Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 03.04.2021 în Postări

  1. 5 puncte
  2. 5 puncte
    oameni buni! Se strică vremea și la noi. Cer noros, vânt și mai pe seară apar și ploile. Dar o să facem cumva să treacă timpul cât mai plăcut.
  3. 5 puncte
    Bună dimineața! La Sfântu Gheorghe plouă, și ieri a fost și puțin grindă Pentru astăzi la fel se anunță O zi de sâmbătă liniștită să aveți!
  4. 3 puncte
    Bună seara @Ursu Florin Noi am avut ocazia de câteva ori când vremea nu a ținut cu noi. Mereu am ridicat cortul rulotei și ziua petreceam in cort, chiar pregăteam și tocana în tuci, bineînțeles pe arzătoar cu gaz. De câteva ori eram numai cu familia (nevasta și două fete), ne am simțit foarte bine. Am jucat remi, șah, cărți ect. Pentru noi nu este problemă dacă plouă!
  5. 3 puncte
    Va salutam de la Subcetate
  6. 3 puncte
    La 45-50 mii de euro cumperi ceva adevărat.
  7. 2 puncte
    După ce ieri ne-am despărțit de Beyerland ul care ne-a oferit plimbări frumoase ultimii 3 ani, astăzi veni clipa cea mare sa primim un nou membru în familie, Knaus-ul, care sa ne aducă bucurii și clipe de neuitat. Pe scurt, fabr 2010, 4,60m, 2 spatii de dormit plus un pat suspendat, frigider de 105 l, rezervor de apa cu alimentare din exterior de 45 l, baie cu duș, terasă în săculeț Fiamma, clima dedicata Truma Saphir. Și câteva poze făcute la repezeală.
  8. 2 puncte
    Buna! Eu sunt Andreea, am 34 de ani, o fetita de 1 an si de curand o rulota. Abia astept sa aflu mai multe de la voi. Zi faina!
  9. 2 puncte
    Cum spune Antal, in cort la un păhărel, o carte bună, remi sau table dacă temperatura o permite altfel înăuntru dacă afară este frig. Chiar dacă avem varianta SS deja cablata pentru TV cu tot cu suport montat, nu avem TV asa cum și acasă il folosim doar ca un terminal pt YouTube, Xbox și Disney+.
  10. 2 puncte
    Ba da, ieri am livrat-o, am așteptat sa vând întâi mașină, și sa se hotărască cel de la care vreau sa cumpăr rulota, se pare abia săptămâna asta s-au aliniat planetele cum trebuie. Azi trebuie sa o iau pe cea nouă.
  11. 2 puncte
    Am reusit, Dupa de cam facut adresa catre Fendt, la o saptamana am primit raspunsul ca sunt de acord cu cererea mea si mi-au trimis o noua placuta cu MMA-ul modificat. Am fost la sediul RAR Grivitei (pentru Bucuresteni), am depus cererea atasand copie dupa cartea veche, scrisoarea de la producator cu placuta si am asteptat. Dupa 10 zile am primit raspuns acasa precum ca sunt de acord cu cererea mea si va trebui sa merg la RAR pentru omologare (re). Am plecat plin de optimism si am dat fata cu functionarul de la RAR. de aici a inceput intristarea, mi s-a comunicat ca pentru aceasta operatiune se taxeaza cu 2200 ron (aprox) si sa fiu multumit ca mi s-a aprobat detararea In acest pret intra omologarea, inspectia tehnica (aveam ITP-ul vechi, de 2 luni), eliberarea unei noi carti. per ansamblu, daca stiam ca ma costa aproape 500 euro poate schimbm masina, dar dupa 1.5 ore de condus prin traficul din Bucuresti cu rulota am decis sa platesc. Cost total 2185 ron, dupa care trebuie sa schimb si talonul. Per total nu cred ca se merita din punct de vedere financiar.
  12. 1 punct
    Oooo Bravo Felicitări pentru achiziție! Să aveți parte de ea!
