Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 23.04.2020 în Postări
-
4 puncterulotisti si sa aveti o zi de joi excelenta, oriunde va aflati! Aveti grija de voi si de cei dragi!
-
4 puncteprieteni ! Un scurt update de seara Am continuat cu confectionarea si montarea panourilor mari de placaj de plop, mai am de pus pe ici pe colo cate unul mic dar ce fost mai greu a trecut. Pot mentiona ca a fost ceva mai complicat decat la Sprinter in sensul ca exista 2 montanti care au niste ambutisari spre interior care cam incurca si deasemenea, nu exista un perimetru interior din metal al peretilor care sa iti permita sa montezi panouri facil. Singurul avantaj gasit pana acum este ca interiorul este de acceasi latime din fata pana in spate (la Sprinter se ingusteaza putin spre spate) iar curbura peterilor este foarte usoara spre tavan fata de Sprinter unde este accentuata. Cred ca pana la urma mi se pare Sprinterul cel mai bun, atat ca masina cat si usurinta a lucratului la interior. Parerea mea Cateva poze cu rezultatul de pana acum. Asa cum am mentionat, 2 montanti la mijlocul caroseriei m-au facut sa croiesc cu sablon ca sa se aseze perfect Maia m de rezolvat/finisat tavanul si inchiderea tavan/pereti si trebuie sa ma apuc de pereti/mobilier. Doar ca inainte va trebui sa pun linoleumul pe podea si inca nu am gasit magazin local sa-l procur. Aici este iar o diferenta fata de Sprinter unde am montat parchet laminat. Nu am fost multumit deoarece montandu-l "fest" cu mobila/peretii a capatat un scartait cand paseai pe el plus ca dupa multe curatari cu mopul a inceput sa prezinte clasica umflare usoara a marginilor. Astfel ca am decis sa montez vinil floor (linoleum pe romaneste) din cap in cap. Mai ramane problema placajului furniruit si lacuit de 18mm pentru confectionarea peretilor baii si a mobilierului Am o promisiune de la un flacau care lucreaza la o fabrica de mobila ca poate "procura" ce am nevoie la un pret mai rezonabil. Astept vesti Cam atat pe seara asta, alte detalii peste o zi sau doua
-
3 puncteSalutare, A sosit vremea sa vand doua seturi de oglinzi suplimentare, dupa cum urmeaza: 1. Primul set de doua oglinzi (cumparate de aici), sistem clasic de prindere cu doua curele, marca Menabo, pret 70 lei. Stare foarte buna. Curelele au 35 cm lungime. Poze (de pe site): 2. Al doilea set de doua oglinzi, cu prindere in trei puncte pe aripa, marca Hagus, pret 100 lei. Poza: Amandoua sunt in stare foarte buna. Preturile sunt fixe. Telefon mobil: 0728.096.478. Motivul vanzarii: nu mai vor sa stea pe Duster!
-
3 puncte@Eusebiu Cretu @Daniel P @Fejer Antal Va multumesc pentru urari! Sanatate la toata lumea , si sper sa ne vedem prin campinguri !!!
-
2 punctePoate nu ar fi rau sa faceti cateva teste inainte de a veni din Olanda cu rulota agatata in cui. Pe langa repartizarea incarcaturii rulotei, foarte important mi s-a parut sa fie carligul la acelasi nivel cu protapul rulotei. Cand am facut prima iesire cu o rulota de inchiriat, din cauza carligului prea inaltat, intra atat de tare in ruliu incat am renuntat initial la a-mi cumpara . Dupa ce am rezolvat inaltimii nu am mai avut probleme. Deasemeni, un prieten bun, membru si el aici pe forum , s-a lovit de acceasi problema amplificata si de suspensia adaptativa, motiv pt care, dupa prima iesire, a vandut rulota ( si si-a luat 2 campere ). In concluzie, faceti inainte de a pleca niste teste de tractare cu o rulota si vedeti cum se comporta ansamblul.
