Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 08.12.2020 în Postări
-
4 puncteSalutare din nou prieteni! Așa cum spuneam acum mai bine de un an de zile in prezentarea mea, îmi doream de mult sa încep o conversie! Și tocmai când mă hotărâsem să renunț, din considerente financiare - a se citi prețul unui van, săptămână trecută "mi-a sărit" în ochi un Fiat Ducato 2008 X250, 2287 cmc, 88kw, euro 4 - XLH3 (adică L4H3 "cea mai lungă și cea mai înaltă" cum se exprimă negustorii) cu mulți kilometri, dar la un preț de nerefuzat (evident, după negocieri sângeroase). Mașinuca are ceva probleme tehnice, așa cum mă așteptam, dar nimic de nereparat! Raționamentul a fost relativ simplu - decât să dau mai mulți bani pe un van ceva mai nou si relativ bun, mai bine iau ceva în care voi investi ceva mai mulți bani in reparații, dar am garanția faptului că știu că e pusă la punct de mine. Pentru siguranța si liniștea mea, va trece printr-un amplu proces de reparații care vor consta, dar fară a se rezuma, la distribuție nouă, ambreiaj nou și orice altceva ce domnul mecanic va considera că trebuie schimbat - piese noi, nimic din dezmembrări, piese de origine de preferat sau cat mai mai de calitate. Partea electrică va fi la rândul ei revizuită cap coadă, astfel încât - așa cum le spuneam și oamenilor care mă ajută să o aduc "în mințile ei" este o mașină cu care plec să relaxez, nu să rămân în pană pe cine știe ce coclauri! Ce mă bucură enorm este ca din punct de vedere al caroseriei este foarte ok (a avut instalație frigorifică) si sunt doar câteva mici zone in care are urme de rugină superficială - a se citi "fără găuri" După ce trecem de problemele de ordin tehnic - va urma procesul de transformare - proces pe care l-am citit de nenumarate ori la unii dintre dumneavoastră. Layoutul va fi unul clasic, vezi poza, pentru că mașina va fi căsuță pentru 2, sau cel mult 3 persoane. Cam atât pentru acum, cu permisiunea domniilor voastre vă voi inoportuna cu foarte multe întrebări și poze!
-
3 puncteRevenind la topic, in Cluj-Napoca buteliile cu propan se gasesc numai intr-un singur loc, la benzinaria Petrom de la iesire din Cluj-Napoca spre Baciu. Costa 69 de lei, o butelie de 10 kg, plus garantia de 250 lei, care se primeste inapoi la returnare.
-
3 puncteToate obiectele din rulotă care folosesc gaz au fost gândite pentru propan. Deci funcționarea lor optimă și durata maximă de viață se vor obține arzând propan, nu gpl. Al doilea argument este ca iarna randamentul cel mai bun se obține cu propan, deoarece este gazul care se comporta mai bine la frig decât butanul. Gpl auto este diferit fata de gpl casnic, iar majoritatea rulotistilor folosesc gpl auto, cu problemele enumerate in posturile anterioare. V-am scris toate motivele încă o dată, deși exact despre asta am vorbit in ultimele posturi. Deși îmi dau seama ca este pierdere de timp, am repetat argumentele pentru cei care vor să tragă o concluzie.
-
2 puncte
-
2 puncteUn pic OT, eu plătesc 27€ butelia indiferent de gaz, butan sau propan, foloseac doar butelii Beyfin ce se dau la schimb, nimeni nu le încarcă.