  13. 1 punct
    de aici : https://www.aliexpress.com/item/1005001349754494.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.2cc24c4dHLKkny varianta de 60A
  14. 1 punct
    Bun venit in comunitate Dupa cum spunea și Raul mai sus asteptam și prezentarea rulotei in secțiunea dedicată
  15. 1 punct
    Bun venit @Andreea Burlacu în această comunitate!
  16. 1 punct
    Mi-au venit si bateriile LIFEPO4 3,2 v buc 200Ah x4 buc. . Am inteles ca si Bilti asteapta BMS-ul.. Deci Bilti, prima data faci egalizara celulelor, fara BMS, le legi pe toate in paralel si le lasi macar 3-4 ore. Ale mele erau toate 3.29V, dar tot le-am lasat 3 ore in paralel pentru ca multimetru nu-mi masoara sutimile. Apoi le-am conectat in serie, fara BMS si le-am incarcat cu Well profesional in plaja de voltaj setata special. Adica mare atentie, voltajul maxim de incacare dupa fabricant este de 3,65v pc, iar cel minim ce 2,5 v pc . (Nu recomand , aici e alta poveste). Daca vreti sa aveti viata cat mai multa la acumulatori nu le incheiati cicli.. Astfel setati per celula 3,4 v maxim si 2,8 v minim. Asta inseama per/banc 12v, maxim 13,6V si minim 11,2. In intervalul asta de voltaj baterie nu va face cicli complet, astfel maresti considerabil viata acestora.. Nu ma intrebati de ce ca e mult de discutat. plaja maxima si minima e instabila la lifepo4 si poate scadea brusc sau creste brusc peste limitele date de fabricant. O sa ziceti ca da dar BMS-ul ce face. Ei, si el are piese si piese iar plaja acestora iar difera . In fine, am incarcat bateria/bancul la 13,6V, imi permit sa fac asta fara BMS intrucat sunt egalizate si noi, dar asta doar de proba. Voi sa nu facecti asta daca nu stiti sigur cum sa lucrati cu ele, doar egalizarea este suficient. MARE ATENTIE la scurt circuit..Dauna totala. !!!!! Voi mai face niste teste la controler.. Daca nu aveti controlere destepte pentru a verifica si seta tensiunea in Bulk, Absorb si Float, va trebuie obligatoriu.. Tot la Victron ajungeti.. Si daca tot luati luati cu bluetooth.
  17. 1 punct
    Salutare Andreea și bun venit in această comunitate!
  18. 1 punct
    Salutare și bine ați venit printre noi, așteptăm să ne prezentați rulota într-un topic dedicat
  19. 1 punct
    Așteptăm sa vedem și rulota noua. Succes!
  20. 1 punct
    @Petrovai Samuel cu ceva sfaturi sper să pot fi de folos! Dumbravița... Scrie-mi dacă crezi că ai nevoie si cu mare drag încerc să te ajut!
  21. 1 punct
    @Vlad Mares ! spor la acte, si apoi cât mai multe iesiri!
  22. 1 punct
  23. 1 punct
    Vă multumesc tuturor pentru primirea călduroasă!
  24. 1 punct
    Salutare și bine ai venit printre noi
  25. 1 punct
    Salutare și bine ai venit printre noi
  26. 1 punct
    Asta este cea mai tare: "...129,8 milioane de lei care reprezintă pierderi provocate de iminenta falimentare a STRACO Grup." E ca si cum Cortacero ar cere despagubiri ca nu a ajuns Dinamo in play-off.
  27. 1 punct
    foarte frumoasa rulota! concedii faine sa aveti! ati luat-o cumva din Pecica de la "suedezi"?
  28. 1 punct
    Sa o stapaniti sanatosi si cat mai multe iesiri La Cernavoda a inceput deja sa ploua si sa tune.
  29. 1 punct
    Seara bună prieteni și salutări din Letca Nouă, unde incă nu s-a stricat vremea!