-
2 puncteNu vei avea nici o problema in a tracta rulota. Orice suspensie adaptiva , obligatoriu, se poate seta si manual. Nu are numai setari automate. Daca o pui pe Aero, suspensia se va comporta ca si cum ai rula pe autostrada si nu va urca in pozitia de offroad. Pe Normal suspensia iti ofera maxim de confort si este putin mai inalta decat in Aero, dar nici acum nu va urca peste 22 cm, maxim in offroad fiind de 27 cm. Daca setezi suspensia pe offroad, aceasta urca pana la 27 cm si coboara automat daca viteza creste. Eu am avut mai multe masini cu suspensie pneuatica adaptiva si toate functionau asa. Acum am un Audi A6 Allroad a carui suspensie se seteaza automat atunci cand cuplez rulota, dar o pot seta si manual daca vreau sa o salt sau s-o fac mai confortabila
-
2 puncteNeața bună RULOTISTI! Am cam terminat treaba prin curte, aștept sa vina lambriul sa închid lateralele la foișor și spatele. Și mai am de făcut țarcul la căței. Am adus pământ, am nivelat iar sâmbăta trecuta am pus semințe de gazon. Acum doar ud
-
2 puncte
-
2 puncteBuna dimineata O zi de joi excelenta va doresc La noi iarasi este bruma sí avem -4 grade.
-
1 punct
-
1 punctM-am uitat si eu pe schema si, asa cum a observat colegul @NRLaurentiu, conductoarele "sensibile" sunt de 4 mmp. Exact ceea ce trebuie ! [Deci am gresit cand i-am bagat pe cei de la Fendt in aceeasi oala cu alti producatori ! (ex.: Daewoo)]. Este cam greu de vazut in poza daca fișa (stekerul) rulotei este demontabil. Pare sa fie sertizata (asemanator cu fișele cordoanelor de alimentare ale diverselor aparate). Daca este nedemontabila, nu este cazul sa vedem daca conductoarele sunt bine stranse deoarece se practica tot metoda sertizarii (nu exista suruburi, filete..). Metoda sertizarii este cea mai sigura, astfel ca rezistenta de contact (generatoare de efect termic), este practic nula. Intr-adevar, posibila rezistenta de contact cu oarecare valoare poate aparea la imbinatea fișei cu priza masinii. Tot ce se poate face, destul de simplu, este expandarea pinilor in cauza (cu o surubelnita mica introdusa in crestaturile lor). Cred si eu ca o cauza posibila este instalatia cu priza masinii nedimensionata pentru un astfel de frigider - am putea spune - de exceptie (neluat in calcul de producator).
-
1 punct
-
1 punctDupa cum am scris si in prezentare am modificat o dubita pentru a facilita deplasarea mult mai usoara pe drumurile Romaniei. Am atasat si cateva poze.
-
1 punctMultumesc frumos pentru pont, insa am rezolvat-o! Cumpar altele! De ce? Pentru ca nu vor sta bine pe oglinzi chiar daca as face rost de chingi mai lungi si le-as monta normal (cea din exterior are tendinta sa alunece spre exterior). Cu chingile montate in X nu se poate deoarece ar trebui sa fac rost de chingi de cel putin 45 cm!!! Iar improvizatii cu chingi fixe nu fac pentru ca arata urat si dureaza prea mult sa le montez/demontez. O sa deschid un topic pe aria de vanzari pentru acestea si pentru o alta pereche cu montare pe aripa fata.
-
1 punctLa multi ani tuturor celor care poarta numele de Gheorghe, sa fie sanatosi si sa le traiasca numele sfant. Stima tuturor.
-
1 punctSalut @Misu Jan Manolescu, Eu mereu folosesc suspensia pe Level automat si telescoapele setat pe comfort. Si este foarte comod si cand trag rulota 1500kg. Pe valea cerbului la revelion ín zapada mare am setat pe level off Road ,si level extrem off Road. Daca prima data tragi rulota trebuie sa fi atent la gabaritul acestuia! Dar vei obisnui repede.
