Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 05.12.2020 în Postări

  1. 4 puncte
    Pentru a ma alinia și eu topicului Urmează și închiderea laterala.
  2. 4 puncte
    Bună dimineața. La Cernavoda +11gr.ploaie. Vă doresc o zi minunata si multa sanatate.
  3. 4 puncte
    Bună dimineața! În sfârșit zi liberă . Surprinzător de cald la Sfântu Gheorghe +7,5 grade Celsius. Să aveți o zi de sâmbătă excelentă și un weekend superb!
  4. 4 puncte
    Din cauza FB-ului, clar. Treaba asta insa are si o parte extrem de buna, am observat ca toti chibitii sau cei cu samanta de scandal (din pacate un procent peste 50 dintre rulotisti) au migrat pe FB unde se dezlantuie iar pe forum au ramas strict discutiile civilizate si informatia de valoare.
  5. 3 puncte
    Bună seara. Vă doresc în această seară sfântă multa sanatate si fericire liniște sufletească și sa ne aducă Moșul numai bucurii.
  6. 3 puncte
    Bună seara stimați colegi! Eu am lustruit ghetele și savurez un,,🥃" făcut de mine. Voi cum așteptați pe Moș Nicolae?
  7. 3 puncte
    Bună dimineața, a nins si nins până à trecut metrul de zăpadă, aseară când am plecat la serviciu aveam mașina literalmente îngropată in zăpadă, acum o lejera ploaie îngreunează totul.
  8. 2 puncte
    Bravo, la anul sper sa îl savurez împreună cu tine.Eu am așteptat Moșul cu lopata în mână, 8 ore acasă apoi 1 sa curăț căsuța, acum am pus cizmele la uscat pe șemineu și aștept sa vina Moșul
  9. 2 puncte
    Toate obiectele din rulotă care folosesc gaz au fost gândite pentru propan. Deci funcționarea lor optimă și durata maximă de viață se vor obține arzând propan, nu gpl. Al doilea argument este ca iarna randamentul cel mai bun se obține cu propan, deoarece este gazul care se comporta mai bine la frig decât butanul. Gpl auto este diferit fata de gpl casnic, iar majoritatea rulotistilor folosesc gpl auto, cu problemele enumerate in posturile anterioare. V-am scris toate motivele încă o dată, deși exact despre asta am vorbit in ultimele posturi. Deși îmi dau seama ca este pierdere de timp, am repetat argumentele pentru cei care vor să tragă o concluzie.
  10. 2 puncte
    Domnul Costin Lipan Impuritatile in buteliile de gaz sant foarte putine si in nici un caz nu are ulei. Buteliile sant verificate si se scrie pe ea luna si anul in care expira verificarea. Dar daca tu folosesti o butelie de 20 ani care nu a fost verificata de ISCIR sigur are in ea rugina,apa,si alte impuritati, Sfatul meu este sa folositi butelii normale de aragaz care sant verificate si care se pot schimba la orice PECO sau in orice sat. Folosirea buteliilor ne verificate de mult timp si foarte vechi este periculoasa.Butelia cu GPL are o presiune de lucru mai mica decat o butelie cu propan. Da este adevarat ca in Europa nu se gasesc butelii cu GPL pentru ca ei nu il folosesc casnic. Da este adevarat ca nu iti incarca o butelie cu GPL la o satie de GPL din tara si din Europa pentru ca nu se poate verifica nivelul de incarcare. Da exista butelii ca cele de la masinile pe GPL care la 80%din nivel opreste incarcarea. Nu iti trebuie filtru de GPL daca buteliile au fost spalate curatate si verificate ISCIR. Gazul din butelie se formeaza prin evaporare din lichidul din ea si impuritatile fiind mai grele raman in lichid
  11. 2 puncte
    Când am cumpărat sistemul monocontrol de la Truma, sa pot călători cu gazul pornit în timpul mersului, mi s-a spus clar ca, dacă se utilizează GPL auto, se pierde garanția automat și trebuie un filtru pentru lucrul acesta. În Europa nu prea găsești butelii cu GPL. Încet apar și la noi cele cu propan. La temperaturi de - 20 grade o butelie cu GPL, neicalzita și cu regulatorul fără rezistenta electrica m-a ținut o zi și o noapte. Încălzită 3 nopți/4 zile. Una cu propan, indiferent ca e afara sau înăuntru încălzită, 2 nopti/3 zile cel mult. Propanul e mai curat și eficient, dar și tine mai puțin.