  30. 1 punct
    Am trecut pe lângă locatie in jur de ora 16.00 și erau vreo 4 echipaje...
  31. 1 punct
    Sa aveti un weekend minunat! In sfarsit avem rulota! O sa o prezint intr-o rubrica separata dupa ce ajunge sotul cu ea acasa tocmai de la Arad🙈. Sa fie bine si sa va relaxati!
  32. 1 punct
    @Ovidiu-Betty și @Valentin N mulțumim pentru informații și pentru fotografii! Știam eu ceva, ceva despre existența unui camping la Săpânța. Abia acum am dat peste acest topic. Și noi am fost în vara anului 2020 în Maramureș. Ne-a plăcut foarte mult. Ce experiență! Totul există între frumusețea peisajului, amabilitatea oamenilor, tradiții păstrate cu sfințenie, case și porți tradiționale, delirul rațiunii (mă refer aici la Memorial). Am campat în curte la cineva, cu o curte mare. Pe oameni i-am întrebat la întâmplare, dacă vor să ne primească în curte vreo trei nopți. Ne-au primit, am zis că le plătesc, dar la urmă nu au vrut să ne ia bani. Încă de la început le-am spus că nu facem gălăgie cu muzica, nu lăsăm mizerie și nu deranjăm cu nimic. Oamenii au vrut să ne dea curent, nu am avut nevoie (am panou fotovoltaic și totul e pe 12 V la rulota mea). Ne-au dat apă, am avut un loc în curte unde am putut să deversez caseta. Localitatea unde am stat campați se numește Sarasău și se află la jumătatea distanței dintre Sighetul Marmației și Săpânța. La Săpânța am mers cu bicicletele, într-o superbă și însorită zi de august, după amiaza. Ceea ce vreau să vă mai spun - bine de știut - este faptul că foarte multe pensiunui din Maramureș primesc campere sau rulote. Dacă vă place locația, opriți, mergeți la recepție și întrebați dacă vă primesc. De multe ori, la pensiuni, prețul îl puteți face chiar voi! Cei cu pensiunile nu au preț fix, unii dintre ei poate că au mai primit sau nu cu rulote și campere. Înapoi la Săpânța: am vizitat Cimitirul Vesel și înainte de a pleca am intrat în Biserică. Nefiind multă lume, nu m-a văzut nimeni și m-am strecurat în turnul bisericii. Pozele de sus sunt originale, unicat și sunt din turnul bisericii din Cimitirul Vesel. Da. Puțini aventuroși ca mine... Am fotografiat din cele patru laturi, așa cum s-a putut. Probabil că, pe undeva, se află și campingul/ locațiile mai sus-amintite de colegii noștri. O zi frumoasă! PS. Fiind cu bicicleta la drum, nici nu știți ce pălincuță bună am băut la finalul vizitei, înainte de a pleca spre „casă”/ rulotă.
  33. 1 punct
    Pana atunci, vezi ca reprezentant SIKa este Doradi Ceramic in Valea Cascadelor Bucuresti. Poti comanda si online!
  34. 1 punct
    @Radoi Alexandru Cauta un mastic de etansare, nu adeziv cu proprietati de etansare, deoarece asa cum zicea @Gabriel Schuster vei avea de lucru si probabil si ceva daune, la o eventuala viitoare interventie. Tine cont de sfaturile lui @Ciprian Mirescu, in legatura cu pregatirea suprafetelor. Gasesti cateva variante pe site-urile de specialitate: https://exis.ro/accesorii_rulote/Pentru_service-128.html https://xgocamping.ro/?s=etansare&post_type=product https://pieserulote.ro/accesorii_caroserie_70/trape_92?page=4#content http://www.motorhome.ro/camping.html#!/~/search/keyword=etansant Mai poti cauta si pe site-uri care comercializeaza exclusiv mastic, etansanti si adezivi. Pentru sine, este mai comod si usor, la sine este mastic tip banda, iar la trape, aerisiri si geamuri, mergi pe salam sau la tub. Da o fuga pana la Lidl si ia-ti un pistol de silicon, sa-l ai acolo. Sunt ieftine si este omologul lui Sika, care este peste 120 de lei. eu il folosesc de vreo 5 ani. Sa ti cont si de conditiile meteo, si sa-ti iei marja de 3-4 zile, sa nu te prinda ploi cu ea desfacuta. Nu te apuca de toata odata, ci pe bucati. Bafta la operatiune. Daca mai ai nevoie de ceva indicatii, ne gasesti aici.
