Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 15.10.2019 în Postări

  1. 5 puncte
    ! Sa aveti o zi buna !
  2. 5 puncte
  3. 5 puncte
    Buna dimineata tuturor Va doresc o zi de marti excelenta.
  4. 4 puncte
    Salutare colegi, Pentru ca am intervenit intr-un alt subiect de discutii cu privire la alimentat diverse aparate la instalatia din rulota si mi-am adus aminte de acest topic, prezint succint cateva aspecte legate de instalatia electrica de la rulota mea. Ca sa pot sa zic gata (oare?!) mai am de montat doua lampi cu gat flexibil deasupra patului (prezentate si ele pe undeva pe aici pe forum, parca la "ce am mai achizitionat..."; sunt gata modificate cu suport si intrerupator, doar trebuie montate) si trei prize: doua pentru 12 V/15 A si una cu doua USB-uri. Pe partea de furnizare curent, instalatia este compusa din panou fotovoltaic de 200 W (chinezesc, insa eficient - nu am reusit sa am consumatori ziua incat sa-l fac sa scoata toti cei 200 W, maximum 163 W am reusit, dupa care bateria de acumulatori a zis ca e plina ochi si a intrat in modul float); un regulator MPPT pentru 75 V si 15 A cu conexiune bluetooth si aplicatie dedicata pentru telefon; o baterie de acumulatori tip GEL de 12 V si 90 Ah si un stabilizator pentru 12 V de care am amintit in postarile anterioare. Primele trei au fost achizitionate de la un importator direct pentru produsele celor de la Victron Energy (Tehnosat), iar stabilizatorul din China. Printre maruntisurile folosite, as aminti conductorii de (6), (4) si (2,5) mmp, papuci auto, cutie cu doua bare separate pentru plus si minus, riglete rapide (eu sunt foarte incantat de ele), prize de 12 V/15 A (nu cele de la EXIS), priza de 12 V si mufe antene terestre si satelit pentru TV (cea de la Exis), voltmetru cu prize USB, alte prize USB etc. O parte dintre conductori, precum riglete si cutia cu bare +/- au fost achizitionate de la Dedeman, iar o parte dintre prize de la Obelink (NL). Pe partea de consumatori as aminti de alimentatorul pentru laptop ca incarca si tine la 100 % laptopul si nu se incalzeste excesiv (poti tine mana pe el). A fost folosit in luna august, pe caldura, in perioada cat am mesterit pe la rulota timp de o saptamana. Ma declar foarte multumit de investitie. De asemenea, stabilizatorul a mentinut la 12 V tensiunea de iesire indiferent de consum, dar mai ales in timpul zilei cand tensiunea la intrare era frecvent pe la 14,4 V. A fost folosit tot in luna august si nu s-a incalzit suplimentar cu mult (fata de temperatura ambientala). Stabilizatorul alimenteaza o singura priza de 12 V/10A dedicata pentru aparatele multimedia. Initial am zis sa-i pun si un comutator sa opresc de tot stabilizatorul atunci cand nu dau drumul la TV, insa consumul este atat de mic in stand-by, iar sistemul face fata cu brio solicitarilor de peste noapte, incat nu mai este cazul. Daca vreau totusi sa fac economie ziua, opresc din telefon iesirea pentru consumatori de la regulatorul solar. Cu exceptia a patru prize de 12 V/15 A (doua deja montate, doua urmeaza), toata instalatia electrica din rulota este alimentata de la iesirea pentru consumatori a regulatorului solar. Cele patru prize amintite sunt legate prin sigurante de 20 A, direct la bateria de acumulatori. Acestea vor fi folosite pentru chestii energofage, cum ar fi compresorul auto, foehnul si placa de intins parul consoartei (inca caut un rezistor de 4 Ohm cu o anumita dimensiune pentru a putea folosi si placa direct la 12 V), fierbator (desi nu l-am folosit si nici nu-l voi folosi vreodata!) etc. Dintre consumatori, as aminti de iluminatul intergral cu LED: lampa principala deasupra patului - a avut doua neoane; lampa deasupra zonei frigider/soba - a avut un neon; doua aplice cu becuri G4 in zona blatului de la bucatarie - au fost cu becuri halogen; lampa exteriara originala - a avut 2 becuri cu incandescenta de 5 W (am schimbat-o cu una noua, tot originala, dar care are inclus si un senzor de miscare si amurg, i-am scos becurile cu incandescenta si am montat perimetral banda LED - iar in prezent lumineaza precum cea veche, ma refer la lumina imprastiata in jur, dar cu un consum de 10x mai mic de la 1 A inainte la 100 mA acum). In plus fata de iluminatul original al rulotei, am montat in profil din AL banda cu LED-uri (multicolora) perimetral in partea superioara a geamurilor din interior in zona patului; de asemenea am montat deasupra usii de acces o lampa de la Fiamma care se aprinde atunci cand este intuneric si senzorul de la lampa originala detecteaza miscare. Bineinteles lampa originala trebuie sa fie pornita de la intrerupatorul din interior. De asemenea, lumina de la lampa originala sta aprinsa atat timp cat este pe pozitia pornit comutatorul din interior. Nu stiu daca se intelege, insa voi pune doua poze: - una doar cu lampa originala pornita: - si una in care senzorul de la lampa originala a detectat miscare si a aprins si lumina de la usa de acces: A, nu in ultimul rand, performantele obtinute: minimum de volti l-am avut intr-o dimineata (12,6 V) dupa ce am vazut filme pana tarziu in noapte. Am avut conectat si HDD-ul extern, desi pot alege filmele dorite sa le pun pe un stick de 32 GB, insa este greu cu alesul(!). De asemenea, am folosit fara menajamente luminile (inclusiv cea exterioara pe tot parcursul noptii), precum si telefoanele la incarcat. A doua zi, pana la miezul zilei, bateria de acumulatori era deja plina. Daca imi amintesc bine, in acea zi am pus si o lada frigorifica sa raceasca berile inainte de a le baga in frigider (aviz lui @Calin Andritoiu ) consumul lazii fiind de 3,4 A. Sistemul fotovoltaic a reusit sa faca plinul acumulatorului si sa tina continutul lazii la vreo 12*C! Asta pana a apus soarele! :-P Cateva poze: 1. Panoul solar cu trei pozitii de inclinare si omnidirectional, cu suportul confectionat din aluminiu: 2. Zona multimedia: 2.1. Detaliu voltmetru si mufe USB, precum si priza cu 12 V stabilizat in plan secund, dimpreuna cu mufele pentru antena terestra si satelit (deocamdata nefunctionale si nu cred ca le voi activa vreodata): 3. Centrala electrica (o poza dintr-o faza intermediara, au mai aparut vreo doua trasee insa nu am poze recente). Se observa sub cutia albastra cu barele de plus si minus stabilizatorul pentru 12 V): 4. Privire de ansamblu a zonei tehnice (centrala electrica si bazinul pentru apa) Mi-a mai ramas si spatiu pentru depozitat diverse (nu se vede, dar este loc si in fata bazinului pentru chestii lungi): 5. Screenshot-uri din aplicatie: Consum noaptea: Incarcare ziua: Float: Istoric: Nu am imagine cu etapa de absorbtie. Bonus mesterind la vreo 35*C pentru a pune LED-uri lampii cu senzor de miscare si amurg (Exis) montata in exteriorul rulotei:
  5. 4 puncte
    rulotisti si sa aveti o zi de marti excelenta, oriunde va aflati!
  6. 4 puncte
    O zi reusita incepe cu o
  7. 3 puncte
  8. 2 puncte
    Si pentru ca trebuie sa am grija de campervan , doresc sa construiesc un carport pentru a-l proteja de intemperii. Azi am facut primul pas, am comandat lemnul. Nu cred ca voi avea cand sa -l construiesc in aceasta toamna, dar in primavara va fi prioritatea mea.Modelul este cel din pozele urmatoare:
  9. 1 punct
    Dupa un drum extenuant cu rulota de la Pitesti catre Corbu si inapoi si cu ceva peripetii la intoarcere legata de o Fabia 1,2, de saptamana trecuta sunt posesor de Koleos 2011 170cp. Acum totul va merge uns .
