Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 24.09.2019 în Postări

  1. 5 puncte
    Am montat in paralel doi acumulatori cu gel , model db solar, cu capacitatea de 100Ah fiecare. Pe circuitul pozitiv am pus o siguranta de 100 A, in caz ca se intampla ceva cu unul din acumulatori. Paralelul l-am realizat cu conductor de 16 mmp, cu papuci cositoriti. De la panourile solare coboara cablu dedicat de 10 mmp. Alimentarea tabloului electric se face cu cablu de 10 mmp. Am pus pe acoperis doua panouri solare de 140 W fiecare, policristaline, produse in Germania. Regulatorul este MMPT , Tracer AN series de 30 A, care are ca accesoriu si un Remote Meter MT 50. Acestea sunt cumparate de la Net Deal.
  2. 3 puncte
    Frigiderul cu compresor este de departe mai eficient decat cel cu absorbtie. Frigiderul este bun, este echipat cu “regele” compresoarelor la 12 V , rspectiv Danfoss BD 35 F. Acesta este utilizat de toti marii producatori de frigidere auto sau lazi frigorifice auto cu volum de pana la 120 litri. Automatizarea functioneaza automat la 12/24 V cc. Ca remarca , consumul de 1,6 Ah este un truc de marketing, obtinut prin impartirea consumului real intr-o zi la 24 ore. In realitate consumul este in jur de 4,5 Ah la o functionare de 8-10 ore zilnic functie de temperatura exterioara. In principiu cu acumulatorul de 100Ah incarcat de un panou de 120-150 W si un regulator MMPT nu vei avea probleme cu frigiderul, in conditiile utilizarii rationale a celorlalti consumatori ( pompa apa, lumini, TV, laptop, etc.).
  3. 3 puncte
    Am reusit sa termin azi si instalarea panourilor solare. Dupa cum am prezentat anterior, spatiul din modulul bucatarie l-am considerat spatiu tehnic. Am destul spatiu de depozitare si consider ca este util sa am acces imediat la instalatia de apa si cea de alimentare electrica. Am incercat sa separ zona de apa de zona de baterii pentru a nu avea surprize. Instalatia de apa este sub boiler, la vedere. Nu am imbinari de furtune in spatiile ascunse. Am finalizat si instalatia de scurgere a chiuvetei de bucatarie in care am introdus si un furtun de la supapa boilerului, care foloseste si la golirea boilerului. Boilerul si instantul pe gaz au prevazuti robineti de separatie, am scos una din supape pentru ca nu imi permitea golirea acestuia. Am lasat si doua furtune apa calda/rece cu dopuri la capete, pentru golirea instalatiei.
  4. 3 puncte
    Sa aveti parte de o zi linistita, plina de evenimente placute.
  5. 3 puncte
  6. 3 puncte
    Buna dimineata O zi de marti excelenta va doresc
  7. 2 puncte
    Multumesc frumos pentru primire. Urmaresc de ceva timp forumul si trebuie sa recunosc comunitatea este una deosebita.
  8. 2 puncte
    si sa aveti spor la treaba!
  9. 2 puncte
    rulotisti si sa aveti o zi de marti excelenta, oriunde va aflati!
  10. 2 puncte
  11. 2 puncte
    Si cateva poze din camping sper sa fie de folos,pentru curatenie din partea mea cei de acolo au un 10 plus
  12. 2 puncte
    Vreau sa fac o observatie: un incalzitor Webasto AirTop consuma mai putina energie electrica decat un incalzitor Truma Combi. Acesta din urma are doua ventilatoare, unul pentru flacara si unul pentru circularea aerului incalzit. Webasto foloseste acelasi motor pentru flacara si circularea aerului cald, in plus are viteza variabila. O alta observatie ar fi vizavi de incalzitoarele chinezesti care incearca sa copieze marcile consacrate Webasto si Eberspacher. Performantele acestora sunt foarte departe de declaratiile producatorilor. Consuma mult mai mult, atat electric cat si motorina, iar fiabilitatea este incomparabil mai mica. Un Webasto AirTop 2000 nou este in jur de 600 EUR fara montaj (probabil Eberspacher undeva pe aproape), insa nu ai probleme cu el ani buni. Eu folosesc unul de aproape cinci ani si nu a dat vreodata rateuri. Nici eu n-as incuraja cumpararea unuia folosit, decat daca aveti incredere in vanzator. Piesele de schimb sunt foarte scumpe, uneori costul reparatiei se poate apropia de pretul de achizitie al unuia nou. Pentru cumparatorii unui RV nou recomand sa ceara vanzatorului echiparea cu incalzitor pe motorina, nu pe gaz. Atat Truma cat si Webasto ofera echipamente combinate (incalzire aer si apa). Daca folositi autorulota si in sezonul rece, veti intelege avantajele. Scapati de grija incarcarii buteliilor in afara tarii, de grija inghetului acestora pe timp geros, de spatiu ocupat, greutate adaugata, miros la schimbarea sau incarcarea buteliilor. Motorina oricum aveti in rezervor, iar consumul este decent (2-4 litri in 24 de ore de functionare TERMOSTATAT). O alta alegere la autorulotele noi este frigiderul cu compresor. Puterea de racire este de cateva ori mai mare decat la cele cu absorbtie, iar in combinatie cu un sistem fotovoltaic bine calculat, va ofera autonomie energetica totala.
