Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 29.10.2019 în Postări

  1. 6 puncte
    si nu in ultimul rand care sunt o categorie aparte !
  2. 6 puncte
  3. 6 puncte
    dragi O zi frumoasa si linistita , va doresc.
  4. 5 puncte
  5. 5 puncte
    Buna dimineata. O zi de marti excelenta va doresc.
  6. 3 puncte
    Dupa parerea mea, nu se pot folosi la autovehicule baterii cu Li-ion din cauza tensiunii pe element (3,7 V). 3 elementi scot 11.1V, prea putin pentru consumatori importanti (compresor frigider, incalzitoare Webasto sau Truma etc), iar 4 elementi (14,8 V) nu pot fi incarcati la capacitate nominala decat cu redresor, alternatorul furnizand maximum 14,4 V. In plus, necesita circuite de incarcare dedicate, nu se pot incarca la fel ca un acumulator cu plumb. La cicluri de descarcare sunt cam la fel cu tehnologia AGM (400-1200 Li-Ion vs 500-1300 AGM - conform wikipedia). E drept, Li-Ion suporta descarcari profunde fara a se defecta, insa in practica nu ai de ce sa descarci o baterie sub 10V, nu va mai fuctiona mare lucru pe rulota... Dupa mine, un acumulator potrivit intr-o instalatie bine gandita e suficient pentru aplicatia noastra (rulota). Pretul unui acumulator Li-Ion nu s-ar justifica decat din punctul de vedere al volumului si al masei, mult reduse fata de cele cu plumb.
  7. 3 puncte
    Sa aveti o saptamana excelenta, oriunde va aflati!
  8. 2 puncte
    O seara plăcută va spun din Murcia. Autorulote cu zecile parcate pe locuri special amenajate lângă imensa parcare IKEA. Mulți olandezi, germani și câțiva belgieni... Și eu printre ei. 28 ° C fără aer condiționat, e jale. Te prajeste soarele...
  9. 2 puncte
  10. 2 puncte
    Salut Ionut, multumesc pt comentariu. Da-mi voie te rog sa fac cateva precizari : Sunt mai multe tipuri de "chimii" Li-ion, in cazul de fata vorbim de tipul "NMC". De asemenea sunt mai multi producatori de baterii si fiecare "garanteaza un anume nr de cicli /viata. In cazul de fata vorbim de 3,6V tensiune medie si > 3000 cicluri. In pracica acumulatorii AGM nu depasesc 400 cicluri iar Li-ion variaza intre 500 (chinezariile) si 5000 cicluri (celule fabricate in korea, japan si alte tari civilizate) Tot de pe wikipedia de la sectiunea "acumulatori li-ion" : "Variability A 2015 study by Andreas Gutsch of the Karlsruhe Institute of Technology found that lithium-ion battery lifespan could vary by a factor of five, with some Li-ion cells losing 30% of their capacity after 1,000 cycles, and others having better capacity after 5,000 cycles. The study also found that safety standards for some batteries were not met. For stationary energy storage it was estimated that batteries with lifespans of at least 3,000 cycles were needed for profitable operation." In plus aia 400 cicluri de la AGM sunt de intre 50% si 100% adica : consumi constant bateria sub 50% din capacitate -> se reduce nr de cicli cu un factor de multiplicare de 3...10 (adica drastic) Acum ca am lamurit asta cu cicli de viata sa mergem mai departe Nu stiu exact ce ai vrut sa spui aici : In plus, necesita circuite de incarcare dedicate. Daca te referi la necesitatea unui circuit de balansare astfel incat celulele sa se incarce/descarce in mod egal atunci ai dreptate, tocmai de aceea acumulatorii pe care ii vand eu au astfel de circuite ;) AGM pe partea de incarcare are 2 mari dezavantaje comparativ cu litiu : 1) curentul de incarcare nu ar trebui sa depaseasca 1/10 din capacitatea acumulatorului ( ex: 10 A pentru o baterie de 100Ah) 2) nu se pot incarca pana la 100% cu curentul de la pt 1 ci doar pana pe la 80-90% apoi tensiunea trebuie mentinuta constanta (asa numita zona de "float") Corect, sub 10V nu vor mai functiona multe dintre accesoriile rulotelor, in cazul acumulatoriilor vanduti de mine 10v = 0%= "baterie goala" Acum referitor la costuri avem cele 2 optiuni "clasice" 1- buy cheap buy twice - adica iei "Plumb" cu toate limitarile si "greutatile" sale dar cu un pret initial sensibil mai mic. 2- iei litiu , platesti mai mult dar o singura data si ai toate avantajele legate de incarcare/descarcare/autodescarcare etc. (3000 cicli cat spune producatorul celulelor Enerdel folosite de mine inseamna 33 ani de viata daca in fiecare an pleci in excurie 3 luni si in alea 3 luni faci cate un ciclu incarcare descarcare in fiecare zi ;) Cred ar fi bine ca aceste ultime 2 posturi sa fie mutate pe o arie tehnica, ma gandesc ca multa lumea ar vrea sa stie aceste detalii.