  35. 1 punct
    @Raul G Stiu ca Truma Mono/Duo este agrementat in acest sens si stiu ca este permis peste tot ;
  36. 1 punct
    Cristian din câte știu gazul deschis în timpul mersului este strict interzis, dacă ai notiție despre o lege ce permite asa ceva am fii bucuroși sa ne-o spui și nouă.
  37. 1 punct
    @Gorea Adrian .....asa ca , dc vrei sa mergi cu gazul deschis , rulota trb sa aiba sau sa o dotezi tu cu Mono/Duo Control ;
  38. 1 punct
    @Gorea Adrian ai Truma Mono sau Duo Control ? ( ca sa poti merge legal pe gaz in timpul mersului );
  39. 1 punct
    @Radu Ghita Multumesc mult! Probabil ca voi folosi asa ceva: https://gplshop.ro/filtre-gpl/135-set-filtre-gpl-tomasetto-plus-cz.html in ideea de a nu exista impuritati in gaz care sa infunde duzele. Cat despre polemica GPL/Propan, toata documentatia pe care am vazut-o spune ca intr-adevar exista parafina in GPLul auto, ca GPLul auto contine propan + butan in cantitati variabile, dar si ca nu trebuie utilizat GPL casnic in motoare. Insa nu am vazut nicaieri specificat ca nu ar trebui folosit GPL auto in scop casnic. Banuiesca ca este un procent neglijabil de parafina in GPLul auto, parafina care dupa ardere se elimina prin cosul de fum. Daca s-ar depune cred ca ar face-o si pe injectoare, supape si ar dauna si motoarelor. Sunt perfect de acord cu @Draghiciu Dumitru ca nu merita sa alergi in concediu dupa propan pur, insa ii rog pe cei mai experimentati sa ne impartaseasca daca in timp (si aici depinde foarte mult si in cat timp) apar probleme datorita utilizarii GPLului auto.
  40. 1 punct
    Mult succes! M-aș bucura tare mult sa reușești.E o zona frumoasa, cu relief fain. Cred ca ar trebui ținut cont și de calitatea drumului din Fundatura spre Cornesti. Cum e acum? Alte idei despre o posibila oferta a campingului: - posibilitatea de a face plimbări cu bicicleta, ATV, motociclete de teren, - vreo vale prin zona (ar creste atractivitatea), - plimbări calare (cai sau ponei). - totodată, alocarea unei atenții speciale pentru serviciile sanitare și alimentare e un element de trecut în task-uri (alimentare cu energie electrica și apa la parcela de campare, spatii de luat masa și gratareala, umbra, parcele împrejmuite de gard viu, o iarba tunsa cu atenție, alei de acces ingrijite, internet Wi-Fi, un market în zona sau în camping..... de văzut exemple de campinguri de pe internet) - de văzut dacă exista fonduri de vânătoare în zona. Poate ar fi o idee și o colaborare cu fondul pentru amenajarea unor puncte de observare a animalelor sălbatice în interes turistic, -identificarea altor puncte de atracție din zona: cetăți, case memoriale, monumente istorice, mănăstiri. Bafta multa!
  41. 1 punct
    Eu mi-am cumparat asa ceva si de care sunt extrem de multumit si pe care il recomand tuturor... Am folosit cu el si o bormasina cu percutie de 550W si n-a dat nici cel mai mic semn de a intra in protectie...
