Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 02.05.2020 în Postări
-
9 puncteAzi aproape am terminat "o noua lucrare la rulota" una din cele multe (cred ca sunt vre-o 20). Modificarea aceasta am facut-o pentru ca nu doresc sa schimb rulota, care tocmai a implinit 3 ani, pentru a cumpara una care are un pat fix in plus, datorita aparitiei unui membru nou al familiei. Dupa ce am incercat doua variante de paturi pliabile, pentru cel mic (tot din lemn)...am zis sa incerc si cu varianta de pat fix si masa pliabila, in locul banchetei din spate, care nu a fost niciodata folosita (mai aruncam cate o geanta pe ea). Cu masa pliata e chiar mult loc in rulota (lucru care are sa se vada, mai ales la iarna, cand juniorul se mai joaca in rulota). Patul e din brad, vopsit si am gasit picioare rabatabile la emag, la 62 lei. Per ansamblu ce ea ce am facut e putin mai usor decat bancheta, ca si greutate, pe care am pus-o la pastrare.
-
6 puncteIn vederea trecerii propriuzise la conversie, va atasez mai jos cateva fisiere informative pentru familia Ducato - diverse versiuni: Curs Fiat Ducato 2006-.pdf DUCATO 2800 JTD - scheme electrice.pdf Fiat-Ducato-X250-MY2011 specificatii tehnice.pdf Fiat-Peugeot-Citroen - manual de reparatii.pdf Manual Fiat Ducato.pdf ManualDelCarrocero2017-ducato.pdf Montare demontare usa culisanta Fiat Ducato.pdf Reglarea franei de mana Ducato - X250.pdf Noul Ducato X290 - manual de conversie si montaj.pdf Colegul Adrian Adam, a primit recent un raspuns de la RAR cu privire la omologarea conversiei executata in regie proprie, raspuns pe care il redau in continuare: "Buna ziua, Este o modificare constructiva si vehiculul astfel modificat trebuie supus omologarii individuale conform conditiilor constructive prevazute de reglementarile tehnice aplicabile RNTR-7, modificate si completate prin O.M.T. nr.1049/2013. Pentru amenajarea ca autovehicul special din categoria M1 care include facilitati pentru locuit, este necesar ca detinatorul vehiculului sa se adreseze unui atelier autorizat pentru modificari constructive în baza Legii nr.222/2003, cu modificarile si completarile ulterioare. Precizam ca lista atelierelor respective si datele de contact ale acestora se afla publicate la adresa noastra de internet: www.rarom.ro sau la adresa http://www.rarom.ro/.../article--Atelierele_care... <http://www.rarom.ro/.../articleateliere_care_efectueaza...> In vederea omologarii, solicitantul activitatii respective trebuie sa puna la dispozitia RAR declaratia de conformitate din partea atelierului autorizat, care va cuprinde inclusiv codul de varianta al vehiculului rezultat in urma transformarii, avizat de catre RAR. RAR nu accepta amenajarea ca autovehicul special in regie proprie..." Avand in vedere acest raspuns RAR, le recomand amatorilor de conversii care-si doresc modificarea si in acte a conversiei... sa procedeze de urmatoarea maniera: Puteti apela la un "atelier autorizat pentru modificari constructive" si sa negociati implicarea in conversie atat a atelierului cat si a dvs. daca va pricepeti. Solicitati ca atelierul sa se ocupe de documentatiile cerute de RAR, de omologarea propriuzisa, iar dvs de conversie in regie proprie, daca va pricepeti. Stabiliti modul minimal de configurare al viitoarei conversii pentru ca in baza acestuia, atelierul sa poata prezenta proiectul spre aprobarea RAR. Solicitati atelierului cerintele minime obligatorii ce trebuiesc respectate dpdv. tehnologic si legal in executia conversiei. Solicitati un pret atelierului pentru: - intocmire proiect conversie si obtinerea aprobarii RAR pe