Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 14.10.2021 în Postări
-
5 puncteBuna ziua, Am fost prezentati pe acest forum in august de catre un client de-ai nostri, domnul Cristi Dimian, membru al acestui forum, dar voi face si eu o prezentare a campingului Cortina Gate, ca gazda. Cortina Gate Vama Veche este un camping nou, deschis in iulie 2021, camping pentru rulote si autorulote, dotat cu toate facilitatile necesare: electricitate contorizata individual, grupuri sanitare proprii dotate cu duș, wc si chiuveta, bucatarie, spalator rufe, spalator de fructe/ legume, spalator vase, gratar, spatiu de joaca pentru copii, deversare ape gri, completare cu apa tanc, golire wc. Campingul Cortina Gate Vama Veche este deschis NON STOP. Toate facilitatile de care aiveti nevoie pentru a calatori cu rulota raman functionale tot anul la Cortina Gate Vama Veche. Din octombrie pana in aprilie, oferim serviciu de iernare pentru rulote, autorulote si barci, la tariful de 200lei/luna, detalii pe site-ul campingului: www.cortinagate.ro De asemenea informatii gasiti si pe pagina noastra de Facebook sau pe contul de instagram ssau Youtube Ne gasiti pe DN39, la iesirea din Vama Veche spre Bulgaria, pe stanga.. Va atassez cateva poze pentru edificare, dar cel mai bine este sa ne vizitati pentru a va face o opinie cat mai corecta despre campingul nostru. Daca aveti neclaritati, ma puteti contacta. Multumesc! O zi frumoasa, Daniela Bucur 0723226045
-
4 puncteprieteni ! Nea Marine, dă-te jos de pe ea până nu atingi ceva și pornește! Ne vedem azi după-amiază să vedem cum fierbe tulburelul
-
4 puncte
-
4 puncte
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 puncte
-
1 punctSalut, Ferma nu va primi în veci vre-o autorizație, asta e clar. Ce va rezulta în urma camping-ului, va fi ce se vede și pe malul cu stana, munți de preturi și manele toată noaptea. Am stat pe malul opus, nu o data și tot timpul am văzut fenomenul de la loja. La problema cu PF-ul, subscriu și eu, jos pălăria pentru ei, super de treaba și extrem de politicoși. Ce e interesant, este ca pe bratul Chilia, din informațiile mele, continuu au procedat asa, total diferiți de confraților lor. Nici nu mi-a venit sa cred ca la întrarea pe 36, m-au crezut pe cuvânt și ma așteptau, auzindu-ma cum ma chinuiam pe Chilia. Am dat sa scot tel. sa arat toate actele și au răspuns ca nu este nevoie. Mi-au urat drum bun și succes pe Sf. Gheorghe când m-au văzut cu Motocraftul L 380, încărcat și cu borduri asa joase în conditii de vânt și val de peste 1.5 m.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctDe curand am achizitionat o rulota(21.09.20121)marca Beyerland tip 430-B si deja am facut o iesire off camping pe valea Oituzului.Am dotat rulota cu o baterie de 140Ah si am utilizat-o pentru iluminat si pompa de apa.Frigiderul si soba Trumatic-s 300 au mers pe gaz.Singura problema a fost ca a trebuit sa ne aprovizionam cu apa potabila,dar am gasit un izvor amenajat la 2km distanta. Urmeaza in aceasta iarna sa ne dotam si cu panouri solare si echipamentul necesar functionarii rulotei in regim off camping. Rulota are si priza de 220v.Fostul proprietar a utilizat-o doar in campinguri amenajate.
-
1 punctDA , interesanta si atat . Acum usile alea , complet inutile , tinand cont ca nu bari in ea canapele sau frigidere , sau mai cinic nu scoti sicrie pe ele , apoi panoul ala frontal , cam brus , tragi de ea ca de caine mort . Dupa mine , cel mai mult conteaza dotarea interiorului , dispunerea utilitatilor ( sa nu ai aerisirea frigiderului sau vasul de wc in cort ) , baie mare , cabina dus separat , boiler si incalzire atat pe gaz cat si pe 220 , trape mari si nr cat mai mare , samd...
