Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 12.06.2020 în Postări

  1. 5 puncte
    Astazi am terminat cu canapeaua buclucasa. Am testat-o, incap 2 persoane bine . Astept sa-mi vina buretii comandati pe dimensiune. Sper voi sta eu si nevasta, nu eu si cateaua Pot spune ca sunt gata 95% cu conversia, mai am maruntisuri si ultimele finisaje
  2. 4 puncte
    Salut, ma numesc Attila Csaki, locuiesc in Ugaria, urmaresc acest forum de mai bine de 3 ani (de cand avem rulota) si m-am gandit ca a venit si timpul ca sa ma inregistrez. Tin sa precizes ca am invatat destul de mult citind acest forum. Numai bine tuturor
  3. 2 puncte
    Dai o gaura undeva pe lateralul butoiului, deasupra sau sub cauciucul de rulare, o gaura prin care treci un flotor obisnuit pentru rezervor WC la care atasezi un conector rapid de gradina. Nu cred ca iese in afara atat de mult filetul flotorului, astfel incat sa nu mai poti plimba butoiul plin prin camping. Oricum, nu mai vad rostul daca te cuplezi la apa in camping, iar pentru off-camping, pui dop in locul flotorului si revine utilitatea butoiului de a fi plimbat.
  4. 2 puncte
    Deci, ce se poate? Domnul care v-a ajutat, nu considera ca poate impartasi pe forum solutiile propuse, adica plusvaloare zero. Fii bun si spune-ne ce se poate. Eu ti-as recomanda sa iei in calcul si pierderile, circa 30 %. Solutia cea mai buna este sa schimbi compresorul cu unul la 12 V. Asta daca vrei musai carne congelata si dupa o saptamana de off-camping! Daca nu, carnea congelata in prealabil, tine foarte bine cel putin 5-6 zile in frigiderul rulotei functionand pe gaz. Sau mai multe zile in congelator.
  5. 2 puncte
    Braila spune la ! Sa ne bucuram de weekend chiar daca se joaca cu noi
  6. 2 puncte
  7. 2 puncte
    prieteni și weekend cât mai plăcut acolo unde sunteți sau intenționati să mergeți!
  8. 2 puncte
    Buna dimineata si din Bucuresti ! Aici sta sa ploua.
  9. 2 puncte
    Buna dimineata O zi de vineri usoara si un inceput de weekend excelent va doresc.
  10. 2 puncte
    @Florin Zob, nu mai stiu daca tu ai rezervor extern, dar daca ai, poti pune un flotor in el (cred ca exista chiar special pentru el) si ai rezolvat problema alimentarii continuu cu apa. Pompa rulotei trage apa din butoi ca si pana acum, iar flotorul mentine nivelul apei in butoi.
  11. 2 puncte
    O seara placuta !
  12. 2 puncte
    Salutare! Va rog frumos, sa nu-mi taiati capul, ca imi exprim experienta, dar poate prinde bine, pentru careva, dintre noi. Camperul meu are doua panouri solare de 250 W, bucata (1.6 m X1 m), legate in serie si un controller Victron MPPT 30 A, folosesc doua baterii de 100 Ah pentru "uz casnic" si una de 80 Ah pentru motor. Toate cel 3 baterii sunt incarcate de panoauri solare, legate paralel, bineinteles, la controlerul MPPT. Astfel, si cand ploua, la amiaz, de exemplu, am un curent de incarcare de 4 amperi, la 14 V. Consumatorul ce mai mare, ce am in camper, este compresorul de la frigider, care mananca maxim 65 W, adica 4-5 A. Mai am un televizor, pe 12 V, restul leduri, pompa de apa, incarcatoare de telefoane, USB si cam atat. Am un invertor simplu, de 1000 W, care cuplez doar ocazional, cand e cazul. In rest, e deconectat. Acest sistem este conceput si construit de mine personal, stiu totul despre tot ce se intampla. Toate cele 3 baterii sunt baterii normale, cu plumb. Nimic special. Sunt tare multumit de acest sistem, lucreaza perfect, de 3 ani de zile. Bateriile nu au fost noi, nu stiu