Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 18.09.2019 în Postări
-
5 puncte
-
5 puncte
-
5 puncte
-
4 puncte
-
3 puncte
-
3 puncte
-
3 puncte
-
3 puncteSalut, Se pare ca acesta fraza nu este deplin inteleasa. Repet: "ATENTIE!!! Deoarece mirosurile sunt eliminate complet, inclusiv cele de mucegai, NU vom steriliza rulote pe care le suspectam ca au probleme si sunt de vanzare." Dimineata am fost la un coleg forumist pentru o sterilizare (daca doreste sa lase un feedback, ok, daca nu, eu nu dau nume), ulterior pana in comuna Baneasa (jud Giurgiu) la un "samsar", Viky, Niky, nu prea am inteles bine, ce avea o englezoaica (neinmatriculata) cu grave probleme (infiltratii si mucegai - mult mucegai). Deoarece sunt 90% convins ca o pregatea de vanzare, nu am ozonificat-o, a.i. am ramas cu amintirea (si costul) drumului (nu mai trecusem demult prin Baneasa ). M-am inteles sa terminam operatiunea dupa ce rezolva cu infiltratiile. Amin! . So, daca doriti sa facem cunostinta, spuneti direct, macar nu mai aduc cu mine toate cele . Doar generatorul de mai jos are aproape 20 kg: Multumesc pt intelegere!
-
2 puncte
-
1 punct
-
1 punctAvand in vedere trecerea din ce in ce mai mare a posesorilor de rulote catre autorulote, m-am gandit ca ar fi binevenit un topic in care sa discutam despre autorulota cea mai mica ca dimensiuni, cea mai accesibila ca pret, respectiv, despre campervan. Dupa ceva ani de experienta, ca posesor al unei astfel de autorulote, am decis ca nu ar fi rau sa dau cateva sfaturi in ceea ce priveste achizitia unui campervan. Nu va ascund faptul ca de cand mi-am vandut van-ul am tot studiat aceasta piata in dorinta de a reveni in breasla. In urma acestor mentiuni, am ajuns si la cateva concluzii... Nu exista autorulota perfecta ! Implicit, nu exista campervan perfect ! Cel mai bun campervan este cel care iti reduce la minim numarul de compromisuri pe care trebuie sa le faci. Vorbind despre campervan-uri noi... exista o multitudine de configurari, de la 5,4m la 6,36m - lungime van. Campervan 5,4m Cele mai ieftine sunt cele de 5,4m, dar asta numai pentru configurarea clasica - pat transversal pe spate: Ieftin: https://www.clever-mobile.de/cleverly-basic-line/ Dupa cum se poate vedea in link-ul de mai sus, exista la aceasta dimensiune si variante cu 3 sau 4 paturi. Si alta configurare la bani mai multi: https://www.dreamer-van.de/fourgon-dreamer-d42.php Campervan 5,99m Aici exista configurari clasice, deasemenea cu pat transversal, dar, deja la aceasta dimensiune isi fac loc modelele cu doua paturi individuale pe spate in lungul caroseriei. Ieftin, cu paturi in lungul caroseriei: https://www.clever-mobile.de/roomer-classic-line/ Si alta configurare cu panou spate modificat, la bani mai multi: https://globe-traveller.eu/models/active-zs/ Tot la aceasta lungime putem gasi configurari deosebite cu 4 locuri de dormit, dar la care va recomand sa nu cautati pretul, va stricati buna dispozitie: https://globe-traveller.eu/models/pathf ... finder-xs/ Campervan 6,36m Datorita lungimii mari, exista cam toate configurarile posibile. Insa, nu-i obligatoriu ca preturile sa fie peste variantele la 5,99m. Mai exista si ceva clase de dimensiuni intermediare, date de alti producatori de platforme in afara Fiat, Citroen, Peugeot. Binenteles, exista o multime de producatori de campervan-uri. Exista preturi ce variaza intre 37.000 euro si 90.000 euro functie de producator, configurari, dotari, etc. Cateva