Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 10.09.2020 în Postări
-
5 puncteSalutare dragi rulotisti si o zi minunata sa aveti! Dupa amiaza plec catre mare, sa prind un weekend prelungit cu vreme buna. Destinatia finala este Corbu. Revin cu poze si informatii.
-
4 puncte.... Vacanta aceasta o voi tine minte pentru mult timp de acum-incolo, la fel cum am ținut minte fiecare tura petrecuta pe munte in afara tarii (Elvetia, Franta, Italia…). Probabil ca este normal. Potecile nu erau tocmai poteci, erau niște drumuri forestiere perfecte, fara gropi, fara denivelari, fara balti.Totul amenajat ptr hobby-ul tau (plimbare, drumetie, MTB, …). Habar n-am, ... cum reusesc sa-si promoveze fiecare coltisor din natura, fiecare carare/poteca/traseu montan. Cum? Varfurile Alpilor, ... frumosi si mandri, scaldati in raze de soare, pe fundalul unui cer-senin, de un albastru "cald", brazdat de carduri de nori pufosi, mega-giga-supradimensionati, precum și de urmele avioanelor (doar 'alor cateva, ca deh, trecem printr-o perioada grea), erau o adevarata incantare pentru ochi. Sa stai culcat pe spate, si sa visezi ( cu ochii deschisi!). Si, ...sa tot stai, sa-i tot privesti, sa le faci poze ca sa-i pastrezi, ... in amintirea. Ah, si ce mancarime mai simteam in talpi, cum m-as mai fi dus eu pe potecile lor in fiecare week-end. Alpilor, ... poate ne va fi dat sa ne (mai) intalnim si in alte ipostaze, cine poate sti? Depinde cum si cat tine pacoastea asta de pandemie …. Ca deh, am planuri mariiii si "lungi"! Va mai urma, ... candva!
-
4 puncteBună ziua . In sfârșit și eu am primit două zile de concediu. În zori am pornit spre Mare din păcate fără rulotă. O zi excelentă vă doresc tuturor oriunde v-ați afla!
-
4 puncteDupa o mica cautare cu Google, am gasit asta: "Push a flat screwdriver into the recess at the base of the light. Gently prise the bottom of the light unit out whilst pulling in a downward movement on the top of the light. The complete unit will now pull away from the rear panel. To refit is simply the reversal of the removal." Probabil ati fi gasit asta si in manualul rulotei (tot cu Google il gasiti sau postat deja de cineva chiar aici pe forum). Traducerea textului (aproximativa, cam ca la subtitrari - fara a vedea si filmul): exista undeva dedesubtul lampii un locas unde trebuie sa apasati cu surubelnita plata pentru a scoate lampa printr-o miscare usoara de apasare in jos in partea de sus a lampii. Acum intreaga unitate (lampa rotunda?) iese din panoul din spate. Montarea la loc se face cu pasii inversi ai demontarii. (Oare?! cred ca nu mai trebuie surubelnita folosita, dar... nu se stie!) Mai mult eu nu-mi dau seama, nu ati pus nici macar unul poze, ca sa adaptez mai bine traducerea. Frumos ar fi ca dupa ce faceti operatiunea schimbarii unui bec sau a lampilor intre ele, sa faceti un mic tutorial despre aceasta operatiune. Sunt sigur ca sunt destui cei care au rulote englezesti cu lampile de semnalizare din spate cu forma rotunda...
-
3 puncteSalut, @Macsim! Iti raspund pe scurt, nu mai am timp acum sa detaliez: 1. extrudat e mai convenabil, ce vrei = te complici; 2. nu se poate pentru ca nu-ti ajunge tabla sa acoperi diferenta (in cazul in care inalti partea superioara), iar daca cobori partea inferioara ai sanse sa modifici toata mobila si/sau usile de la baie si dulapuri verticale; 3. cineva care se ocupa de reparatii iti poate confirma daca se poate schimba; 4. 2 rezervoare? De ce? Nu ai loc de unul mare? Mergi cu ele pline de simti nevoia sa le echilibrezi? Se merge cu ele goale. Cu ele pline si "in echilibru" la extremitati = rulota intra in balans extrem de usor! Deci: atentie! Rezervor gri la interior? Cum il "umpli" daca ai si dus? 5. Opinie personala: eu as pastra soba pentru liniste si eficienta; 6. ok 7. te complici, dar daca asta vrei... Eu mi-am refacut toata instalatia cu furtun alimentar transparent cu fitinguri din plastic stranse cu coliere metalice (10 mm). Totusi, portiunea mica care este sub presiune o sa o schimb preventiv cu furtun cu armatura. Daca se strica ceva in viitor este extrem de usor de reparat ad-hoc; 8. este bine, dar nu stiu care sunt standardele pe care le ai in vedere. Ti-ai planificat foarte multe lucrari si ar fi bine sa le faci intr-o succesiune care sa-ti permita sa avansezi succesiv cu fiecare in parte. Spor la treaba!
