta lumea bine, ca sa fie loc pentru piscina, pentru copii, pentru teren de joaca, pentru parculet de aventura, pentru foc de tabara, pur si simplu pentru comfortul tuturor. In momentul de fata, avem un foisor destul de mare, cu mese si scune, si cu grill; o piscina de 10x4 m, cu apa incalzita , care poate sa fie folosita si pe timp ploios, cu acoperire; un teren de joaca pentru copii mai mici, si in constructie, un parculet de aventura pentru copii mai mari; toalete si dusuri, separate pentru femei si barbati, moderne, si cel mai important lucru pentru noi : tot timpul curate, si cu o atmosfera calda, ca acasa. Sun acceptate doar rulote si autorulote, din motivul, ca un lucru important pentru noi, este gazonul, pe care campati, pe care stati, pe care pasiti poate descuti, pe care vedeti cu ochii, care trebuie sa fie aranjat si verde tot timpul (din acest motiv nu acceptam corturi, si nici covoare puse pe iarba, in fata rulotei) Urmeaza sa terminam anul aceasta parcul de aventura, locul pentru foc de tabara (surpriza), si sauna. Punem accent mare si la relaxare, dar si la cunoasterea zonei, despre care as putea sa povestesc multe, dar daca vizitati profilul nostru de facebook, aflati toate detaliile, cum ar fi trasee de bicicleta sau de drumetii. La noi aveti posibilitate de inchiriere E-bike, sau inchirire rulote, prin colaboratorii nostrii. Va asteptam, sa descoperiti Bik Camp- Bicfalau nr.238b
-
1 punctSalutare, Weekend-ul ce tocmai s-a terminat am fost intr-o locatie noua in Vama Veche. Locatie linistita la iesirea din Vama pe partea stanga. De pe faleza pana in camping este un drum de 10 minute. Personalul deosebit de amabil si foarte saritor, ne-au ajutat sa amplasam si sa racordam rulota la utilitati, ne-au adus imediat un cos de gunoi si ne-au descris faciliatile de care putem beneficia in cadrul camping-ului. Toate locurile de campare sunt umbrite. Am fost placut surprinsi cand am primit cheia de la un grup sanitar(WC+dus) exclusiv al nostru apoi ne-am dat seama ca fiecare parcela are corespondenta o asemenea facilitate. Exista un mic butic la intrare unde puteti gasi apa, bere, chips-uri etc, de asemenea sezlonguri gratar, spalator de vase, si o zona cu mese si scaune. Detalii despre preturi si rezervari gasiti aici.
-
1 punctPe un site strain de specialitate am mai gasit un material despre conducerea cu rulota, l-am tradus si adaptat pe ici-colo. Nu e ceva extraordinar, mai ales pentru cei cu vechime, dar cred ca si ei gasesc macar mici chestii utile. Daca sunt si completari, cu atat mai bine. VIRAJELE La sensurile giratorii si la colturile intersectiilor, rolota nu va urmari traiectoria rotilor masinii ci mai pe la interior, cu cat mai lung ansamblul si cu cat mai strans virajul, cu atat mai mult. Va trebui sa va inscrieti mai larg, sufficient de mutl cat rulota sa se mentina pe banda de circulatie. VITEZA Urmariti viteza, mai ales pe coborari. Instabilitatea in astfel de situatii este mult mai greu de controlat la viteze mari, cand rulota vine peste masina, spre deosebire de cazul opus, cand urcati un deal. Viteza mai mica sau adecvata situatiilor de traffic este benefica si consumului de carburant. Depasirile vor lua mai mult timp datorita lungimii ansamblului si a scaderii capacitatilor vehiculului tragator fata de cazul solo, asa ca asigurati-va ca aveti timp pentru a efectua depasirile si a reveni in siguranta pe banda. Rabdarea e cuvandul de ordine si obisnuiti-va cu gandul ca durata calatoriilor va fi considerabil mai mare decat in cazul solo. Luati-va timp suficient pentru drum, inclsiv pauzele. Pe langa risc, graba e stresanta pentru toti cei din masina si ar trebui sa fie incompatibila cu vacantele. PORNIREA IN DEAL Pornirile in deal necesita mai mult “gaz” si debreierea delicata, astfel incat sa nu vi se opreasca motorul. Evitati opririle in deal schimband la timp vitezele catre in jos si mentinand o distanta mai mare fata de vehiculul din fata pentru cazul cand acesta ar opri momentan pentru a depasi ceva care urca foarte incet, caruta, biciclist, o