Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 14.09.2019 în Postări
-
5 puncte
-
5 puncte
-
5 puncte
-
4 puncte
-
4 puncteprieteni și weekend minunat vă doresc, oriunde v-ați afla! @Fejer Antal emoticonul era mai mult simbolistic...sunt prea comod să merg 40 km cu bicicleta Mulțumesc pentru oferta cu palinca! Dacă am nevoie te voi contacta, dar deocamdată, are balta peste... Corect @Nelu Z, încurcate sunt căile Domnului.
-
4 puncte
-
3 puncteDupa cum ne-am propus am vizitat Corbu & Hahamace, am stat 5 zile, cea mai buna optiune acolo dpmdv intre aglomeratia de la "free" si ghetoul de la MM. Am avut o problema la sosire cu caiinii din zona, noi avand o copila catel a fost asaltata ca noutate de acestia, obositi fiind am zis ca nu se poate sta asa, din a doua zi noutatea devenind de-a casei nu a mai fost deranjata, asa ca am ramas. Ca - numarul prea mic de toalete (doar 2, si fara separare pe sexe) dar am rezolvat punand in functiune locasul dedicat al rulotei - nu este o optiune pentru cei cu corturi insa. Ca + micul restaurant cu portii uriase de hamsii si cartofi prajiti, bere rece, liniste, spatiu mult, ceva umbra, proprietarul super ok - o noapte am fost plecati la Constanta si voia sa nu ne ia bani pe asta, am refuzat si am platit caci am lasat rulota in paza (sunt camere video) si cuplata la energie totusi. Una peste alta, recomand Hahamace, le urez succes pentru sezoanele viitoare. Plaja de la Corbu e mai variata ca peisaj, cea de la Vadu mai libera, dar ambele sunt libere, pentru cei obisnuti cu litoralul comercial cel putin in aceatsa prima saptamana din septembrie. Pentru alte zile cateva zile ne-am mutat la Vadu, nu departe dar altceva. Cert e ca am mancat peste foarte bun intr-o saptamana cat in mai mult de un an, sunt mai multe optiuni in zona decat in Grecia, de exemplu. Bravo lor, de remarcat restaurantele/cherhanale din Histria (langa situl arheologic), Bosoanca si Moessia din Vadu, de ce nu si hamsiile din Hahamace. Pe grindul Lupilor am reusit sa ajungem pana la canalul 5, pe grindul Chituc era bariera la mijloc (unde este inflexiunea langa malul marii). Cam monoton dar ceva pasaret tot am vazut.
-
2 puncte@Nelu Predonu Am citit si acel topic. Da, e poate cea mai așezată, ca sa zic asa, configurație.Plus ca e un camper ediție aniversară. Sa stiti ca ideea cu trotinetele electrice e super, dar nu peste tot sunt acceptate. Si nu neaparat ca mijloc de transport.....pari de pe alta planeta.Scuterul îl vedeam necesar pentru a nu depinde de transportul în comun, nu peste tot vine la timp sau e accesibil. Am văzut asta chiar in vacanta ce tocmai am terminat o.In fine, is off topic. Interesante observații faceti, is utile pentru cei ce vor deveni camperisti. Si nu numai. Poate ar trebui ceva informații despre ce inseamna un camper, de la achiziție, întreținere, depozitare, călătorii, etc. Am intalnit muuulti care efectiv nu stiu mai nimic despre aceasta pasiune, care după părerea mea este destul de scumpa financiar si nu numai. Multumesc !
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 puncteLocatie este Iepuresti de Giurgiu si este off camping,nu exista toalete si dusuri. Apa se poate lua de la primaria din sat,daca cauti vei gasi foarte multe detalii despre locatie si intalnirile de acolo pe forum.
-
2 puncte
-
1 punctParerea mea este ca merita sa pui podeaua din tego de grosime potrivita. Este mult mai rezistent decat orice alt material chiar daca este mai greu. Sunt sofer de camion și iti pot spune ca toate remorcile au podea din tego. Este rezistent si impermeabil. La rulota mea podeaua este din tego. Iti recomand acest material. Imi place faptul ca ai hotarat sa faci singur aceasta lucrare. Si mie mi s-a dizlocat rulota pe drum in aceasta vacanta dar am reusit sa o fac la Gura Diham. Important este sa iti placa ceea ce faci. Succes la reparatie!!!