-
3 puncte
-
2 puncteSalutare dragi colegi! Dupa 2 saptamani cu rulota in Bulgaria,incepi sa vezi tot mai multe probleme. Rulota in cauza Fleetwood Garland 165/5 din 1994. Dupa ce am tot cautat o alta rulota am ajuns la concluzia urmatoare...e mult mai interesant si satisfacator sa o reconditionez pe cea existenta. Si daca e reconditionare, am ajuns si la gandurile alea "erotice" cu upgrade-uri. 1. Datorita varstei si a unor reparatii prost facute,au aparut infiltratii+ probleme la baie si dus...alte infiltratii. Concluzia: scot tot afara,schimbarea podelei si refacuti peretii. Intrebare ...termoizolatie tot din polistiren sau (ma incanta) spuma poliuretanica de densitate mare? Pentru spuma am un colaboraror care face asa ceva la constructii rezidebtiale. 2. Tavanul as vrea sa il fac ceva mai gros...iarna sa pot pastra mai bine caldura. 3. Puntea care o am acum e BPW...nu mai gasesc piese si e cea cu torsiune sau suspensia in punte...ma gandesc sa o schimb cu o punte noua de la Knot. 4. Vreau sa trag toate instalatiile in interior. Si vreau 2 rezervoare de apa in interior...minim 30L bucata. Ma gandesc sa pun unul pe fata si unul pe spate ca sa pastrez echilibrul.ma gandesc si la un rezervor pentru ape gri cu golire exterioara...toate astea pentru a prevenii inghetul la iesirile pe timp rece. 5. Incalzire. Pastrez boilerul Carver pe gaz si electric. La soba voi renunta in favoarea unui Webasto air top(nu variantele de pe Aliexpress ci unul nou si original). Voi incalzii si portbagajul pentru ca acolo va sta butelia de gaz si nu vreau surprize. 6. Partea frontala si spatele reconditionate si intarite cu fibra de sticla,apoi termoizolat tot. 7.Instalatiile de apa as vrea sa le fac noi. Ma gandesc sa folosesc tevi Rehau si totul facut pe fitinguri prin presara(presa hidraulica). 8. Instalatiile electrice vor fi refacute complet la standardele de azi. In linii mari cam asta ar fi...ma mai gandesc si la o incalzire in pardoseala...dar nu ma incanta solutia electrica. Mobila o pastrez si o reconditionez. Rulota are acum 2 baterii de cate 90 Amperi. Proiectul va demara la jumatatea lunii Octombrie si voi posta aici poze si filmari. Pana atunci va rog pe voi sa veniti cu idei,complectari,sfaturi. Buget: incep de la 5000€ si daca e cazul suplimentez...da sa nu ma afle sefa...:-))))
-
2 puncteVa salut, Numele meu este Cristian si sunt din Prahova si, bineinteles, membru nou in aceasta comunitate. Apropo, multumesc pentru accept in comunitate. Sunt proaspat posesor de rulota si va multumesc anticipat pentru ajutorul vostru. Numai bine, Cristian
-
2 puncteBine v-am gasit ! Numele meu este Flavius Salceanu si am ajuns pe forumul acesta din dorinta de a cunoaste mai multa informatie specifica campingului si a autorulotelor, dar si dintr-o nevoie de apartenenta la o astfel de comunitate. Sunt din Timisoara si lucrez in sectorul IT, iar de cand cu pandemia mi-a venit ideea de a mai lucra si din natura. Am incercat initial cu cortul prin imprejurimi dar si la altitudini mai mari, si am ajuns la concluzia ca imi trebuie o autorulota, in special pentru protectie la intemperii si WC inauntru, iar mai apoi din nevoia de curent electric. Pana nu demult, nu eram chiar obisnuit cu iesiri in natura, dar acum, probabil odata cu varsta, am inceput sa caut colturi de rai, sa fac fotografii si sa ma bucur de natura. Prioritatea a fost sa pot sa merg cu atelajul meu in conditii normale, dar cu o dinamica usor sportiva, sa fie oarecum stealth, sa fie ieftina la achizitie si sa nu necesite prea multe investitii. Prin urmare mi-am cumparat o ambulanta pe care urmeaza ca o convertesc intr-o autorulota, iar mai multe specificatii vor fi prezentate in sectiunea dedicata atelajului. Cu toate ca specializarea mea nu este neaparat una tehnica, personal imi plac masinile, imi place sa aibe cat mai multe si mai interesante dotari, sa mai bricolez cate ceva, iar o ambulanta facuta dintr-un Volvo S80, cel putin pentru moment mi s-a parut ca-mi vine manusa. Ne mai auzim Va multumesc pentru primire si gazduire, Numai de bine, Flaf
-
