Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 20.10.2019 în Postări
-
6 puncte
-
5 puncte
-
4 puncteSalutare stimați colegi forumiști! Consider că a sosit timpul să scriu o postare mai detaliată legată de planul meu. Am menționat asta și în topicul de prezentare membri, dar, ce m-a adus aici, cum am descoperit forumul, a fost din multiplele căutări pe internet legate de conversii autoutilitare în autocampere. Multă vreme am căutat doar în engleză, apoi m-am decis să văd dacă găsesc ceva și în limba română, dat fiind faptul că vreau să o fac în România și, cel puțin pentru început, să fac măcar o dată înconjurul țării noastre. Planuri legate de ce vreau să fac eu cu duba am multe, dar să nu intru în aceste detalii înainte de a o avea. Vreau încă din primele rânduri să le mulțumesc domnilor @Alin Opran și @Gabriel Schuster pentru topicurile postate de dânșii referitoare la propriile conversii, desigur să-i felicit încă o dată pentru munca excepțională. De asemenea mi s-a părut foarte faină bancheta pliabilă realizată de domnul @Bogdan Harea (aici) Poate că am început acest topic cam devreme, având în vedere că nu am nici mașina, nici nu am început activ să cumpăr piese. Sunt în căutarea vehiculului și deja întocmesc liste de componente și compar prețuri pentru trape, ventilatoare, încălzitor, frigider etc. Spre deosebire de conversiile menționate mai sus, eu mă orientez spre o autoutilitară mult mai scurtă, un L2H2 (luând în considerare că planul inițial era un VW T5, un L2H2 e imens). Vreau o dubă mai mică (sper că îmi permiteți să o numesc așa) deoarece consider că se strecoară mai ușor în unele locuri comparativ cu (în ochii mei) un monstru de L4. Deși apreciez spațiul bogat pe care îl oferă o autoutilitară lungă, pentru mine e mai practică una scurtă. Ca o listă pe scurt, cam ce îmi doresc de la viitoarea mea autorulotă: un vehicul cât de cât nou, cu AC și Cruise Control. Orice ale extra-opțiuni sunt binevenite dacă se încadrează în buget; conversie făcută de subsemnatul, eventual cu ajutor de la prieteni (cine vrea, cine poate), cu ajutor de la dumneavoastră (în limita bunului simț - nu vreau să abuzez de bunătatea celor de pe forum) și bineînțeles cu o documentare temeinică în timpul operațiunii (foto-video); fără geamuri laterale, fără trape și uși de acces de genul celor pentru alimentare cu apă, curent sau acces casetă WC); Duba să fie cât mai incognito (stealth van); ventilator MAXXfan Air pe acoperiș, în partea din față și o trapă (cu sau fără ventilator), în partea din spate, deasupra patului; nu exclud, de asemenea, poziționarea unor hublouri precum a folosit domnul @Gabriel Schuster. Grozavă idee; pat fix, pe lățime, 180 x 120 - de aici selecția unei dube pe platformă Jumper / Ducato / Boxer; birou / spațiu de lucru fix (detalii mai jos); instalație electrică cu încărcare solară + de la alternator + de la rețea, în cazurile (probabil rare) când stau în camping; Probabil Solar + Alternator îmi va fi suficient. încălzitor diesel, legat direct la rezervorul mașinii. Știu că platformele acestea nu au deja prevăzută la rezervor o ieșire pentru un asemenea încălzitor, dar operațiunea pare destul de simplă. Cu toate că pare simplu, cel mai probabil voi apela la un service autorizat, pentru a nu-mi micșora șansele de omologare; frigider cu mini congelator alimentat la 12v (nu pe gaz fiindcă cel mai probabil nu voi avea instalație GPL); aragaz tip camping, micuț, cu butelie interschimbabilă (pentru moment e de ajuns); chiuvetă mică, cel mai probabil dreptunghiulară, care să fie acoperită de un ”tocător„ din lemn (nu mă sperii să mi-l fac singur); duș 60cm x 60cm, fiindcă duba e mică. Am negociat mult cu mine însumi dacă să adaug sau nu duș, dar i-am găsit destule motive pozitive; înmatriculare / omologare în RO ca autocaper (M1) - aici am mare nevoie de sfaturi și abia aștept să treacă domnul