  42. 1 punct
    Asa o sa fac. Am spus ca mi-e frica sa merg cu frigiderul pe gaz, desi stiu ca are cea mai buna performanta, iar pe 12v merge foarte slab. Va trebui sa-mi iau si un invertor bun, care sa duca.In primavara voi face o revizie generala la rulota, ocazie cu care voi pune la punct aceasta problema care pe mine ma arde tare.
  43. 1 punct
    @Daniel-P multumesc de informatie! Da , vreau sa-l folosesc pe 220 v in mers, din trei motive: - stim ca la 220 frigiderul are performante foarte bune - mi-e frica sa merg cu frigiderul pe gaz - vara, cand plec in concediu stau numai in campinguri unde ma racordez la curent si-mi mai incarc bateria. In primavara asta , ma voi ocupa de aceasta problema si-o voi face ca la carte.
  44. 1 punct
    @TEODOR, daca tii neaparat sa folosesti frigiderul la 220V pe timpul mersului, sfatul meu este sa-ti achizitionezi un invertor cu sinusoida pura de 300W sau daca in rulota mai ai si alte electrocasnice ( un mixer de ex. ) ia-ti unul de 600W...Acestea nu consuma mai mult de 6-8W care se vor adauga la la consumul frigiderului unde rezistenta de 220V are in jur de 120-130W...( sunt si unele de 75W chiar, nu stiu de care ai tu) Si foloseste cabluri de sectiune 4 sau chiar 6 la alimentarea cu 12V a invertorului, pentru a nu pierde din puterea acestuia...
  45. 1 punct
    Salut cu respect toti rulotistii! Luasem decizia sa nu mai postez in acest topic, dar m-am razgandit, pentru ca mi-am dat seama ca este totusi un subiect care ii intereseaza pe multi , in special pe cei care se deplaseaza pe distante lungi.Dar , trecand peste exprimarile neaose si ale lui Adian si ale mele,cred ca ar trebui sa vina cineva sa lamureasca, in cunostinta de cauza ,de ce nu se poate ca frigiderul sa functioneze pe invertor in timpul mersului, stiind deja cu totii ca pe gaz si pe 220v, randamentul este mai bun.Faptul ca asa ceva nu a facut nici-un rulotist pana acum , nu este o explicatie argumentata.In vara care tocmai a trecut, asa cum spuneam intr-un alt topic, am facut 2000 Km, in tara cu rulota, traseu in care am folosit frigiderul pentru a-mi pastra la rece o parte din alimentele cumparate de pe traseu.Este foarte adevarat ca trebuie sa le asezi cu grija , astfel incat sa te bucuri de ele cand ajungi la destinatie, dar tinad cont de marimea frigiderelor cu care sunt dotate de regula rulotele, poti sa faci si tumbe si mai mult de 5-6 Kg nu poti sa bagi in ele.Nu cred ca inertia acestor Kg depozitate pot afecta intr-ata incat sa te trezesti cu frigiderul in pat, sau mai rau peste tine in masina, indiferent daca sursa este curentul sau gazul.Daca totusi frigiderul isi doreste sa faca o plimbare prin rulota, cu siguranta o va face chiar daca este gol si asta se chema ghinion. Pe de alta parte, chiar si Adrian spune intr-o postare anterioara ca un frigider are putin peste consumul unui laptop si-atunci chiar nu inteleg care este impedimentul? Cred ca am citit toate topicurile acestui forum si am tras urmatoarele concluzii pe aceasta tema: 1. Aproape toti ne dorim si mare parte dintre noi au si realizat incarcarea bateriei de pe rulota in timpul mersului, unii cu panouri solare, altii de la masina tragatoare. Aici , intr-adevar trebuie avuta mare grija la dimensionarea cablurilor si la modul in care se realizeaza instalatia, pentru a evita pe cat este posibil folosirea extinctorului. 2. Aproape toti avem in dotare invertoare, mai puternice sau mai slabe , functie de dorinta si necesitatea fiecaruia. 3. Multi dintre noi isi doresc sa foloseasca frigiderul in siguranta in timpul mersului, pentru unii, aceasta fiind o necesitate nu un moft. 4. Daca primele conitii le indeplinim si nu vrem sa ne asumam riscul de a folosi frigiderul pe gaz in timpul mersului, nu vad de ce nu l-am putea folosi prin invertor. Pana la urma este decizia fiecaruia cum si in ce mod foloseste echipamentul din dotare .Aici ne dam si noi cu parerea ,dar fiecare face cum il duce capul. Eu l-am folosit pe invertor si nu am patit nimic. Si frigiderul si rulota au ajuns cu bine in curte acasa, dupa 10 zile in care am traversat Romania de-a lungul si de-a latul. In continuare astept parerile colegilor pe aceasta tema , pentru ca ma pregatesc ca anul viitor sa-mi plimb rulota pe un traseu mult mai lung prin Europa si am nevoie de frigider pe tot traseul.Va multumesc daca ati avut rabdarea sa cititi expunerea mea, pe care am incercat sa o sintetizez cat mai mult , dar atat s-a putut! In rest , va doresc sa va bucurati cat mai mult de casutele voastre pe roti!
