Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 21.09.2020 în Postări
-
6 puncteIn week-end am schimbat pastilele. Am facut o poza comparativa, pastilele vechi si noi, in caz ca cineva se intreaba cand trebuie schimbate:
-
4 puncteVa salut. Am reusit sa vizitez lacurile de pescuit Campia Turzii: 3 lacuri. Dupa parerea mea locatie buna pentru amatorii de pescuit, distanta foarte mare intre standurile de pescuit, aprox 25-30 m. Dus nu am gasit, am gasit un wc de exterior, poate mai sunt si altele nu am umblat prin tot complexul, acesta este foarte mare. Apa am gasit la un izvor pe drumul catre complex. Din pacate pestii nu au vrut sa fie pozati, au ramas in balta
-
4 puncte
-
3 puncteAnul acesta aveam de gând sa dăm o fugă aici, dar din păcate a fost anulat. In schimb am întrat pe partea paginii web unde se găsesc expozitorii și am găsit lucruri foarte frumoase.
-
3 puncte@Raul G foarte buna sugestia fiului. Nici cu RTT pe masina si un pavilion nu pierzi din mobilitate , am vazut asta atat pe pielea proprie cat si in camping in Grecia, "vecinul" strangea RTT , lasa pe loc pavilionul cort, SUP-ul , si celelalte " angarale" si revenea in acelasi loc. Ceva similar am vazut saptamanile trecute la Vampire Camping motiv pt care am comandat si eu un pavilion de la Decathlon. Nu stiu daca cei din Vampire sunt membrii pe forumul nostru dar mi-a placut setupul lor ( daca imi aduc bine aminte aveau un Land Rover Defender). PS. Un softshell se strange in ~ 10 min, un hardshel in ~ 2 min. Singura problema indentificata pana acum e ca , dimineata devreme este posibil sa il impachetezi cu roua pe el , nu am observat sa ii dauneze pt perioade scurte de timp dar nu stiu cum s-ar comporta daca l-ai lasa strans cu roua cateva saptamani , probabil ar apare mucegaiul). Iarasi nu sunt f. sigur dar la cele hardshell mai ales daca au acoperis negru poate apare o sursa suplimentara de incalzire care nu e chiar confortabila vara in plin soare.... PS1 Pe lang probleme de infrastructura, ma gandesc pe viitor sa folosesc cortul in combinatie cu cazarea la hotel eventual la circuite prin mai multe tari ( insorite ) si , implicit travesari cu ferry, drumuri inguste , etc
-
3 puncteIncerc sa raspund in ordinea intrebarilor. @Viorel K - nici mie nu mi-a placut cum arata rulota poloneza, aceeasi senzatie de restaurare din anii 80 am avut cand am vazut o rulota asemanatoare in vama la nadlac ( cred); - inainte sa imi iau categoria "E" ma uitam dupa rulote de max 750 kg. Masina mea are 3200 kg, aveam varianta B+E sau B 96 ( cu destul de putine optiuni) asa ca am facut scoala, am dat examen , i s-a facut mila examinatorului de mine si acum pot condice cam orice pana in 7 t ansamblu. - in ce priveste RTT, cu prietenie si in cunostiinta de cauza ..te contrazic partial. Daca pot sau nu fi incomod de urcat/coborat in ele in functie de gabarit , agilitate , etc pot sa iti spun ca este o placere sa dormi sus indeosebi daca e un pic de briza la malul marii. In fapt am iesit de doua ori atat cu rulota cat si cu cortul montat si de fiecare data am preferat sa dorm in cort. Este drept ca nu l-am folosit ( deocamdata) decat in sezonul estival, ramane de vazut cum este sub 10 grd Celsius. Am folosit cortul in 75% din iesiri in camping si am vazut, mai timid pe la noi si mai mult peste granita destul de multe corturi asemanatoare in ultima vreme. De clatinat nu se clatina mai mult decat rulota, depinde atat de ce "activitati" intreprinzi in el si de suspensiile autovehicolului, ma gandesc ca , la o adica , poti interveni cu niste stabilizatoare in zona sasiului similar cu autorulotele dar, nu am simtit pana acum nevoia. Aspectul cu vizita lighioanelor e foarte apreciat , indeosebi de partea feminina a echipajului. @Ovidiu Cicaclar hardshell este mai usor de instalat si mult mai aerodinamic daca este montat pe plafon. Eu am gasit varianta de al monta deasupra benei, la nivel cu cabina si nu as putea spune ca il mai simt in vreun fel la mers. In ce priveste corturile James Baroud au recenzii f bune, am optat insa pt softshell pe doua considerente : de regula spatiul interior este mai mare la softshell ( al meu are 2,4x 1,6 x 1,3m , strans are 1,2 x1,6x 0,4 m - incape fix deasupra benei) iar , nu in ultima instanta, pretul de 4 ori mai mare... @NRLaurentiuin linkul postat de tine , la modul practic, nenea ala doarme in masina si se consuma un pic inainte de a realiza asta. Nu pare atractiva solutia. Exista cum bine ai spus mai multe variante : camperul peste camioneta, cortul montat pe remorca , etc dar mi s-a parut " mai mare daraua , decat ocaua" la ele motiv pt care nici nu le-am mai pomenit.