  11. 2 puncte
    si cateva de toamna
  12. 2 puncte
    ! @Mihai-Arad sa ai drumuri bune !
  13. 2 puncte
    baieti!! Va doresc o saptamana frumoasa si linistita!!
  14. 1 punct
    Buna ziua M-am apucat de ceva timp de asamblat acumulatori din celule cu litiu, diverse tipuri printre care si unii ce pot fi folositi pentru stocare energie electrica (deci si pentru rulote): Acumulatori Li-ion Enerdel 14.4v 210Ah = 3kWh / celule Enerdel, made in U.S.A ( https://enerdel.com/ce175-360-moxie-prismatic-cell/ ) Specificatii tehnice: Energie utilizabila = 2,7kWh (comparativ este echivalentul unei baterii VRLA de aproximativ 450Ah sau a unei baterii normale auto de 650Ah) Tehnologie Li-ion = NMC/Hard Carbon Contine ciurcuit balansare activa (1A) Tensiune nominala = 14.4v Tensiune baterie plina - 100% = 16.4v Tensiune baterie goala - 0% = 10v Curent maxim debitat in mod constant = 420A Curent maxim debitat puls de 10 secunde = 620A Curent maxim de incarcare in mod constant = 420A Temperatura functionare : -25...+55 grade Celsius Durata de viata >3000 cicluri la 100% DOD si 30 grade celsius Fiecare element are radiator de racire pt o mai buna disipare a caldurii Dimensiuni in cm (Lxlxh) = 41 x 18.5 x 29.5 Greutate = 30Kg Fiecare acumulator este testat de mine si se incadreaza in parametrii de mai sus. Pret / buc = 4000 lei P.S. la cerere se pot manufactura si acumulatori de 14.4v 105Ah Multumesc pentru atentie, o zi faina !
  15. 1 punct
  16. 1 punct
    Dar de ce, că generatorul nu poluează nici aerul și nici fonic. Cu el poți să ții și tu o boxa de 500w non stop.
  17. 1 punct
    Multumesc pentru bunavointa, @NRLaurentiu, dar eu nu voiam sa fac soba bucati cum face nenea ala! Cand spuneam ca nu pot sa desfac soba, ma refeream la faptul ca nu reusesc sa-i demontez pardalnica aia de tabla, "fața" sobei. Din cate am inteles in interior se pare ca ar fi o tablita (sau ceva asemanator) care ar trebui sa-mi indice presiunea gazului (vesnica mea problema cu regulatorul, 50 vs 30 mbar). Nenea ala, ca mai toti cei care au filmulete pe net, isi incepe filmuletul cu tabla demontata. Probabil se considera a fi o operatiune prea banala pentru a merita sa mai filmeze si cum desface tabla... Am gasit totusi in unele filmulete si faza cu desfacutul tablei, Unele modele de Truma (din cate mi-am dat seama, modelele mai noi) au doua parghii pe laterale de care tragi), altele nu par a avea nimic (cum e si cazul meu), demontarea facandu-se cu ajutorul fortei brute! Pur si simplu tragi de tabla, in partea de sus! Am tras si eu (si nu am niste manutze chiar gingase) dar... nu vrea! Bine... nici nu am vrut sa fortez exagerat, ca iar fac un "cucui"! Scriind... m-am ambitionat! Acum cobor la rulota si... va fii care pe care!
  18. 1 punct
    @Calin Andritoiu, eu asa banuiesc ca functioneaza! Ma bazez pe logica. Si daca tot nu stii cum se demonteaza, aici ai un filmulet cu demontarea, curatarea si remontarea unei sobe Trumatic 3002 defecta. Din pacate tot in germana, dar este usor de intuit ce face domnul pe acolo. Iar aici ai filmuletul din care am facut captura pozei (functionarea propriu-zisa a sobei). Spor la demontat!
  19. 1 punct
    Salutare Vremea frumoasa dar și lenea (oare?) ma determinat sa stau off pe malul marii, pentru o zi (noaptea asta). i Murcia, o voi vizita mâine. E la cativa km de locul acesta (80 km, parca!). O săptămână lejera va doresc tuturor...
  20. 1 punct