Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 24.09.2020 în Postări
-
10 puncteSalutare prieteni ! O zi frumoasă de toamnă se anunță azi la Letca Nouă, așa că nu m-am putut abține să fac câteva poze în dimineața asta.
-
5 punctePe un site strain de specialitate am mai gasit un material despre conducerea cu rulota, l-am tradus si adaptat pe ici-colo. Nu e ceva extraordinar, mai ales pentru cei cu vechime, dar cred ca si ei gasesc macar mici chestii utile. Daca sunt si completari, cu atat mai bine. VIRAJELE La sensurile giratorii si la colturile intersectiilor, rolota nu va urmari traiectoria rotilor masinii ci mai pe la interior, cu cat mai lung ansamblul si cu cat mai strans virajul, cu atat mai mult. Va trebui sa va inscrieti mai larg, sufficient de mutl cat rulota sa se mentina pe banda de circulatie. VITEZA Urmariti viteza, mai ales pe coborari. Instabilitatea in astfel de situatii este mult mai greu de controlat la viteze mari, cand rulota vine peste masina, spre deosebire de cazul opus, cand urcati un deal. Viteza mai mica sau adecvata situatiilor de traffic este benefica si consumului de carburant. Depasirile vor lua mai mult timp datorita lungimii ansamblului si a scaderii capacitatilor vehiculului tragator fata de cazul solo, asa ca asigurati-va ca aveti timp pentru a efectua depasirile si a reveni in siguranta pe banda. Rabdarea e cuvandul de ordine si obisnuiti-va cu gandul ca durata calatoriilor va fi considerabil mai mare decat in cazul solo. Luati-va timp suficient pentru drum, inclsiv pauzele. Pe langa risc, graba e stresanta pentru toti cei din masina si ar trebui sa fie incompatibila cu vacantele. PORNIREA IN DEAL Pornirile in deal necesita mai mult “gaz” si debreierea delicata, astfel incat sa nu vi se opreasca motorul. Evitati opririle in deal schimband la timp vitezele catre in jos si mentinand o distanta mai mare fata de vehiculul din fata pentru cazul cand acesta ar opri momentan pentru a depasi ceva care urca foarte incet, caruta, biciclist, o masina defecta, iar pe banda opusa vin alte vehicule. FRANAREA Tineti cont ca distanta de franare creste cu aproximativ 20%. Anticipati situatiile de traffic si evitati franarea violenta. INSTABILITATEA Balansul este cea mai comuna forma de instabilitate si de cele mai multe ori se petrece ca urmare a incarcarii defectuaose a rulotei, greutate pe carlig incorecta, viteza excesiva, presiune in cauciucuri neconforma sau o combinatie de factori care luati fiecare in parte nu ar fi cauzat mari neplaceri. Chiar cu totul in regula, la trecerea pe langa autotrenurii sau autocare se poate produce balans. La depasirea unor astfel de vehicule, mentineti o distanta laterala cat puteti de mare. Ceea ce produce dezechilibrarea rulotei in astfel de cazuri este viteza diferita a aerului de pe un perete lateral al rulotei fata de celalalt. Si la turism este acelasi lucru, doar ca efectul este resimtit mai slab datorita formei si marimii mai mici. Instabilitatea pe verticala se produce indeosebi cand rulota trece cu o roata print-o groapa sau peste o ridicatura din carosabil. In oricare caz, nu franati cu pedala ci doar reduceti acceleratia partial sau total, intrand in frana de motor. Un stabilizator poate ajuta in aceste situatii, dar nu poate corecta in totalitate greselile pe care le-ati facut in pregatirea rulotei sau in conducerea hazardata. Pentru