Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 02.04.2021 în Postări
-
6 puncte@Ovidiu-Betty și @Valentin N mulțumim pentru informații și pentru fotografii! Știam eu ceva, ceva despre existența unui camping la Săpânța. Abia acum am dat peste acest topic. Și noi am fost în vara anului 2020 în Maramureș. Ne-a plăcut foarte mult. Ce experiență! Totul există între frumusețea peisajului, amabilitatea oamenilor, tradiții păstrate cu sfințenie, case și porți tradiționale, delirul rațiunii (mă refer aici la Memorial). Am campat în curte la cineva, cu o curte mare. Pe oameni i-am întrebat la întâmplare, dacă vor să ne primească în curte vreo trei nopți. Ne-au primit, am zis că le plătesc, dar la urmă nu au vrut să ne ia bani. Încă de la început le-am spus că nu facem gălăgie cu muzica, nu lăsăm mizerie și nu deranjăm cu nimic. Oamenii au vrut să ne dea curent, nu am avut nevoie (am panou fotovoltaic și totul e pe 12 V la rulota mea). Ne-au dat apă, am avut un loc în curte unde am putut să deversez caseta. Localitatea unde am stat campați se numește Sarasău și se află la jumătatea distanței dintre Sighetul Marmației și Săpânța. La Săpânța am mers cu bicicletele, într-o superbă și însorită zi de august, după amiaza. Ceea ce vreau să vă mai spun - bine de știut - este faptul că foarte multe pensiunui din Maramureș primesc campere sau rulote. Dacă vă place locația, opriți, mergeți la recepție și întrebați dacă vă primesc. De multe ori, la pensiuni, prețul îl puteți face chiar voi! Cei cu pensiunile nu au preț fix, unii dintre ei poate că au mai primit sau nu cu rulote și campere. Înapoi la Săpânța: am vizitat Cimitirul Vesel și înainte de a pleca am intrat în Biserică. Nefiind multă lume, nu m-a văzut nimeni și m-am strecurat în turnul bisericii. Pozele de sus sunt originale, unicat și sunt din turnul bisericii din Cimitirul Vesel. Da. Puțini aventuroși ca mine... Am fotografiat din cele patru laturi, așa cum s-a putut. Probabil că, pe undeva, se află și campingul/ locațiile mai sus-amintite de colegii noștri. O zi frumoasă! PS. Fiind cu bicicleta la drum, nici nu știți ce pălincuță bună am băut la finalul vizitei, înainte de a pleca spre „casă”/ rulotă.
-
5 puncteSa aveti un weekend minunat! In sfarsit avem rulota! O sa o prezint intr-o rubrica separata dupa ce ajunge sotul cu ea acasa tocmai de la Arad🙈. Sa fie bine si sa va relaxati!
-
4 puncteBună dimineața. La Cernavoda 6gr.inorat. Ieri a fost o zi minunata , insorita si am plecat la Apă Caldă am facut câteva poze. Unii mai prindeau și pește. Vă doresc un weekend plăcut și zile frumoase chiar dacă va ploua. Aici unde este Bondarel (masina) se pot amplasa și corturi.
-
4 puncteBună dimineața! La Sfântu Gheorghe din păcate plouă. O zi de vineri ușoară să aveți și weekend plăcut!
-
3 puncteoameni buni ! Chiar dacă vremea nu se anunță tocmai frumoasă, s-aveți un weekend minunat!
-
3 puncte@Ovidiu-Betty Căruța... ca ... căruța. În ultimile trei poze stăteam la acea terasă, înainte de a pleca acasă. Ce pălincuță am beut!!! Nici nu mai știu când am parcurs cei 15 km înapoi.
-
2 puncteSalutări, Vă mulțumesc pentru că m-ați primit în această comunitate. Am 41 ani, sunt din Iași și îmi place natura. Până să am copiii (gemeni de 3 ani) am cutreierat munții cu cortul. De anul trecut am început să mergem și cu copiii cu cortul în campinguri. Acum mă bate gândul serios să ne luăm o rulotă potrivită pentru mașina și familia noastră. Forumurile îmi sunt cunoscute și cer dar și ofer informații, atunci când e nevoie. Pentru început voi avea nevoie de ajutorul vostru. Vă mulțumesc.
