Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 03.04.2020 în Postări
-
5 puncteBuna ziua. A venit momentul sa ne prezentam noua achizitie. Este un Caravelair Bamba de Luxe 395, am '99. Este o rulota usoara si cocheta, cu 680 kg masa proprie si 1000 kg mma, cu o lungime totala de 5.7m. Mult sub ce am avut anterior. Este cu doua spatii de dormit, iar partea facuta cu pat fix, a venit din fabrica, ca optional in locul celor doua banchete modulare cu masa. De fapt nu in locul lor, deoarece exista si ele si se pot monta oricand. Rulota a fost achizitionata din Danemarca, si dupa achizitionare, am facut un drum pana la Stuttgart, vizitand cu aceasta ocazie targul de rulotism CMT Messe 2020( ceva ce marita vazut de price rulotist si de unde am plecat cu ochii in lacrimi si cu elanul taiat). A urmat fara graba, perfectarea actelor, iar acum, avand in vedere situatia actuala de izolare si distantare sociala, la fel fara graba, urmeaza lucrari de intretinere si imbunatatire. Dotarile sunt destul de precare, fata de ce am mai avut anterior. Am inceput igienizarea. Desfacut tapiterii, spalat, calcat, montat la loc, cu toate ca rulota a fost bine intretinuta si este foarte curata. Asa pentru linistea noastra. Imbunatatirile propuse sunt: - descoperirea posibilitatii de a lega un acumulator si montarea acestuia, pentru a crea independenta energetica, rulota fiind dotata doar cu conectare 230v, si sursa de transformare 12v cu iluminatul si pompe 12v. Voi cauta ajutor pe forum, pentru a descoperii unde voi conecta acumulatorul. - imbunatatirea iluminatului, care probabil va fi facut de la zero cu instalatie, benzi led si spoturi led slim, cu intrerupatoare incastrate, renuntand la plafonierele cu intreruparor incorporat. - iluminat cu banda led exterior. - montarea de: panou fotovoltaic semiflexibil de 100w(deja achizitionat), invertor 12v-220v(deja achizitionat), Acumulator gel 100-120 Ah, plus o rezerva de 42 Ah( pe care il detin). - confectionarea si montarea unui suport pentru roata de rezerva, de preferinta amplasat sub rulota in partea din spate( care ar putea deveni si suport pentru bazinul de apa gri). Aici am rugamintea la colegii care detin rulote Chateau sau Caravelair cu astfel de suporti, sa ma ajute cu cateva poze si indicatii. Ne avand in momentul achizitiei roata de rezerva, i-am cerut ajutorul lui @Eugen David, care stiam ca are un cochet Caravelair, in vederea masurarii distantei intre prezoane, iar traseul stabilit de 2500 de km, parea cam riscant fara roata de rezerva. Problema care am intalnit-o a fost la aflarea distantei intre prezoane. 4x130. Ceva rar, aproape imposibil de gasit. Avand C-uri si rulota usoara, am zis ca asta e si am purces la drum. Abia abia am gasit set de doua bucati la cineva din Deva, la.pretul de 100 de lei / buc. Omul stia cat sunt de rare si a fost de neclintit in negociere. Mai are doua, si le vinde doar perechi. In cazul.ca mai sunt doritori, le pot achizitiona si trimite in tara. - montarea unui Calore tn7, amplasai un portbagajul din fata( care este surpirinzator de mare si incapator). Aici am balanta. Cele doua optiuni sunt: 1. montarea instantului pe instalatia de apa existenta, cu un singur curcuit pentru apa rece si reglarea instantului la o temperatura potrivita. 2. Crearea unui circuit dedicat de apa calda, in paralel cu circuitul de apa rece si schimbarea bateriilot cu unele cu doua cai. Rog sfaturi si idei. - montare de prize usb si 12v(deja achizitionate). - montare de trumavent 12v. Va multumesc tuturor celor care m-ati ajutat pana acum, si anticipat celor care imi vor oferi suportul.necesar in continuare. Scuze pentru incursiunile facute pe parcursul postarii.
-
4 puncteSalutare! Am mai făcut și eu ceva. După izolație am ales sa pun placaj de 4 mm. Am văzut că alții au folosit ceva mai gros. Eu am ales așa pentru că e flexibil ușor și rezistent.