2 puncteSalutare ... Vacanta placuta ... cu mult-mult soare @Gabriel Schuster Drum bun , concediu placut (desi e "mini") @Fejer Antal
-
1 punctAm cumpărat un vw crafter din 2012 pentru a îl transforma într-un mic camper. Este aproape finalizat proiectul. Izolația, pereții, podeaua și tavanul sunt puse de mine cu un prieten. De restul construcției s-a ocupat un băiat care lucrează foarte frumos cu lemnul. Îi ia aproxima o lună și o săptămână pentru finalizarea proiectului. Izolația este din lână de oaie, in afară de podea unde este pusă o izolație de parchet de 1cm parcă (dușumeaua are 2). Pereții sunt din lambriu lemn. Wc ul va fi unul portabil care va sta in duș. Apă caldă nu va fi, decât un rezervor de apa negru care va sta la soare pentru încălzit (pentru duș) sau iarna încălzit. Aragazul este unul portabil, încălzirea un webasto airtop2000 stc, două panouri solare de cate 100w, regulator mmpt 30a, baterie 200ah gel. Un frigider cu compresor pe 12v de 41L cu doua compartimente ce va sta in canapea. Patul pe structura asta a ieșit micuț ca lungime de 174 cu 145 (eu am 173 și voi sta puțin pe diagonală). Sub pat va fi garajul unde vor putea fi depozitate doua biciclete în suport. Panoul despărțitor l-am păstrat pentru că are o ușă glisantã folositoare pentru mine ca izolație și intimitate. Pentru lumina se va folosi bandă led. La final.este un video cu masa glisantă. Nu știu ce ar mai fi de zis.. VID_20200825_121139.mp4
-
1 punctAchizitionata recent, oarecum din alte timpuri, bine intretinuta si dotata binisor.Toate dotarile sunt functionale, cu exceptia panoului solar care s-a plictisit sa stea pe acoperis si la prima iesire si-a luat zborul. E fabricata in 1991 si are 814 kg.
-
1 punct
-
1 punctE foarte frumoasă, la fel și compartimentarea e perfectă (din punctul meu de vedere ) așa că nu înțeleg de ce nu te "îmbracă" minunăția asta. 🤷♂️ Baftă la vânzare și 100% noul proprietar va fi fericit să o dețină și folosească ❗
-
1 punctCu placere, @Macsim! 1. te-ai gandit la cata munca ai de facut sa faci materialul aplicat la o grosime constanta? Si... cat castigi in plus la eficienta termica?! Am luat in calcul ca scoti tot din interior, pana la tabla exterioara. 3. ai si posibilitatea de a alege AL-KO (daca se potriveste) care are si amortizoare (pe culori in functie de greutate). M-am lovit de multe rezultate din Romania la cautari pe net (ma refer la diversitatea firmelor care comercializeaza piese AL-KO) si presupun ca ai o posibilitate mai larga de a alege dupa pret, dar si disponibilitatea imediata a unui anumit reper; 7. nu neaparat ca e rau sa fie rigid, dar este mai usor de depanat ce iti propun. Poate ca nici nu va fi cazul, daca iese trainic ceea ce doresti sa faci. Insa eu am avantajul ca vad cand conductele devin mizerabile si le schimb intr-o ora! 8. schimbarea conductorilor e o solutie buna daca dai totul afara din interior (vezi mentiunea mea de la pct. 1) si vei avea avantajul ca vei sti ce, cum si pe unde trece. Restul este imbunatatire si este necesara pentru confort si eficienta. Eu am adaugat conductori doar pentru sistemele suplimentare, iar inima sistemului este concentrata langa bateria de acumulatori. Daca urci cu sistemul pe perete, gandeste-te la consumul suplimentar de conductori si de pierderile de curent de pe traseu. Spor!
-
1 punctCa tot se discuta de marimea rezervorului de apa proaspata si era vorba si de weinsberg la un moment dat, tineam minte o inadvertenta pe site-ul weinsberg, in descriere era trecut rezervor de 45 l iar la optionale era, printre altele, si rezervor tot de 45 l. Surpriza acum, au disparut cu totul optionalele din josul paginii. Probabil din cauza cererii mari nu mai sta nimeni sa personalizeze rulote. Voi urmari si preturile, asa de chestie. Prin primavara o sa vreau sa fac si eu o mutare cu rulota, sper sa-si revina piata pana atunci. In mod sigur va veni si reculul, sa vedem cand. In tot cazul, nu cred ca e un moment bun de luat rulota acum. Lumea e tulburata si se profita. Si pentru ca se discuta despre stabilitatea rulotei, probabil cosmarul rulotistilor, un film facut de un instructor de sofat cu rulota.