acesta; - consultanta pe parcursul conversiei executate in regie proprie, daca este cazul; - participare la RAR la momentul obtinerii noii carti de identitate. Daca pretul este ok, mergeti mai departe. In timpul executiei faceti cat mai multe poze la lucrarille ascunse si respectati indicatiile atelierului in cea ce priveste executia in sine a conversiei. Asta, tinand cont ca suntem in Romania, nu in alte tari europene in care astfel de omologari/conversii se fac mult mai usor, chiar si in regie proprie. Trebuie sa trecem prin aceste furci caudine la care adaugam si faptul ca... nu ne dau banii afara din casa. Pentru ca acest lucru sa va fie cat mai facil si ieftin... plecati in configurare de la definitia din lege a autorulotei: "vehicul cu spatiu pentru facilitati de locuit care contine cel putin urmatoarele echipamente: a) scaune si masa; b) paturi obtinute eventual prin transformarea scaunelor; c) facilitati pentru gatit; d) facilitati pentru depozitare. Aceste echipamente trebuie sa fie rigid fixate in spatiul pentru facilitati de locuit. Totusi, masa poate fi astfel conceputa incat sa poata fi usor demontata." Atat incercati sa prezentati la omologare ! Nu gaz, nu solare, nu invertor, nu baie, nu incalzire, nu alte nebunii, strict ce zice legea ! Cu cat ai mai putine accesorizari pe autoutilitara cu atat iti va fi mai usor sa treci de omologare si cu atat te va costa mai putin manopera conversiei, daca o va face atelierul agreat RAR. Ulterior, dupa ce vezi scris in CIV... "Autovehicul Special M1" "SA Autorulota"... mai vedeti voi ce mai adaugati pe ea. In aceasta varianta de echipare minimala, chiar si cei care nu-si pot face singuri conversia in regie proprie din diverse motive si vor apela la un "atelier agreat", nu vor baga mana foarte adanc in buzunare. Acestia, ulterior obtinerii actelor, vor putea pe parcursul timpului, functie de posibilitatile materiale sa mai adauge, tot cu ajutorul firmelor specializate daca ei nu se pricep, diverse alte accesorizari.
-
4 puncterulotisti si sa aveti o zi de sambata excelenta, oriunde va aflati! La multi ani tinerilor cu varsta pana la 80 ani!
-
4 puncte
-
4 puncteBuna dimineata O zi de sambata frumoasa va doresc tuturor oriunde va aflati. La noi si ieri a fost soare toate ziua sí nici acuma nu este o pata de nor pe cer PS: Ramanem acasa.
-
3 puncte
-
2 puncte@Nelu Predonu nu am nici o inclinatie spre modificari, campervanuri, etc. dar scrieti asa frumos incat va urmaresc cuvant cu cuvant. Felicitari!
-
2 puncteL-am făcut de 140 cm lungime și 60 lățime, dimensiunea saltelei, dar se poate oricând prelungi la 190 lungime.
-
2 puncteMultumesc, ăsta a fost si motivul ptr care am luat Olandeza, ,tabla sa fie fara bube ,să fie de 9 locuri si sa fie cu aer conditionat ,la culoare preferam mai deschisă, dar nu le poti avea pe toate ,mai ales în vremurile astea .... #stamacasa si bricolam ! Trimis de pe al meu SM-A320FL folosind Tapatalk
-
2 puncteHristos a Inviat.La noi+20gr.cer variabil,asteptam cu nerabdare ploaia, care se tot anunta si numai vine.De saptamana viitoare incep sa pregetesc Mini Autorulotica[Camiluta]. Va doresc multa sanatate.
-
2 puncteNu am gasit cum pot edita postul anterior... Nu am prea multe poze din camping, am fost plecati ba pe o insula, ba la Split... adaug ceva poze aici... Plaja cu nisip la 20 min... in camping Galeb la Omis... Un camping prin care am trecut doar spre plaja dar parea foarte mare si bine organizat... Poze cu plaja din camping
-
2 puncteHristos a Inviat.Si la cernavoda cald,frumos,+22gr. Eu am sarbatorit prin munca,mai aveam ceva de facut la o lada.