-
3 puncte
-
3 puncte
-
3 puncte
-
3 puncteLa mijloc de septembrie, puțină lume, verdeață, liniște relativă (oare există campinguri cu zone sau exclusiv pt adulti?). Între campingurile de pe litoral, mi se pare una din cele mai bune opțiuni.
-
2 puncteCu siguranta nu sunt singurul care m-am gandit sa evit categoria B96 sau B+E si m-am uitat la solutii de camping care sa imi permita sa ma bucur ( folosesc) masina mea actuala si pt camping , asigurandu-mi un minim nivel de confort. Am identificat, la vremea respectiva trei solutii care dau si titlul topicului: cortul pe portbagaj( rooftop tent - RTT), teardrop si rulota compacta. Ce avantaje si dezavantaje am vazut la fiecare... 1. RTT- cea mai usoara, mai putin costisitoare varianta din cele trei. Cel putin la nivel psihic iti dau un sentiment de securitate sporit fata de cortul pe sol, se poate amplasa pe orice fel de sol , inclusiv pe unul inundat, este gata de folosire in ~ 5 minute de la campare( se strange in ~ 10 min), da bine in poze , daca alegeti unul din bumbac ripstop nu se incinge asa tare la soare ca unul obisnuit din poliester, este foarte bine aerisit, nu trage apa sau frig de pe sol. Dezavantaje: pretul de achizitie pleaca de la ~ 700 euro, nu e chiar la indemana sa il montezi , demontezi singur de pe portbagaj( fara dotari suplimentare sau in cazul unei masini mai inalte), daca este pus chiar pe plafon actioneaza ca o veritabila frana aerodinamica, poate afecta unghiul de inclinare al auto. In esenta il poti folosi doar ca sa dormi in el, sa te schimbi ( mai usor sau mai greu in functie de gabarit ). Am experimentat varianta, folosind initial o anexa a RTT. Din experienta mea , nu cea mai buna alegere, intrucat este mai dificil sa montezi anexa ( peste 10 min in cazul meu) si pierzi mult pe partea de mobilitate( imi aduc aminte cand eram campati la Jurilovca, am avut pana la una din biciclete si am renuntat sa folosesc masina pe post de suport tehnic ( adica sa car bicicleta in camping ) pt ca toata "tabara" noastra era agatata de masina. Zic eu ca , in prezent am optimizat solutia, in sensul ca i-am adaugat un cort pavilion de la Decathlon care ne permite sa avem si mobilitate in timpul zilei si tabara asezata corespunzator, solutie pe care o folosim la iesirile de weekend, terenuri neamenanjate, etc ( si pe care am vrea sa o testam si in circuite cuplate cu cazarea alternativa la hotel, pensiune...) PS. Faceti abstractie de rulota din fundal!
-
2 punctePachetul de iarna contine Duo Controlul (incalzeste gazul din butelii la intrarea in rulota), are incalzire in pardoseala (recircula apa calda din boiler printr-un circuit din pardoseala - dar am inteles ca porneste doar sub -5 grade), are izolate tevile de scurgere de sub rulota, Neamtul de la care am cumparat-o zicea ca peretii sunt dintr-o spuma speciala (asta n-am cum sa verific). Are doua sisteme de ventilare a aerului cald in interior: unul la picioare si unul pe toti peretii rulotei. In rest... are dus separat, cort exterior nou, estetic e mai mult decat ok iar panourile, bateria de 150 si controlerul le-am pus eu (am preferat sa nu pun permanent panourile solare ci sa le mut dupa soare...) acum ceva poze:
-
2 puncte
-
1 punctNu pot sa spun decat ca e spatioasa, foarte bine intretinuta. Urmeaza panouri solare si mici gadgeturi care vor fi montate.
