Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 07.02.2021 în Postări
-
7 puncteBună ziua stimați colegi!!! Joi seara am pornit spre Havas Bucsin! Până aproape de locație a plouat continu. La nici un km de locație a nins destul de abundent. Pârtia era super bun!
-
5 puncteSi ca sa nu fac o postare prea mare continui aici si spun ca nu am dat inca atentie la detalii estetice pentru ca tot ce am facut pana acum reprezinta lucrari ascunse. Pentru ca am luat lucrarea de la 0 fara nici o experienta as vrea ca cei nebuni ca mine care se apuca de asa ceva sa fie atenti inainte de a se apuca de treaba. Deci: Faceti un mic proiect, atentie la cantitatea de materiale atentie la dimensiuni- masurati de 10 ori si taiati odata inainte sa va apucati documentati-va de 10 ori, faceti un necesar calculati un buget si inmultiti cu 2 ca sa aveti o estimare corecta a tuturor costurilor. Atentie de unde procurati produsele, sunt echipamente care le gasiti greu in tara si asta va insemna probleme cu transportul, timp de livrare si costuri totodata. De exemplu cadita de dus a fost comandata din uk dar nu trimiteau in romania. A trebuit sa cer livrare la cumnatul in uk si apoi sa imi trimita el colet in tara. Partile componente pentru electric(intrerupatoare, cutii sigurante, leduri etc) le-am luat in mare parte de pe aliexpress. Timpi de livrare mari. Gemuri si trape.... preturi mari peste tot iar ca timp de livrare nu mai spun. Preferabil dupa ce aveti lista cu necesarul de materiale si echipamente sa le si comandati pentru ca altfel veti avea sincope in executie din cauza lipsei lor. La domeniile unde nu aveti idee sau talentul necesar mai bine consulati un specialist sa va ajute. Si preferabil sa gasiti o hala/un garaj unde sa puteti lucra si depozita materiale/scule. Ca sa va faceti o impresie de necesarul de depozitare.... Acasa am lada frigorifica , wc-ul si componentele sistemului electric(incarcator dc to dc, incarcator 220, prize, intrerupatoare, cutii sigurante etc) La bunica in magazie am rezervoarele de apa In magazia de la hala unde e stationata masina am scule si materiale+ scaune, cadita de dus, ramele de la trape si geamuri, lambriul pentru tavan, placajul pentru pereti si podea etc etc.
-
4 puncteA mai trecut ceva timp si am avansat cu lucrarile astfel ca scriu aici ca sa tin cat de cat socoteala: Mario si-a exersat talentul: a montat scaunele, geamurile si trapele. Trapele nu sunt 100% montate pentru ca trebuie sa am si plafonul pentru a putea finaliza prinderile. Dar sunt pe pozitie. Am lipit instalatia fonica cam peste tot. Mai am zona de deasupra cabinei si voi face si usile fata in viitor. Deja sunetul de tabla goala a disparut. Am tras instalatia electrica (sper ca 100%) Aici fiind aproximativ domeniul meu as vrea sa detaliez putin. In zona din spate dreapta va fi panoul principal. De aici am plecat cu circuite principale separate spre tot ce inseamna prize 12v si la fel spre intrerupatoarele pentru lumini. De la intrerupatoare am tras alte circuite spre zona unde vor fi amplasate luminile. Astfel de la panoul principal pleaca circuite separate dupa cum urmeaza: fridgider, pompa apa priza pat priza pat suspendat intrerupator dublu baie(lumina si ventilatie) iluminat pat intrerupator pentru trapa fata intrerupator lumini zona fata hol si podea- 3 circuite separate priza in zona mesei priza integrata in panoul de intrerupatoare de la bucatarie acest panou va comanda separat fiecare circuit inclusiv la frigider, pompa apa si trapa fata Am facut bine ca am lasat o rezerva pentru a comanda prin intrerupatoarele de aici si alimentarea heaterului. Incarcarea bateriilor se va face in timpul mersului printr-un DC to DC converter victron iar unde am 220 am luat tot un incarcator victron. Intrucat voi dimensiona bateriile sa am cel putin 2 zile de offgrid imi este deajuns la stilul nostru si nu voi pune panouri. Uzual nu stam mai mult de 2 zile intr-un singur loc fara sa mutam masina de