-
2 puncteS-o stapaniti sanatosi, @Bogdan C.! Ar mai fi o varianta pentru a nu avea apa rece ca gheata (varianta pe care cred ca o s-o implementez la rulota mea): un element de incalzire de circa 100 W la 12 V. Intentionez sa-l pun in functiune ziua cand am excedent de energie electrica de la panoul solar. Ca sisteme de siguranta (optionale deocamdata): un senzor de nivel si un termostat, ambele vor comanda decuplarea releului de pornire (pe circuitul acestuia va fi si comutatorul de pornire). Bidonul de 70 l va avea destula inertie pentru a pastra circa doua ore apa la o temperatura de peste 30* C dupa ce productia de curent se opreste. Initial m-am gandit ca voi folosi o caldare neagra de circa 30 l, cu pompa submersibila, lasata la soare peste zi, pentru dusul extern, insa m-am gandit ca n-ar fi rau sa am apa calie si cand spal vasele. In plus este mai elegant acest sistem si, dupa cum te-ai gandit si tu, scuteste prezenta unui circuit separat de apa calda. Ideea implementarii sistemului de mai sus mi-a venit de la niste clipuri video de pe YouTube, unde la sistemele casnice cu boiler electric de la retea, respectivii au mai montat un boiler pe circuitul de intrare al primului si au inlocuit elementul de incalzire cu unul alimentat la 12 V. Nu mai retin puterea elementului, insa rezultatul a fost ca au obtinut circa 60-70*C si au scazut consumul de energie electrica de la retea fiindca au bagat apa deja preincalzita si nu rece direct din retea. Spor!
-
2 puncte
-
1 punct@Andrei Grigoras nu prea cred ca ar tine prea mult saibele respective, mai ales daca trebuie strans si sifonul pe ele si mai ales daca trebuie stransa si scurgerea pe sifon. Cred ca varianta cu sifonul de cada si sa ma folosesc de prea plin ca scurgere e varianta mai buna. Astept sa treaca pandemia si sa redeschida magazinele de bricolaj. #nuasmaistaacasa #asbricolalarulota
-
1 punctPana acum am avut doar englezoaice, de care am fost tare multumit. La dotari, nici nu are rost sa facem comparatii. Ideea unui boiler Carver sau Truma, este si ea luata in calcul, dar vazand la alti colegi cum lucreaza instantul, pare mai usor de pus in practica, si bineinteles este nou si mai ieftin.
-
1 punctSalut,@Bogdan C. .Poți pune și boiler gaz de pe rulote englezești (200e sh).Am avut pe rulota și am fost mulțumit. Normal trebuie circuit separat apa calda. Dar e o idee și direct,dacă folosești instant.
-
1 punctOk,e bine la suprafață, poti umbla sau modifică usor totul .Spor la treaba ,maine poimâine ridica restricțiile![emoji23] Trimis de pe al meu SM-A320FL folosind Tapatalk
-
1 punctSalut,@Andrei Grigoras ! Pentru trapă am tras firele pe sub placaj. Pentru iluminat o sa pun banda led aplicata(cred). La baie o să trag prin peretele despărțitor. Restul instalației(pompa apa,boiler, frigider și încălzire) o să o pun pe sub mobila. Doua prize 12 v,doua 220v și cam atât. Instalatie de gaz nu o sa folosesc. Placajul nu cred că pot să îl mai scot așa ușor că am pus și lipici pentru lemn înainte să îl prind in holzsuruburi. La finisare nu știu sigur cum o sa fac. Oricum trebuie chituit la holzsuruburi și eventual un baiț deschis la culoare pe baza de apa sau lac...etc.
-
1 punctrulotisti si sa aveti o zi de vineri excelenta, oriunde va aflati! Aveti grija de voi si de cei dragi!
-
1 punctBuna dimineata O zi de vineri usoara si un inceput de weekend excelent va doresc tuturor oriunde va aflati.
-
1 punctAsa este Fejer! Acum am efectiv toata ziua la dispozitie fata de perioada cand lucram la Sprinter doar seara si in weekend, pe vreme de iarna Plus experienta dobandita Sa vezi ce o sa fie la V3
-
1 punctEtape premergatoare conversiei... In primul rand trebuie sa va decideti daca conversia o veti face in regie proprie... sau daca veti apela la o firma specializata in conversii. Conversie in regie proprie Am tot respectul pentru cei ce iau aceasta decizie, insa, inca de la inceput este bine sa stiti la ce va inhamati. Puteti lua aceasta decizie daca: - sunteti o persoana cu inclinatii si aptitudini tehnice. Aici fac o paranteza... Am avut la un moment dat un angajat - muncitor necalificat, "un Dorel" care mi-a strivit niturile tuturor ruletelor de masurat care i-au iesit in cale. Cand l-am intrebat de ce a facut acest lucru... mi-a spus ca-l deranja la masuratori miscarea tablitei de capat a ruletei. Daca aveti astfel de "aptitudini", va recomand sa nu va apucati de o conversie. Si ca subiectul sa nu ramana neelucidat, cum i-am explicat si angajatului meu, acel joc al tablitei de la ruleta este necesar pentru masurarea cotelor atat de exterior cat si de interior... "jocul" trebuie sa fie egal cu grosimea acelei