masina defecta, iar pe banda opusa vin alte vehicule. FRANAREA Tineti cont ca distanta de franare creste cu aproximativ 20%. Anticipati situatiile de traffic si evitati franarea violenta. INSTABILITATEA Balansul este cea mai comuna forma de instabilitate si de cele mai multe ori se petrece ca urmare a incarcarii defectuaose a rulotei, greutate pe carlig incorecta, viteza excesiva, presiune in cauciucuri neconforma sau o combinatie de factori care luati fiecare in parte nu ar fi cauzat mari neplaceri. Chiar cu totul in regula, la trecerea pe langa autotrenurii sau autocare se poate produce balans. La depasirea unor astfel de vehicule, mentineti o distanta laterala cat puteti de mare. Ceea ce produce dezechilibrarea rulotei in astfel de cazuri este viteza diferita a aerului de pe un perete lateral al rulotei fata de celalalt. Si la turism este acelasi lucru, doar ca efectul este resimtit mai slab datorita formei si marimii mai mici. Instabilitatea pe verticala se produce indeosebi cand rulota trece cu o roata print-o groapa sau peste o ridicatura din carosabil. In oricare caz, nu franati cu pedala ci doar reduceti acceleratia partial sau total, intrand in frana de motor. Un stabilizator poate ajuta in aceste situatii, dar nu poate corecta in totalitate greselile pe care le-ati facut in pregatirea rulotei sau in conducerea hazardata. Pentru autovehiculul tragator exista sisteme electronice ca ESP (electronic stability program) sau TSP (trailer stability program), cel din urma fiind o optiune mai buna. In lipsa TSP pe autovehicul, exista sisteme pentru rulote, cum este AL-KO ATC and BPW iDC. OBOSEALA Desi cu rulota faceti depasiri mai putine si in general viteza mai mica este mai putin obositoare, totusi un anumit gen de incordare si stres exista, iar euforia de vacanta a dv si a familiei, desi intitial va este benefica la condus, in timp poate contribui la acumularea mai rapida a oboselii. Revenind la Incordare si stress, s-a constatat ca ele duc involuntar la o respiratie mai rara si mai superficiala, ceea ce in timp genereaza somnolenta. Regula generala este o pauza de 20 de minuta la fiecare 2 ore. Poate prima pauza sa o faceti mai devreme si mai scurta, si doar de verificare a bagajelor in rulota, daca stau cuminti unde le-ati pus, plus o privire rapida la protap, daca e totul in regula, PARTICIPANTII LA TRAFIC In cazul tractarii rulotei, conducand cu viteza mai mica decat ceilalti participanti la traffic, evident ca sunt momente cand stanjeniti, indeosebi pe portiunile unde nu puteti fi depasiti si unde se poate forma coloana in urma dv, Daca puteti face ceva in sprijinul lor, facet-o, dar in limitele regulilor de circulatie si ale sigurantei. Uneori prea mult bun simt strica si nu foarte multi il merita, cel putin la noi. Nu dv sunteti de vina, de exemplu, ca pe un drum lung si sinuos, cu depasirea interzisa, nu s-au creat macar din loc in loc benzi pentru cei cu viteza mai mica. Nu mergeti in convoi. Din nou, la urcarea dealurilor, atentie sa nu fiti nevoiti sa opriti. Pastrati o anumita distanta fata de cel din fata, in caz ca opreste sau incetineste foarte mult dar pentru scurt timp, sa nu fiti nevoit sa faceti si dv la fel. Este o greseala pe care o fac majoritatea soferilor care merg in coloana, nu neparat cei cu rulote si nu neaparat la deal, generand in lant efectul de armonica, efect de care “beneficiaza”, pe rand, toti cei din spate care merg bara la bara, si care nu dispare pana ce un sofer nu a pastrat o distanta suficient de mare ca sa nu fie nevoit sa franeze dupa cel din fata. Semnalizati din timp virajele si intentiile de depasire si asigurati-va din nou chiar in momentul cand incepeti manevra. Faptul ca nu vedeti exact in spatele dv sa nu ascunda o masina care vine cu viteza si tocmai atunci se angajeaza intr-o menevra pe care nu ati anticipat-o. Priviti la masinile din fata si anticipati din timp ce au de gand sa faca, adaptandu-va mersul preventiv si evitand franarile sau manevrele bruste.
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