-
2 puncteprieteni! Multe nu am de povestit, bat pasul pe loc din lipsa de materiale Sper ca pe 5 mai sa se ridice (partial) restrictiile la noi astfel incat sa pot achizitiona materialele necesare realizarii mobilierului Mi-am propus niste termene ambitioase, prima iesire cu noul camper in mai 2020 iar concediul (daca se ridica restrictiile de circulatie) in Scotia undeva in luna iunie Intre timp, ce am mai facut: A sosit vinililul de pus pe jos. Sunt placut impresionat, chiar este de o calitate deosebita. Foarte tare, greu si cu insertii de ceva pulbere care il face aspru la atingere. Clar nu luneci pe el daca il speli si rezistent la trafic: Montat si incalzitorul de noapte pe motorina dar inca nu am apucat sa-l probez: Binenteles ca a trebuit a dau rezervorul jos pentru a monta sorbul diesel: Si sa trag circuit de motorina pana in spate: Atat in aceasta seara,
-
1 punctSalutare in izolare ! Desi conditiile sunt de izolare ,am reusit sa vand rulota Tabbert poreclită,,Moby Dick" si dupa căutări peste căutări, telefoane , planuri ,vise dulci,am reusit sa gasesc la 5 km de mine ,chiar in Ploiesti masina mult visată ptr converue in autorulota ! Am renunțat să caut in strainatate, deși era mai ieftin ar fi durat prea mult, ma apuca toamna .La noi am găsit diverse dar marea majoritate foarte folosite ,jumulite .Asta e adusă în ianuarie din Olanda ,unde au km mai in control cred,derulată Ro.Am mers pe Tranzit varianta pana in 2006 cu motor de max 2 litri celebrul tddi ,de 9 locuri ( taxe de autoturism),caroserie L2H2 ,mijlocie .Am mers pe varianta asta pentru ca e in timpul saptamanii masina de familie ( suntem 7) iar in weekend sau in 3-4 concedii autorulota ptr 2-3 persoane. .Masina va merge cam 5000 km pe an ,deci nu trebuia ceva de scump ,să stea la poarta .Ieri am făcut actele ,luni scot nr roșii si o aduc acasă, miercuri la Rar.La cât de liber e totul cred ca pana pe 15 am si nr negre !După aceea ma apuc de ,,conversie " Spor si #stamacasa încă 2 saptamani! Trimis de pe al meu SM-A320FL folosind Tapatalk
-
1 punctCu ceva vreme in urma am promis sa deschid un topic pe aceasta tema, sa dau cateva sfaturi legate de conversia duba-campervan. Banuiesc ca daca ati luat decizia unei astfel de conversii deja aveti capul toba dupa vizionarea multor filme existente pe YouTube. Intradevar, documentarea este deosebit de importanta in luarea unei astfel de decizii. Pe YouTube, ca si in cazul internetului gasim orice, singura problema ne este data de selectarea informatiei. Dupa parerea mea, primii pasi in abordarea conversiei ar fi: Stabilirea unei configurari dorite In functie de numarul celor care vor utiliza viitorul campervan (adulti, copii) si de bugetul disponibil se va face configurarea conversiei. Inaltimea utilizatorilor este foarte importanta pentru definitivarea zonei de dormit, a paturilor, dar nu numai. Se pot face conversii complexe sau minimale in care proprietarul dubei doreste in continuare folosirea acesteia pentru transportul de marfa. Prima decizie in ceea ce priveste configurarea conversiei, este sa stabilim de la inceput daca vom face modificarea si-n acte, respectiv, daca vom scoate sau nu panoul de delimitare a spatiului de marfa. In ceea ce priveste configurarea conversiei, va recomand sa nu va apucati sa inventati roata. Exista suficiente modele de configurari facute de producatorii consacrati. Intrati pe paginile acestor producatori de campervan-uri: Possl, Clever, Karmann, Roller Team, Carado, Challenger, Chausson, Weinsberg. La unii dintre acesti producatori puteti intra in formatul 3D si masura chiar anumite cote de interior ale mobilierului. Acolo exista o multime de configurari pe