acolo. Totate circuitele vor trece prin panouri de sigurante care vor fi instalate tot in spate. Pentru iluminat am folosit cablu de 2*1.5 iar pentru prize si restul de consumatori cablu de 1*2.5 Pentru conectarea la bateria masinii am folosit cablu de 1*16. Pentru ca unii vor intreba de ce 2 fire de 16 sau 2 fire de 2.5 cand puteam folosi 2*2.5 as vrea sa explic ca 2 fire separate au posibilitatea sa duca un amperaj mai mare decat unul cu 2 conductori. Si totodata mi s-a parut mai usor de lucrat. La 2*2.5 mai este si mantaua care le imbraca pe ambele astfel ca printr-un copex unde intra un cablu de 2*2.5 poti trage lejer 4 fire de 1*2.5 In mare parte am terminat si izolatia termica(armaflex 19mm)....aici nu am prea multe de spus. Sunt zeci de mii de pareri despre cum trebuie executata. Pana la urma am luat decizia ca golurile din traverse, stalpi si armaturi sa ramana asa si am acoperit tot astfel incat sa nu am zone unde sa condenseze. Ulltima etapa executata a fost pregatirea podelei si anume: curatat, degresat vopsit. Ce am invatat pana acum: Nici o etapa nu o sa fie gata 100% astfel incat sa zici ca ai incheiat un capitol Atentie mare la calculele de materiale. Ca tot romanul am zis mai bine sa am decat sa mai comand odata. Doar ca m-am trezit ca am folie insonorizanta si armaflex pentru inca 50% dintr-o alta conversie. De exemplu am comandat 6 pachete de 6mp de armaflex (total 36mp) Calculul initial a fost: pereti stanga dreapta 8mp fiecare, podea si tavan 8mp fiecare astfel aveam un necesar de 32mp. Am zis sa comand 6 pachete pentru ca trebuia sa izolez si usile spate, deasupra cabinei si inclusiv usile pe fata. Teoretic era bine. Practic sunt la 80% din ce am de izolat si am consumat 3 pachete. Sa zic ca mai consum inca unul pana la final. Deci total 4. Cam la fel am patit si cu folia insonorizanta si am pus destula. Fata de prezentarile de pe youtube am pus cam dublu. Cu toate astea din 5 pachete am folosit aproape 3. Spor la treaba tuturor.
-
3 puncte@Fejer Antal Ce frumoasa familie ai Fejer ! Sa fiti sanatosi si sa va bucurati de zapada si de iarna!
-
2 puncteEste langa Targoviste, se numeste New Lake Lazuri 5. Un paradis al pescarilor de crap, vizioneaza site-ul. In poza este un crap de 16 kg, prins ieri de doi baieti veniti tocmai din Bacau.
-
1 punct
-
1 punctFelicitari @Fejer Antal ! Asteptam poze cu locatia. De multe ori am fost la Bucin dar nici o data cu rulota.
-
1 punct
-
1 punctMultumesc mult pentru surpriza frumoasa ! M-am mirat si sa vad cat de multi co-sarbatoriti suntem !!
-
1 punctBuna ziua si bine v-am regasit, sa mai stergem putin praful de pe acest topic. Dupa aproximativ 6 luni si 6000 euro cheltuiti, cu folos zic eu, o noua autorulota este gata de drum deocamdata doar pana la Plaiul Foii in acest weekend. Ce a iesit, dupa cum urmeaza: - baza un Renault Master 2010, H2-L3; - greutate totala cu toate acareturile si toate plinurile facute 2890 kg.Mai am cateva sute de kg sa ma joc ; - instalatie electrica, 3 panouri solare a cate 150 W, un controler MPPT, un invertor de 2500 W, un acumulator litiu de 200 Ah, consum maxim cu toate pornite si date la maximum in jur de 75-80 Ah, consum mediu pe timp de iarna 10-15 Ah; - sanitare, 2 chiuvete baie+bucatarie, cabina dus inchisa+wc Porta Potti, un bazin apa curata 125 l + unul de apa gri de 90 l sub masina, pompa de apa cu presostat, un boiler de 50 l cu 2 trepte de incalzire la 220 V+frigider 113 l tot la 220 V; - pat de aproximativ 170/180, 5 dulapuri suspendate; - incalzire pe motorina de 5 Kw, cu patru iesiri pentru aer cald, 2 duc in fata, 2 sunt in spate sub pat, pentru a nu ingheta apa. Si in mare cam asta este, eu sunt foarte multumit de ce a iesit, se putea mai bine? Sigur ca da, dar in limita bugetului pe care l-am avut eu zic ca m-am pliat pe ce am considerat eu ca este necesar pentru 2 persoane. Si ceva poze, in realitate arata mai bine . O zi buna va doresc.
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