-
1 punctSalutare tuturor. Dupa zeci de intrebari despre montajul panourilor fotovoltaice, a regulatorului, bateriei si restul instalatiei am decis in final sa fac totul singur. M-am documentat si inspirat din ce am vazut pe acest forum si in final am reusit. Nu stiu cat de bine am facut dar important este ca instalatia a functionat fara probleme pe parcursul vacantei de doua saptamani prin tara. In graba pregatirilor pentru plecare in concendiu si mai apoi a plecarii la munca am omis sa fac poze. Voi posta doar una cu panourile montate pe rulota. Descrierea in mare ar fi cam asa: doua panouri de cate 100W, regulator mppt de 20A, baterie Rombat Tempest 100A. Am montat trei prize de 12v si o plafoniera pe led. Inafara de pompe, iluminatul interior si un led de 15W exterior am avut un frigider auto cu compresor permanent in functiune. Totul a functionat perfect chiar si pe vreme inchisa, nori si ploaie. Sper sa revin cat de curand cu poze. Multumesc tuturor pentru ajutor! Drumuri bune si iesiri linistite!!!
-
1 punctLegat de acest aspect, am deschis un topic ce are ca subiect "bicicleta versus trotineta electrica la autorulota": Este posibil ca doua trotinete electrice sa incapa in camperul actual, pe care deja il aveti. Asta sigur, daca vi se pare ok un astfel de mijloc de locomotie. Mie personal, imi place configurarea pe care o aveti la camperul actual, mai ales daca il folositi doar 2-3 persoane. Daca schimbati camperul doar pe acest motiv, este posibil ca cele cu garaj mare sa nu va convina din alte puncte de vedere. Posibil, lungime totala a RV-ului mai mare, acces la zona de dormit mai dificil (scarita), pat mai apropiat de tavan, etc. Depinde de ce compromis sunteti dispus sa faceti.
-
1 punctAnti, sa stiii ca nu este important pe unde si cu ce se duce. Important este, pe cate carari se intoarce acasa
-
1 punctBuna seara. @Daniel P. Cu bicicleta te duci la Letca? Sa te hidratezi bine cu ca sí maine va fi destul de cald. Daca ai nevoie de palinca din care am baut impreuna, trimit cu cea mai mare placere. Distractie minunata.
-
1 punctAm văzut o droaie de olandezi cu Mițu Phev prin campingurule europene, din ce în ce mai mulți cu Rav4 Hybrid și un amic de-al meu trage un Fendt 410 cu o V60 hibrida plugin fără probleme. Lexus Nx are 1800kg ca masa de tractare, știu deoarece m-am interesat pt a schimba Opel-ul și mie nu îmi ajung. La Frankfurt toate noutățile ori apr toate erau electrice și ibride, deci carne de pus pe foc este. Eu aștept s a vad caracteristicile noului Opel Grandland X ibrid și a fratelui geamăn Peugeot 3008.
-
1 punctNu am intalnit restrictii privind circulatia trotinetelor electrice prin Olanda, Austria, Germania, Italia, Belgia, Elvetia, Spania. In Marea Britanie si Irlanda se pare ca sunt interzise, dar si acolo sunt presiuni mari de ridicare a acestei restrictii. Exista insa, functie de tara, oras, regiune, etc. impuneri in ceea ce priveste viteza maxima de deplasare, obligativitatea castii de protectie, varsta minima, consum alcool, etc. In momentul de fata, datorita cresterii spectaculoase a numarului acestor trotinete electrice, autoritatile din intreaga lume au fost luate prin surprindere (lipsa legislatie specifica trotinetelor electrice). "Există, de exemplu, peste 15.000 de scutere (trotinete electrice) disponibile pentru închiriere pe străzile capitalei franceze, Paris. În orașul german Köln, autoritățile se așteaptă la 40.000 de utilizatori până la sfârșitul anului, relatează Deutsche Welle." Se pare ca in ultima vreme tinde sa fie cel mai apreciat tip de mobilitate urbana. Din ce in ce mai multi isi lasa masina acasa si pleaca cu trotineta la servici. Ajung destul de repede, costuri insignifiante, nu sunt stresati de aglomeratie si netranspirati uneori (cazul bicicletei). Sigur, asta este doar parerea mea. Aparitia unei trotinete electrice in circulatie, reprezinta... o masina poluanta mai putin in trafic. Acest mijloc de transport curat nu poate fi decat benefic atat edililor cat si locuitorilor urbei respective.
-
1 punctSalut, Sunt cateva varibile ce pot modifica destul de mult costul final. In primul rand distanta pana la rulota, in al doilea rand, cine pune la dispozitie energia electrica. In plus, daca se doreste si ozonificarea masinii, se mai face un discount, etc. Dar ca un indice, daca rulota este in Bucuresti, Pitești sau Curtea de Arges, iar curentul este asigurat de mine, doar pt rulota costul este de 100 ron, rulota + masina 130.
