Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 14.10.2019 în Postări

  1. 4 puncte
    Dupa un drum extenuant cu rulota de la Pitesti catre Corbu si inapoi si cu ceva peripetii la intoarcere legata de o Fabia 1,2, de saptamana trecuta sunt posesor de Koleos 2011 170cp. Acum totul va merge uns .
  2. 3 puncte
    Buna dimineata, @Radu Clapa! Pentru incarcarea in off-camping de la bateria de acumulatori a rulotei, comanzi pe unul din site-urile chinezesti un convertor step-up de la 12 V la 42 V (voltajul in functie de cat necesita trotineta pentru incarcare). De asemenea, daca folosesti laptopul in concediu, iei si un convertor de la 12 V la 19 V. Evident curentul pe care-l au la iesire aceste convertoare sa fie peste ceea ce au nevoie echipamentele tale! Un invertor este o risipa: se converteste curentul continuu de la 12 V la curent alternativ de 230 V, cu pierderi, in functie de randamentul echipamentului. Apoi alimentatorul trotinetei transforma curentul alternativ de la 230 V la curent continuu de 42 V, cu pierderi, in functie de randamentul sau. De asemenea, un invertor costa mai mult decat acel convertor 12 V - 42 V.
  3. 3 puncte
    și o săptămână minunată!
  4. 3 puncte
    Buna dimineata Va doresc tuturor o saptamana cu multe realizari.
  5. 3 puncte
    Repostez fotografiile cu interiorul.
  6. 3 puncte
    Si cateva finisaje cu stofa auto:
  7. 2 puncte
  8. 2 puncte
    Te salut @Radu Clapa! Multumesc pentru atentia cu care ai citit topicul. Voi incerca sa-ti raspund la intrebari: - circuitul de 12V este in acest moment independent. Am cumparat un releu dedicat care sa permita incarcarea de la alternatorul masinii, dar nu l-am montat si nici nu cred ca il voi mai monta. Am cumparat o sursa de curent continuu 12V/30A in comutatie si urmeaza sa o montez impreuna cu un comutator 0-1-2 care sa imi permita sa aleg si totodata sa separe fizic sursele de 12v. Am folosit asa ceva la ultima rulota si am fost multumit de rezultate. Solutia aceasta este buna in cazul in care voi sta mai mult timp intr-un camping cu multa umbra si panourile nu vor putea functiona corespunzator. - alimentarea la 220V se va face doar de la o retea fixa in camping. Se observa ca tabloul nu este alimentat pe intrare, inca oscilez intre a pune cupla in portbagaj si cablul de alimentare sa intre folosind elesticitatea chederului sau sa decupez caroseria si sa montez priza dedicata care este achizitionata. La fel si cu alimentarea cu apa. Cred ca pana la urma voi monta in caroserie prizele dedicate. - boilerul functioneaza la 220 V, alimentat de la o retea fixa. Ca a doua sursa de apa calda am prevazut un instant pe gaz Ecotemp , special construit pentru camping. - Nu folosesc invertor, am unul cu unda sinusoidala pura dar nu isi gaseste rostul acum. - frigiderul are compresor la 12 V . - capacitatea de apa stocata este 2*57 litri rezervoarele si 30 litri boilerul. - la un moment dat, schimband unele solutii constructive, am incetat sa mai tin socoteala greutatilor scoase/adaugate, dar voi vedea in curand la cantar cum stau. Sper ca ti-am raspuns la toate intrebarile.
  9. 2 puncte
    @NRLaurentiu, @Calin Andritoiu Duza de la arzatorul frigiderului nu seamana cu cele de la aragaz cu care suntem obisnuiti. Va pun o poza cu oferta Exis. Important la aceasta duza este SA NU FIE CURATATA CU NICIO SARMA, ea se sufla cu aer si se curata prin scufundare in alcool, solvent etc.
  10. 2 puncte
    De Sf. Paraschiva va spun sa aveti parte de o saptamana frumoasa si linistita. Asa sa ne ajute Dumnezeu !
  11. 2 puncte
    Tot acum am montat instalatia de 220V, tabloul cu siguranta de intrare de 10 A si un modul cu trei prize. Boilerul este alimentat de aici, se observa un stecher in priza. Tot in portbagaj mai aveam un cablu ramas rezerva, i-am montat o regleta si l-am protejat intr-o doza.