Gabriel prin acest hop, să văd cum a decurs; Tot la categoria ”diferit față de restul” e faptul că plănuiesc (cel puțin pentru o perioadă) să locuiesc full time în această dubă. Așadar îmi va fi casă și birou peste tot prin Europa... Jobul actual îmi permite acest lucru, dar parte din ceea ce fac implică multe ore la calculator, deci am nevoie de un spațiu dedicat unde să mă desfășor. Chestii dintr-alea cu mese pliabile sau tastat cu laptopul în poală, nu sunt pentru mine! Soluția de minim comfort e un birou de aproximativ 120 cm x 60 cm cu o aripă (cotieră) pe partea dreaptă de măcar 30 cm. Patul va fi destul de sus încât "portbagajul" să permită stocarea unei biciclete sub pat. Știu că sunt multiple suporturi externe pentru biciclete, probabil voi adăuga unul la un moment dat, dar pentru moment vreau să știu că atunci când plec undeva să vizitez / sau să mă cațăr pe vreun munte, bicicleta e în siguranță, în interior. Încă un aspect pe care l-am analizat îndelung: peretele dintre habitaclu și zona locuibilă. Dacă îl scot spațiul se mărește considerabil prin adăugarea unui sistem de rotație la scaune. Cu toate acestea, momentan planul e să păstrez peretele (bulkhead) acolo unde se află din mai multe motive pentru a păstra aspectul incognito - din exterior, privind în cabină, va fi ca oricare altă dubă. pentru o mai bună izolație termică a spațiului de locuit pentru o mai bună securitate a "casei". Degeaba am spațiul de marfă fără geamuri, dacă hoțul poate sparge geamul din față și să ajungă peste tot. Păstrez peretele (sau fac altul) DAR vreau să decupez o trecere și să montez/construiesc o ușă de acces. Din motive de siguranță consider că este foarte important să poți să traversezi „casa” și să te așezi la volan cu ușurință, fără să fie nevoie să părăsești incinta. Cam astea sunt ideile principale, momentan. Sunt perfect conștient că unele se vor schimba pe măsură ce proiectul avansează. Mai jos atașez o animație cu ce am explicat mai sus, căci știm cu toții că o imagine face cât 1000 de cuvinte E un model la scară, dar e doar ca să vă formați o idee. Țin să menționez că am oarece experiență și unelte de prelucrare a lemnului și de instalații electrice, (pe altele le voi achiziționa pe măsură ce apare nevoia), deci nu mă sperie conversia în sine. DAR în ceea ce privesc mașinile și rulotele/autorulotele, sunt total novice. Nu am avut niciodată mașină personală, deși conduc de ani de zile mașini împrumutate, închiriate sau de la muncă. Tot ce știu momentan legat de conversii și rulote am învățat de pe internet, citind articole și urmărind zeci de clipuri YouTube. Am experiență cu călătoritul pe perioade lungi și statul în campinguri din diverse țări. În 2017 am pedalat 8000 km în 4.5 luni, din Danemarca până în România (prin 16 țări inclusiv Anglia, Andorra și Spania) și am stat prin tot felul de campinguri. Cum spuneam, e poate prea devreme să încep acest topic, dar nu voiam ca din prea mult entuziasm pentru proiectul meu, să încep să bat câmpii pe tema asta prin alte topic-uri. Am să continui să actualizez aici pe măsură ce apar actualizări importante, de exemplu când găsesc și achiziționez autoutilitara. Vă mulțumesc!
-
2 puncte
-
1 punctHola oameni frumosi! Eu și soțul meu drag am inceput acum 8 luni sa ne facem o casuta pe roti, un campervan mai exact Ne-am cumparat un Mercedes 207D si de 8 luni muncim ca nebunii la el E aproape gata am putea sa spunem...mai avem de pus frigiderul si de facut mini bucataria Mi-am facut cont aici ca sa mai aflam ce ne intereseaza si sa oferim si noi informatii utile unde putem si stim...din experienta si research-ul nostru. Si tare suntem curiosi daca mai sunt oameni care au facut ce am făcut noi și suntem entuziasmati sa îi cunoastem Stiu ca nu sunt multi in Romania momentan care au curaj si timp sa faca nebunia asta Poate m-am intins prea mult....multumesc pentru accept!