-
1 punctModificare de pret: 47.500 EUR Consum mediu in tara: 7,6 litri la 100 km, calculat de la plin la plin. Motorizarea de 150 de cai si pilotul automat sunt de vina.
-
1 punctLa Multi Ani, sanatate maximă și multe.bucurii @StefanCornel Gabor și tuturor colegilor care azi îsi aniversează ziua de naștere!
-
1 punct
-
1 punctSe cumpără o pungă cu garnituri pentru gaz de la Leroy, care substituie fără probleme garnitura lipsa. Eu am luat butelie Gas Peco de la Petrom Miorița și o folosesc astfel fără probleme.
-
1 punctLa mine nu se incarca corect site-ul respectiv. Problema la softul calculatorului meu. Cele doua de mai sus nu le-am vazut. E complet.
-
1 punctLemnul de sub rulota este de culoare neagra de la tratamentul din fabrica si trebuie sa fie perfect neted si fara exfolieri. De asemenea, dedesubt nu exista decat cele doua traverse longitudinale ale sasiului, din otel zincat, are o culoare gri, si care se unesc in fata la protap. Sa nu existe suduri/vopsiri pe undeva. Nu trebuie sa existe nici un lemn/teava metalica care sa le uneasca transversal. Singura "chestie" transversala este axa rotilor! Daca exista altceva, inseamna ca este reparata podeaua si sunt puse pentru sustinere. In rest... sunt amanunte si se pot remedia usor (un stor defect, o inchidere rupta, un brat de la fereastra rupta, rafturi/polite frigider lipsa/sparte etc.) si sunt un motiv bun pentru negociere! NB: rafturile de pe usa frigiderului, precum si politele metalice din interior sunt foarte scumpe! Pe usa sunt 3 rafturi/buzunare cat latimea usii, iar in interior un raft mic in dreptul congelatorului (daca e versiunea mica a congelatorului, adica nu pe toata latimea interioara a frigiderului), un raft mare si unul foarte ingust in partea de jos (frigiderul are o "treapta" pe interior pentru ca este pus in zona carenei rotii). Cam asa cred ca arata cel de la rulota vizata:
-
1 punct
-
1 punctPuteti fi chiar dumneavoastra priceputa! Sunt destule subiecte pe forum unde se explica cum se detecteaza infiltratiile. Chiar eu am scris pe aceasta tema si am explicat pe indelete cum se identifica la podea (la exterior, pe dedesubtul rulotei) - free of charge! Zilele trecute am vazut o rulota pentru cineva de pe forum, an 2006, care are doua infiltratii, una in colt fata stanga si una in colt spate dreapta. De asemenea, si una deasupra usii de acces in rulota. Cele 3 nu sunt detectate de aparatul de masura de umiditate, dar starea podelei la exterior (dedesubt), respectiv la tavan in dreptul usii, indica infitratii active sau reparate in trecut. De asemenea, sunt urme ale unei interventii amatoricesti in trecut asupra sinelor in zonele respective. Cam astea sunt semnele de urmarit. Restul, documentare pe forum pentru ca sunt n exemple de situatii diferite. Tot gratis va sfatuiesc sa uitati de ea daca are plasticele exterioare coapte (manere, rame usi vizitare, trape etc.) Din poze arata bine. PS: s-a mai spus pe aici, dar banuiesc ca timpul este limitat sa va mai documentati acum: spuneti-i sa tina frigiderul pornit (indiferent daca ca il porneste pe gaz sau la 230 V) cu cel putin 2-3 ore inainte sa ajungeti. Daca radiatoarele din aluminiu din interiorul frigiderului si al congelatorului sunt reci, inseamna ca are amoniacul fara cristale/infundata instalatia.
-
1 punct
-
1 punctLa Mulți Ani și sănătate vă dorim sărbătoriților zilei de 10 Septembrie! @CIUCA Liviu @Cristina Dascultu @Ene Iulian @Flavius Cernescu @Florin O @Jitaru Vasile @Marius Rusu @Simona Callas @StefanCornel Gabor @Valeriu-Dan @Vernis Marian și @Wrumflo !
-
1 punctAi folosit-o si vara sau doar iarna? Ideea era deteriorarea de la soare. M-am mai uitat o data pe link-urile lui @Mihai-Arad . Daca e sa fim corecti, specificatiile vorbesc despre protectia la UV si rezistenta la UV, doua lucruri diferite. Si anume fac protectie la UV dar nu sunt rezistente la UV.
-
1 punctSalutare. Ceva de genul am patit si eu. Am descoperit infiltratiile pe partea din fata a panoului, mai exact la sinele de aluminiu ce sustin geamul frontal al rulotei. Am incercat sa o repar singur dar am renuntat. Intr-un final am dus-o la cineva in oras care se ocupa cu reparatii la rulote. In atasament poze cu pricina. (Poze cu inceputul lucrarii si cu finalizarea ei)
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