  10. 1 punct
    Am achizitionat GPS Garmin Camper 770 LMT-D, dedicat pentru rulote + camera wireless pentru marche arriere Garmin BC-30. Totul merge perfect, o incantare. Pana de curand, pentru mersul cu spatele am utilizat 2 telefoane inrolate in aceeasi retea wireless. Teoretic era o idee buna, cu costuri minime, insa exact cand aveai nevoie, atunci nu functionau. Ca de obicei, se verifica proverbul: dai un ban, dar stai in fata.
  11. 1 punct
    @Radu Clapa Rezervorul de apa gri are 94 litri capacitate. L-am prevazut cu o electrovalva de 1” pentru golirea usoara, un buton este mai usor de actionat din cabina decat un robinet sub masina. Am prevazut si un indicator de nivel pentru a semnala optic umplerea la 3/4 din capacitate. Pentru alimentarea electrovalvei si indicatorului de nivel am cablat sub masina un cablu de 5*1 mmp.Nu am acum disponibil poze cu rezervorul , este produs de Reimo pentru Fiat Ducato. Din ce imi amintesc, a aparut si in oferta Motorhome, la un pret destul de piperat.
  12. 1 punct
    Salutari, Iata ca am facut prima iesire la un camping (terasat, cu cale de acces relativ abrupta), cu noua noastra rulota Dethleffs 560 SK. Din diverse motive m-a ajutat domnul de la camping si a coborit rulota, lasand-o in fata locului alocat. Mi-a dat de inteles ca avand mover, as putea sa o pozitionez folosind moverul. Desi bunul meu simt imi zicea ca ar fi meritat sa cuplez masina pentru manevra, ca pare a fi o sarcina cam grea pt mover, avand in vedere ca era de deplasat vreo 10 metri, cu ceva panta, mi-am zis totusi sa incerc. Gandidu-ma ca moverul (Reich) are o protectie electronica la suprasarcina. Si intr-adevar, dupa ce am terminat de urcat panta si nu mai trebuia decat sa rotesc rulota, protectia electronica a sarit. Insa si rulota s-a umplut de un fum inecacios, de circuit electronic/tranzistor ars (miros de care nici pana acum nu am scapat in intregime). Am fost ferm convins ca blocul de comanda s-a ars. Insa observ ca pare sa functioneze fara probleme. Am mai folosit moverul apoi (fara a urca in panta) si a functionat cu succes. Evident dupa intamplare, am citit si eu manualul. Insa nu scria nimic deosebit referitor la vreun mod particular de a te purta cu moverul. Intrebarile mele ar fi: * este un lucru stiut/comun ca folosirea moverului trebuie facuta "cu mila", altfel riscandu-se supraincalzirea/defectarea? * moverul este folosibil si pentru o deplasare mai lunga (e.g. 10 metrii)? Sau este conceput pentru a face doar mici miscari in jurul pozitiei? Adica pozitionarea de baza fiind facuta cu masina. In principiu nu ma deranjeaza manevrarea rulotei cu masina in marche-arriere, si cam asta am de gand sa fac, gandindu-ma sa menajez cat mai mult moverul. * acest model este cu anclansare motorizata. Din manual mi s-a parut ca am citit ca pentru anclansare, trebuie tinut apasat pe buton, pana cand motorul de translatie a rolelor se opreste. Insa cand rolele incep sa preseze cauciucul, motorul munceste si scheauna din ce in ce mai chinuit si detul de repede mi se face mila si opresc comanda. Dar nu sunt sigur ca e bine cum am procedat. Caci la penultima manipulare o rola a inceput sa patineze. Moment in care am mai "fortat"/impins rolele in cauciuc. Intrebarea este deci: pentru actionare exista un capat de cursa la care motorul se opreste din activitate? Cu alte cuvinte, tin apasat pe buton pana cand nu mai aud nici un sunet? Mi-e teama sa nu suprasolicit si mecanismul acesta. PS: nu am deschis inca carcasa pentru ca este vreme ploioasa. Maine as dori sa fac o inspectie vizuala a placii electronice. Multumesc anticipat pt opinii. Numai bine, Cristi.