-
1 punctDragi colegi Astăzi 16 octombrie, se implinesc fix 25 de ani de la cununia religioasă care a avut loc pe 16 oct. 1994. Un sfert de secol Motiv pentru care, am hotărât să marcăm evenimentul cum se cuvine, organizând o petrecere la Letca Nouă, ce va dura 4 zile și 4 nopți, alături de rude, colegi si prieteni rulotiști. Va exista si o mică slujbă la biserică sâmbătă la ora 13.00, ținută în costume naționale, preparate traditionale de sezon gătite la fața locului, ( ciorbe și sarmale la ceaun, pastramă, gratar, mititei ), multă distracție și voie bună. Vremea se anunță superbă, așa că vom da startul mâine seară, joi 17 octombrie, și vom încheia luni . Țineți aproape!
-
1 punct
-
1 punctSalut, @Radu Clapa! Eu nu am in plan sa fac vreo conversie, insa am studiat (pe YouTube) tot felul de alternative ale unora si altora. Pentru a castiga ceva spatiu, daca tot esti fixat pe L2H2, ti-as sugera ceva: daca nu esti fixat si pe cabina uda - traducere mot a mot (cabina de dus impermeabila) ti-as propune sa-ti faci vana retractabila (cu peretii asigurati de o perdea de dus suspendata). Oricum, cand vei face dus, nu vei iesi din spatiul locuibil, deci acolo unde este culoarul de trecere va fi ocupat de sertarul cu vana scoasa. Exista destule clipuri cu o astfel de solutie. In plus, ai putea castiga vreo 10 cm la lungimea cazii, daca nu si pe latime (in functie de latimea mobilierului). Practic va fi un sertar sub sifonier. De asemenea, vei putea mari biroul de la 1.000 mm la 1.200 mm, cum ai avut initial in plan.
-
1 punctSalut si mult succes cu acest proiect ! Imi permit sa vin cu o sugestie poate te ajuta: in loc de perete din lemn 18mm grosime as incerca un panou Alucobond de 5...10mm. Foarte frumoas si util pt mine modelul 3D, nici eu nu am luat inca masina dar asta nu ma impiedica sa incep masuratorile bafta !
-
1 punctAm revenit cu un plan 2D Dimensiunile de la care am pornit sunt cele de catalog, găsite pe net: 3120mm x 1870mm (vorbim de milimetri, nu am mai pus UM pe imagine fiindcă încărca desenul) Patul are 1200mm, dușul 600mm, biroul (la un absolut minim necesar) are 1000mm, trei pereți despărțitori @ 18mm fiecare (placaj) și rămân cu un spațiiu de 266mm pe care l-am considerat flexibil... fiindcă știm cu toții că nimic nu va fi la milimetru acolo. Am desenat un dulap pe spațiul acela, dar se poate schimba
-
1 punct
-
1 punctPot să scot un plan 2D când ajung înapoi la calculator. Am văzut câteva transformări pe platforma asta, la aceste dimensiuni. Este FOARTE important cât confort și ce utilizare are în gând fiecare persoană în parte. Vor fi câteva compromisuri, desigur. Dar minimul meu de confort e poate mai mic decât al altora. Și dusul e poate claustrofobie pentru unii la 60cmx60cm dar eu am făcut o simulare acasă și mi se pare ok. Da, e mic, dar nu e imposibil. Ai de ales: fie duş mic, fie deloc. Și plănuiesc să nu ratez nicio ocazie de a face duș în altă parte (sala de cățărat, camping, dușuri pe autostradă, la muncă, la prieteni, etc... funcție de unde mă aflu la un moment dat) Uite mai jos câteva transformări pe L2: - - - - (aceasta a adăugat și pop top roof ULTERIOR) Patul consider să-mi fie suficient 180 x ~120. Voi încerca să mă folosesc și de spațiul din "perete" și să câștig câțiva cm peste 180cm făcând puțin compromis la izolația din zona patului. Sună grav să vorbim despre compromis la izolație, dar oricum va fi mai bine izolat decât dacă aveam un geam acolo) Mulțumesc. Discuțiile sunt mereu binevenite, așa că dacă mai apar idei/întrebări, sunt bucuros să le citesc. Spor la realizarea planului tău. Eu mă apuc imediat ce găsesc mașină, în limita timpului disponibil în afara programului de muncă. Dacă nu te grăbești, poți să urmărești cum evoluează transformarea mea și abia apoi să decizi dacă vrei să o faci pe aceeași lungime de platformă. Sent from my SM-N960F using Tapatalk
-
1 punctFaină inițiativa... Și eu vreau sa fac tot pe un l2h2 dar mi-e teama ca totuși în practica nu încape totul pe acolo... E foarte util sa se strecoare ușor în orașe dar nu știu dacă asigura minimul de confort. Ai cumva un plan 2d cu dimensiuni sa ne convingem ca întra totul? Patul de 180 nu e prea mic în lungime ținând cont ca nici lățimea nu e generoasa încât sa stai "pe diagonala"?. Din animație pare super. Succes!