-
1 punctPentru pasionati, "Overland" : https://orp-group.de/products/overland-dachzelt-medium sau aici: ( pretul, este pe masura): https://shop.autohome-official.com/en/tende-in-tessuto/16-overland.html#/27-colore_tessuti-carbon/46-montaggio-standard/33-size-large sau p'aici (catalog): https://allrad-nord.de/alle-produkte/ Eu, raman la VW Multivan, .... deocamdata. Ma avantajeaza enorm de mult. Sunt plecat la fiecare 2 saptamani (daca timpul imi permite).
-
1 punctPandemia asta, bat-o vina. Dar, la anul este sigur? Nu stim nimic, speram ca pina atunci sa revenim la NORMALITATE! Abenteuer & Allrad = Joi 03.06.2021 - Du: 06.06.2021 EU, sigur nu voi vizita acest targ. Nu, nu, ... nu vreau sa ma lase inima. @Raul G , multumesc pentru pont!
-
1 punct@G.Janos , chiar la asta nu ma asteptam..dar, se accepta. Bibanul soare = Regina baltii / Regina Dunarii (desi masculii sunt foarte frumos colorati) Rapitor/daunator=Consuma icrele si puii altor pesti. Copil fiind, cand prindeam (pe 'la Dunare), dadeam cu ei de ... dig. Asa ne-a invat un pescar batran. Cica spargeam ghinionul. Data viitoare, va fi cu noroc!
-
1 punctEu am studiat problema acum doi ani cand am inceput conversia. Nu se gasea in Romania ( sau nu am reusit eu sa gasesc). Am citit un articol despre demararea unei mici afaceri cu fonduri europene, undeva in Moldova.Asa am aflat despre izolatia din lana. Stiu ca este foarte buna in cazul umiditatii, nu lasa sa treaca vaporii . Am gasit-o in Germania si Austria la acea vreme, nu merita sa o cumpar de acolo datorita pretului. Poate fi folosita in conversii, tavanul, podeaua si stalpii se pot izola fara probleme. La peretii verticali trebuie gasit un sistem de fixare ca sa nu alunece in jos datorita vibratiilor din mers.
-
1 punctF tare targul! Trebuie sa iti pastrezi un fel de simt al “echilibrului “ cand intrii acolo, mai ceva decat atunci cand te duci pe nemancate in supermarket 😁 Oricum trebuie luat usor si partea cu overlanding, fiica mea se ingrijora ca vom vinde rulota daca ne ambalam iarasi cu RTT, remorci si corturi...😁
-
1 punctRooftent ma gândesc doar hard, sunt prea bine/rău învățat de accea am nevoie de mobilitate, asta o pot avea doar cu mașina liberă. Un rooftent Maggiolina se închide în 2 minute, pot pleca oriunde în timp zero. Rulota mare rămâne mereu pentru vacanța și pe rază scurtă cât pe rază lungă în Europa. In România sau mai la est în schimb déjà lucrurile se complică cu 8x2,50 în spate din lipsa infrastructurilor, campinguri și străzi adecvate. Cu o mica remorcă precum aceea ce am pus mai sus nu pierzi deloc în mobilitate, merge exact unde merge și o mașină de 5 metri pe 2. Vorbind in casă astăzi fiul mai mare mi-a dat o a patra soluție, cel puțin pentru o familie cu 3 copii cum este a noastră, este vorba de următoarea. Rooftent hard pe mașină, o remorcă ( nu locuibila) pregătită pentru off-road cu portbagaj deasupra și un rooftent soft pe ea pentru copiii. Am găsit ca exemplu aceste imagini, sunt cu hard, dar redau bine idea.