  46. 1 punct
    Si inca o completare: sa nu va luati panou second deoarece acestea sunt aduse de dincolo si sunt scoase din circuit datorita faptului ca le-a scazut randamentul. Se poate verifica usor randamentul cu un aparat de masura la orele pranzului cand este soare fara nori curentul de scurt-circuit trebuie sa fie mai mare decat curentul de scurt-circuit care este trecut pe eticheta din spatele panoului. Curentul de scurt-circuit este notat cu Isc si este exprimat in Amperi. Sa nu va luati panou mai mic de 130W, deoarece panoul nu va incarca o baterie de 110Ah nici in 3 zile, va trebui mai multe zile. Numai bine!
  47. 1 punct
    Si inca o completare bateria poate sa fie orice culoare nu neaparat galbena de 55 sau 65 A,pentru ca aceasta nu este pentru rulota ci pentru pornirea masinii.La acest tip de baterie pentru pornirea masinii se obtine un amperaj mare pe o perioada scurta de timp si nu rezista la multe cicluri de incarcare-descarcare adanca,pe cand bateria pentru rulota este de tipul semitractiune este bine sa fie la 110Ahsau 120Ah sa aiba in datele tehnice cat mai multe cicluri incarcare descarcare adanca.Daca este mai mare nu veti reusi sa o incarcati cu panoul fotovoltaic al rulotei,decat daca aveti 2 panouri.Numai bine.
  48. 1 punct
    Salut Florin! Am intrat cu un raspuns deoarece am vazut mesajul tau. Am si eu o intrebare: dintre toti care ati raspuns care este electrician sau electronist? In domeniul asta totul se calculeaza si se face dupa o schema electrica? Afirmatii de genul panoul este monocristalin si costa x lei, nu au valoare, pe cand daca spui panoul are 130W si scoate 6,72 A la soare este cu totul altceva pentru ca pornind de aici poti calcula tipul bateriei, controlerul, invertorul, consumatorii. Alta afirmatie am o intrare cu siguranta de 10A sau 20 A nu este tot una ca daca ai un controller de 20A si pui o siguranta tot de 20A poti sa ai surpriza sa se arda controlerul sau altceva inaintea sigurantei,pe cand daca siguranta este de 10 A sigur se va arde siguranta inainte si va proteja restul circuitului.Bineinteles ca si controlerul are protectie la scurt-circuit. Cine v-a spus sa puneti pe circuit dupa controller sarma cu sectiunea de 4 mm? Pe 2 fire cu sectiunea de 4 mm poti alimenta o scara de bloc. Pe iesirile de la controller unde arata becul poti alimenta 1,5 A adica un consummator destul de slab, la 2A se incalzeste tare controlerul, pe cand pe bornele de la controller care indica alimentarea la baterie duce 20A si acolo intr-adevar ai nevoie de conductor de 4 mm dar merge si cu sectiune de 2,5 mm, si se pune siguranta de 20A pe circuitul de intrare langa baterie, in cazul in care in timp datorita vibratiilor sau sub actiunea rozatoarelor s-ar produce scurt-circuit sa nu ia foc instalatia deoarece sigur ati vazut la stiri cazuri cand diferite autovehicule au luat foc de la instalatia electrica respectiv baterie. Dupa baterie se poate face un circuit cu invertor care il aduceti la prize de intrare a rulotei si astfel veti avea alimentata rulota exact ca si cand ati alimenta de la o prize exterioara fara a mai trebui sa faceti interventii la circuitul rulotei astfel avand toti consumatorii alimentati asa cum a fost proiectata rulota din fabrica, iar daca doriti sa aduceti consumatori suplimentari se poate face un circuit paralel alimentat de la invertor pe 220v sau pe 12v de la bornele bateriei. Bateria, invertorul controlerul si panoul se calculeaza in functie de consumatori. Dupa baterie nu este nevoie de cablu mai gros de 1,5 mm, decat daca ai aer conditionat care nu este montat din fabrica, deoarece mi-a fost dat sa vad aparat de aer conditionat ca de apartament montat in fata la o rulota, semn distinctiv ca ai de a face cu un VIP chiar daca rulota era de acum 25 de ani. Numai bine!