-
1 punct
-
1 punctMultumesc mult, Laurentiu. Platforme campervan Incerc sa va prezint cateva informatii legate de platforma campervan-ului. Intr-un procent foarte mare piata acestui tip de autorulota si nu numai, este acaparata de familia Ducato (Fiat, Citroen, Peugeot). Cum s-a ajuns aici, in patria Mercedes si VW - Germania, tara cu cei mai importanti producatori de RV-uri din Europa ? Citeam intr-un material publicat in Auto Bild ca pe parcursul ultimelor decenii cei de la Fiat au fost cei mai deschisi in colaborarea cu producatorii de RV-uri. La doleantele producatorilor de RV-uri, Fiat a raspuns cel mai prompt in materie de modificari legate de platforme, accesorizari, gadget-uri si nu numai, la costuri de bun simt. La momentul actual familia Ducato vine pe piata cu cea mai potrivita caroserie pentru conversii de campervan-uri, cea mai lata la interior, cu cca, 10 cm fata de concurenta. Dar, nu numai acest aspect este primordial. Pe parcursul timpului Fiat si-a mentinut standardul in privinta calitatii legate de tabla si caroserie in general. Sprinter-ul, duba de la Mercedes, la modelele de dupa 2005 a pierdut mult la acest capitol. Nu de putine ori vedem pe strada acest tip de masina cu tabla impuscata de rugina si ma refer la masini cu vechime de pana-n 5 ani. Foarte multi se plang in ultimi ani de calitatea tablei de la Sprinter. Zic "calitatea tablei" in mod generic, acolo este vorba de grosime, tratamente si binenteles, de acoperiri. Un alt motiv care duce familia Ducato pe primul loc in acest top, este dat de pretul platformei. Acest pret este deosebit de important pentru producatorii de autorulote, astfel, reusindu-se mentinerea preturilor finale la RV-uri in limite de bun simt. Sa nu care cumva sa credeti ca sunt fan Fiat, ba din contra, dar in acest segment trebuie sa recunosc suprematia ocupata de aceasta marca. Pentru campervan-uri exista doua modele de platforme: cu MMA de 3.300 kg si MMA de 3.500 kg. Mai exista platforme utilizate in conversii de la: Renault (in acest an Masterul a primit o noua fata), Ford, Hyundai H350 (destul de rar), MAN (spre clasa premium), etc. Motorizari Campervan Motorizarile de ultima generatie trebuie sa satisfaca standardul euro 6d-Temp. Ducato are disponibila aceasta motorizare, ba mai mult, de curand, la salonul de la Dusseldorf incheiat ieri, a venit si cu o cutie automata in 9 trepte de viteza: Dar, sa revenim cu picioarele pe pamant, mai aproape de spatiul in care traim. Ideal ar fi ca motorizarea unui campervan sa fie cat mai mare, insa, acest lucru costa ceva bani in plus. In oferta de campervan-uri actuala puterea motoarelor porneste de la 120 cp in sus. Trebuie tinut cont ca aceste vehicule nu vor fi niciodata goale, la greutatea unei dube goale. Ele din start au greutatea proprie cam de pe la 2.700 kg in sus. Avand in vedere ca aici discutam de van-uri (aerodinamica buna) cred ca si motoarele de 120 cp pot fi multumitoare, insa, daca va permiteti va recomand de la 130 cp in sus. Chiar daca familia Ducato beneficiaza de aceleasi caroserii, in cazul motoarelor, acestea vin pentru fiecare-n parte de la Fiat (Iveco), Citroen si Peugeot. Aici parerile sunt impartite, fanii marcilor respective se vor indrepta spre ce le este lor mai drag. Fiabilitatea motoarelor In ceea ce priveste aceasta caracteristica va sfatuiesc sa nu va faceti probleme. Sunt motoare facute sa duca multe sute de mii de km. Ca-i de la Renault, Fiat, Ford, Citroen, Peugeot, etc. nu va vor dezamagi pentru distantele mici parcurse de o autorulota. Poate aici conteaza mai mult performantele legate de consum si norma euro. Cateva cuvinte despre motorizarile compervan-urilor achizitionate la mana a doua (SH). Dupa parerea mea, aceste motorizari ar trebui sa porneasca de la 100 cp in sus. Asta, pantru a nu avea probleme la drumurile in rampa lungi sau cu vantul din fata pe autostrada, masina sa fie vioaie, nu sa ajungi sa te rogi de ea. Cel mai important lucru la achizitia unui van sh este sa mergi cu el, si cand zic sa mergi, sa nu-i mangai pedala de acceleratie, sa-l conduci agresiv, sa vezi cu adevarat ce poate. Sunt situatii in care acei cai mentionati scriptic arata in realitate ca niste martoage, sau pot fi cu adevarat niste cai naravasi. Sigur, aici lucrurile tin si de modul in care este acordat motorul cu cutia de viteze, dar acest lucru tine de ce a urmarit cu precadere constructorul platformei, forta sau agilitatea imprimata acesteia. Eu spre exemplu, la van-ul Ford Transit pe care l-am avut, in treptele I-II simteam forta degajata de masina, iar de la treapta III in sus aveam senzatia conducerii unui autoturism. Am fost foarte multumit de acest comportament, masina avea 140 cp. Din ce in ce mai mult, pe langa aceste caracteristici ale motoarelor, la achizitia SH va trebui sa luam in calcul si norma de poluare. Accesul in marile orase deja incepe sa fie restrictionat pentru motoarele de generatie mai veche, norme euro mai mici. Ori, unul dintre marile avantaje ale campervan-ului este ca iti permite sa ajungi in "buricul targului." Personal, nu cred ca-i dracul atat de negru pe cat pare legat de moatoarele diesel atata timp cat acestea figureaza inca in ofertele celor mai numerosi producatori auto. Consider ca apusul acestor motorizari va fi sigur, dar facut treptat in muti ani de acum incolo. Mai ales in cazul RV-urilor folosite cu precadere de turisti. Noi aici chiar nu avem alternative viabile pentru alt tip de motorizare. Anul acesta, la salonul amintit mai sus, de la Dusseldorf, palid si timid si-a facut aparitia un hibrid parca de la Mercedes si o electrica 100% de la Ducato. Dar, mai e mult pana departe.