-
1 punctVă mulțumesc tuturor pentru sfaturile prețioase! Când am cumpărat mașina nu avea cârlig de remorcare. L-am instalat mai târziu într-un service autorizat. I-am întrebat pe cei de la service (Oradea) dacă au făcut modificări în calculator însă mi-au spus că ... au făcut legăturile electrice și totul funcționează. Încă nu am reușit să-mi aduc rulota (este în Olanda) și aștept ridicarea restricțiilor de circulație... Așa că nu știu cum se va comporta la drum. Fiind începător în „rulotism” îmi pun tot felul de întrebări. Am tractat până acum o remorcă mică, pentru a transporta bicicletele noastre în excursie. Cu o rulotă de aproape 1800 kg cred însă că lucrurile se vor „complica” puțin Încă odată mulțumesc tuturor!
-
1 punctLa multi ani, feicire, sanatate si tot ce va doriti, atat sarbatoritilor zilei cat si celor care-si sarbatoresc onomastica.
-
1 punct
-
1 punctEu am (si am avut si in trecut) Mercedes care este pe perne, se poate ridica dar se poate si seta in mai multe moduri (sport, confort...etc) Cand cuplez rulota nu se mai poate ridica din perne si nici face ajustari pe alte moduri de suspensie..., decat sport si confort care controleaza rigiditatea..., insa altceva nu pot face, asa e gandita masina in momentul in care “simte” ca are remorca... Nu stiu cum este la alte tipuri dar la mine asa este... Eu in general merg pe modul sport, masina e rigida si nu sa leagana prea mult la denivelari...
-
1 punctSalut @Misu Jan Manolescu , De anul trecut detin un WV Touareg cu suspensie pneumatica. Mereu folosesc pe mod automat. E foarte stabil sí cand cuplez rulota.
-
1 punctMasina ar trebui sa aiba o setare a suspensiei si un program dedicat tractarii. Cand se cupleaza remorca sau rulota suspensia se seteaza automat, daca nu o setezi tu. Asta ajuta la stabilitate in timpul deplasarii si nu lasa suspensia (daca intradevar este adaptiva) sa coboare in pozitia cea mai de jos. O suspensie adaptiva reactioneaza in momentul intrarii in balans, intarind instant suspensia puntii spate. Asta nu inseamna ca nu trebuie tinut cont de pozitionarea corecta a bagajelor in rulota, cum spunea si colegul @Drinovan Ovidiu in comentul sau
-
1 punctSalutare A trecut ceva timp de cand nu am mai postat noutăți. Acum cu pandemia asta,am avut timp sa mai bricolez pe la rulota. Mai exact,am montat marchiza Fiamma Caranavstore XL 4,1m ,Mover automat,ventikatoare cu regulator pentru evacuare aer cald la frigider si cel mai nou proiect e colantarea ,care e gata pe o parte. Autocolantele vechi erau cam obosite si am zis sa-mi ocup timpul cu ceva,asa ca am comandat folie si m-am apucat de desenat si tăiat. Iata ce a iesit: Horsepower is how fast you hit the fence, torque is how far you take the fence with you
-
1 punctIn mod normal nu ! Asta la viteze in limite normale (80-100km/h)pe un drum drept, fara a face miscari bruste ale volanului si cu o presiune normala in pneuri 2,2 bari ! Avantajul masini de teren este ca masa ei este mai mare ca cea a rulotei si astfel se poate controla mai bine la condus, dar balansul poate aparea ca la o masina mica mai ales la viteze mai mari de 100km/h si cand nu este distribuita masa bagajelor in rulota spre spre mijlocul ei (cat mai aproape de axul rotilor) !
-
1 punct@Razvan Iulian in tara nu sunt obligatorii prin lege, dar te ajuta foarte mult. Afara, in general sunt obligatorii.