-
1 punctP. S. : acesta este efectul presiunii imobiliare în zona, prevăd ca în câțiva ani rămân 2-3 campinguri în zona, gen DM, unde stai cur în cur, sau la Hanul Piraților, unde la momentul asta costa aproape 300 de lei, de-asta nu era ocupat nici măcar un sfert. În loc de 7-10 zile, o sa ne permitem 3-4. Mulțumesc celor responsabili de toată tărășenia, probabil aveți buzunarele doldora de șpăgi, o sa va fac cu mana când trec spre Bulgaria /Grecia, mai exact cu degetul cel mai lung....
-
1 punctAlea de la Dechatlon sunt baterii normale , pentru consum distractiv, ceva leduri si pompa de apa. Daca doriti sa cumparati, aveti in vedere greutatea bateriilor. Atat cele scufundate in electrolid lichid, cat si cele AGM ori GEL, toate au aceeasi tehnologie Pb-acid, difera doar starea electrolitului. Cu cat elementii din plumb sunt mai grosi , cu atat bateriile sunt capabile de o inmagazinare cat mai mare a capacitatii lor masurate in Ah. Cele AGM au electrolitul imbibat in niste tesaturi fine pe baza de silicati si fibra de sticla. Gel-ul e un electrolit gelificat tot pe baza de silicati, Ag si altele.. iar cele conventionale, scufundate in electrolit lichid sunt cele mai bune, insa atentie, sa fie de semitraciune. AGM-ul, au o durata de viata daca sunt conf stasului intre 7-10 ani, exploatate dupa cartea producatorului cu avantaje la frig si scapare sub tensiune, le poti recupera. GEL-ul sunt mai longevive insa mai pretentioase la inghet, daca sunt inghetate si le expoatezi inainte de a le readuse la o temperatura de 2-4 grade, gata le-ai distrus iremediabil si sunt pretentioase si la voltajul de incarcare si temperatura ridicata, poate curge gelul la fund si iar s-au dus. Varianta- cea mai mare capacitate - ramane bateria de semitractiune care sunt cele mai indicate si cele mai cautate pentru sisteme solare, avand in vedere costurile. Nu vorbim de LIFEPO4 pentru ca ne ducem la costuri cat jumatate sau chiar cat rulota intreaga. Deci bateriile de semitractiune spuneam sunt cele mai indicate pentru rulote si sunt de doua feluri: cu placi plane si cu placi tubulare. Acele cu placi tubulare sunt de si mai mare capacitate. Atentie, nu confundati bateriile de semitractiune cu cele normale de auto , doar pentru ca ambele sunt scufundate in electrolid lichid, deoarece in afara placilor mai goase a elementilor, pasta de pe ele are alta compozitie. Revenind la ale noaste, gel. agm sau semitractiune, cumparati acumulatorii dupa greutate. Ca si exemplu daca pe baterie scrie 100 Ah si are mai putin de 29Kg minim, acea baterie este o facatura. 150Ah 45kg. 200Ah 60-62kg etc indiferent de electrolitul folosit OKAY? ATENTIE, la numarul de cicli.. sunt baterii AGM cu un nr restrans de cicli, iar producatorul omite aceasta informatie300-500. altele de la 500 la 1000. la fel si cele pe gel.. ele variaza de la 600 de cicli la 1200 sau 2500 insa iar producatorul uneori omite, astfel ca DOD-ul lor este de doar 50% din capacitate. Insa, cele de semitractiune, au 1200 cicli la un dod de 80%, 2000 cicli la un dod de 50% si pot ajunge la 8000 de cicli la un dot de 25%. stfel ca si calitate ptret eu sunt pentru aceste baterii. Dezavantajul bateriilor de semitractiune este ca periodic la 3-4 luni trebuiesc verificate si facuta mentenanta daca este cazul. Cei care doresc instalatii fotovoltaice pentru acasa, aau optiunea de a folosi baterii de tractiune, care sunt mai mari ca cele de semitractiune.. dar aici e alta poveste.. LIFEPO4 raman cele mai fiabile baterii cu