  12. 1 punct
    In urma cu 3 ani, un coleg rulotist din Brasov a venit cu aceasta alternativa la clasica bicicleta aferenta autorulotelor. Intrucat sotia mea avusese o interventie chirurgicala la genunchi, am optat pentru aceasta alternativa in cazul ei, eu, ramanand la clasica bicicleta. Dupa 3 ani de exploatare a trotinetei, pot sa trag concluzia ca aceasta are avantaje notabile fata de bicicleta. 1. Mult mai compacta decat orice bicicleta - 970 x 330 x 145 mm -- pliata 2. Elimina achizitionarea suportului de bicicleta. 3. Aduce economii in anumite situatii la traversarile cu bac-ul (nu altereaza dimensiunea in lungime a autorulotei). 4. Nu necesita efort in deplasare, autonomie foarte mare cca. 25-40 km functie de greutatea utilizatorului. Eu, cu 110 kg, ajung cu autonomia la 25-26 km. 5. Greutate redusa, mai mica decat bicicletele clasice. 6. Pliata, poate fi usor de transportat in magazine, metrou, etc. 7. Viteza de deplasare maxima - 35 km/h. Cert este ca am avut-o cu mine in ultimele vacante cu campervan-ul si m-a convins ca este cea mai potrivita varianta de deplasare in zonele urbane sau chiar extraurbane din jurul autorulotei. Eram in zona lacurilor din St.Gilgen (Austria) si nu-mi iese din minte cat de relaxata mergea sotia pe trotineta... si cat de mobilizat eram eu cu alti doi prieteni la urcarea unor rampe din zona respectiva. La chizitie, am optat pentru una dintre cele mai bune trotinete electrice din lume - E-Twow - inventia unui inginer roman din Craiova: In situatia in care vi se pare ok acest topic, atunci, putem deschide cutia Pandorei, sa intram in mai multe detalii legate de acest mijloc de deplasare aferent autorulotelor.
  13. 1 punct
    Mă numesc Liviu Mustață, am 5 7 de ani, sunt din Brăila dar locuiesc în Agigea, Constanța. Am devenit proaspătul posesor al unei rulote Bergland 395 mkt, pe care am preluat-o de la copii mei (care urmează să facă up-grade) și, cu care sper să "evoluez" în anii ce urmează, mai ales că mă apropii de binemeritata "vacanță" la care toți truditorii speră să ajungă. Mulțumesc pentru că m-ați primit în comunitatea voastră.
  14. 1 punct
  15. 1 punct
    Domule Gabriel, felicitări pentru conversie. Arată foarte bine. Îmi place tare mult cum se finisează totul cu stofa auto (sau mochetă auto flexibilă sau cum se mai numește - găsisem pe internet denumirea de 4-way stretch carpet). Știu că s-a mai spus, dar hublourile alea sunt epice! Foarte faină ideea!! Din punctul meu de vedere, e cea mai bună soluție pentru geamuri laterale. Cum ați menșionat, destul de mici încât să nu poată permite intrarea prin efracție, destul de mari cât să ofere lumină, dar mai ales, părerea mea, e cel mai fain că se deschid!! Astfel puteți circula aerul foarte eficient cu MAXXfan pus pe extracție. Am tot citit și recitit întreg topicul și am re-vizualizat fotografiile de câteva ori. Vă rog să mă contraziceți dacă greșesc, dar din câte înțeleg eu, la acest campervan circuitul de 12 V este complet solar (nu folosiți și încărcare din acumulatorul mașinii, nici încărcare din cupla de 220V) și cum nu văd un invertor, circuitul de 220V este complet dependent de rețeaua fixă (cuplat în camping). Atât boilerul cât și frigiderul funcționează la 220V, deci doar în camping? Probabil greșesc referitor la frigider, deoarece nu aveți decât boilerul băgat în priză. Probabil aveți un frigider cu alimentare multiplă gaz/12V/220V... De curiozitate, unde aveți cupla de racordare la rețea? Am văzut un tip din Cehia care și-a pus o rolă de cablu retractabil sub mașină (ceva similar cu asta). Mi se pare faină ideea, dar nu știu cum se comportă acea rolă pe termen lung dacă e instalată orizontal. Știu că de obicei se montează vertical. Am văzut de asemenea cuple ascunse sub elemente de plastic de pe caroserie (mă refer la elemente standard, nu trape adăugate ulterior) - cum ar fi la VW T5, cupla ascunsă în spatele mașinii (exemplu aici). Știu că ați făcut multe modificări de la început până acum. Printre altele am observat că ați înlocuit rezervorul de apă (ilustrat în poze prin septembrie anul trecut), cu două mai mici (vizibile în portbagaj în pozelor recente). Care este capacitatea actuală de apă pe care o puteți stoca? Și dacă tot am menționat de apă stocată, probabil nu ați apucat să puneți mașina pe un cântar, dar știu că țineți evidența a tot ce ați adăugat. Îmi permiteți să întreb la ce greutate estimativă ați ajuns momentan? Mulțumesc! Spor la treabă în continuare!
  16. 1 punct
    Bravo Ai facut o treaba minunata. Succes la RAR
  17. 1 punct
    Ce diferență între cum arata in primele poze și acum. Felicitări pt munca depusa. Bafta la RAR și apoi vânt din spate!