  49. 1 punct
    :* Eu facut "efortul"si am alimentat frigiderul la 12 v, dar avand baterie de 105 A in rulota cu incarcare de la altenatorul masinii + incarcare de la panoul solar de 100w pozitionat pe rulota l Am plecat de acasa pe intuneric , august, ora 22,( traseu Calan-Felix via ARAD -ORADEA, 300 km), deci panoul nu mai incarca, doar alternatorul masinii , bateria auxiliara fiind incarcata de peste zi, frigiderul fiind rece , functionand in prealabil , (acasa ) alimentat la 220 v. Am ajuns in Oradea in jurul orei 4 dimineata, drumul fiind f aglomerat ( sambata, august, trafic intens in ambele sensuri). In frigider a fost o temperatura optima, nu s-au dezghetat alimentele puse acolo, ( normal din frigiderul de acasa), tensiunea pe bateria rulotei cu frigiderul pornit nu a scazut sub 12 v, ( ampermetrul meu imi indica un consum de 8 A, cu frigi pornit la 12v. Regret ca nu am pus un termometru in interiorul frigiderului, si verificat temperatura dupa valoarea lui. Normal in Felix am ajuns dumineca in jurul orei 12, dupa ce am fost prin targul auto din Oradea, pana ce ne-am cazat si alimentat la 22o v, nemontand al doile-a panou ce-l detin( tot de 100 W) a scazut tensiunea pe bateria rulotei la 11,5 v, nemai functionand incarcarea de la masina, nefiind pornita ( sunt 5 km), doar panoul de pe rulota , ziua! Am mai fost off-camping si pe perioada unei zile in soare cu ambele panouri , frigiderul a functionat ireprosabil, dar tot racit inainte de a pleca de acasa la 220 v, si alimentele, bere, apa, etc ...transferate din frigiderul casnic ! Am dorit si vrut in mod intentionat sa testez capacitatea de producere a en electrice a panourilor si batariei ! Frigiderul meu are o putere 100w alimentat la 12 v si 105 w la 220v. Mentionez ca am montate 3 colere la 12v, 2 pe refulare aer cald pe grila de aierisire superioara si unul pe grila inferioara montat pe absortie aer rece inspre frigider de afara. Inca am si grila de absortie aer rece sub frigider in podeaua rulotei( aierisirea inferioara pe rulota fiind montata suplimentar de mine). Cele 3 ventilatoare(colere) au functionat non stop. Ce am mai modificat eu la alimentarea rulotei : circuitul de la rulota destinat alimentarii frigiderului la 12v, de 2,5 mm ( fisa de la protap spre rulota) l-am intregit spre bateria masinii cu un circuit alimentat direct (prin intermediul montajului aferent+dioda) sectiune 2x6 mm , deci + si - separate. Iar la rulota acest circuit "l-am deturnat "de la alimentarea directa a frigiderului la alimentarea pentru incarcare in mers a bateriei rulote, apoi de la bateria rulotei la alimentarea frigiderului. Intentionez a mai achizitiona o baterie dedicata pentru rulota, pentru ai creste capacitatea. La intoarcere circuland ziua cu soare, deci incarca si panoul de pe rulota, parametrii pe baterie au fost mai buni , tot cu frigiderul pornit.