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctSalutare colegi, Pentru ca am intervenit intr-un alt subiect de discutii cu privire la alimentat diverse aparate la instalatia din rulota si mi-am adus aminte de acest topic, prezint succint cateva aspecte legate de instalatia electrica de la rulota mea. Ca sa pot sa zic gata (oare?!) mai am de montat doua lampi cu gat flexibil deasupra patului (prezentate si ele pe undeva pe aici pe forum, parca la "ce am mai achizitionat..."; sunt gata modificate cu suport si intrerupator, doar trebuie montate) si trei prize: doua pentru 12 V/15 A si una cu doua USB-uri. Pe partea de furnizare curent, instalatia este compusa din panou fotovoltaic de 200 W (chinezesc, insa eficient - nu am reusit sa am consumatori ziua incat sa-l fac sa scoata toti cei 200 W, maximum 163 W am reusit, dupa care bateria de acumulatori a zis ca e plina ochi si a intrat in modul float); un regulator MPPT pentru 75 V si 15 A cu conexiune bluetooth si aplicatie dedicata pentru telefon; o baterie de acumulatori tip GEL de 12 V si 90 Ah si un stabilizator pentru 12 V de care am amintit in postarile anterioare. Primele trei au fost achizitionate de la un importator direct pentru produsele celor de la Victron Energy (Tehnosat), iar stabilizatorul din China. Printre maruntisurile folosite, as aminti conductorii de (6), (4) si (2,5) mmp, papuci auto, cutie cu doua bare separate pentru plus si minus, riglete rapide (eu sunt foarte incantat de ele), prize de 12 V/15 A (nu cele de la EXIS), priza de 12 V si mufe antene terestre si satelit pentru TV (cea de la Exis), voltmetru cu prize USB, alte prize USB etc. O parte dintre conductori, precum riglete si cutia cu bare +/- au fost achizitionate de la Dedeman, iar o parte dintre prize de la Obelink (NL). Pe partea de consumatori as aminti de alimentatorul pentru laptop ca incarca si tine la 100 % laptopul si nu se incalzeste excesiv (poti tine mana pe el). A fost folosit in luna august, pe caldura, in perioada cat am mesterit pe la rulota timp de o saptamana. Ma declar foarte multumit de investitie. De asemenea, stabilizatorul a mentinut la 12 V tensiunea de iesire indiferent de consum, dar mai ales in timpul zilei cand tensiunea la intrare era frecvent pe la 14,4 V. A fost folosit tot in luna august si nu s-a incalzit suplimentar cu mult (fata de temperatura ambientala). Stabilizatorul alimenteaza o singura priza de 12 V/10A dedicata pentru aparatele multimedia. Initial am zis sa-i pun si un comutator sa opresc de tot stabilizatorul atunci cand nu dau drumul la TV, insa consumul este atat de mic in stand-by, iar sistemul face fata cu brio solicitarilor de peste noapte, incat nu mai este cazul. Daca vreau totusi sa fac economie ziua, opresc din telefon iesirea pentru consumatori de la regulatorul solar. Cu exceptia a patru prize de 12 V/15 A (doua deja montate, doua urmeaza), toata instalatia electrica din rulota este alimentata de la iesirea pentru consumatori a regulatorului solar. Cele patru prize amintite sunt legate prin sigurante de 20 A, direct la bateria de acumulatori. Acestea vor fi folosite pentru chestii energofage, cum ar fi compresorul auto, foehnul si placa de intins parul consoartei (inca caut un rezistor de 4 Ohm cu o anumita dimensiune pentru a putea folosi si placa direct la 12 V), fierbator (desi nu l-am folosit si nici nu-l voi folosi vreodata!) etc. Dintre consumatori, as aminti de iluminatul intergral cu LED: lampa principala deasupra