autovehiculul tragator exista sisteme electronice ca ESP (electronic stability program) sau TSP (trailer stability program), cel din urma fiind o optiune mai buna. In lipsa TSP pe autovehicul, exista sisteme pentru rulote, cum este AL-KO ATC and BPW iDC. OBOSEALA Desi cu rulota faceti depasiri mai putine si in general viteza mai mica este mai putin obositoare, totusi un anumit gen de incordare si stres exista, iar euforia de vacanta a dv si a familiei, desi intitial va este benefica la condus, in timp poate contribui la acumularea mai rapida a oboselii. Revenind la Incordare si stress, s-a constatat ca ele duc involuntar la o respiratie mai rara si mai superficiala, ceea ce in timp genereaza somnolenta. Regula generala este o pauza de 20 de minuta la fiecare 2 ore. Poate prima pauza sa o faceti mai devreme si mai scurta, si doar de verificare a bagajelor in rulota, daca stau cuminti unde le-ati pus, plus o privire rapida la protap, daca e totul in regula, PARTICIPANTII LA TRAFIC In cazul tractarii rulotei, conducand cu viteza mai mica decat ceilalti participanti la traffic, evident ca sunt momente cand stanjeniti, indeosebi pe portiunile unde nu puteti fi depasiti si unde se poate forma coloana in urma dv, Daca puteti face ceva in sprijinul lor, facet-o, dar in limitele regulilor de circulatie si ale sigurantei. Uneori prea mult bun simt strica si nu foarte multi il merita, cel putin la noi. Nu dv sunteti de vina, de exemplu, ca pe un drum lung si sinuos, cu depasirea interzisa, nu s-au creat macar din loc in loc benzi pentru cei cu viteza mai mica. Nu mergeti in convoi. Din nou, la urcarea dealurilor, atentie sa nu fiti nevoiti sa opriti. Pastrati o anumita distanta fata de cel din fata, in caz ca opreste sau incetineste foarte mult dar pentru scurt timp, sa nu fiti nevoit sa faceti si dv la fel. Este o greseala pe care o fac majoritatea soferilor care merg in coloana, nu neparat cei cu rulote si nu neaparat la deal, generand in lant efectul de armonica, efect de care “beneficiaza”, pe rand, toti cei din spate care merg bara la bara, si care nu dispare pana ce un sofer nu a pastrat o distanta suficient de mare ca sa nu fie nevoit sa franeze dupa cel din fata. Semnalizati din timp virajele si intentiile de depasire si asigurati-va din nou chiar in momentul cand incepeti manevra. Faptul ca nu vedeti exact in spatele dv sa nu ascunda o masina care vine cu viteza si tocmai atunci se angajeaza intr-o menevra pe care nu ati anticipat-o. Priviti la masinile din fata si anticipati din timp ce au de gand sa faca, adaptandu-va mersul preventiv si evitand franarile sau manevrele bruste.
-
5 puncteSalutare colegi, Astazi cei de la RV Travel au incarcat pe canalul lor de YouTube un scurt tutorial despre instalatia de gaz. L-am vazut pe Liviu Gal de la MotorHome explicand in detaliu ce se intampla in compartimentul de butelii/rezervoare cu gaz si la ce trebuie sa fim foarte atenti. Mici detalii pe care multi nu le cunosc, folositoare indeosebi incepatorilor si nu numai. Mie mi-a placut foarte mult cum explica si cum atrage atentia asupra "criminalilor" din domeniu! Clipul il gasiti aici si va urez vizionare placuta, urechile ciulite si creierul in alerta! Pe canalul RV Travel veti mai gasi reportaje excelente si cred eu folositoare pentru a face lumina in diferite zone ale agrementului cu rulota/autorulota.