istoria lor, fiindca am de la un prieten, habar n-am cati ani au. Ce stiu, ca indiferent, ca e vara, ca e iarna, daca le incarc (cu controlerul panourilor solare), cu 14 V, complet, dupa deconectare totala, timp de doua saptamani (indiferent de temperatura de afara), tensiunea lor nu scade sub 12.5 V. Nu scot nici odata din masina. Am grija, cind nu le folosesc, deconectez total si din doua in doua saptamani le incarc pana la maxim, fie cu panouri, fie cu un incarcator de priza. Atat vara, cat si iarna, aplic aceasta metoda. Si in viitor, daca trebuie sa-mi schimb vreo baterie, o sa cumpar tot de plumb, cu capace, ca sa pot verifica eu electrolitul, sa completez eu cu apa distilata si asa evit imbatrinirea prematura, descrisa de colegi, din cauza ca temperaturile ridicate ususca electrolitul din gel. Am un control direct asupra fenomenelor, ce se intampla si asfel nu am surprize. Varianta cea mai ieftina este de baterii normale de100 Ah, este de la Rombat: https://www.ebat.ro/baterii-auto/baterii-auto-100ah/baterii-auto-rombat-100ah/baterie-auto-rombat-tornada-asia-12v-100ah-750a-borna-normala-dreapta-2500.html 317 de lei. Doi ani garantie. 450 de lei, mai este o varianta, de la marca Macht, tot de 100 Ah. Se acorda 5 (!) ani garantie, cu condita ca din 6 in 6 luni de zile, trebuie mers la comerciant, de la care a fost cumparat bateria si a verifica tensiunea de incarcare, ce trebuie sa fie intre 13.6 si 14.6 V. Asta este singura conditie acestei garantii. Numai, ca aici vorbim de o baterie sigilata, adica nu se poate verifica nivelul electrolitului. Concluzii: daca este mult supra dimensionat capacitatea de incarcare si stocare, vizavi de consum, se poate bucura de energia solara si cu baterii normale de plumb, fara efecte negative. Intr-adevar, nu este ideal pentru blonde, fiindca trebuie sa fim atenti permanent, ca nici o baterie sa nu fie descarcata sub un nivel de 11.5 V si atunci sunt convins, ca nu o sa avem dureri de cap. Nu uitati, vorbesc, din experienta!
  13. 1 punct
    Salutare, colegi! Dupa 2 ani de la achizitia rulotei (14 iunie 2018!) s-au aliniat astrele si am reusit sa iesim in lume cu ea! Initial am dorit o locatie off camping, insa drumul rau nu ne-a permis sa urcam si cu rulota --> Lacul Vulturilor (BZ). Asa ca ne-am reorientat spre Muddy Land. Plecati de la ora 15, cu aproximatie, am ajuns la ora 21 in camping! Am condus aproape non-stop. Pe drum am descoperit ca rulota are o scurgere de apa. Se pare ca nu a fost o idee stralucita sa umplu pana la refuz rezervorul de apa al vasului de toaleta! Este bine de stiut asta. Eu o sa prefer sa fie circa 3-4 litri de apa, pentru urgente pe traseu. In rezervorul principal de apa curata al rulotei am pus doar 10 litri sa fie disponibila spalarea pe maini si sa nu fiu nevoit sa car apa imediat ce ajung la destinatie. Nu au fost probleme nici cu scurgeri, nici cu balans (rezervorul nu are rupere de val). Majoritatea drumului a fost foarte aglomerat, cu exceptia A3 si DN1B (urmand traseul initial propus). In rest m-a uimit si dezamagit lipsa parcarilor de pe A3. In prima parcare dupa intrarea pe autostrada n-am intrat... Era singura deschisa! Apoi n-am mai gasit vreuna terminata/deschisa... Voiam sa verific daca s-au incalzit franele si cablul electric de legatura cu rulota... In plus sau mai bine zis, in minus, niste binevoitori au eliminat neutralizarea indicatoarelor de parcari, iar administratorul autostrazii nu se incurca in astfel de mizilicuri... Nu e prea