  13. 1 punct
    Salut Mihai,in Muntenegru sunt foarte multi ruși și foarte puțini români.Eu nu an făcut prezentare pentru că nu am fost cu rulota(nu aveam pe vremea aia)
  14. 1 punct
    @Adalbert Tiberiu , multumim pentru prezentare. Pozele sunt deosebite. @Adam Adrian , multumim pentru poze. Prezentare, ... ioc! @Catalin Visan ... politica asta, bat-o vina! R.S.F. Yugoslavia, a fost candva, "poarta spre vest" pentru foarte multi. Odata ce-ai ajuns in YU (vorbesc de anii, 1980-1988, dar si inainte de '88) era cu un picior in occident (vest). Alegeai incotro vrei sa-ti cauti "norocul". Prin Europa sau peste ocean. Acele vremuri, au apus demult.... Riscai platind cu viata, atunci candva. Astazi, Serbia, nu ofera nimic deosebit ,referitor la turism. Nord-Macedonia ,Bosnia, Kosovo (17.02.2008!) la fel. Grosul activitatii turistice se concentrează de-a lungul coastei Marii Adriatice. Croatia, Slovenia si MunteNegru sunt "taramurile" cautate din ce in ce mai des de, olandezi, germani, austrieci, italieni.... Nu intamplator Croatia se claseaza pe locul 18 (fruntas, zic eu) in clasamentul celor mai populare destinatii turistice din lume. Croatia se lauda cu marea nepoluata, lucru dovedit de numeroasele rezervatii naturale si cu cele 116 (!) de plaje cu "Blue Flag". Ah, NU VREAU sa laud Croatia ! Agentiile de turism (site turism), chiar recomanda Muntenegru. Budvar, Kotor , Bar...Ulcinj sunt doar cateva dintre destinatiile de top de pe litoralul M. Adriatice. Personal, nu am ajuns (inca) p'acolo. Timpul, bata-l vina ! Nu distanta, ci timpul.
  15. 1 punct
    Astăzi este prima zi de toamnă
  16. 1 punct
    Adica o apasare pe carlig de 75-80kg pt turisme, 100 kg SUV-uri, cam 120 kg autoutilitare. Exceptiile sunt rare si nu mai mult de +/- 10 kg. Dar apasarea depinde in majoritatea cazurilor de modul de incarcare, de distributia incarcaturii / bagajelor in rulota.
  17. 1 punct
    Sarcina pe carlig nu o gasiti in actele masinii, dar gasiti pe internet in specificatiile masini..., oricum greutatea pe carlig e cam generala la autoturisme, doar la SUV-uri e mai mare.