-
1 punctPe langa crieriile lui @Gabriel I sunt multe automobile care au sarcina de tractare foarte mica... Si pentru ei se adreseaza! Si eu mi-as dori ceva mic pentru locuri cu adevarat izolate si greu accesibile cu ansamblul actual, dar sunt foarte scumpe si/sau greu de realizat fara un garaj/atelier. Pe langa cele trei categorii din titlul subiectului deschis de Gabriel as aminti si de varianta amenajarii in spatele masinii (deasupra/in locul banchetei spate) a unui spatiu de locuit, cam ca in acest Duster. Mi se pare a fi cea mai accesibila si, mai ales, versatila varianta, desi este cea mai spartana dintre toate. Dar asta pentru o persoana, deja pentru doua este cam... aglomerat!
-
1 punctTeardrop Deja au aparut in oferta nationala cateva oferte : In doua variante : Ader Kuoka Offline la care pretul pleaca de la 8390 euro ( cu TVA) fara dotari; Ader Kuoka Go cu pret de pornire 4680 euro ( cu TVA) fara dotari. Fim Caravan Basic pret pornire 10750 euro( fara TVA) Fim Caravan Ultimate pret pornire 16500 euro ( fara TVA) Pe mine nu prea m-au convins, cel putin prin prisma faptului ca sunt claustrofobice ( lungimea maxima de 2 m , problematic daca ai 1,95m inaltime si vrei sa te intinzi in somn sau dai din maini ) . Comparativ cu RTT in care poti doar dormi , in spatele teardrop poti prepara o masa si cara ceva echipament , haine , etc cu dezavantajul pretului de multe ori mai mare fata de RTT si necesitatii de a le tracta . Nu ai nici confortul unei rulote obisnuite , respectiv WC, dus interior + posibilitatea de a gati in interior in caz de vreme defavorabila. Au avantajul unei greutati mici de tractare ceea ce le face compatbile ( mai mult sau mai putin ) cu orice autevehicul tractor. Intrucat am observat pe forum cativa care au teardrop, sunt curios de opinia lor ca si utilizatori.
-
1 punctVara aceasta la întoarcere din Franța am început a ne gândi la un downsizing. Am început a ne gândi la un T@b sau Eriba deoarece dorim sa aducem la noua casa rulota și am ajuns la concluzia ca pentru noi ar fii bună una 650 dublu ax. [emoji23][emoji23][emoji23] Teardrop-ul este foarte scump pentru ceea ce oferă, ne gandim și noi la un rooftent, dar doamne ce prețuri au și ele. Fiind în 5 e cam greu sa facem downsizing, avem nevoie de 3 locuri într-o remorcă locuibila plus un rooftent ușor de închis și deschis.
-
1 punctSalutare @G.Janos și felicitări pentru ieșire! Îmi pare rău că n-ai reușit să prinzi nici un peste, însă nu mereu se îndoaie bățul. Mulțumim și succes în continuare.
-
1 punctSalutare @G.Janos Macar unul, ... unul mic,...cat de mic, ... chiar nimic? Bai, si acum e SEZONUL! G.Janos imi pare rau, daca te-ai intors acasa fara peste (macar un biban, ceva acolo?). Dar cel putin iesirea a fost "pe cinste" (din ceea ce se vade in poze). Multumim frumos!
-
1 punctSalutare, Prenumele meu este Thierry, se pronunta Tieri in romaneste. Sunt din Franta, mai exact din Versailles, dar locuiesc in Romania de 9 ani. Sotia mea e Clujeanca si locuim intre Bucurest / Cluju si un sat de langa Cluj, intre dealuri. Am vizitat multe colturi ale Romaniei Nord/Sud/Est/Vest... si mai este de vizitat ;) Pandemia ne-a convins sa ne luam o rulota ca sa fim mai linistiti pentru vacanta. Modelul : Swift Challenger 520SE din 2000. Incantat sa va cunoasca! Zi faina! Thierry
-
1 punctÎn București, CORDA CAMPERS reprogrameaza sistemele de antene automate pentru Thor. Programări la corda.campers@gmail.com.
-
1 punctÎn București, CORDA CAMPERS efectuează verificări la instalația de gaz, cu eliberarea certificatului de verificare acreat TUV. Programări la corda.campers@gmail.com
-
1 punctFelicitari pentru lucrare si mai ales pentru rabdare. Intr-adevar fara acest forum, multe lacrimi s-ar fi varsat si mult mai greu ne-ar fi fost sa intretinem si sa ne reparam rulotele. Sincere aprecieri si felicitari tuturor celor dispusi sa asculte si sa ajute!
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