sfaturi legate de configurari. Paturi Pat dublu transversal: Pe fostul campervan am avut pat dublu transversal care m-a nemultumit total. In general, aceste paturi sunt amplasate si la o inaltime considerabila fata de podea in ideea constructorului de a oferi si un portbagaj cat mai spatios. Unele necesita chiar scarita de urcare/coborare. Imaginati-va ce se intampla cand peste noapte partenerul de "la perete" are nevoie la baie. Trebuie efectiv sa-l sara pe cel de la margine si sa "caute" cu piciorul eventuala trapta de la scara, daca exista asa ceva, sau sa-si continuie saritura pana pe podea. Facand acest exercitiu de imaginatie banuiesc ca va dati seama de inconvenientele acestui tip de pat. Eu, sunt adeptul ideii... sa ne calarim cand vrem noi, nu cand vrea vezica partenerului. :)) Indviduale dispuse longitudinal: Nu necesita nici un deranj al partenerului in momentul folosirii patului. Sunt adeptul acestui mod de configurare a zonei de dormit. Pat frantuzesc: Patul frantuzesc este un pat dublu, amplasat longitudinal in zona din spate pe unul din peretii laterali. Coborarea din pat a partenerului de la perete este mai facila fata de coborarea dintr-un pat transversal. Coboara pe la picioare. Insa, patul frantuzesc intr-un campervan este limitat la latimea de 1,25m. Pentru doua persoane mai suple, mai tinere care-si doresc intrepatruderea cat mai mare :)) poate fi ok. Avantajul oferit de acest gen de pat vine in sprijinul unei bai mai spatioase... ajungem si acolo. In mare, cam asta putem discuta de paturi. Binenteles, exista si modelul de pat transformabil in diverse variante, in zona de living cu precadere. Baia Exista mai multe variante de bai disponibile pe campervan-uri. In mare, ar fi cam aceste trei modele: 1. Baie clasica ... pozitionata in zona de mijloc a van-ului, pe peretele opus intrarii. Functie de inventivitatea constructorului, aceasta poate fi mica (cu elemente fixe) sau mica pe dinafara si mare pe dinauntru prin amplasarea unor elemente rabatabile (chiuveta), retractabile (wc) sau pivotante (cabina de dus). Nu stiu insa cat de fiabile pot fi aceste elemente in miscare. 2. Baie cu cabina de dus extinsa pe culoarul de acces. Acest tip de baie necesita o incapere ceva mai mica decat baia clasica tinand cont de extinderea in culoar. Nu am avut o astfel de baie, nu stiu mare lucru despre ea, insa ideea imi place. Nu stiu in ce masura usile culisabile pe raze, in mers cand sunt stranse, pot produce zgomote deranjante. Daca cineva are in dotare o astfel de baie, il rog sa ne puna cateva impresii despre exploatarea acesteia. 3. Baie laterala spate in tandem cu patul frantuzesc. Este un model de baie care imi place foarte mult datorita spatiului in lungime pe care-l ofera, dar pentru asta este musai sa agreem latimea patului frantuzesc de 1,25m. Zona living In general aceasta este formata din bancheta fixa de doua locuri echipate cu centuri, masa, si scaunele fata pivotante. Bancheta La modelele mai noi, aceasta este formata din doua scaune individuale alipite dar cu posibilitatea de extindere a celui dinspre culoar cu cca. 10 cm pt ca doua persoane asezate pe bancheta sa poata sta mai comod. Masa Mai nou, sau la modelele mai sofisticate, pentru un acces mai facil exista mese formate din mai multe blaturi (2-3) rabatabile pe lungime Pat prin transformare Este foarte binevenit ca un pat suplimentar chiar daca dimensiunile acestuia nu sunt