  18. 1 punct
    Iata ca a venit timpul sa mai scriu despre evolutia lucrarilor. Azi stau cam asa: - instalatia de apa este gata , finalizata. Urmeaza sa umplu rezervoarelei sa fac proba . Aici trebuie urmarite eventualele scurgeri de apa, mai ales ca in cazul unei rulote/ autorulote sunt multe coliere, instalatia este facuta din furtun , etc. Voi pune poze maine si voi transmite rezultatele probelor. Totul a depins de instalatia electrica, am vrut sa fac probe de functionare a instalatiei de apa fara improvizatii electrice. Pompa am cumparat-o de pe ebay. com , este chinezeasca cu presostat, cu un debit de 15 l/ min. Fata de cele “ clasice” este la 1/3 din pret si personal am fost placut impresionat de cum este construita si de cum bazaie fara apa, maine voi vedea functionarea si cu apa ! - instalatia electrica este gata. Am avut o mare bucurie sa termin azi toate lucrarile. Nu va puteti inchipui cum este sa apesi pe buton si sa vezi cum NU SARE SIGURANTA !!! Toate circuitele functioneaza asa cum au fost gandite. Maine dimineata ar cam fi cazul sa pun pe hartie schema electrica finala, am lucrat doar cu schema din minte. Am reconfigurat circuite, au ramas si rezerve, deci este important sa desenez ! Ca si principii de lucru, este de retinut : puneti sigurante pe fiecare circuit in functie de consumul estimat, corelat si cu conductorul folosit ( considerati 6 A / mmp). Aveti grija la selectivitatea protectiilor ( sigurantelor), imaginati- va un brad. In varf este sursa ( acumulatorul) cu siguranta cea mai mare si spre baza cresc circuitele, scazand valoarea sigurantelor folosite. Adunand consumul simultan , nu trebuie sa depasim valoarea sigurantei generale cu suma sigurantelor folosite simultan. Poate pentru specialisti suna aiurea aceste cuvinte, dar pentru cei neinitiati sigur suna mult mai bland aceste cuvinte. ( Si mie mi- e greu sa caut cuvinte sugestive pentru toti, pregatirea mea are si o puternica latura electrica) Pentru usurarea lucrului, marcati fiecare cablu. Eu am folosit tub termocontractibil de diferite culori sau combinatii de culori. Am folosit un modul cu sigurante cu 10 circuite care semnalizeaza prin aprinderea unui LED rosu arderea unei sigurante. Am folosit un modul cu 6 intrerupatoare si un voltmetru creat pentru barci, cumparat de pe ebay.com. Distributia intrerupatoarelor este : 1. lumini dormitor, 2. lumini zona intrare, 3. lumina baie, 4. pompa apa, 5. frigider, 6. electrovana golire rezervor apa gri. - am finalizat blatul dulapului de bucatarie si am montat chiuveta si aragazul. Chiuveta aleasa este germana, firma Blanco, cu dimensiunile 440/330 mm si o adancime de 140 mm ( 235 ron). Bateria aleasa este cu brat flexibil si am schimbat si perlatorul cu unul cu 50% economie. Plita incorporabila este Electrolux, doua ochiuri , cu dimensiunile 510/290 mm ( 400 ron). - am finalizat si sertarul culisant pentru sticle . Postez si cateva poze facute in graba pe inserat. Va urma.....
  19. 1 punct
    Nu am intalnit restrictii privind circulatia trotinetelor electrice prin Olanda, Austria, Germania, Italia, Belgia, Elvetia, Spania. In Marea Britanie si Irlanda se pare ca sunt interzise, dar si acolo sunt presiuni mari de ridicare a acestei restrictii. Exista insa, functie de tara, oras, regiune, etc. impuneri in ceea ce priveste viteza maxima de deplasare, obligativitatea castii de protectie, varsta minima, consum alcool, etc. In momentul de fata, datorita cresterii spectaculoase a numarului acestor trotinete electrice, autoritatile din intreaga lume au fost luate prin surprindere (lipsa legislatie specifica trotinetelor electrice). "Există, de exemplu, peste 15.000 de scutere (trotinete electrice) disponibile pentru închiriere pe străzile capitalei franceze, Paris. În orașul german Köln, autoritățile se așteaptă la 40.000 de utilizatori până la sfârșitul anului, relatează Deutsche Welle." Se pare ca in ultima vreme tinde sa fie cel mai apreciat tip de mobilitate urbana. Din ce in ce mai multi isi lasa masina acasa si pleaca cu trotineta la servici. Ajung destul de repede, costuri insignifiante, nu sunt stresati de aglomeratie si netranspirati uneori (cazul bicicletei). Sigur, asta este doar parerea mea. Aparitia unei trotinete electrice in circulatie, reprezinta... o masina poluanta mai putin in trafic. Acest mijloc de transport curat nu poate fi decat benefic atat edililor cat si locuitorilor urbei respective.
  20. 1 punct
    Am terminat si ultima piesa de mobilier, respectiv corpul pentru bucatarie. Dupa amiaza a primit ultimul strat de lac, urmeaza sa-l fixez maine si sa cumpar blatul. Intre timp am pregatit si linoleumul pentru portbagaj, maine il lipesc. Am pregatit si rezervoarele de apa, am montat fitingurile pe ele si sper ca maine sa le montez la locul pregatit.