  13. 1 punct
    @Radu Clapa, eu am convertorul pentru laptop de la 12 V la 19 V, varianta chinezeasca si incarca cu brio si succes. De asemenea, m--am ferit de adaptoare si alte improvizatii si am luat fir cu mufa dedicata laptopului meu si asta a fost. In total vreo 10 $ afacerea convertor si fir. Exista in comertul romanesc si alimentatoare universale pentru laptop de la 12 V la cat ai nevoie, inclusiv cu mufe adaptoare pentru diferite marci de laptopuri. Insa costa mai mult de 10 $... Colegii de pe forum care au asa ceva, sunt multumiti. In ceea ce priveste amperajul, eu am luat ceva mai mare decat incarcatorul original. Daca ai sa cauti printre postarile mele mai vechi ai sa gasesti si topicul unde prezint jucariile astea. De asemenea, daca ai sa mai cauti ai sa mai gasesti un topic unde s-a discutat destul de mult vizavi de alternative. Varianta in care deja este dotata rulota/autorulota cu invertor, nu am luat-o in calcul. In acest caz, folosesti incarcatorul trotinetei original de la 230 V. Insa vei avea pierderi. Am precizat ca nu stiu exact la cat trebuie alimentata o trotineta, unele au voltaj la 36 V, altele la 42 V, poate si alte valori, asa ca depinde de ce are fiecare in dotare.
  14. 1 punct
    Am avut GV 2005 diesel 110cp, satisfacatoare cu rulota,ok in forestiere. Dupa acest model s-a schimbat platforma si au inceput cu caroserii autoportante vs sasiu si caroserie, cuplre 4x4 la buton si reductor defectuos Deci nu mai intra la categoria offroadere ci suv-uri cu electronica imprevizibila
  15. 1 punct
    Am avut GV 2.0, benzina. Masina foarte buna pentru off-road mediu, drumuri la serviciu, plimbari la munte, etc. Nu recomand pentru tras rulota. Cuplu prea mic, consum mare. Parerea mea... Bafta!
  16. 1 punct
    Nu va pot spune decat !
  17. 1 punct
  18. 1 punct
    Te salut @Radu Clapa! Multumesc pentru atentia cu care ai citit topicul. Voi incerca sa-ti raspund la intrebari: - circuitul de 12V este in acest moment independent. Am cumparat un releu dedicat care sa permita incarcarea de la alternatorul masinii, dar nu l-am montat si nici nu cred ca il voi mai monta. Am cumparat o sursa de curent continuu 12V/30A in comutatie si urmeaza sa o montez impreuna cu un comutator 0-1-2 care sa imi permita sa aleg si totodata sa separe fizic sursele de 12v. Am folosit asa ceva la ultima rulota si am fost multumit de rezultate. Solutia aceasta este buna in cazul in care voi sta mai mult timp intr-un camping cu multa umbra si panourile nu vor putea functiona corespunzator. - alimentarea la 220V se va face doar de la o retea fixa in camping. Se observa ca tabloul nu este alimentat pe intrare, inca oscilez intre a pune cupla in portbagaj si cablul de alimentare sa intre folosind elesticitatea chederului sau sa decupez caroseria si sa montez priza dedicata care este achizitionata. La fel si cu alimentarea cu apa. Cred ca pana la urma voi monta in caroserie prizele dedicate. - boilerul functioneaza la 220 V, alimentat de la o retea fixa. Ca a doua sursa de apa calda am prevazut un instant pe gaz Ecotemp , special construit pentru camping. - Nu folosesc invertor, am unul cu unda sinusoidala pura dar nu isi gaseste rostul acum. - frigiderul are compresor la 12 V . - capacitatea de apa stocata este 2*57 litri rezervoarele si 30 litri boilerul. - la un moment dat, schimband unele solutii constructive, am incetat sa mai tin socoteala greutatilor scoase/adaugate, dar voi vedea in curand la cantar cum stau. Sper ca ti-am raspuns la toate intrebarile.