placut sa descoperi un maldar de pietris la intrarea in parcari si sa ai si un TIR in spate... Oricum dpmdv nu e logic sa pui un indicator pentru o himera de parcare, indicator pe care sa-l maschezi pana se face fizic si parcarea... Probabil A3 nu are nici acum receptia la PIF a obiectului investitiei. Dar sa revin la drumul meu: masina s-a comportat foarte bine, am cuplat 4x4 si am dezactivat ESP pentru a putea urca o portiune cu iarba. La rulota, cu exceptia mentionata mai sus, totul a fost ok, desi am avut o portiune de drum foarte prost. Frigiderul a racit foarte bine la 12 V. Nu am avut cum sa-l pregatesc sa faca rece conectandu-l la retea cu o seara inainte. Erau circa 21°C in interior, desi a fost cald afara (circa 28-29°C) si am mers cu capacele puse in timpul calatoriei. Oricum am avut lada frigorifica in masina (AC pornit la 19°C) si berea a fost aproape gheata cand am ajuns in camping! Seara am pozitionat rulota in coltul campingului (acolo unde incepe Aleea Vulcanilor). Am asezat-o cu spatele spre alee si cu usa spre deal/munte si ne simtim ca-n pustietate! Campingul nu era aglomerat cand am sosit, pe parcurs au mai venit niste autorulote si rulote, dar au mai si plecat. A doua zi am montat cortul (o alta premiera) si restul acareturilor. Tariful de campare a fost de 35 lei/zi pentru doua persoane, masina si rulota. Fara curent pentru ca nu am nevoie. Mai jos pun cateva poze cu atelajul in situ: Va doresc vacante placute!
  14. 1 punct
    Tocnsi că este, au avut un boom cum nu se vedea din anni 80, anii bunului lor economic, iar cele usate acum au o cotație ridicata fiind sezon și foarte căutate.
  15. 1 punct
    Multumesc si bine v-am gasit..!
  16. 1 punct
    cu placere. Poate sunt si alte solutii mai bune....sau poate calculele nu sunt facute corect...nici eu nu sunt un mare expert
  17. 1 punct
    Salutare și bine ai venit printre noi
  18. 1 punct
    Multumesc, tuturor!
  19. 1 punct
    @Sorin Leitoiu pentru 4 pers, mașina, rulota si curent cred ca e relativ ok. Am plătit în alti ani 100 de lei la cort pt o noapte, 2 persoane :)). Cred ca depinde de camping-uri, de perioada, etc. Dar după ce ne mai familiarizam vom merge si noi mai mult off
  20. 1 punct
    La ultima rulota pe care am avut-o, o Dethleffs din 2003, era prevazut din fabrica un asemenea sistem cu flotor in bazin si conexiune exterioara pentru apa urbana. Functiona f. bine
  21. 1 punct
    Salut @Dumitrascu Ferenc Un FORUM cu informatii vaste ! "Cine cauta, gaseste !". Spor la "rasfoit"
  22. 1 punct
    Noi suntem f. incantati de ea, e mai compacta decat predecesoarea dar mai bine impartita din punctul meu de vedere. Daca as fi avut mintea de acum , o luam din prima fara sa mai trec prin experienta SH Am luat-o de la Dej de la Peti Luidort, pretul a fost undeva la 15.000 eur .
  23. 1 punct
    Bine ai venit! Sper să găsești destule informații aici. Doar sa ai răbdare să citești
  24. 1 punct
    Salutare @Dumitrascu Ferenc si bun venit in aceasta comunitate. Daca ai nevoie de ajutor ín zona jud.Covasna Harghita, Brasov pot sa te ajut sí eu.
  25. 1 punct
    Bun venit in comunitate! Daca ai nevoie de ceva ajutor in zona Brasovului ma poti contacta
  26. 1 punct
    Buna dimineata prieteni, aseara m-am intors dintr-o scurta iesire de 6 zile cu ruloata in localitatea Clopotiva jud .Hunedoara . A fost de vis si as fi vrut sa mai stam dar din pacate vremea a intrerupt mica noastra vacanta . Recomand celor care vor adrenalina aceasta locatie.