-
2 puncte
-
2 puncte@Fejer Antal cu drag, oricând, pentru toată lumea. Și eu găsesc aici o grămadă de informații valoroase. Și tare bine îmi mai prind! Problema e că am idei, planuri, prezentări în cap. Timpul îmi lipsește. Fac tot posibilul.
-
2 puncteChiar frumoasă panorama văzută de sus❗ Ce-mi place însă, e fotografia de la sfârșit, cu acea căruță, trecând pe lângă gardul cimitirului, cu fânul scurgându-se din ea și bineînțeles cei "doi cai frumoși". Mulțumim @Florin Smolnicki de descriere și aflarea unor alte posibilități de campare în zonă și de completarea "albumului foto" al zonei❗
-
2 puncteFoarte frumos la "Camping Poieni".Tot in zona inainte cu cca 400 m de ei pe partea dreapta se afla "Pensiunea Istvan" unde am campat de Rusalii la un cost mai mult decât decent,35 lei/zi cu acces la toaleta,dus,curent electric,gratar,foisor,frigider si aragaz.Gazde super!
-
1 punctSalut prieteni Asa cum spune titlul, a venit vremea sa ma apuc de cea de-a treia conversie. Mai repede cu cca 2 luni decat mi-am propus dar, aparand oportunitatea de a achizitiona un van cu istoric cunoscut, am achizitionat-o acum. Pentru cei mai curiosi, van-ul achizitionat este cel care l-a detinut colegul si prietenul @Ursu Florin. Multumesc Florin Date tehnice: an 2010, E4, 230 mii km, AC, revizie si distributie schimbata de Florin. Nu necesita nici o investitie. Am mers tot pe varianta Ducato L4H2 deoarece dpdv al caroseriei este identic cu cel facut anterior, doar anul fabricatiei difera. Am multe template-uri pe care le-am facut in conversia anterioara si care ma vor ajuta in procesul de executie. Va urma o perioada de achizitionare a componentelor necesare dupa care, probabil in martie sau inceput de aprilie, ma voi apuca in forta de lucru. Asa cum v-am obisnuit, voi face multe poze si voi posta fiecare etapa a conversiei cu amanunte de executie. Prognozez ca undeva in luna iunie sa fie gata inclusiv cu omologarea la autorulota astfel incat sa-i pot face un test de cca 2 saptamani inainte de a o pune in vanzare. Tineti aproape
-
1 punctCat as fi eu de inrait ,pretul ma doboara,DAR la 10000eur as putea lua o barca cu cabina si spun sigur ca pescuitul ar fi mult mai palpitant.Barca am dar fara cabina si stiu ce spun
-
1 punct
-
1 punctAm reusit, Dupa de cam facut adresa catre Fendt, la o saptamana am primit raspunsul ca sunt de acord cu cererea mea si mi-au trimis o noua placuta cu MMA-ul modificat. Am fost la sediul RAR Grivitei (pentru Bucuresteni), am depus cererea atasand copie dupa cartea veche, scrisoarea de la producator cu placuta si am asteptat. Dupa 10 zile am primit raspuns acasa precum ca sunt de acord cu cererea mea si va trebui sa merg la RAR pentru omologare (re). Am plecat plin de optimism si am dat fata cu functionarul de la RAR. de aici a inceput intristarea, mi s-a comunicat ca pentru aceasta operatiune se taxeaza cu 2200 ron (aprox) si sa fiu multumit ca mi s-a aprobat detararea In acest pret intra omologarea, inspectia tehnica (aveam ITP-ul vechi, de 2 luni), eliberarea unei noi carti. per ansamblu, daca stiam ca ma costa aproape 500 euro poate schimbm masina, dar dupa 1.5 ore de condus prin traficul din Bucuresti cu rulota am decis sa platesc. Cost total 2185 ron, dupa care trebuie sa schimb si talonul. Per total nu cred ca se merita din punct de vedere financiar.