-
5 puncte
-
4 puncteDupa un studiu intens de vreo luna jumate despre rulote, am ajuns la Cluj si am achizitionat-o pe aceasta. Am adus-o pe platforma si am dus-o direct la Dan Golaescu unde i-am pus mover Enduro manual si panou solar si baterie de 100h. Pot sa spun ca deja ne-a cam secat de bani si inca nu am terminat .... probabil va mai trebui un boiler ceva, butelia, un rezervor de apa mai de doamne ajuta...etc Dupa mai bine de o saptamana era gata de plecat acasa, acesta fiind primul drum facut de noi cu ea in spate. Momentan am pus un carlig la Corolla ( ulterior va fi alta masina), ne-a aratat Dan cum sa legam rulota de masina dar pana nu faci tu de vreo cateva ori nu ai cum sa inveti si cu mari emotii am pornit spre casa. Cand zic cu mari emotii, vreu sa zic ca eram cu inima cat un purice, sotul meu nu mai codusese cu ceva legat de masina si eram ingrozita ca vom sterge cateva masini prin traficul din oras. Am mers foarte incet si cu grija, si toyota cam gafaia ca de, e cam batrana si cred ca tre sa schimbam ambreiaju sau ceva ca se cam ineaca uneori la plecare si .....dupa cum stiti Iasul are 7 coline si noi stam pe una din ele, asa ca inainte de intrarea in sat avem 2 serpentine si am zis ca acolo e testul suprem pentru corolla.... A urcat , intr-a 1-a, dar a urcat si am ajuns in sfarsit la poarta. Acolo am zis sa o decuplam si sa punem moverul la treaba dar surpriza, nu voia roata de la rulota sa ridice sasiul, cupla nu voia sa se desprinda.... panica . L-am sunat pe Dan, si ne-a ghidat cu video conferinta, de fapt nu stransesem manivela aia de la roata destul de bine, de nu voia sa se ridice. Bun , am decuplat si da-i drumu si baga rulota in curte! Tin sa mentionez ca la noi s-au apucat in primavara de reparat drumul( cica sa puna asfalt dar numai vorba de ei) si au coborat nivelul la drum si e un hop la intrare, asa ca va imaginati ce distractiv a fost sa bagam rulota, cand a ajuns la hop moverul pauza, dadea in gol. Am mai strans un pic moverul pe roata si da-i din nou.... pana la urma au trecut doi baieti pe drum si s-au oferit sa ne ajute la impins si asa a trecut si hopul asta.... am bagat-o si aici surpriza, nu trece de burlanul de la casa :D. Am lasat-o asa si urmeaza sa mutam burlanul sau ii caut alt loc de parcare...inca nu am stabilit. Deci povestea continua....si nici nu am inceput cu inceputul despre cum a fost la Cluj la dealer. Asta e poza de la dealer, o sa ii fac si eu niste poze dupa ce o igienizam si o asezam pe locul ei ( care nu stim care va fi). I-am mai luat de la cluj o husa sa o imbrac. Cam atat, va urma....
-
4 puncteBuna dimineata si bine v-am regasit sper sanatosi.Poza este din Oradea,parcul central Casa de Cultura ,in fundal se vede o parte din Catedrala. Se poate parca linistit. Noi am dormit 4 nopti in masina.
-
4 puncte
-
4 puncte
-
4 puncteNRLaurentiu , azi am terminat o revizie mai serioasa la rulota si am rezolvat, exact cum ai spus. Ramane problema: o data la doi-trei ani, nu e prea des ? Am dat cu Dekaphon si am pus aparatori de noroi destul de mari, 16 cm pe inaltime, iar latimea cat spatiul din spatele rotii. Daca se cere, pe viitor, pun aparatori mai mari si eventul tabla de Al subtire pe toata fasia din spatele rotilor intre marginea rulotei si sasiu.
-
3 puncteBuna seara. Multumesc pt. urare. Am plecat pe 7Iunie si ne-am intors pe 15 Sep.am fcut un turneu prin tara [3750Km]. Intr-o postare viitoare voi povesti cu poze tot parcursul. Va doresc o sera buna.
-
2 puncteProtecțiile de noroi le-am făcut din cornier și tabla de aluminiu de 2 mm grosime, sunt convins ca o sa tina.
-
2 puncte
-
2 puncteAdaug: verificarea cu mana a temperaturii jantelor. Mi-a intrat de mult in reflex ca atunci cand fac pauza de la condus sa ma invart in jurul masinii si sa pun un deget pe fiecare janta sa vad daca exista diferente de temperatura pe aceeasi axa. Daca pauza este dupa o coborare (in care nu ati folosit frana de motor!) si ati pus piciorul copios pe frana, jantele sunt fierbinti si va parliti la degete, deci atentie! Asadar, daca sesizati o diferenta (mai les la jantele din spate) atunci aveti un sabot/placuta de frana care atinge tamburul/discul. Cauza cea mai frecventa este cablul de la frana de mana este dereglat stg/dr. Daca jantele din spate sunt fierbinti, cablul de frana este prea strans. In mod normal jantele din fata sunt mai calde decat cele din spate. Mai sunt si alte cauze, dar nu este cazul sa intru in amanunte. Si tot in mod normal, la condus normal fara franari bruste/dese, jantele sunt cel mult calde, nu fierbinti.
-
2 puncte
-
1 punctFelicitări pentru achiziția făcută, este doar începutul, cu primele ieșiri peripețiile vor creste în număr, dar satisfacția va fi mare mare.