descarcare de 95 % , sunt mai usoare si cred ca vor fi folosite la scara larga peste cativa ani cand vor deveni mai ieftine ca si alegere in favoarea altor tehnologii care sunt acum in faze de testare. Ca exemplu, doua din aceste baterii legate in serie, asigura un necesar de energie pentru o rulota FOARTE mare.https://www.caranda.ro/product/baterie-semitractiune-6v-210ah-c5-tab-motion-tubular-golft-ts/ la un pret de aprox 2100 lei. Sau semitractiune cu placi plane https://www.caranda.ro/product/baterie-semitractiune-12v-190ah-c5-tab-motion-pasted-190p/ care la un pret de 1000 de lei.... bate multe alte baterii f scumpe. Iar firma TAB e mult peste alte firme consacrate la nivel de calitate. Nu fac reclama e pur informativ.. Am postat asta pentru cei care au consumuri mai maricele, frigidere 220v cu invertor, lazi frigorifice cu capacitate de inghet, cuptoare cu microunde cu voltaj in starter ridicat, si alte aparate cu consum ridicat.. Aceste baterii pot furniza curenti mari atat instantaneu cat si "talentul" de a fi descarcata lent cu in consum constant pe perioada indelungata. Avand c20 de 250 Ah respectiv a doua de 225Ah .. iar in c5 se vede adevarata lor valoare..
-
1 punctPe un site strain de specialitate am mai gasit un material despre conducerea cu rulota, l-am tradus si adaptat pe ici-colo. Nu e ceva extraordinar, mai ales pentru cei cu vechime, dar cred ca si ei gasesc macar mici chestii utile. Daca sunt si completari, cu atat mai bine. VIRAJELE La sensurile giratorii si la colturile intersectiilor, rolota nu va urmari traiectoria rotilor masinii ci mai pe la interior, cu cat mai lung ansamblul si cu cat mai strans virajul, cu atat mai mult. Va trebui sa va inscrieti mai larg, sufficient de mutl cat rulota sa se mentina pe banda de circulatie. VITEZA Urmariti viteza, mai ales pe coborari. Instabilitatea in astfel de situatii este mult mai greu de controlat la viteze mari, cand rulota vine peste masina, spre deosebire de cazul opus, cand urcati un deal. Viteza mai mica sau adecvata situatiilor de traffic este benefica si consumului de carburant. Depasirile vor lua mai mult timp datorita lungimii ansamblului si a scaderii capacitatilor vehiculului tragator fata de cazul solo, asa ca asigurati-va ca aveti timp pentru a efectua depasirile si a reveni in siguranta pe banda. Rabdarea e cuvandul de ordine si obisnuiti-va cu gandul ca durata calatoriilor va fi considerabil mai mare decat in cazul solo. Luati-va timp suficient pentru drum, inclsiv pauzele. Pe langa risc, graba e stresanta pentru toti cei din masina si ar trebui sa fie incompatibila cu vacantele. PORNIREA IN DEAL Pornirile in deal necesita mai mult “gaz” si debreierea delicata, astfel incat sa nu vi se opreasca motorul. Evitati opririle in deal schimband la timp vitezele catre in jos si mentinand o distanta mai mare fata de vehiculul din fata pentru cazul cand acesta ar opri momentan pentru a depasi ceva care urca foarte incet, caruta, biciclist, o masina defecta, iar pe banda opusa vin alte vehicule. FRANAREA Tineti cont ca distanta de franare creste cu aproximativ 20%. Anticipati situatiile de traffic si evitati franarea violenta. INSTABILITATEA Balansul este cea mai comuna forma de instabilitate si de cele mai multe ori se petrece ca urmare a incarcarii defectuaose a rulotei, greutate pe carlig incorecta, viteza excesiva, presiune in cauciucuri neconforma sau o combinatie de factori care luati fiecare in parte nu ar fi cauzat mari neplaceri. Chiar cu totul in regula, la