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctÎn periplul nostru în minivacanța de 1 Iunie 2018, pe care l-am hotărât a-l face cu doar o zi înainte prin Maramureș, după ce am vizitat Cimitirul Vesel de la Săpânța, am "tras" peste noapte la Campingul Poieni, din localitate. Mulțumim pe această cale lui @Levi Npentru informație. De ajuns se ajunge foarte simplu, acesta aflându-se pe aceeași stradă cu cimitirul, dar mai sus de acesta, la aproximativ 2 km. drumul până în poarta acestuia fiind asfaltat, fiind situat pe malul unui pârâu de munte. Campingul nu este unul foarte generos, fiind unul de tranzit (poate găzdui undeva la 10-12 rulote), dar din spusele administratorului, mulți din cei care vin pentru o zi și-o noapte, rămân cel puțin încă una-n plus. De ce ? Vă veți da seama imediat. Camparea pentru două persoane, rulotă+auto/zi a costat doar 40 lei (preț care mi se pare super de bun simț), în condițiile în care ai la dispoziție: 2 dușuri cu apă caldă non stop, wc, două cabine, toate foarte curate. Campingul dispune de fosă pentru deversarea casetei wc, chemical toilet, destul de greu de găsit locul, însă administratorul are grijă din primele momente să-ți arate locul. În curte am avut acces la grătar acoperit, lemne și două locuri, de-o parte și de alta a grătarului pentru luat masa, de asemenea acoperite. Și bineînțeles leagănul de rigoare. Locul pentru spălat vasele și centrala termică, bineînțeles pe lemne. Pentru cine dorește mâncare gătită, o bere, un vin sau un suc pe terasă, se poate servi aici pentru că, de fapt campingul se află în curtea din partea dreaptă a Casei Ana. Așadar, există și cazare pentru cine nu se deplasează cu rulotă.
-
1 punctDescarcare lenta? Pff esti simpatic, fara nici o specificatie, timpi etc? Asta e super gluma.Uite iti pot face teste cu aparate speciale si iti pot demontra ca spre exemplu o baterie TAB magic de 110 AH, auto , este de trei ori mai performanta ca inculpata.. Dar ma opresc aici cu aceasta discutie. Dvs puteti crede ce doriti, si ma bucura optimusmul de care dati dovada.. Cat despre lipsa reclamatiilor dvs nu stiti daca sunt ori nu, iar in cel mai comun caz nu prea sun reclamatii cred, deoarece cumparatorii se lasa lehamite, le folosesc in aplicatii distractive cu consum f mic de energie comparativ cu rerintele altora, mai pornesc cate o barcuta in sezon dupa care se odihneste etc.. Este o baterie care munceste dupa capacitatea ei micuta. PUNCT.Dar nu are puterea unei baterii autentice de 38.,5 kg cat trebuie sa aiba o baterie de 110 Ah cu descarcare lenta. deja aveti pe ea amperajulde pornire, (EN)750, asta spune clar ca este o baterie obisnuita auto.
-
1 punctMultumesc, era doar pura curiozitate. Informatii se gasesc pe net, dar m-ar fi bucurat cateva poze, cateva descrieri ale locatiilor... Nu stiu cum sunt altii, dar eu calatoresc odată cu forumistii
-
1 punctBun venit in comunitate! Cu siguranța o sa Primești aici ajutorul de care ai nevoie
-
1 punct
-
1 punct@Vlad Mares depinde de la un judet la altul. La Hunedoara nu trebuie, la Alba si Sibiu, da. Astea le cunosc. intrebati la biroul de inmatriculati de pe raza localitatii unde inmatriculati.
-
1 punct
-
1 punctSalutare @Florin Smolnicki și felicitări și totodată mulțumim pentru descrierea frumoasă!
-
1 punct
-
1 punctSalutare, întrucât este încadrată ca remorca nu ai nevoie de certificat de la ANAF. Eu am înmatriculat-o în Ianuarie în București, tot din Olanda adusa.
-
1 punctDepinde de localitate. Mie mi-a trebuit certificatul, dar este gratuit si se descarca online.