-
1 punctUite aici un filmulet care te poate ghida in montarea oglinzilor clip on towing mirror. Aici un articol despre oglinzi suplimentare . Si inca un filmulet despre importanta oglinzilor suplimentare. Deci poarta-le cu incredere si in tara si in afara ca sunt in beneficiul tau !
-
1 punct@Razvan Iulian mai intinde de curele, cu cate o treapta, pana se vor aseza mai strans. Acelasi model de oglinzi l-am folosit si eu pe o Laguna, cateva zeci de mii de km, fara nici o problema. la reclare sa te ajuti de ambele maini. intradevar va uneori vibrau, dar strict din fapril ca nu erau bine fixate. Nu incercati modelul cu ventuza, deoarece, tot de la vamt si vibratii, roscati sa va smulga sticla de la oglinda masinii, care nu este prevazuta pentruasuporta acea presiune suplimentara. Bafta si sa le folosesti cat mai mult!
-
1 punctConsumul de verifică indirect, cu o mică eroare folosind legea lui Ohm. Măsurăm rezistența între pinii 10 și 11 și măsurăm tensiunea. Putem afla astfel curentul. Asta, daca frigiderul este cu absorbție. Daca este cu compresor, musai trebuie folosit un ampermetru înseriat (va trebui sa montam niste fire provizorii între pinii mufei și prizei. Cred totuși că pe plăcuța frigiderului este menționată puterea, deci se poate calcula curentul. Nu aș fi atât de sigur pe construcția "originală". Am văzut multe subdimensionari în instalațiile electrice auto (din meschinărie comercială a producătorului), cauza pentru care unele au luat chiar foc. De aceea, paradoxal, susțin schimbarea fișei cu una demontabilă. Astfel vom fi pe deplin edificați despre ceea ce trebuie să fie acolo. Menționez că această lucrare, făcută responsabil, nu este o improvizație. Încă ceva important: Secțiunea firelor la prizele cu 13 pini este de multe ori identică la toți pinii (1mmp). Ori, această secțiune funcționează fără încălzire semnificativă la un curent maxim de 5 A (daca este închis, max. 3,8 A).
-
1 punctColegule, prinde curelele in X, si vor sta fara nici un incovenient. Bafta.
-
1 punctVa salut, ce părere aveți? Aud des “exclus englezoaice” și de aceea întreb aceasta comunitate , am dat greș oare?
-
1 punctSalut, Bogdan! Ai avut noroc! Stiu cum arata o priza tripla de 12 V din supermarket, asa ceva am si eu si trebuie s-o fortific! Iti recomand sa faci tu cu mana ta instalatia, daca ai aptitudini. Asadar, recomandarea mea este sa folosesti fir de 2,5 mm, acoperitor pentru a nu se mai topi la trecerea curentului electric. De la Dedeman sau ce ai tu pe aproape (Leroy Merlin?), cumpara o cutiuta cu conexiuni de genul asta: . La ea conecteaza toate firele de care ai nevoie la 12 V, iar pe ea o conectezi la baterie cu cabluri de 4 mm pe un traseu cat mai scurt si, neaparat, pe acest traseu sa pui o siguranta generala care sa acopere tot consumul estimat. Eu zic sa fie ceva mai jos decat tot consumul estimat pentru ca nu o sa folosesti in acelasi timp aspiratorul, cu toate luminile, cu pompa de apa, cu TV-ul, radio-ul etc. Dupa aceea calculezi pentru fiecare fir in parte (de ex. fir pentru priza tripla de 12 V) ce consum maxim o sa ai si insereaza pe fir o siguranta cu acea valoare, de genul asta: . Mai exista o varianta sa imbini toate conexiunile si sigurantele in acelasi loc folosind o cutie-suport pentru sigurante auto si conexiuni lamelare, la care sa legi toate firele pentru 12 V (carora le pui papuci auto), ceva de genul asta: . Spor!
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