  12. 2 puncte
    Pentru ca are punctul de înghețat mult mai jos față de butan și pentru ca instalațiile rulote sunt calibrate și proiectate pt propan. Referitor la diferența dintre GPL auto și propan sau butan, am spus clar, cine vrea să creadă - bine, eu nu stau acum să vă conving, cu încăpățânarea nu te poți pune. Nu știu însă de ce vă mai mirați că se înfundă arzatoarele, că nu se aprinde flacăra etc, e plin forumul de astfel de probleme tehnice.
  13. 2 puncte
    La noi ninge liniștit, în casă arde focul
  14. 1 punct
    la cate bucatarii din Romania care folosesc butelii ati vazut ca au filtru, este o aberatie. Instalatie de gaz a rulotei este de obicei din cupru pentru a evita formarea ruginei pe ele. Pe timp de vara poti sa folosesti ori dimensiune de butelii dar pe timp de iarna trebuie sa ai butelii cat mai mari ca dimensiune sau mai multe legate in pararel adica sa tragi din mai multe. Butelia este un schimbator de caldura care evapora lichidul din ea cu ajutorul caldurii exterioare. Cu cat este mai mare suprafata de schimb de caldure cu atat ai mai mult gaz inclusiv iarna chiar la minus 20 grade C . Ati vazut vile la munte care au incalzire pe GPL si au un rezervor mare in curte si sta la minus 30 grade si au caldura. Eu folosesc iarna 2 butelii normale legate in paralel si pe valea Cerbului anul trecut de revelion pe viscol si la minus 13 grade au fuctionat bine Butelia nu ingheata daca consumi mai mult de cat produce se raceste asa de mult interiorul buteliii ca nu mai produce gaz, gheata de pe butelie pe afara este apa din atmosfera adica umiditatea care inghiata pe butelie ea fiind foarte rece. Daca ajunge in interior la minus 44 grade celsius nu inghiata dar nu mai vaporizeaza dar tot este lichid in butelie
  15. 1 punct
    @NRLaurentiu cu mare drag! si scuze pentru directia de off-topic... Cuzinetul este tot parte a sistemului de fundatie (trebuie sapatura, armatura si turnare beton). Fara sa jignesc pe nimeni cred ca prin satele (si unde locuiesc eu tot sat se numeste) care nu au fost afectate de dezvoltarea unor zone rezidentiale, respectiv unde exista curti cu teren mult, si in multe cazuri nici casele nu au extras de carte funciara nu merita sa te apuci de obtinere autorizatie de construire. Constructia efectiva nu e tare complicata , daca faci niste fundatii izolate pe care ancorezi stalpi de lemn, cu niste grinzi de lemn de contur si eventuale rigidizari in planul peretelui , imbracata toata structura in ceva panouri sanwdich este perfect. Sincer desi e prima iarna pentru mine ca detinator de rulota si mie mi se rupe sufletul pentru ca nu am unde sa "cazez" rulotica (ar fi ideal daca as gasi un loc intr-o hala si contra cost) dar imi asum eventualele probleme care o sa apara. Momentant am o husa destul de uzata care este primita initial cu imprumut si dupa ce am terminat reparatiile din primavara nu am putut sa o mai inapoiez ca am si rupt-o putin. Am reparat-o cat am putut si am zis ca decat sa las rulota fara nici o protectie este buna totusi peste iarna. Montajul husei il fac acum dupa "antrenament" destul de usor. A fost mai nasol cand a trebuit intr-o conjunctura de ploaie si vant iar rulota nu era inca reparata sa pun singur husa :(. Salutari si un weekend calduros tuturor!
  16. 1 punct
    A fost din 1991 tot asa, nu s-a schimbat nimic in privinta obiectului autorizarii. Ca e fundadie continua sau izolata (ceea de numiti cuzinet de fundare), ... tot fundatie se numeste. Sunt doar sisteme diferite de fuindare. Mai exista si constructiile provizorii care nu musai au o fundatie (stau pe o placa din b.a. de pilda). Din pacate si acelea sunt supuse autorizarii.
  17. 1 punct
    Gazul din butelii este Gpl un amestec propan cu butan , pentru mașini poate fi Gpl de vara sau iarna, pentru consumul casnic este numai Gpl de vara. Daca căutați fisa tehnica a Gpl găsiți proprietățile fizice ale Gpl-lui.
  18. 1 punct
    Ranger-ul s-a dat, a mai ramas S-Max.