foarte comode pentru un adult de dimensiuni mai mari :)) Dimensiunile living-ului sunt functie de configurarea generala a van-ului. Disconfortul apare in momentul accesului la bancheta si se regaseste fizic printr-o masa cu latime mai mica. Bucataria. Toate sunt cam la fel. Pot contine frigiderul sau nu, situatie in care spatiul aferent depozitarii este mai mare. Frigiderul Poate fi amplasat in mobilierul bucatariei sau intr-unul dintre modulele de mobilier apropiate. Poate fi cu compresor 12v sau gaz/12/220v. Am avut cu compresor si am fost foarte multumit. As recomanda sa aiba minim 80L cu congelator pe intreaga latime a frigiderului. Au aparut si frigidere (Dometic, parca) la care poti deschide usa si din partea stanga si din cea dreapta cum iti vine mai comod la momentul respectiv. ... Detalii despre pretul de achizitie Ma voi referi in special la achizitiile de afara (Germania) a autorulotelor noi. Nu luati de baza pretul afisat !!! Acel pret este pentru necunoscatori, necunoscatori care nu de putine ori pica in capcana de a-l si achita. Negociati-l la sange ! Daca pretul afisat este sa zicem... de 70.000 euro, in mod sigur puteti obtine prin negociere o reducere de 4-6.000 euro. Am obtinut o astfel de reducere la un semi-integrat Hymer pentru o plata foarte rapida - in cateva ore au avut banii in cont. Acest argument al dvs. cu plata rapida, nu mai zic... cash, ii face sa coboare substantial pretul. Nu cadeti in plasa de a le da ce ati obtinut la negociere pe diverse accesorii - markiza, camera spate, multimedia, panouri solere, etc. Va vor prezenta niste preturi exagerat de mari fata de cele normale, atat de mari incat iti va fi jena sa incerci sa le negociezi. Dati o paine de mancat si firmelor din tara ! Nu va bazati pe vechea zicala... cand faceai o treba ok... spuneai... "am facut-o nemteste." A cazut de mult aceasta zicere, de multe ori "neamtul" de azi este turc, arab, ceh si nu de putine ori... chiar roman. La achizitia unei autorulote din tara nu puteti obtine discount-uri semnificative. Aici, cu multa stradanie poate sa obtineti o alarma sau ceva presulete. :)) Si este normal sa fie asa. Ar da si ai nostri, dar nu au de unde. Producatorul RV-ului acorda discount-uri functie de numarul de unitati vandute/unitate de timp. Pe acest considerent, neamtul, care vinde un numar incomparabil mai mare de unitati fata de dealerul din Romania, isi permite reduceri substantiale la pret. Recitind, constat ca mai sunt multe de spus. Nu am pomenit inca nimic de spatiile de depozitare, accesorizare, motorizare, etc. De tipul de incalzire :)) Dar, controversele argumentate pe aceasta tema sa le lasam pentru mai tarziu. Chiar daca postarea a iesit lunga, am incercat sa tratez cat mai pe scurt tema propusa. Traind in Romania unde banii nu ne dau afara din casa, binenteles ca putem discuta aici si despre achizitia de campervan-uri SH. P.S. Am mai deschis un topic similar si pe alt forum, unde, din pacate, acolo lumina este mai mult stinsa decat aprinsa. Sper ca nu deranjaza acest lucru.
-
1 punctPoze de prin Apuseni.... pe Somesul Rece, Somesul Cald, Cris....Maguri Racatau, lacul Belis, Ic Ponor, Doda Pilii, Giucuta de Sus Poiana Horea, Marisel, lacul Tarnita, Suncuius, Cheile Tureniului....Muntii Trascau.....
-
1 punctMultumesc tizule (sunt si Tiberiu ) pentru aprecieri, insa mi-ai reamintit cat de mult este glorificata "normalitatea" si cum ne minunam de lucrurile firesti.