-
1 punct@Eliza Miron, eu am luat un rezervor precum cel din clip. Il reincarcarc la o statie GPL (acelea care te lasa sa reincarci) si nu ai treaba. Regulatorul de tip nemtesc (GOK) care vine montat direct pe filetul buteliei, precum si furtunul pana la instalatia rulotei (acolo unde este racordul la teava rigida din cupru), le-am comandat de la Exis si nu am treaba. Am verificat etanseitatea cu apa, detergent lichid si burete de vase si este etansa instalatia in compartiment. Exista si spray-uri speciale, insa pentru mine nu este justificata investitia. De asemenea, am vazut la cateva rulote podeaua acoperita cu fel de fel de bucati de linoleum/lemn fara a avea practicate decupajele pentru aerisirile din podea. De verificat si decupajele speciale de aerisire de prin dulapurile de jos/banchete sa nu fie acoperite. Coroborat cu ventilatia permanenta de la trape, se face circulatia aerului in rulota pentru a nu se acumula gaze de orice fel. Sunt foarte importante aceste aerisiri iarna, cand geamurile si trapele sunt inchise mult timp. Gazul (propan, butan sau amestec in cazul GPL) este mai greu decat aerul si se "scurge" afara prin acele aerisiri din podea. Util ar fi sa scrie aici cineva care a facut reincarcarea unui astfel de rezervor de la "fabrica" numai cu propan.
-
1 punctSa aveti parte de ea!Si cand totul se termina cu bine,atunci e cel mai fericit moment.
-
1 punct
-
1 punctMultumesc prietene! Și la tine e foarte frumos și mulțumesc incă o dată pentru ospitalite! După ce mă voi mai relaxa cu treaba pe aici, voi posta câteva impresii și din concediul de anul acesta. Să ne revedem cu bine!
-
1 punctSalut @Daniel P Ai acolo un mini paradis! Se vede că aparține unui om gospodar cu bun simț! Felicitări!
-
1 punctFelicitări @Eliza Miron pentru achiziție! Așa încep aventurile de neuitat, cu emoții, cu supărări, cu compromisuri. Multe ieșiri reușite și drumuri bune să aveți cu noua căsuță!
-
1 punctMultumim! Da, este cea din anunt. Anul acesta sunt mai scumpe dar libertatea nu are pret si cum zicea un coleg de forum, anul acesta am economisit banii de pe concedii si i-am dat pe rulota ( ceva mai multi dar cine mai socoteste :D ).
-
1 punctImportant e că ați ajuns cu bine acasă. Felicitări pentru achizitie, spor la bricolat în continuare și de acum incolo să aveți doar drumuri bune și vacanțe frumoase cu noua voastră căsuță mobilă!
-
1 punctMulțumesc! Inițial nu voiam să o omologhez. Doar că eu am cumpărat mașina cu un loc în talon (plus un loc rabatabil care era pus pe peretele despărțitor). Așa că am luat un scaun de pasager normal pe care l-am prins în șuruburile caroseriei deja existente. La rar mi-au spus că ei nu pot omologa scaunul dacă nu merg la Porsche Romania să își dea ei acordul. Să mai ia și ei niște bănuți plus că comunic foarte greu cu ei și zic că nu pot da hârtia. Începe birocrația. Și doar pentru omologarea scaunului mă costă 1100lei așa că mai bine o fac pe toată autorulotã in acte.
-
1 punctAsa cum e firesc si normal, am sa mentionez ca sunt din Timisoara si sunt proaspat detinator de rulota. Imi place sa colind atat tara cat si Europa.
-
1 punctOau! Ce repede ai pus in aplicare! Daca e facut de tine + protectiile, nu cred ca o sa mai arate ca inainte. Insa, la viteza, protectia de noroi se duce in spate lasand loc prafului abraziv sa-si faca treaba in continuare. Acum stratul este dat cu simt de raspundere si banuiesc ca nu va mai fi asa rau dupa 3 ani. Felicitari!