trecerea pe langa autotrenurii sau autocare se poate produce balans. La depasirea unor astfel de vehicule, mentineti o distanta laterala cat puteti de mare. Ceea ce produce dezechilibrarea rulotei in astfel de cazuri este viteza diferita a aerului de pe un perete lateral al rulotei fata de celalalt. Si la turism este acelasi lucru, doar ca efectul este resimtit mai slab datorita formei si marimii mai mici. Instabilitatea pe verticala se produce indeosebi cand rulota trece cu o roata print-o groapa sau peste o ridicatura din carosabil. In oricare caz, nu franati cu pedala ci doar reduceti acceleratia partial sau total, intrand in frana de motor. Un stabilizator poate ajuta in aceste situatii, dar nu poate corecta in totalitate greselile pe care le-ati facut in pregatirea rulotei sau in conducerea hazardata. Pentru autovehiculul tragator exista sisteme electronice ca ESP (electronic stability program) sau TSP (trailer stability program), cel din urma fiind o optiune mai buna. In lipsa TSP pe autovehicul, exista sisteme pentru rulote, cum este AL-KO ATC and BPW iDC. OBOSEALA Desi cu rulota faceti depasiri mai putine si in general viteza mai mica este mai putin obositoare, totusi un anumit gen de incordare si stres exista, iar euforia de vacanta a dv si a familiei, desi intitial va este benefica la condus, in timp poate contribui la acumularea mai rapida a oboselii. Revenind la Incordare si stress, s-a constatat ca ele duc involuntar la o respiratie mai rara si mai superficiala, ceea ce in timp genereaza somnolenta. Regula generala este o pauza de 20 de minuta la fiecare 2 ore. Poate prima pauza sa o faceti mai devreme si mai scurta, si doar de verificare a bagajelor in rulota, daca stau cuminti unde le-ati pus, plus o privire rapida la protap, daca e totul in regula, PARTICIPANTII LA TRAFIC In cazul tractarii rulotei, conducand cu viteza mai mica decat ceilalti participanti la traffic, evident ca sunt momente cand stanjeniti, indeosebi pe portiunile unde nu puteti fi depasiti si unde se poate forma coloana in urma dv, Daca puteti face ceva in sprijinul lor, facet-o, dar in limitele regulilor de circulatie si ale sigurantei. Uneori prea mult bun simt strica si nu foarte multi il merita, cel putin la noi. Nu dv sunteti de vina, de exemplu, ca pe un drum lung si sinuos, cu depasirea interzisa, nu s-au creat macar din loc in loc benzi pentru cei cu viteza mai mica. Nu mergeti in convoi. Din nou, la urcarea dealurilor, atentie sa nu fiti nevoiti sa opriti. Pastrati o anumita distanta fata de cel din fata, in caz ca opreste sau incetineste foarte mult dar pentru scurt timp, sa nu fiti nevoit sa faceti si dv la fel. Este o greseala pe care o fac majoritatea soferilor care merg in coloana, nu neparat cei cu rulote si nu neaparat la deal, generand in lant efectul de armonica, efect de care “beneficiaza”, pe rand, toti cei din spate care merg bara la bara, si care nu dispare pana ce un sofer nu a pastrat o distanta suficient de mare ca sa nu fie nevoit sa franeze dupa cel din fata. Semnalizati din timp virajele si intentiile de depasire si asigurati-va din nou chiar in momentul cand incepeti manevra. Faptul ca nu vedeti exact in spatele dv sa nu ascunda o masina care vine cu viteza si tocmai atunci se angajeaza intr-o menevra pe care nu ati anticipat-o. Priviti la masinile din fata si anticipati din timp ce au de gand sa faca, adaptandu-va mersul preventiv si evitand franarile sau manevrele bruste.
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