-
1 punctBoilerul Truma e 300 euro SH (2004/2005) plus 100 euro montaj. Se scad 50 euro ca las acolo boilerul de 5 L prezent pe rulota. Total 350 euro.
-
1 punctAceeași problema o am și eu - capacitatea extrem de mica a boierului electric de 5L. Dar iarna nu-i ca vara și cum vreau sa merg în Austria la schi cu rulota, voi monta un Truma gaz/curent de 10L in (deja) celebrul service de la Ploiești, la începutul săptămânii viitoare.
-
1 punctSuper tare si felicitari,in sfarsit un om care nu face pentru bani,,orice,,
-
1 punct
-
1 punctSistem de incalzire - campervan. Daca in urma cu ceva ani Truma pe gaz reprezenta singura varianta de incalzire de luat in calcul, in prezent, putem discuta si de noua varianta Diesel. Din capul locului vreau sa va spun ca ambele sunt foarte ok dupa parerea mea. Stiu ca lumea este impartita vis-a-vis de aceste doua alternative si pe multe forumuri din lume acest versus este amplu dezbatut. Despre incazirea pe gaz este mai putin de discutat, aceasta, fiind arhicunoscuta in randul posesorilor de RV-uri. Nu-mi doresc sa nasc controverese. Doresc doar sa prezint mai in detaliu variantele diesel, variante mai putin cunoscute. Centralele Diesel de ultima generatie, sunt in mare parte necunoscute, multi asimilandu-le cu incalzitoarele diesel din circuitul de racire al motoarelor de pe autoturisme, dube, etc... din urma cu ceva ani, pe care multi le considera adevarate "pocnitori" urat mirositoare. Pentru ca oferta este mai bogata in modele la Webasto, am sa discut despre acestea. 1. Air Top 40 / 55 Evo (Air Top 2000 STC) Acest tip de incazitor diesel, este un incalzitor de aer disponibil in trei variante de putere de incalzire: - Air Top 2000 STC (diesel) - 0,9 - 2 kw - consum: 0,12 - 0,24 l/h - sufucient campervan-urilor cu caroseria foarte bine izolata (pt. amatorii de conversii); - Air Top Evo 40 - 1,5 - 3,5/4 kw - consum: 0,18 - 0,43/0,49 l/h; - Air Top Evo 55 - 1,5 - 5/5,5 kw - consum: 0,18 - 0,61/0,67 l/h. Pot fi montate: in exterior, in podeaua dubla sau in interiorul autorulotei. Poate fi programat prin aplicatia ThermoCall App. de pe smartphone. 2. Dual Top Evo 6/8 Acest tip de incalzitor diesel, este un incalzitor de aer + apa calda menajera dedicat RV-urilor (autorulote, barci), disponibil in doua variante de putere de incalzire de pana la 8 kw; apa calda - pana la 70 de grade. Performanță eficientă la altitudini de până la 2,200 de metri. 3. Thermo Top Evo: Acest tip de incalzitor de apa poate fi montat suplimentar pe o autorulota in compartimentul motorului fiind integrat in circuitul de apa al vehiculului. Incalzitorul are ca scop preincalzirea motorului in sezonul rece inainte de pornire... poate fi si o încălzire dedicată compartimentului șoferului prin intermediul prizelor de aer din bordul autovehiculului. Putere de incalzire variabila intre 2,5 si 5 kw. Incalzitorul din imaginea de mai sus este un optional des intalnit si la autovehicule normale: autoturisme, dube, etc. Deci, acesta stie sa incalzeasca DOAR apa si functioneaza pe timp limitat in sezonul rece, doar inainte de pornirea motorului. Pe acest considerent, producatorul nu a urmarit o izolare fonica deosebita a acestuia. Acesta-i modelul pe care multi il confunda cu incazitorul de aer necesar la interiorul RV-ului. Faptul ca incalzitoarele diesel sunt o solutie viabila de incalzire in autorulote, vine si din faptul ca... cel mai important producator de instalatii de incalzire pe gaz - Truma, are in oferta si doua variante de incalzitoare diesel - Truma Combi 4D si Truma Combi 6D. Pentru amatorii de conversii van... ... in situatia in care izolatia caroseriei este "beton", va recomand incalzitorul de aer Air Top 2000 STC diesel (atentie cand il