  21. 1 punct
    Ieri si azi am avut zile pline, am lucrat cu spor, zic eu. Am terminat cu inchiderile si finisajul stalpilor laterali din fata si a traversei dinspre cabina , precum si cu inchiderea partii superioare a usii laterale. Am folosit stofa auto pentru plafon, care este elastica, acoperita cu cativa milimetri de burete si , cu putina atentie poate acoperi si forme mai curbate. Nu a fost deloc usor, nu am mai lucrat cu asa ceva. Ca adeziv am folosit spray Tesy de la Dedeman, impreuna cu spray de curatat adeziv de la aceeasi firma. Si a fost nevoie de curatare a mainilor, pana m-am prins cum se lucreaza cu stofa. Am pus stofa si pe peretele din spatele scaunului soferului, asa ca am terminat cu cabina. Nu am poze , este greu de facut poze sugestive din cauza spatiului ingust. Dar ma credeti pe cuvant .... Azi am pus linoleumul. Am folosit linoleum de trafic greu, antibacterian, de 2 m latime , producator Tarket. Cred ca este cel mai scump din oferta Dedeman, dar merita. Am folosit adeziv la cutie Bisson, tot de la Dedeman si o pensula. In prealabil am chituit toate gaurile cu holzsuruburi din podea si am finisat la final. Am curatat bine si am degresat podeaua cu alcool. Sfat pentru cine vrea sa converteasca o autoutilitara: dupa ce faceti izolatia podelei si o acoperiti cu placaj/tego/ orice altceva puneti linoleumul!!!! Intra mai mult, dar este usor de pus si construiti apoi peste. Daca nu faceti asa va asigurati de folosirea intensa a cunostiintelor de geometrie si de o manopera criminala. A trecut, mai ales ca pe caldura asta adezivul se evapora si am avut parte de vapori pe saturate. Tot azi am montat, in spatiul ramas dupa instalarea scurgerii lavoarului, a unui sertar de 10 cm pentru sticle si alte maruntisuri gospodaresti. Asa am utilizat la maxim fiecare spatiu liber. Deja incepe sa semene a camper, urmeaza bucataria si apoi gata cu tamplaria, trec la lucruri mai familiare mie( instalatia electrica si sanitara). Atasez cateva poze facute pe seara.
  22. 1 punct
    Am continuat cu baia. Am montat lavoarul, folosind o baterie care are si iesire pentru dus, selectabila prin rotirea unei clapete. Am finalizat si scurgerile e la cadita si lavoar, folosind teava de scurgere de 32 mm si racorduri flexibile. Gaura in podea am dat-o cu un burghiu in trepte( mare inventie, este conic si ajungi usor la diametrul dorit, mai ales cand gauresti tabla). Am scos scurgerea prin podea si am izolat bine cu Sikaflex F 11. Am facut proba cu apa si este totul ok. Mai am de fixat sina pentru perdeaua de dus, furtunul si para dusului si o aplica pentru iluminat pe care trebuie sa o cumpar. Nu cred ca voi mai monta dulapiorul de plastic, mai repede o oglinda si un organizator de baie atarnat in cuierul pe care l-am montat deja.
  23. 1 punct
    Dupa cateva zile de concediu departe de Bucuresti am revenit acasa si am reanceput lucrul la campervan. A sosit intre timp cadita 70*110 cm si usa pliabila de PVC, asa ca am finalizat baia: - folosind silicon sanitar Sika alb am etansat toate imbinarile lambriului la colturi; - am montat sifonul caditei, am facut un cadru din sipca 40*40 mm si am montat cadita, etansand cu acelasi tip de silicon imbinarea dintre pereti si cadita; - am montat usa pliabila de care sunt tare multumit, a fost executata respectand dimensiunile la milimetru; - am montat si lavoarul, urmeaza sa montez bateria; - mai am de montat un cuier de plastic ( achizitionat de la exis la reducere), un dulapior de plastic deasupra lavoarului ( de la Dedeman), lampa cu LED tot deasupra lavoarului si la final o sina pentru perdeaua de dus. Inainte de concediu am terminat restul de tavan in afara baii si am facut finisajele pentru trapa. Pun cateva poze :
  24. 1 punct
    Gata! Am finalizat modificarile esentiale pe care mi le-am propus si suntem gata de plecare. Am montat trumavent pe 12v, centrala Primus si boilerul caruia a trebuit sa schimb senzorul de temperatura, schimbat baterii pentru apa calda si rece, montat perdea dus, realizat instalatie si prize pe 12v pentru offcamp, montat pwm 20A, instalat modul de vizualizare tensiune si consum, schimbat cablu 13 fire ( cel vechi am descoperit ca avea cateva fire rupte si ascunse sub o izolatie prost facuta). Au mai ramas cateva lucruri de facut dar nu sunt esentiale: becuri led pe care le-am comandat din china, o banda led pentru iluminat exterior pe care o voi monta cand se mai incalzeste afara si cine mai stie ce alte idei imi vor mai trece prin cap. Betty (asa o cheama pe mandruta mea) a zis ca o fac avion. A si era sa uit, trebuie sa pun si mocheta achizitionata de la Hornbach, pentru ca doar este casuta noastra de vara nu-i asa? Soacra-mea a zis ca ne pregatim pentru cand o sa ne dea astia mici afara din casa.