toate cele trei dimensiuni de lungime ale familiei Ducato. Va rog, nu faceti doar ce va taie capul, profitati de munca si experienta celor de specialitate din acest domeniu. Va recomand ca in materie de configurari posibile sa cititi parte din prima postare a acestui topic: https://www.forumrulote.ro/topic/9545-sfaturi-achizitionare-campervan/ Pentru inceput este bine sa faceti o schita de mana cu viitoarea configurare, iar dupa ce considerati ca aceasta a ajuns la forma finala, este bine sa faceti acest desen "la scara" care sa cuprinda toate dimensiunile elementelor din configurare si distantele dintre acestea. Este extrem de importanta parcurgerea acestei etape, in astfel de conversii fiecare centimetru chiar conteaza. Alegerea platformei (dubei) Va recomand platforma familiei Ducato (Fiat, Citroen, Peugeot). Familia Ducato vine pe piata cu cea mai potrivita caroserie pentru conversii de campervan-uri, cea mai lata la interior, cu cca, 10 cm fata de concurenta. Avand in vedere si o eventuala vanzare ulterioara campervan-ului, va recomand alegerea unei dube de DUPA 2006 - penultima "fata" a familiei Ducato. Alegerea dimensiunii platformei (dubei) - familia Ducato Prin alegerea dimensiunii ma refer in mod special la lungimea acesteia si in mod particular la inaltimea dubei. Exista trei dimensiuni de lungime totala a dubei... 5,41m (3,12m - lungimea spatiului de marfa); 5,99m (3,70m - lungimea spatiului de marfa) si 6,36m (4,07m - lungimea spatiului de marfa). Alegerea dimensiunii de lungime va fi functie de configurarea pe care o doriti. Inaltimile uzuale si recomandate pentru astfel de conversii sunt... H2 - 2,52m (1,93m - inaltimea spatiului de marfa) si H3 - 2,76m (2,17m - inaltimea spatiului de marfa), De asemenea, alegerea inaltimii dubei tine de configurarea dorita - in cele mai multe situatii se merge pe H2, dar in situatia in care se doresc paturi suprapuse sau inaltimea utilizatorului este de peste 1,90m, va recomand inaltimea H3. Exista dube care au deja geamul de pe usa culisanta si de pe panoul din spatele soferului. Sunt rare, dar cu putin noroc poate gasiti o astfel de duba. Alegerea motorizarii In alegerea motorizarii trebuie tinut cont ca odata facuta conversia, duba va avea o greutate minima de peste 2.700 - 2.900 kg, comportarea ei nu va fi ca acum cand duba este goala. Functie de buget, va recomand ca aceasta sa aiba minim 110cp si o cilindree nu mai mare de 2,2 - 2,3. Mentionez aceasta cilindree tinand cont ca nu stim in viitor ce taxe vor mai fi percepute in raport de cilindreea motoarelor. Oricum, va recomand ca norma de poluare a motorului sa fie minim euro 4. Achizitionare duba Odata stabilita configurarea viitoarei conversii, putem sa ne orientam spre achizitia dubei ce va sta la baza proiectului nostru. Daca duba corespunde dpdv vizual, fara rugina si fara zgomote suspecte in functionarea motorului, important este sa mergeti cu ea si cand zic sa mergeti, sa nu-i mangaiati pedala de acceleratie, sa o conduceti agresiv, sa vedeti cu adevarat ce poate. Dupa proba facuta, vedeti daca sub ea apar scurgeri de lichide. Bine ar fi ca la achizitie sa apelati la un mecanic priceput. Etape premergatoare conversiei ...
-
1 punctBravo si felicitari! In primul rand pentru “ marirea echipei “ 😀 si in al doilea pt amenanjare.
-
1 punctMultumesc frumos pntr. urari dragi rulotisti! va spun si eu multa sanatate, fericire si la cat mai multe iesiri!
-
1 punct
-
1 punctBuna ziua.Multumesc foarte mult pt,aceste informatii.Eu nu am dat jos peretele despartitor si nu intentionez sa o trec la M1.pot ave aprobleme in situatia asta.Va multumeasc anticipat pt. raspuns. Sa aveti o zi buna si multa sanatate.