-
1 punct@Cristian A, n-am facut atatia kilometri cu rulota mea, ea are 23 de ani si nu prezinta astfel de simptome, insa explicatia pe care ti-ai dat-o este fezabila. Coroborat cu faptul ca rulotele marca Weinsberg sunt ceva mai ieftine decat cele ale companiei mama, este posibil ca si reducerea costului de productie sa duca si la astfel de situatii. Neamtul cand a proiectat-o n-a avut in vedere si drumurile noastre toate pline de praf si gropi! Remedierea o faci cu Dekalin Dekaphon 9735 sau Dekalin Dekaphon 9750. Din clipurile despre cum se folosesc, eu gasesc singura diferenta ca fiind modul de aplicare: primul este un spray, iar cel de-al doilea se aplica cu pistolul de vopsit sau pensula. PS: monteaza aparatori de noroi in spatele rotilor rulotei. De asemenea, si la masina daca nu ai pus deja. Sa-i pui si husa in partea din fata a rulotei, la cati kilometri faci, este posibil sa-ti sableze si partea din fata a rulotei.
-
1 punctDeci, s-a deschis M5, podul Ciurel si lotul de autostrada de pe A3 . Azi, lansare ofertate pe A1, primul sector adevarat de munte : "Astazi a fost lansata licitatia [CN1024696] "PROIECTARE SI EXECUTIE "Autostrada Sibiu – Pitesti, Sectiunea 3: Cornetu – Tigveni". Valoare estimata: 5.324.779.469,00 RON fara TVA Durata contractului: 137 luni Fonduri: POIM Termen depunere cerere participare: 10.11.2020 Licitatia este o licitatie restransa, deci se face o preselectie inainte de depunerea ofertelor. Unul dintre factorii de evaluare este durata de executie. Quote Autoritatea Contractanta puncteaza durata de executie a contractului*) ofertata prin raportare la durata de 77 luni stabilita de Autoritatea Contractanta ca durata maxima de executie a contractului, dupa cum urmeaza: - Pentru oferta care prezinta o durata de executie a contractului mai mica cu 4 luni fata de durata maxima de executie a contractului se vor acorda 2 puncte ; - Pentru oferta care prezinta o durata de executie a contractului mai mica cu 8 luni fata de durata maxima de executie a contractului se vor acorda 4 puncte ; - Pentru oferta care prezinta o durata de executie a contractului mai mica cu 12 luni fata de durata maxima de executie a contractului se vor acorda 6 puncte ; - Pentru oferta care prezinta o durata de executie a contractului mai mica cu 16 luni fata de durata maxima de executie a contractului se vor acorda 8 puncte ; - Pentru oferta care prezinta o durata de executie a contractului mai mica cu 20 luni fata de durata maxima de executie a contractului se vor acorda 10 puncte . *) Prin durata de executie a contractului se intelege durata care incepe sa curga de la Data de Incepere a contractului si cuprinde atat durata de proiectare, cat si cea de executie a lucrarilor, pana la receptia la terminarea lucrarilor. Nota 1: Nu se acorda punctaje intermediare. Nota 2: Punctajele nu se cumuleaza. Autoritatea Contractanta acorda punctaj DOAR pentru ofertele care prezinta una dintre cele 5 optiuni. Nota 3: Durata de executie a contractului ofertata va fi sustinuta prin specificarea in cadrul Propunerii Tehnice a solutiilor tehnice adoptate, tehnologiilor si materialelor pe care Ofertantul le va utiliza in vederea respectarii duratei ofertate. In Propunerea Tehnica, ofertantul va descrie modul in care Programul de Executie ofertat este corespunzator in vederea respectarii duratei ofertate, prin prezentarea abordarii generale si a modalitatii de realizare a activitatilor din cadrul contractului (proiectarea si executarea lucrarilor), inclusiv prin descrierea detaliata a metodelor de lucru pentru componentele majore ale lucrarilor si a materialelor pe care le va pune in opera, astfel incat ofertarea unei durate de executie mai mica sa nu se faca doar la nivel declarativ in vederea obtinerii unui punctaj mare pentru acest factor de evaluare. Neprezentarea acestor informatii in cadrul Propunerii Tehnice va conduce la neacordarea punctajului aferent factorului de evaluare. Nota 4: Nu se accepta o perioda de proiectare mai mica de 12 luni si nici o perioada de executie a lucrarilor mai mica de 45 de luni."
-
1 punct
-
1 punctAaaa...și pentru cei care lucrați singuri vă recomand această sculă care pe mine m-a ajutat enorm și mă voi folosi de ea in continuare. A fost la Kaufland pe la 70 lei și mi-am achiziționat două bucăți.
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