tablite; - aveti suficient timp liber; - aveti in dotare sau acces la sculele si dispozitivele necesare pe parcursul conversiei; - aveti la dispozitie o persoana de ajutor in anumite faze ale conversiei; - dispuneti de un spatiu cat de cat rezonabil ca marime pentru realizarea anumitor elemente necesare conversiei si depozitare. La noi la romani, pe parcursul anilor trecuti s-a impamantenit o vorba: "Las' ca merge si asa !" Pe parcursul acestui proiect va recomand sa uitati aceasta zicere, ba din contra, sa apelati la vorba croitorului: "Masor de 10 ori si tai o data !" Nu va grabiti si nu faceti rabat la calitate. Conversie facuta de catre o firma specializata Apelarea la o firma specializata in conversii... costa... si nu putin. Daca nu dispuneti de cele enumerate la punctul anterior si totusi doriti conversia, nu va ramene dacat sa bagati mana mai adanc in buzunar. Daca apelati ca o firma agreata RAR sa va faca conversia, nu aveti cum sa o faceti ieftin, aici este vorba de foarte multa manufactura, practic ei va fac un produs unicat. In nici un domeniu nu exista produs unicat ieftin ! O firma are anumite regii, adaosuri la materialele procurate in vederea conversiei, taxe de transport, magazinaj-depozitare si binenteles, aceasta va trebui sa aiba si un profit, cat de mic, dar acesta trebuie sa existe. In situatia in care apelati la o astfel de firma este esential sa stiti exact ce va doriti, ce le cereti de fapt sa realizeze. Costul conversiei Acest pret este compus din: - pret achizitie van - Nu va speriati de numarul mai mare de km, aceste dube sunt facute sa duca multe sute de mii de km. Odata conversia facuta, numarul de km parcursi ca autorulota va fi mult mai mic. Evitati caroseriile cu probleme... pete de rugina, inchideri precare ale usilor, acestea sa nu stea pe caroserie precum șaua pe vaca. Pentru un van de dupa 2006, pretul de achizitie poate fi functie de pretentiile investitorului, de la 4.500 euro in sus. Pentru unul cu ultima "fata" de dupa 2015 preturile pornesc de la 7-8.000 de euro; - pret materiale necesare conversiei - Acest pret este functie de buzunarul proprietarului, functie de ce tip de subansambluri prefera - noi sau sh. In varianta sh acest pret ar trebui sa fie in jurul valorii de 3000 euro, iar in varianta "noi" undeva intre 5.000 - 7.000 euro, chiar si peste aceste cifre in functie de nivelul de accesorizare dorit. Preturile materialelor necesare comunicate mai sus, depind in mare parte de sursele de achizitie. Pentru piesele noi exista variatii extrem de mari de pret intre comerciantii traditionali si alte surse. Deci, incercati ca inainte de inceperea conversiei sa studiati bine ofertele accesoriilor necesare acesteia. Poate veti gasi chiar posibilitatea achizitionarii mai multor accesorii de la acelasi furnizor cu obtinerea implicit a unui discount per total care sa va avantajeze; - pret manopera conversie - In situatia in care proprietarul decide sa-si faca singur conversia, aceasta suma scade drastic, ea fiind reprezentata doar de cheltuielile aferente diverselor executii in colaborare. In cazul executiei in regie proprie, sfatul meu, va repet, este sa nu faceti lucrurile dupa ureche, sa va documentati foarte bine si sa apelati in particular la specialisti in domeniile ce stau la baza conversiei (electricitate, gaz). In cazul in care se apeleaza la o firma de conversii... pretul manoperei va fi mare, cum spuneam mai sus... ca pentru executia unui produs unicat. - pret cheltuieli necesare actualizare/modificare CIV - In situatia in care doriti inscrierea conversiei in cartea masinii - Transformarea din "Autovehicul N1" in "Autovehicul special M1 - autorulota" atunci trebuie sa apelati la o firma agreata RAR. Conversia se poate face numai pe baza unui proiect al firmei respective avizat de RAR. Daca se doreste modificarea numarului de locuri intr-o alta dispunere... lucrurile devin mai complicate... numarul firmelor agreate RAR pentru astfel de modificari (nr. locuri) sunt mult mai putine si implica costuri mai mari. ...
-
1 punctBuna dimineata.Multumim pt. sfaturi.Eu am cumparat in 2017 un Renault Trafic L2H2 din21 Noe 2011cu 145000Km[verificati la rep.Boss.] Am facut o prima amenjare cu 2 paturi suprapuse,dupa 2 ani vazand inconvenientele am modificato.Pt incalzire am montatun Webasto nou ,cu garantie.Izolatia a constat in ;folie de aluminiu bituminata,vata minerala si placaj de 8mm .In toamna trcuta am reconfigurat parte de dormit si acum arata asa.Si masa pt. aragaz.Mai am de finisat,din pacate numai in cele doua ore,11-13,si atunci când este mai cald afara.
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