comandati... exista acelasi model si pe benzina), Acesta pentru aer cald (incalzire), iar pentru apa calda puteti opta pentru un boiler pe gaz, sau, pentru incalzitorul de apa Thermo Top Evo in circuitul unui boiler. Ideal ar fi... Dual Top Evo 6 care rezolva si incazirea aerului, dar si a apei menajere, insa, pretul acestuia este destul de mare, iar pe langa acesta, mai trebuie acceptat compromisul legat de altitudine. Exista numeroase oferte de incalzitoare Air Top 2000 de ocazie, SH. Nu va recomand achizitia de SH-uri in acest caz. Aici discutam de un intreg kit, nu-i vorba doar de incalzitorul propriuzis. Sunt cateva puncte in care nu va sfatuiesc sa aveti prioritara economia de bani, acesta este unul dintre ele. Mai bine decat SH, mergeti pe varianta nou - Aliexpres. Sau, poate pe o Truma Combi 4D SH. Revenind la achizitia unui cv nou. Cum aminteam intr-o postare anterioara, exista configurari de cv in care producatorul prevede 2 butelii de 5 kg, din lipsa de spatiu. In aceste situatii este obligatoriu ca cv sa dispuna de incalzire diesel. Doar doua butelii de 5 kg aferente unei incalziri pe gaz scade mult autonomia centralei si faceti poteca spre statia GPL. Incalzire pe gaz - Truma Combi 4 - singura centrala existenta pe campervan-uri. Cateva concluzii personale... GAZ (Truma): Avantaje: - fiabilitate foarte buna, dovedita in timp; - zgomot redus in functionare; - nu exista miros de gaz in exteriorul RV-ului; - consum mai mare, dar pret de cost ceva mai mic fata diesel. Dezavantaje: - procurarea dificila a propanului in Romania - gazul cel mai indicat functionarii centralelor Truma; - recipienti voluminosi, reduc spatiul de depozitare; - genereaza un surplus de greutate cv-ului; - genereaza probleme vis-a-vis de alimentarea buteliilor in alte tari europene; - disconfort in manevrarea recipientilor de gaz. - probleme aparute in ultimul timp vis-a-vis de umplerea buteliilor in statiile GPL. DIESEL(Webasto) Avantaje: - autonomie mare comparativ cu gazul in situatia in care avem doua baterii in dotarea cv; - ofera un surplus in spatiul de depozitare; - greutate proprie mai mica a cv; - elimina disconfortul creat de manevrarea recipientilor de gaz; Dezavantaje: - zgomot ceva mai mare in functionare, dat in special de tacanitul pompei de alimentare diesel; - miros perceptibil in exterior, in apropierea evacuarii. Poate fi deranjant pentru vecini; - consum electric mai mare. Autonomia poate fi diminuata, nu de carburant, ci de acest consum electric... mai ales in situatia unei singure baterii disponibile in partea de rulota. In concluzie, oricare dintre cele doua variante este foarte buna. Functie de configurarea autorulotei, constructorul decide pe ce varianta sa mearga, Dar, in situatiile in care configurarea ii permite, majoritatea au in lista de optionale si cealalta alternativa fata de cea din echiparea standard. In situatia unui cv dotat cu frigider cu compresor si incalzire diesel (ambele cu consum ridicat de energie electrica), va recomand adaugarea unei baterii in plus, langa cea existenta si inlocuirea alternatorului cu unul de putere majorata in situatia in care acesta nu exista deja. In situatia unui cv dotat cu frigider cu absorbtie si incalzire diesel, consumul de curent electric este mai echilibrat. In situatia unui cv dotat cu frigider cu compresor si incalzire pe gaz, consumul de curent electric este mai echilibrat. In situatia unui cv dotat cu frigider cu absorbtie si incalzire pe gaz, consumul de curent electric este la minim, in schimb se inregistreaza o crestere totusi nesemnificativa la consumul de gaz. Accesorii Consumatori electrici... voi reveni. P.S. @Gabriel Schuster, am urmarit cu interes conversia. Felicitari !!!