  50. 1 punct
    :* Foarte corecte si la obiect argumentele lui Adrian, dar pana la urma totul tine de " boala " fiecaruia , si de ce are in dotare la rulota si doreste sa le foloseasca . Acum si " socoata " lui Cristi reflecta adevarul dar nu exact. Bunaoara pentru traversare plafon rulota este necesar o piesa de traversare, sikaflex care este ceva mai scump, 52 de lei la Exis, daca vrei a-l fixa pe rulota ,inca 130 de lei suporturile coltare de fixare, daca nu-l pui pe rulota este alta treaba, si inca multe altele , dar cum se spune "socotind din cate paturi este facuta o placinta n-o mai mananci ". Daca stai sa calculezi in cat timp se amortizeaza nu mai cumperi ! Ce sa mai spunem ca in anumite locatii pretul de campare cu rulota depaseste pretul pensiunilor, de ce nu mergem la pensiune si preferam rulota ? Dar asta este alta "poveste !" Fara sa folosesti frigider si boiler la 12v cu un acumulator de 100 w n-o sa-ti amintesti niciodata de generator. Eu unul am nu unul ci 2 panouri de 100 de w( unul pe rulota si unul mobil in limita a 20 de m de cablu pentru a fi "pus in soare ", acumulator de 105 Ah, dar am si un generator de 850 w, si incarcare de la masina si nu in ultimul rand posibilitatea de racordare unde este cazul la 220 v. Cert ca nu am mai luat dupa mine generatorul de cand am definitivat "modificarile " la instalatia electrica. Dar nu am boiler , baia mea fiind " cheala " doar ghiuveta si wc. Desii am 2 inveroare unul cu sinusoida modificata de 600 w si unul cu unda pura de 300w, nu le folosesc, fiindca totul functioneaza la 12v (tv, receptor satelit, benzi lumini led si becuri led, pompe apa, incarcatoare tel, un alimentator pentru laptop de la 12v la 19v,pompa dus mobil exterior, radiocass, vent la Truma, alte 2 ventilatoare la 12v, si nu in ultimul rand frigiderul ( dar asta la 12v putere 100w consuma 8A). Frigiderul il folosesc la 12v, in mers , binenteles cu el pornit pe 220 v inainte de plecare cu o zi sau depinde, si racit, in mers incarcand bateria rulotei de la masina, fiind si ziua incarcand si de la panoul de pe rulota. Cert ca ziua in off camping cu soare la ambele panouri ,funcioneaza frigiderul la 12v fara probleme si inca ceva din consumatori , casetofon , 2... 3 ore laptop, si nu scade sub 12v bateria. Ziua , noaptea frigiderul pe gaz . Locuiind la casa, tin rulota sub un acoperis construit special , doar unul din panouri este in soare, noaptea las incontinuu un banda led de 7w aprins in exteriorul rulotei iar ziua merge cass-ul si am facut un" artificiu "si am legat o autofiletanta la bateria rulotei (s-a terminat acumulatorul ei ) si o folosesc destul de mult (chiar si pentru gaurit) dar tot nu scade sub 12v, si daca nu e soare (motorasul autofiletantei este la 14,5 v, si la bateria de 12v consuma mai mult, normal ca merge mai slab). Scuze , va "impartasesc " toate astea din experientele mele pentru edificarea celor in necunostiinta de cauza , privind capacitatea de producere a energiei el si de consum la rulota!