-
2 puncteNeah.... eu sunt cu ochii pe tine inca de la primul post la sectiunea asta! nu ai cum sa ma egalezi! ti-am citit topicurile de cateva ori /fiecare! Multumesc multumesc frumos de primire! multumesc! sper doar sa nu dau in ridicol cu intrebari stupide :)) Asa, sa revin cu ce ganduri mai am si voi sa ma corectat / urecheati / apostrofati - oricum, dar atat timp cat iasa o idee mai buna si mai coerenta , sunt fericit Voi scoate panoul despartitor! sper sa pot omologa atelajul ca atare! orice suport e mai mult decat binevenit (am citit toate postarile legate de subiect - stiu ce presupune) si cand zic suport, ma gandesc la sugestii punctuale - de exemplu "ia legatura cu persoana x de la firma y" ;-) Pentru izolatie, planul e sa folosesc membrana de insonorizare + armaflex + vata bazaltica pe pereti/ plafon si extrudat pentru pardoseala. Peretii vor fi din placaj usor 9-12mm, acoperit cu vopsea texturata si /sau ceva similar tapetului profilat, Pardoseala din tego si ceva linoleum, Fronturile mobilierului pal, restul placaj usor, Baie cu dus/chiuveta si toaleta - inca nu sunt hotarat daca va fi una fixa sau portabila - Bucatarie cu plita pe gaz si chiuveta (nu cred ca voi merge pe solutii dedicate - ci mai degraba pe uzuale) Inca nu stiu ce voi folosi pentru incalzirea apei (calore vs ceva dedicat) Inca nu stiu ce voi folosi pentru incalzire - sau daca voi folosi ceva - poate in stage 2 imi doresc geamuri laterale mari pe panourile 1 (usa glisanta + panou 1) plus inca cel putin un geam pe panoul 3, 2 trape - iar cea din fata (sper ) ca la un moment dat o voi inlocui cu un AC dedicat - cat mai curand pentru ca masina nu are in dotare AC Am in cap o instalatie solara care sa poata fi upgradata : initial 2 panouri * 175, mppt 100/50, 1 acumulator - apoi stage 2 - 4 panouri - mppt 100/50 - 2 acumulatori ( + alte acareturi mai sunt necesare instalatiei) Sper sa nu fiu complet idiot - asta am in minte - va trebui sa ma consult cu specialistul, pentru ca electrica/electronica nu e domeniul meu. la mobilier ma pricep cat de cat, am si cateva unelte, am si idei - desi aranjarea nu prea permite multe deviatii, ca urmare sper sa ajung la capitolul ala cat mai repede. Prefer sa merg pe solutii testate decat sa reinventez eu "apa calda" multumesc pentru sustinere! astept critici!
-
2 punctePentru ca e pandemie si mi-e aiurea sa plec in Grecia la anu cu autorulota, mi-am luat o rulota xxl. E cam jerpelita la interior dar nu are infiltratii asa ca restul se face. Vorbim de un Fend 650 din 1999 cu 6m 50 la interior. Pana acum am inmatriculat-o, i-am facut o remasticare si service la instalatiile pe gaz. La primavara incep cu reconditionatul interiorului. De la 1 mai o sa o duc intr-un camping la mare pana la sfarsitul verii pentru a incerca experienta unei casute la plaja :D . Dupa sezon o voi instala definitiv sub o aplecatoare pe un teren langa Bucuresti si va deveni casuta de la tara.
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 puncteIntre timp, am montat un aer conditionat de casa tip split model midea 9000 btu invertor cu functie de limitare a puterii compresorului in 50%. Am adaugat si un invertor de 1kw sinus pur direct pe alternator. In mers ma folosesc de alternatorul masinii cu limitarea compresorului de ac in 50%, stationar il bag direct in sistemul de 220 de la camping sau de la un generator de 2 kw sinus pur fara sa limitez compresorul in 50%. Unitatea externa am montat-o in spate pe un suport de scuter modificat. Vara asta am prins 2 drumuri de mare, pe 35 de grade. In camper aveam 24 de grade in spate si cam 27 la sofer. E alta viata!
-
1 punctAm sa atasez cateva poxe cu noua mea rulota. Probabil ca o veti recunoaste deoarece a mai fost prezentata in trecut de fostul propietar. Este o rulota ingrijita ,foarte spatioasa si echipata complet. Sunt foarte multumit de achizitie. O sa revin cu mai multe poze .
-
1 punct@Viorel K Nu necesita autorizatie, cat despre ciment nu am folosit nici un gram deoarece cred ca pe viitor va fi mutat de acolo daca prin absurd va ramane pe aceeasi pozitie categoric va veni si placa de beton iar cu ventilatia inca nu imi fac griji ca nu este inca etans si oricum urmeaza sa-i montez niste grile de aeresire.