-
1 punctIata ca a venit timpul sa mai scriu despre evolutia lucrarilor. Azi stau cam asa: - instalatia de apa este gata , finalizata. Urmeaza sa umplu rezervoarelei sa fac proba . Aici trebuie urmarite eventualele scurgeri de apa, mai ales ca in cazul unei rulote/ autorulote sunt multe coliere, instalatia este facuta din furtun , etc. Voi pune poze maine si voi transmite rezultatele probelor. Totul a depins de instalatia electrica, am vrut sa fac probe de functionare a instalatiei de apa fara improvizatii electrice. Pompa am cumparat-o de pe ebay. com , este chinezeasca cu presostat, cu un debit de 15 l/ min. Fata de cele “ clasice” este la 1/3 din pret si personal am fost placut impresionat de cum este construita si de cum bazaie fara apa, maine voi vedea functionarea si cu apa ! - instalatia electrica este gata. Am avut o mare bucurie sa termin azi toate lucrarile. Nu va puteti inchipui cum este sa apesi pe buton si sa vezi cum NU SARE SIGURANTA !!! Toate circuitele functioneaza asa cum au fost gandite. Maine dimineata ar cam fi cazul sa pun pe hartie schema electrica finala, am lucrat doar cu schema din minte. Am reconfigurat circuite, au ramas si rezerve, deci este important sa desenez ! Ca si principii de lucru, este de retinut : puneti sigurante pe fiecare circuit in functie de consumul estimat, corelat si cu conductorul folosit ( considerati 6 A / mmp). Aveti grija la selectivitatea protectiilor ( sigurantelor), imaginati- va un brad. In varf este sursa ( acumulatorul) cu siguranta cea mai mare si spre baza cresc circuitele, scazand valoarea sigurantelor folosite. Adunand consumul simultan , nu trebuie sa depasim valoarea sigurantei generale cu suma sigurantelor folosite simultan. Poate pentru specialisti suna aiurea aceste cuvinte, dar pentru cei neinitiati sigur suna mult mai bland aceste cuvinte. ( Si mie mi- e greu sa caut cuvinte sugestive pentru toti, pregatirea mea are si o puternica latura electrica) Pentru usurarea lucrului, marcati fiecare cablu. Eu am folosit tub termocontractibil de diferite culori sau combinatii de culori. Am folosit un modul cu sigurante cu 10 circuite care semnalizeaza prin aprinderea unui LED rosu arderea unei sigurante. Am folosit un modul cu 6 intrerupatoare si un voltmetru creat pentru barci, cumparat de pe ebay.com. Distributia intrerupatoarelor este : 1. lumini dormitor, 2. lumini zona intrare, 3. lumina baie, 4. pompa apa, 5. frigider, 6. electrovana golire rezervor apa gri. - am finalizat blatul dulapului de bucatarie si am montat chiuveta si aragazul. Chiuveta aleasa este germana, firma Blanco, cu dimensiunile 440/330 mm si o adancime de 140 mm ( 235 ron). Bateria aleasa este cu brat flexibil si am schimbat si perlatorul cu unul cu 50% economie. Plita incorporabila este Electrolux, doua ochiuri , cu dimensiunile 510/290 mm ( 400 ron). - am finalizat si sertarul culisant pentru sticle . Postez si cateva poze facute in graba pe inserat. Va urma.....
-
1 punct
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