  27. 1 punct
    Salutare . Am avut norocul sa vizitez si eu locatia prezentata mai sus. Dupa o scurta convorbire cu @G.Janos , am decis ca weekend-ul sa petrec ín campingul Fhising Lake. Este un camping foarte frumos, prietenos ideal pentru fiecare membru a familiei. Are patru lacuri cu diferite specii de pesti. Preturile sunt foarte bune, mai jos atasezi niste poze cu reguli interioare sí preturi. Sunt organizate periodic concursuri de pescuit. Cred ca aici incape circa 50 de rulote. Este asigurat curent 230V, apa potabila, grup sanitar, dus, spatiu de joaca pentru copii. Proprietarul: Bálint László mob.+40745230416
  28. 1 punct
    Eu am luat-o de aici: https://hollako.hu Sunt doi dealeri si in Romania, unul in Bucuresti, altul langa Cluj. S-a scris pe forum de ei. Sent from my iPhone using Tapatalk
  29. 1 punct
    Si o filmare cu drona de ieri, inainte de a strange acareturile: Drona mica.mp4 @Fejer Antal, pe scurt: foarte bine! Drumul in zona deluroasa a Buzaului a fost sinuos, cu suisuri si coborasuri dese. Consumul, cred ca nu este relevant, cand am plecat vineri cu rulota in spate avem deja 200 Km parcursi prin Bucuresti, prin trafic foarte aglomerat, iar la ducere... cu exceptia portiunii de autostrada, m-am simtit ca-n traficul din Bucuresti! Drumul, si la dus si la intors, a fost cu AC pornit. Azi s-a aprins si martorul de combustibil, la circa 510 Km parcursi de la ultimul plin. In aceste conditii viteza medie a fost de circa 24 Km/h (foarte mica!), iar consumul pentru acest al treilea rezervor este de 8,2 l/100Km (pana acum, inca nu i-am facut plinul). La celelalte doua plinuri am avut 7,3 l/100 Km (584 Km), respectiv 6,9 l/100 Km (606 Km). Consumul real (de la plin la plin) a fost identic cu ce a afisat calculatorul, a aparut diferenta doar la a doua zecimala! Stiam din "povesti cu Duster" ca e o diferenta de circa un litru in plus fata de ceea ce afiseaza masina ca a consumat, dar sunt ori povesti, ori cei de la Dacia au refacut algoritmii/schimbat hardware-ul. Multumesc frumos pentru urari, asemenea si voua si... fir intins! PS: pentru cine e interesat de vulcani : drumetii care coborau pe alee erau dezamagiti ca nu au avut ce vedea! Presupun ca in perioada asta sunt "stinsi"! Noi n-am avut chef sa urcam, iar pentru drona era vant prea tare si nu am trimis-o in "recunoastere"! In schimb, vizavi la Paclele Mari, era activitate intensa si presupun ca acolo erau activi vulcanii.
  30. 1 punct
    Salut, am un prieten care este în zona unde treci prin fermă. A ajuns joi, stă până mâine, este la cort. L-am sunat acum, condițiile sunt aceleași, 10 lei pe zi de persoană. El a intrat seara târziu și nu a mai sunat, a deschis poarta și a trecut. Acum vede la ieșire dacă îl mai întreabă cineva de sănătate. Peștele mare nu trage, a prins morunaș și plătică, și asta doar la primele ore ale dimineții. Vremea a fost grozavă, țânțari sunt doar seara, media obișnuită. Pentru permise a trebuit să piardă un pic de timp la aparatul din Tulcea, eu am luat tot timpul online dar se pare că nu merge acum... Cam asta este, dacă mai vreți informații suplimentare îl mai sun. Fir întins!
  31. 1 punct
    Am văzut că ai un regulator simplu tip PWM. Cineva a manufacturat o cutie care sa îți arate tensiunea pe panou, pe baterie și curentul de încărcare. Asta înțeleg eu din poze. Ți-aș recomanda, când ai câțiva bani de investit, sa iei un regulator MPPT. Este mult mai eficient și în plus îți afișează el direct tensiuni panou/baterie, curent panou/baterie. Câțiva bani, adică undeva pe la 4-500 Ron. Eu, de exemplu, am un Tracer de 20A, care e ascuns bine, cu ventilație naturală și forțată, împreună cu invertorul, într-un colț al compartimentului din fata. Că sa vad informațiile mi-am luat un afișor la distanta (MC50 parca), care se conecteaza pe un cablu de comunicație. Din el pot sa pornesc și ieșirea de becuri din regulator, ieșire pe care am ventilație forțată a invertorului/regulatorului. Am confecționat și un perete despărțitor etanș, din textolit, că sa separ zona de butelii de zona cu electronice. Că sa ies mai ieftin am comandat regulatorul, afișorul, cablul de comunicație de pe ebay.