-
1 punctSalut. Si eu retin aceeasi suma insa ea se refera strict la parcarea pt rulota. In perioada in care stai in camping platesti tarif ca oricare alta familie care sta doar un sejur.
-
1 punct
-
1 punctFoarte bine elaborata descrierea! As adauga faptul ca bateriile Li-Ion si LiFePo4 au un curent de incarcare foarte mare inclusiv pe ultima parte. Asta le face mult mai potrivite pentru cei ce au panouri solare de puteri mari (peste 250W). Eu mi-am luat una LIFePo4 de 60ah si 8kg echivalenta cu una acid de 140ah si 44kg. Astept sa-mi vina BMS-ul si o sa pot instala pe rulota. Daca le comanzi din China ajungi la preturi chiar mai bune decat cele AGM/GEL de la noi din comert.
-
1 punctAlea de la Dechatlon sunt baterii normale , pentru consum distractiv, ceva leduri si pompa de apa. Daca doriti sa cumparati, aveti in vedere greutatea bateriilor. Atat cele scufundate in electrolid lichid, cat si cele AGM ori GEL, toate au aceeasi tehnologie Pb-acid, difera doar starea electrolitului. Cu cat elementii din plumb sunt mai grosi , cu atat bateriile sunt capabile de o inmagazinare cat mai mare a capacitatii lor masurate in Ah. Cele AGM au electrolitul imbibat in niste tesaturi fine pe baza de silicati si fibra de sticla. Gel-ul e un electrolit gelificat tot pe baza de silicati, Ag si altele.. iar cele conventionale, scufundate in electrolit lichid sunt cele mai bune, insa atentie, sa fie de semitraciune. AGM-ul, au o durata de viata daca sunt conf stasului intre 7-10 ani, exploatate dupa cartea producatorului cu avantaje la frig si scapare sub tensiune, le poti recupera. GEL-ul sunt mai longevive insa mai pretentioase la inghet, daca sunt inghetate si le expoatezi inainte de a le readuse la o temperatura de 2-4 grade, gata le-ai distrus iremediabil si sunt pretentioase si la voltajul de incarcare si temperatura ridicata, poate curge gelul la fund si iar s-au dus. Varianta- cea mai mare capacitate - ramane bateria de semitractiune care sunt cele mai indicate si cele mai cautate pentru sisteme solare, avand in vedere costurile. Nu vorbim de LIFEPO4 pentru ca ne ducem la costuri cat jumatate sau chiar cat rulota intreaga. Deci bateriile de semitractiune spuneam sunt cele mai indicate pentru rulote si sunt de doua feluri: cu placi plane si cu placi tubulare. Acele cu placi tubulare sunt de si mai mare capacitate. Atentie, nu confundati bateriile de semitractiune cu cele normale de auto , doar pentru ca ambele sunt scufundate in electrolid lichid, deoarece in afara placilor mai goase a elementilor, pasta de pe ele are alta compozitie. Revenind la ale noaste, gel. agm sau semitractiune, cumparati acumulatorii dupa greutate. Ca si exemplu daca pe baterie scrie 100 Ah si are mai putin de 29Kg minim, acea baterie este o facatura. 150Ah 45kg. 200Ah 60-62kg etc indiferent de electrolitul folosit OKAY? ATENTIE, la numarul de cicli.. sunt baterii AGM cu un nr restrans de cicli, iar producatorul omite aceasta informatie300-500. altele de la 500 la 1000. la fel si cele pe gel.. ele variaza de la 600 de cicli la 1200 sau 2500 insa iar producatorul uneori omite, astfel ca DOD-ul lor este de doar 50% din capacitate. Insa, cele de semitractiune, au 1200 cicli la un dod de 80%, 2000 cicli la un dod de 50% si pot ajunge la 8000 de cicli la un dot de 25%. stfel ca si calitate ptret eu sunt pentru aceste baterii. Dezavantajul bateriilor de semitractiune este ca periodic la 3-4 luni trebuiesc verificate