  19. 1 punct
    Salut, cand estimezi tu ca mai ai in jur de 20 %. Si o lasi la incarcat pana la capat, fara intreruperi.
  20. 1 punct
    Buna dimineata, @Radu Clapa! Pentru incarcarea in off-camping de la bateria de acumulatori a rulotei, comanzi pe unul din site-urile chinezesti un convertor step-up de la 12 V la 42 V (voltajul in functie de cat necesita trotineta pentru incarcare). De asemenea, daca folosesti laptopul in concediu, iei si un convertor de la 12 V la 19 V. Evident curentul pe care-l au la iesire aceste convertoare sa fie peste ceea ce au nevoie echipamentele tale! Un invertor este o risipa: se converteste curentul continuu de la 12 V la curent alternativ de 230 V, cu pierderi, in functie de randamentul echipamentului. Apoi alimentatorul trotinetei transforma curentul alternativ de la 230 V la curent continuu de 42 V, cu pierderi, in functie de randamentul sau. De asemenea, un invertor costa mai mult decat acel convertor 12 V - 42 V.
  21. 1 punct
    De Sf. Paraschiva va spun sa aveti parte de o saptamana frumoasa si linistita. Asa sa ne ajute Dumnezeu !
  22. 1 punct
    Buna seara am si eu o intrebare cum este mai bine sa bagi la incarcat trotineta pentru a pastra mai mult acumulatorul Multumesc pentru raspunsuri
  23. 1 punct
    @TeodorBozu te rog sa citesti regulamentul si sa il aplici. Poate ne spui cateva cuvinte despre tine, sa “ ne imprietenim putin” si apoi discutam despre dorintele tale. Daca rasfoiesti topicurile dedicate vei gasi raspunsurile la intrebarile tale.
  24. 1 punct
    Eu propun să va opriti aici cu polemica, altfel sigur discuția degenerează si alunecă pe o pantă greșita. Cine a vrut să înțeleagă ceva, sigur a înțeles.
  25. 1 punct
    @Viorel Vilcu Prima dumneata scriere pe acest forum a fost: "Salut Am nimerit pe aici in speranta de invata de la cei mai batrani ..." ... in urma cu doar 4 zile. Constat ca ati venit in fapt pentru a da lectii batranilor. Eu vorbesc din auzite ? Vad ca dumneata stii mai bine cat ma tinea pe mine bateria/frigiderul la campervan-ul pe care l-am avut timp de 9 ani. Exemplul dat de mine mai sus era o argumentare care venea in sprijinul punctului meu de vedere, nu era o barfa auzita la colt de strada. Afirmatia pe care ai facut-o dumneata cu autonomia frigiderului cu compresor de 90L alimentat de la o baterie de 95 Ah = "26 ore" este de "notorietate", dar sigur este o precizare de care dumneata esti sigur 100% Eu, timp de peste doi ani de cand sunt membru al acestui frumos forum am adunat 87 de postari, dumneata venit de doar 4 zile ai adunat 14 postari. In ritmul asta... in cateva luni treci in fruntea listei la acest capitol. Ce vreau sa spun cu acest lucru ? Eu, unde nu ma pricep, nu ma bag, nu postez de dragul de a ma baga singur in seama. Dar acolo unde postez, stiu ce postez, nu postez ca un habarnist... sa-mi dau si eu cu parerea. Iar eu cand fac o precizare, o si argumentez. Imi cer scuze pentru off topic ! Imi cer scuze initiatorului acestui topic !
  26. 1 punct
    Am uitat o intrebare (observ ca nu pot edita postul meu): * in pozitie de repaus, cu rulota parcata in parcare sau in camping: mover-ul se lasa anclansat la roti? Sau trebuie retras? Sau poate nu conteaza? Evident ca printre greselile incepatorului pe care le-am facut in prima iesire in camping, in afara de incidentul cu fumul din mover, am dez-anclansat moverul cu rulota in panta fara frana de mana trasa. Si apoi, ca in Stan si Bran am alergat dupa ea ca sa ii trag frana de mana. Noroc ca nu erau copii in fata ei, si apoi si eu eram aproape de protap. Deci pt mine si pt cititorii mesajului.