  32. 1 punct
    prieteni! Un scurt update al lucrarilor. Doar maruntisuri Am terminat tavanul in partea din spate unde mai aveam de confectionat o bucata de 36cm. Pot sa ma apuc de confectionat bucatile care vor uni tavanul cu peretii. Am montat si lampile led de tavan, acelasi model folosit si la Sprinter. Si ultima lucrare, am vopsit cu alb cca 60-70 de holtzsuruburi pentru a le scumba la tavan sa nu mai fie asa contract intre galbenul de acum si albul tavanului
  33. 1 punct
    Este exact ca si in cazul dusului, poti sa faci dus si cu 10 - 15 litri de apa si cu 50 - 60 de litri. Daca suntem dispusi sa economisim resursele pe care le avem la dispozitie putem prelungi autonomia sursei la care ne referim. In cazul frigiderului, cum putem face acest lucru ? Sunt trei factori determinanti in cresterea autonomiei acestuia (bateriei de fapt). - temperatura mediului ambiant... parametru pe care nu-l putem controla; - temperatura interioara a frigiderului pe care i-o solicitam din termostat - acest parametru poate fi controlat prin pozitia reostatului; - numarul de accesari ale interiorului si durata acestora - si acest numar poate fi controlat. Spre exemplu: Daca ma duc sa-mi iau o bere rece din frigider... nu ma doare gura sa-mi intreb familia daca-si doresc ceva de la rece. Deschid o data usa si ii rezolv pe toti. La modelul de frigider cu compresor pus de tine, am mers cu butonul de reglare a temperaturii la minim in mod curent. Doar in zilele extrem de calduroase il mai miscam din pozitia de minim. Compresorul Danfoss BD 35 F chiar face minuni. La intrebarea pusa de tine, @Alexandru Remus... daca bateria este full si ok ca varsta si stare, frigiderul va merge fara probleme 2-3 zile. Restul consumatorilor de care ai amintit sunt infimi, nu pot influienta autonomia de care discutam.
  34. 1 punct
    Dacă nu ai rezolvat urmărește acest clip, este foarte explicit și eu am reușit după pașii indicați să-mi repar rulourile care nu se mai duceau in sus!
  35. 1 punct
    Foarte tari schitele colegului Eusebiu Cretu, sper sa le si materializezi, pentru mine oricum sunt MOTIVANTE. Dupa cum se poate vedea si in schitele lui Eusebiu, caracterul demontabil al rulotei este ceva foarte usor de realizat si cu asta am incheiat orice fel de discutii cu oragnismele statului roman (RAR, ISCTR, politia rutiera, s.m.d.p) Nu suntem noi de vina ca sunt ei INAPOIATI si ca nu tin pasul cu evolutia tehnologica. Maine poimaine o sa avem autoturisme ....scutere...sau rulote facute cu imprimante 3D in curtea omului si ei nu o sa le poata OMOLOGA.... Ca si o paranteza, acuma vreo 8 ani mi-am cumparat o remorca de 750 kg din Germania dintr-un magazin de bricolaj gen Dedeman. Am demontat rotile, am pus-o in bena (ca era sambata si nu aveam de unde sa scot numere) si am venit cu ea acasa. Ghici....nu se poate inmatricula....ca NU AM factura fiscala. Pai doamna Politista: Daca am cumparat-o "pe persoana fizica" si am platit-o cu cardu` si am primit doar un bon fiscal....ca asa dau prostii aia de nemti, bon, nu dau factura la persoanele fizice.....ce vreti sa fac acuma? Sa o TZAP la gunoi ? Dupa o audienta la seful ei la care i-am explicat speta, a luat domnul un PIX ROSU (cred ca era sfintit) si a scris pe dosar: BUN DE INMATRICULAT si de atunci pot sa circul cu remorca pe strazi, ca altfel cresteam gaini in ea....