-
1 punctBuna dimineata, @Nelu Predonu! Felicitari pentru laborioasa descriere a acestui tip de vehicul recreational! Pentru a intercala text intre fotografii, procedezi astfel: inainte sau dupa ce termini de redactat textul, incarci toate fotografiile necesare postarii. Apoi, in locul unde vrei sa apara o fotografie, pozitionezi cursorul si apesi. Dupa acest pas, apesi pe fotografia pe care o vrei intercalata (ea se afla deja afisata in partea de sub text). Util ar fi ca poza sa fie pe o linie fie sub text fie deasupra textului care face referire la ea. De asemenea, ai posibilitatea sa determini si marimea fotografiei afisate. Dupa ce ai intercalat-o in text, apesi de doua ori pe ea si te pune sa alegi latimea (pastrand raportul de aspect). Toti acesti pasi sunt indicati in spatiul de editare. Multumim frumos!
-
1 punctInainte de a merge mai departe, as dori sa va prezint o modalitate de a viziona imaginile de pe YouTube subtitrate in limba romana, indiferent de limba vorbita in filmul respectiv. Spre exemplu, doresc sa vizionez pe YouTube conversia unei dube in campervan si dau de o conversie facuta de un neamt, binenteles acesta vorbeste in limba germana. You Tube ii ofera posibilitatea celui care vizioneaza filmul sa-l aiba subtitrat in limba sa materna. Binenteles, intr-o traducere relativa, dar acceptabila. Va prezint mai jos modalitatea in care trebuie setat ecranul YouTube pentru a face acest lucru. Imaginea 1. In partea dreapta jos, sub cursorul filmului exista mai multe pictograme. Prima din stanga se refera la subtitrare. Imaginea 2 Apasand pe pictograma de subtitrare, ne apare subtitrarea in limba originala a producatorului. Imaginea 3 Apasam pictograma de setari, "rozeta" din dreapta pictogramei de subtitrari. Se deschide o caseta peste imagine in dreapta jos. In acea caseta apasam pe "subtitrari - germana (generata automat)" si se deschide o alta caseta (imaginea 4) Imaginea 4 Aici apasam pe "Traducere automata" si trecem la imaginea 5. Imaginea 5 Selectam din caseta derulanta deschisa "Romana" si avem imaginea 6 Imaginea 6 filmul subtitrat in limba romana Aceasta optiune este valabila pentru filmele care au pictograma de subtitrare. Marea majoritate au acea pictograma. Poate sunt colegi care cunosc acesta setare succesiva, dar sunt sigur ca multi nu au cunostinta de asa ceva. PS. Mi-as fi dorit sa pot aseza imaginile in linie, cu textul intercalat, dar nu stiu cum pot face acest lucru pe aceasta platforma. Nu-mi apare sau nu vad eu butonul "asaza in linie"
-
1 punct@Adrian, Esti prea pesimist si zic asta... vazand ce varsta ai. Gandeste pozitiv ! Noi astia mai purii, am apucat sa traim si in comunism si in capitalism. Cine ar fi crezut ? Pe vremea comunistilor nici nu as fi indraznit sa visez la asa ceva. Lucrurile se schimba intr-o viata de om. Eu sper sa faci conversia mai repede, sa apucam sa bem berea aia, ca se trezeste. Altfel, nu stiu daca mai am rabdare sa te astept inca... 50 de ani. Scuze pentru off-topic.
-
1 punctLa invitația lui @Ursu Florin, vă prezint și rulota mea: vezi <subj>. O poză cu ea proaspăt scoasă din fabrică, și una în spatele curții gata de plecare spre Austria (mamă ce am mai dat la zăpadă ) Nu, încă nu are nume... B
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