-
1 punctIm față o sa pun un kit special ptr campere din aluminiu ,la celelalte geamuri ( mai puțin la usa) o sa pun draperii groase pe sine si intre ele o bucata de extrudat cu aluminiu spre exterior cât e geamul. In mers le dau jos si trag perdeaua ,mai merge si aerul conditionat din cabina ,mai o trapă deschisă..Important e să putem să mergem odată la o pădure, la o garlă ceva.... Trimis de pe al meu SM-A320FL folosind Tapatalk
-
1 punct
-
1 punctprieteni! Un scurt update al lucrarilor. Doar maruntisuri Am terminat tavanul in partea din spate unde mai aveam de confectionat o bucata de 36cm. Pot sa ma apuc de confectionat bucatile care vor uni tavanul cu peretii. Am montat si lampile led de tavan, acelasi model folosit si la Sprinter. Si ultima lucrare, am vopsit cu alb cca 60-70 de holtzsuruburi pentru a le scumba la tavan sa nu mai fie asa contract intre galbenul de acum si albul tavanului
-
1 punctUita varianta 2.0 . Cuplul de 156Nm lasa de dorit. Înainte să distrugi cutia de viteze,ai sa-ti distrugi nervii ! Horsepower is how fast you hit the fence, torque is how far you take the fence with you
-
1 punctSalut Si eu trag rulota de 1300 kg cu benzinar si cutie automată cu convertizor de cuplu, 1.4 turbo,220Nm si 140 CP. E vorba de un Suzuki Vitara 2019. Nu as trece pe varianta manuală nici cu rulota,nici fără. Confortul oferit de automată nu se compara,in special la mașini uzuale. Cum zicea si colegul in postul de mai sus,si eu folosesc modul manual in anumite ocazii,in special pe drumurile nationale,în rampă si plante mai abrupte. Cutia automată e ok la tractat dar nu price cutie automată. De ex. nu as opta pentru CVT sau robotizata in cazul tratării unei rulote. Horsepower is how fast you hit the fence, torque is how far you take the fence with you
-
1 punctAm curatat bine toate resturile de mastic/silicon pe zona desprinsa. Am degresat cu alcool izopropilic. Am folosit o chinga pentru asigurarea incarcaturii pe camioane, cu care efectiv am "incins" rulota. Cu pistolul pentru tuburi silicon, am pus un strat de Sika Fc 11 de-a lungul imbinarii peretelui cu podeaua si apoi am strans cu chinga pana am vazut surplusul de silicon iesind din imbinare, atat la interior cat si la exterior. Am asigurat imbinarea cu holtzsuruburi, cam la 30 cm interval. Am desfacut chinga abia dupa 24 ore, ca sa las timp siliconului sa faca priza. Ai nevoie de canal auto pentru acces facil sub rulota! Asa am procedat eu si sunt multumit de rezultat. Cu siguranta exista alternative!
-
1 punctBuna dimineata.Multumim pt. sfaturi.Eu am cumparat in 2017 un Renault Trafic L2H2 din21 Noe 2011cu 145000Km[verificati la rep.Boss.] Am facut o prima amenjare cu 2 paturi suprapuse,dupa 2 ani vazand inconvenientele am modificato.Pt incalzire am montatun Webasto nou ,cu garantie.Izolatia a constat in ;folie de aluminiu bituminata,vata minerala si placaj de 8mm .In toamna trcuta am reconfigurat parte de dormit si acum arata asa.Si masa pt. aragaz.Mai am de finisat,din pacate numai in cele doua ore,11-13,si atunci când este mai cald afara.
-
1 punctCum ne place sa pretuim lucrurile care le avem, cu atat mai mult cu cat Traficul se dovedeste un tovaras de incredere, a venit vremea sa-l cadorisim cu mentenanta de intretinere. Distributie, pompa apa, curea accesorii, releu de incarcare alternator, toate rolele si intinzatoarele, termostatul(care cedase de vreo saptamana si care este surprinzator de bine conceput, astfel incat, chiar daca se blocheaza pe inchis, se deschide si permite racirea motorului), ulei, antigel, ulei cutie de viteze, bielete antiruliu, un suport motor, verificare injectoare si turbosuflanta, verificare directie, verificare si reglare unghi de fuga si verificare timonerie. Achizitionarea unei protectii aripa si a scutului motor, care erau crapate. Piesele montate au fost piese de origine sau mai bune, costul ridicandu-se la 1400 de lei. Asteptam sezonul de ruloteala, sa-l punem pe Trafic la treaba.
-
1 punctProblema e ca, daca uita de rulota din spate si merge "normal" cu 150-160km/h,cand va ajunge la destinatie,va constata ca a ajuns numai cu turismul,rulota dezintregandu-se la asa viteza. Asa ca NU UITA de rulota. Cat mai multe drumuri placute impreuna sa aveti.
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