patului - a avut doua neoane; lampa deasupra zonei frigider/soba - a avut un neon; doua aplice cu becuri G4 in zona blatului de la bucatarie - au fost cu becuri halogen; lampa exteriara originala - a avut 2 becuri cu incandescenta de 5 W (am schimbat-o cu una noua, tot originala, dar care are inclus si un senzor de miscare si amurg, i-am scos becurile cu incandescenta si am montat perimetral banda LED - iar in prezent lumineaza precum cea veche, ma refer la lumina imprastiata in jur, dar cu un consum de 10x mai mic de la 1 A inainte la 100 mA acum). In plus fata de iluminatul original al rulotei, am montat in profil din AL banda cu LED-uri (multicolora) perimetral in partea superioara a geamurilor din interior in zona patului; de asemenea am montat deasupra usii de acces o lampa de la Fiamma care se aprinde atunci cand este intuneric si senzorul de la lampa originala detecteaza miscare. Bineinteles lampa originala trebuie sa fie pornita de la intrerupatorul din interior. De asemenea, lumina de la lampa originala sta aprinsa atat timp cat este pe pozitia pornit comutatorul din interior. Nu stiu daca se intelege, insa voi pune doua poze: - una doar cu lampa originala pornita: - si una in care senzorul de la lampa originala a detectat miscare si a aprins si lumina de la usa de acces: A, nu in ultimul rand, performantele obtinute: minimum de volti l-am avut intr-o dimineata (12,6 V) dupa ce am vazut filme pana tarziu in noapte. Am avut conectat si HDD-ul extern, desi pot alege filmele dorite sa le pun pe un stick de 32 GB, insa este greu cu alesul(!). De asemenea, am folosit fara menajamente luminile (inclusiv cea exterioara pe tot parcursul noptii), precum si telefoanele la incarcat. A doua zi, pana la miezul zilei, bateria de acumulatori era deja plina. Daca imi amintesc bine, in acea zi am pus si o lada frigorifica sa raceasca berile inainte de a le baga in frigider (aviz lui @Calin Andritoiu ) consumul lazii fiind de 3,4 A. Sistemul fotovoltaic a reusit sa faca plinul acumulatorului si sa tina continutul lazii la vreo 12*C! Asta pana a apus soarele! :-P Cateva poze: 1. Panoul solar cu trei pozitii de inclinare si omnidirectional, cu suportul confectionat din aluminiu: 2. Zona multimedia: 2.1. Detaliu voltmetru si mufe USB, precum si priza cu 12 V stabilizat in plan secund, dimpreuna cu mufele pentru antena terestra si satelit (deocamdata nefunctionale si nu cred ca le voi activa vreodata): 3. Centrala electrica (o poza dintr-o faza intermediara, au mai aparut vreo doua trasee insa nu am poze recente). Se observa sub cutia albastra cu barele de plus si minus stabilizatorul pentru 12 V): 4. Privire de ansamblu a zonei tehnice (centrala electrica si bazinul pentru apa) Mi-a mai ramas si spatiu pentru depozitat diverse (nu se vede, dar este loc si in fata bazinului pentru chestii lungi): 5. Screenshot-uri din aplicatie: Consum noaptea: Incarcare ziua: Float: Istoric: Nu am imagine cu etapa de absorbtie. Bonus mesterind la vreo 35*C pentru a pune LED-uri lampii cu senzor de miscare si amurg (Exis) montata in exteriorul rulotei:
-
1 punctNu, la 8 $ regulatorul + pretul pentru mufe, este mai avantajos decat produsul de la Altex cu 100 lei! Apoi, diferenta de marime... Crezi ca prastia aia ceva mai mare decat un incarcator USB, face fata sa stea in parametri tot timpul si sa nu o ia razna cand se incinge? Ti-ai lasa laptopul pe mana lui? Plus mufa in mufa bagata'n mufa...
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