si facuta mentenanta daca este cazul. Cei care doresc instalatii fotovoltaice pentru acasa, aau optiunea de a folosi baterii de tractiune, care sunt mai mari ca cele de semitractiune.. dar aici e alta poveste.. LIFEPO4 raman cele mai fiabile baterii cu descarcare de 95 % , sunt mai usoare si cred ca vor fi folosite la scara larga peste cativa ani cand vor deveni mai ieftine ca si alegere in favoarea altor tehnologii care sunt acum in faze de testare. Ca exemplu, doua din aceste baterii legate in serie, asigura un necesar de energie pentru o rulota FOARTE mare.https://www.caranda.ro/product/baterie-semitractiune-6v-210ah-c5-tab-motion-tubular-golft-ts/ la un pret de aprox 2100 lei. Sau semitractiune cu placi plane https://www.caranda.ro/product/baterie-semitractiune-12v-190ah-c5-tab-motion-pasted-190p/ care la un pret de 1000 de lei.... bate multe alte baterii f scumpe. Iar firma TAB e mult peste alte firme consacrate la nivel de calitate. Nu fac reclama e pur informativ.. Am postat asta pentru cei care au consumuri mai maricele, frigidere 220v cu invertor, lazi frigorifice cu capacitate de inghet, cuptoare cu microunde cu voltaj in starter ridicat, si alte aparate cu consum ridicat.. Aceste baterii pot furniza curenti mari atat instantaneu cat si "talentul" de a fi descarcata lent cu in consum constant pe perioada indelungata. Avand c20 de 250 Ah respectiv a doua de 225Ah .. iar in c5 se vede adevarata lor valoare..
-
1 punct@Neamtu Milian , cu siguranță vei găsi foarte multe răspunsuri la întrebările tale pe forum!
-
1 punctA3 : Dupa ce nu au lucrat nimic, au si tupeu : https://www.puterea.ro/dupa-ce-a-intarziat-trei-ani-lucrarile-straco-grup-cere-despagubiri-de-la-cnair-de-aproape-100-milioane-de-euro/
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctSalutare tuturor, multumim pentru incurajare... incet proiectul ajunge intr-o forma utilizabila... adica panourile interioare au fost capitonate si asezate cat s-a putut de bine pe pozitie, plafonul la fel... a primit o nuanta mai deschisa, mai luminoasa si ce e important pentru mine, nu este perfect :)))... a disparut efectul de clopot adica termo-fonoizolatiile din spuma si polistiren, chiar daca nu au continuitate pe zona montantilor, fac interiorul mai prietenos. Inca nu este incalzire stationara insa odata ce se mai incalzeste putin poate sa fie locuibil cu accesorizare minimala... inca nu e clar ce va urma. Au apatut de-a lungul timpului tot felul de solutii mai putin conventionale de echipare interioara bazate pe lazi de depozitare (un sistem modular si flexibil), variante gonflabile (usoare si putin costisitoare)... nu e clar ce urmeaza... Numai bucurie!
-
1 punct
-
1 punctSalutare @Neamtu Milian și bun venit în această comunitate! PS: așteptăm prezentarea rulotei în topicul dedicat!
-
1 punctIulia,pt. linistea ta,mai bine cumpara o noua baterie, sa nu mai grija 3-4 ani. E prea descarcata si cine stie de cand si daca are vreo 4-5 ani, incarcarea nu o sa te tina prea mult. Cu una noua ,stii de unde ai plecat.
-
1 punctÎncercați să puneți o baterie 12v în paralel cu aceasta, așa redresorul o vede și o încarcă.
-
1 punctLa Mulți Ani și sănătate vă dorim sărbătoriților zilei de 08. Martie! @Antigona Pomparau @Carmen MIHAI @Cristi Mihala @CristianG @Daniel Iordan @Dragusin Florin @Gabriel F @Gabriela Doroftei @Gabriela Mihaescu @Grigoras Alex @Keszeg Zsolt @Roman Ciprian @Validesign @Viogeorgescu și @Vlad Nedelcu !