  18. 1 punct
    rulotisti si sa aveti o duminica excelenta, oriunde va aflati!
  19. 1 punct
    colegi Va doresc o duminica frumoasa si linistita!!
  20. 1 punct
    prieteni si s-aveți o duminică minunată! Salutări din Letca Nouă, unde ne pregatim de sărbătoare!
  21. 1 punct
    Zilele trecute am ajuns la reprezentanta E-Twow din Bucuresti pentru a-mi lua ceva accesorii la trotineta. La insistentele reprezentantului E-twow, am facut o proba cu ultimul model GT, lansat pe 15 septembrie 2019. Cu ce vine in plus acest model GT : - autonomie - pana la 50 Km; - viteza maxima - 40 Km/h - putere motor 700W in loc de 500w ; - acumulator 48V Li-Ion tot cu celule Samsung; - timp de incarcare mai mare... 4 - 4,5 h; - dimensiune a platformei mai mare cu 11 cm. Ce am constatat la mersul cu modelul GT: Accelerare exceptionala, dar periculoasa totodata pentru gustul meu. Aceasta poate fi si un avantaj, dar si un dezavantaj - nu poti merge cu ea la viteze mici, sub 7-8 km/h, mergi in socuri datorita sensibilitatii foarte mari a parghiei de acceleratie. La viteze mici este de preferat sa folosesti piciorul. Deasemenea, marirea in lungime a platformei poate fi un avantaj (cazul celor care-si duc copilul la scoala cu trotineta - sunt destui, dar nu recomand asa ceva), dar poate fi si un dezavantaj datorita spatiului mai mare in lungime ocupat, 1060 mm in loc de 970 mm. Sincer, parerea mea este ca nu se merita achizitia la 4.500 lei. Si nu spun asta datorita pretului ridicat, ci, datorita faptului ca este mult prea puternica pentru folosirea ei in conditii de securitate, in mediul urban. Sunt sigur ca un tanar nu ar zice nu, dar, noi astia mai in varsta preferam viteza in vehicule cu un grad mai ridicat de securitate. Daca o folosesti cu precadere intr-o zona colinara, atunci... "este ce trebuie". Urca fara probleme rampe de 25 de grade. Nu am experimentat urcarea unor asemenea rampe, nu am avut unde, insa daca le urca trotineta mea Booster, imi cam dau seama cum zburda in rampa acest model substantial mai puternic. Am abordat cu reprezentantul E-Twow si subiectul clonelor de genul "DC-Kugoo 2019" (link pus de mine in ultima postare), aflate in piata la preturi mult mai mici fata de E-Twow. Binenteles, se stie la Craiova de existenta acestora, s-au deschis procese in instanta. Insa, ca orice clona, ei spun ca este departe de original ca executie si performante.
  22. 1 punct
    Am terminat si pragul catre cabina, linoleum si corniere de aluminiu. La fel si in portbagaj, am montat un cornier de protectie a podelei.
  23. 1 punct
    Am pus si covorasele textile peste covorasul tip tavita din cauciuc.
  24. 1 punct
    Azi am mai lucrat putin si am montat platforma rotativa si la scaunul pasagerului. Cei de la Exis s-au miscat bine si au adus-o in cateva zile. Acum ambele scaune se pot roti, deci pot pune o masa pliabila intre ele. Am pus si noile huse pe scaune. Sunt comode si placute la atins. Pun cateva poze pentru exemplificare:
  25. 1 punct
    pe eticheta din frigider scrie ce presiune de lucru trebuie sa ai sau in compartimentul de butelii exista o eticheta parca negru cu galben care spune ce regulator sa folosesti
  26. 1 punct
    @Radu Ghita Multumesc pentru aprecieri. Am fost crescut cu respect fata de munca si incerc ca tot ceea ce fac sa fie bine facut. In ceea ce priveste “ manualul de conversie” , asta este si dorinta mea, sa ofer cat mai multe informatii, reusitele sau nereusitele din timpul conversiei, pentru ca cei care doresc sa sa apuce de asa ceva sa fie in cunostiinta de cauza, evitand timp si bani irositi in cazul unui abandon. Pana la urma asta este menirea forumului, sa impartasim din cunostiintele noastre tuturor.