-
1 punct
-
1 punctHusa respinge apa si zapada viscolita, asa ca geamurile le las in pozitia intermediara. In plus, schimbul de aer reimprospateaza "atmosfera" din interior si nu ma intampina un iz de statut, chiar si dupa o luna de stat inchisa. De asemenea, umezeala din interior este in cardasie cu cea de la exterior, asa ca in interior, pentru a mai diminua efectul, tin o cutie cu sare pentru dezumidificare. Inainte de a acoperi rulota cu prelata, tratez cu Nigrin (luat de la Lidl) toate chederele. Exista si solutii pe baza de silicon, insa in timp cred ca se usuca si devin lipicioase chederele (din alte experiente cu masina veche, nu pe chederele de la rulota).
-
1 punct
-
1 punct@Cosmin B nu arunc planul cu Grecia. Dar nu plec in 2021 :D @Fejer Antal trag cu un Freelander 2.0 diesel. Rulota are 1900 MMA iar masina trage 2T . Eu nu ma plimb cu ea. O duc la mare in primavara si o iau in toamna. Pt plimbari am camper :D
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct@Dan Hincea Salutare si felicitari pentru achizitie! Iti urez spor la treaba si te rog sa ne inoportunezi cat mai des si cat mai tare!
-
1 punctMa numesc George Moise si is din Cluj. Am achizitionat in vara o casuta pe roti Dethleffs Excliusiv de care sunt foarte multumit si cu care am putut iesi doar de cateva ori. Abia astept primavara pentru noi excursii si intalniri cu familia rulotistilor
-
1 punct
-
1 punctLa Mulți Ani și sănătate vă dorim sărbătoriților zilei de 06 Decembrie! @Alin Ghizasan @Alinluca @Domokos Iosif @Dragos Dionisie @Eliza Miron @Gavris Alina @Georgian Eugen @Laurentiu Puiu @Lupascu @Nicu Poenariu @Radu Sleam @Rosu Nicolae Florin și @Valentin Busca !
-
1 punctPentru a ma alinia și eu topicului Urmează și închiderea laterala.
-
1 punctPentru ca are punctul de înghețat mult mai jos față de butan și pentru ca instalațiile rulote sunt calibrate și proiectate pt propan. Referitor la diferența dintre GPL auto și propan sau butan, am spus clar, cine vrea să creadă - bine, eu nu stau acum să vă conving, cu încăpățânarea nu te poți pune. Nu știu însă de ce vă mai mirați că se înfundă arzatoarele, că nu se aprinde flacăra etc, e plin forumul de astfel de probleme tehnice.
-
1 punctCa sa lamurim: Discutii despre propan intradevar au mai fost, doar ca nu am avut sentimentul ca se exprima opinii profesionale ci doar experiente personale ale colegilor. Ceea ce ma intereseaza pe mine si sunt convins ca si pe alti colegi, este daca folosirea propanului la butelii este sigura si fara riscuri. De aici si aceast topic. Cu ajutorul colegilor @Traian M, @Draghiciu Dumitru, @Klaudiu Boghiu si @Radu Ghita am reusit sa inteleg nu numai ca propanul este sigur in exploatarea pe rulote dar, in alte tari, exista butelii dedicate lor (ceea ce nu stiam).Le multumesc pentru aceste informatii Sunt rulotist si de iarna si vreau sa folosesc propanul la incalzire pentru a evita problemele generate de gpl. Ca sa vin si cu o informatie utila, astazi voi achizitiona o butelie de propan si o voi instala in weekend. Voi reveni luni cu concluzia. Butelie de propan se poate obtine de la reprezentantii GasPeco la pretul de 70 lei, in link-ul furnizat de @Traian M se gaseste lista distribuitorilor din toata tara
-
1 punctEra un coleg mai de mult care zicea ca el iarna foloseste doar butelie cu propan. Cred ca daca cautam dupa propan pe forum ii gasim postarile.
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