-
1 punctSalut Ciprian, si eu am avut aceeasi problema candva, datorita caldurii si imbatranirii plasticului de la sina cat si cele ce tin perdeaua si draperia au devenit foarte casante.Am tot cautat ceva mai rezistent si la indemana, nu de la firmele specializate ca nu mi s au parut prea sanatoase si am gasit la Dedeman sina de aluminiu cu doua canale 1perdea 2 draperie(atasez poza) si am scapat si de grija ca se trageau impreuna cateodata, vei gasi si carucioarele culisante(atasez foto)si capace de capat(nu am mai gasit ca si poza dar la raft la sine gasesti cum arata)exista sina la 1/2/3m albe sau culoarea aluminiului.Te va chinui putin montajul datorita spatiului mic intre dulapuri si geamuri dar cu rabdare iese o treaba de nu mai are moarte.Toata treaba o usurezi daca lipesti 3 bucati mici de banda dublu adeziva la capete si la jumate pentru a putea fixa sina sub mobilier, eu lucrand singur nu mai aveam o mana sa stea prinsa pe pozitie pana o fixam cu holsuruburi. In speranta ca ti am fost de ajutor...ce pot sa zic spor la treaba. O seara buna tuturor.
-
1 punct
-
1 punctLa momentul când am ajuns noi în Camping, se mai aflau 3 campere, unul din Irlanda, unul din Olanda și unul din Germania. Au mai sosit după noi doi tineri din Cluj cu cortul și încă un camper din Austria. Mai postez câteva fotografii cu locurile de campare. Aici se cam poate vedea suprafață disponibilă.
-
1 punctDa, aşa este Flavius. Am prins şi vreme bună şi ploi puternice de vară cu tunete şi fulgere, dar asta nu a contat. Este o zonă deosebit de frumoasă cu oameni primitori. Un minus ar fi, din punctul meu de vedere, faptul că pe tronsoane mai lungi de drum nu există benzinării, iar dacă sunt, sunt din cele no-name sau Luk Oil care mie nu-mi plac defel. În Sighetul Marmaţiei am vrut să alimentez sâmbătă, în jurul amiezii, la un Partener Rompetrol (de asemenea nu agreez nici aceste benzinării) şi am avut surpriza ca aceasta să fie închisă. Am plecat mai departe şi în Ocna Şugatag aceeaşi surpiză: Partener Rompetrol închis. Eu alimentez doar de la MOL şi merg pe ideea de a băga în rezervor acelaşi tip de benzină de la aceeaşi companie.
-
1 punctAm primit îngăduința din partea administratorului de a fotografia și "sala" Săpânța, un fel de separe în cadrul restaurantului, care găzduiește obiecte de ceramică, textile și de uz gospodăresc din zonă.
-
1 punctSigur ca ma pricep. PDF-ul nu ne prezinta prea multe date. Este si firesc, fiind un manual de intrebuintare. Oricum, ceea ce doresti se poate realiza. Eu as pastra numai bateria moverului (in ideea ca este cea cu capacitatea cea mai mare, probabil are cca. 100Ah). Prima sursa de incarcare va fi de la reteaua 230V AC. Inverterul original AC - 12,7V DC cred ca este de tipul in comutatie (data fiind fabricatia recenta a rulotei). Tensiunea de iesire trebuie modificata si adusa la 13,8 - 14,4 V DC pentru a face posibila incarcarea bateriei (modificarea nu este dificila; s-ar putea chiar sa fie nevoie numai de actionarea unui trimer). A doua sursa va fi generatorul masinii tractoare. A treia va fi (daca doresti) panoul fotovoltaic. Toate cele 3 cai vor fi separate galvanic, adica distributia se va face unisens, prin diode adecvate. Trebuie sa te gandesti si daca vei folosi un invertor 12 V DC - 230 V AC. Putem sa-i "venim de hac" dar mai spre primavara, cand este mai caldut si nu ingheata mainile (asta este problema mea). Pana atunci va trebui mai intai sa o vizionez pentru a vedea exact ce trebuie, care sunt punctele mai "delicate" de acces in rulota. Cred ca este o bijuterie. Sa o stapanesti sanatos !
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