  27. 1 punct
    @Mircea Inainte de a lua o decizie, cel mai bun lucru este sa mergi sa faci o proba cu ea sau cu un alt model similar ce iti este la indemana. In Bucuresti este mai simplu, E-Twow are un showroom unde se poate merge cu ele si se pot obtine informatii complete. Acumulatorul tine foarte mult. Acum vad ca pe anumite modele acesta este de la Samsung. In timp, uzura acestuia se manifesta prin reducerea autonomiei. La mine aceasta este ca la inceput, insa eu nu am mers foarte mult cu ea. M-am rezumat la drumuri scurte, la tigari, la cumparaturi usoare, prin parc... mai mult pe langa casa si in cateva vacante, abia ma apropii de 500 km. Referitor la costurile unui acumulator nou, din spusele unui coleg rulotist care a studiat acest aspect, acesta este cam 1/2 din pretul trotinetei, achizitionat din tara si cam 1/4 din acelasi pret, cumparat din China. @NRLaurentiu Atentie la modelul spre care te indrepti (Ninebot KickScooter MAX G30), are o greutate proprie foarte mare - 18 kg. Va fi dificil sa o cari pliata prin diverse locuri. Ne mai vorbind sa faca acest lucru o femeie. Pentru mine spre exemplu nici unul dintre modelele de la Segway nu l-as putea lua in calcul... suporta maxim 100 kg. @Cosmin B Cum te descurci cu Pegasul electric ? Cum ti se pare ? Spune-ne doua vorbe despre el. @Sionut Cum ti se pare E-twow facand atatea drumuri zilnice cu ea ? Cum stai cu autonomia ?
  28. 1 punct
    Nu ma supar, incerc sa ma explic. Eu unul, nu de putine ori incerc sa ma indrept spre produsele romanesti, indiferent ca-i vorba de mancare, produse textile, etc. Dar cand acel produs, in cazul de fata E-Twow, este inventat de un roman (Sorin Sarbu) si este de top la nivel mondial, nu vad de ce ar trebui sa evit sa vorbesc despre acesta. Acest inginer oltean este unul din pionierii noii ere în mobilitatea urbana. Daca ai putin timp, Cosmin, citeste cateva randuri despre acest om si inventia lui... https://e-twow.com/about-us/ In luna aprilie 2017, trotineta E-TWOW a castigat medalia de aur la Salonul International de Inventii de la Geneva. Binenteles, acum piata acestor trotinete electrice este extrem de diversificata. Insa, Cosmin, eu nu am reusit in toata aceasta varietate de modele sa gasesc ceva similar caracteristicilor trotinetei E-Twow, respectiv: - greutate produs < 11 kg; - autonomie 40 - 50 km; - viteza 35 km/h; - greutate suportata >110 kg; - dimensiuni produs pliat 970 x 330 x 145 mm; - suspensii fata-spate; - tehnologie KERS – sistem de recuperare a energiei cinetice; - pilot automat; - afisaj digital parametri; - posibilitatea de limitare a vitezei, pentru a se potrivi legislației fiecărei țări; - timp de incarcare acumulator doar 1,5 - 2 ore. Avand in vedere cele mentionate mai sus, chiar ma incearca un sentiment de mandrie vorbind despre acest produs romanesc. Cu riscul de a-ti provoca un disconfort Cosmin, raman la acelasi punct de vedere. Si in fond... ce sa fac daca in acele poze apar trotinetele E-Twow ? Prietenii mei au avut aceeasi optiune ca si mine. Aici nu-i vorba de un versus intre trotinetele electrice. Tema topicului este alta. Putem insa discuta si despre orice alt model de trotineta electrica. Ba mai mult, Raul a adus in discutie modelul Ninebot by Segway minipro 320 care nu-i o trotineta, dar este tot un mijloc de depalsare electric.
  29. 1 punct
    Nu am intalnit restrictii privind circulatia trotinetelor electrice prin Olanda, Austria, Germania, Italia, Belgia, Elvetia, Spania. In Marea Britanie si Irlanda se pare ca sunt interzise, dar si acolo sunt presiuni mari de ridicare a acestei restrictii. Exista insa, functie de tara, oras, regiune, etc. impuneri in ceea ce priveste viteza maxima de deplasare, obligativitatea castii de protectie, varsta minima, consum alcool, etc. In momentul de fata, datorita cresterii spectaculoase a numarului acestor trotinete electrice, autoritatile din intreaga lume au fost luate prin surprindere (lipsa legislatie specifica trotinetelor electrice). "Există, de exemplu, peste 15.000 de scutere (trotinete electrice) disponibile pentru închiriere pe străzile capitalei franceze, Paris. În orașul german Köln, autoritățile se așteaptă la 40.000 de utilizatori până la sfârșitul anului, relatează Deutsche Welle." Se pare ca in ultima vreme tinde sa fie cel mai apreciat tip de mobilitate urbana. Din ce in ce mai multi isi lasa masina acasa si pleaca cu trotineta la servici. Ajung destul de repede, costuri insignifiante, nu sunt stresati de aglomeratie si netranspirati uneori (cazul bicicletei). Sigur, asta este doar parerea mea. Aparitia unei trotinete electrice in circulatie, reprezinta... o masina poluanta mai putin in trafic. Acest mijloc de transport curat nu poate fi decat benefic atat edililor cat si locuitorilor urbei respective.