Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 13.04.2019 în Postări
-
5 puncte
-
5 puncte
-
5 puncte
-
5 puncte
-
5 puncte
-
4 punctePlouă și la Sibiu, plouă în aproape toată țara...așa că stați în casă, beți o țuică și numărați banii !
-
4 puncteSalutare prieteni Dupa un drum de 1600km facuti in 24h cand m-am trezit am avut surprinderea sa constat ca afara ploua foarte tare, asa ca stam la o Va doresc o zi buna.
-
4 puncteBuna ziua.Flavius ,in Bucuresti ,e de 4 ori :ploua,ploua,ploua,ploua,de azi noapte tot ploua,in rest numai de bine.
-
4 puncte
-
3 puncteHai noroc la tuata lumea, Imi doresc rulota de cand sunt mic, asa ca am lovit-o si am cumparat cea mai ieftina rulota gasita pe Olx - pe care o voi amplasa in Vama Veche si acolo va ramane. E un Hobby foarte vechi, nici nu stiu exact modelul - iar eu sunt incepator in a fi incepator de rulotist si-o sa va plictisesc cu cele mai penibile intrebari de incepator. Am scormonit oleaca prin topicurile din forumul asta si, pentru inceput, vreau sa va felicit pe toti de pe aici - chiar pare o comunitate foarte misto cu oameni fani. Bravo, ba!
-
3 puncteMultumesc mult, @Mihai-Arad pentru sugestii! Cele de pe Austria au preturi cam mari pentru mine. Cele de pe mobile.de... e altceva! Preturile sunt chiar mai mici decat in Olanda. Cel putin prima, cea neagra la 2800 euro... pare a fi exact ceea ce caut eu! Doar un bullbar ii lipseste (oricum, un amanunt nesemnificativ) si as putea spune ca e cu adevarat exact ceea ce caut. Dar! Bineinteles, exista un dar. In primul rand lipsa aerului conditionat (si cam la toate care erau listate acolo la un pret in jur de 3000 euro lipseste) le elimina din start. Da, stiu! Si sarac, si cu pretentii! Dar... fara aer conditionat... mai bine trag eu rulota! Macar asa ma mai bate vantul in ceafa... . Apoi, cel mai important lucru (sau la fel de important): Daca pe Germania, de la dealer, in anunt scrie sa zicem... 220.000 km, in realitate masina aia trebuie sa treaca de 400.000. Stiu ca motorul J20 de la Suzuki este extrem de fiabil, dar totusi! Daca ar avea un kilometraj in jur de 100.000, ai mai putea spera la un 200-250.000 real. Daca ar exista si pe Germania posibilitatea de a verifica pe un site oficial numarul de kilometri al unei masini, (asa cum este OVI.RDW in Olanda), afacerile cu masini din Germania ar disparea aproape complet! De ce credeti ca nu exista? Nemtii, care sunt atat de tipicari, de ordonati, de corecti... nu pot sa faca asta??? Ei, na! Nu vor! Interesul lor este sa curete tara de toate rablele, asa ca prefera sa nu se poata verifica, in felul acesta scapand cu mult mai usor de rable. Stiti ce esti intrebat intr-un targ auto din Germania daca vorbesti cat de cat germana, stai in Germania si vrei sa cumperi o masina? Te intreaba daca este pentru export sau pentru folosire in Germania! Daca spui ca e pentru Germania, iti raspunde simplu "nu ti-o dau"! Stiu si ei foarte bine ca au acceptul tacit al autoritatilor sa faca tot felul de magarii, dar cunosc si scopul acestui accept si nu vor sa riste! Acesta este motivul pentru care evit Germania. Acesta si prezenta, la aceasta varsta inaintata a masinii, a ruginii. Prin prezenta nu inteleg mici urme ci, in cazul Grand Vitara, inteleg COAPTA! Intr-o majoritate covarsitoare, Grand Vitara luata de oriunde din Europa (cu exceptia italiei si a olandei), la varsta asta asa este. Coapta! Nu spun ca nu exista si exceptii! Dar oare... sa fiu eu chiar atat de norocos??? Daca ai avea posibilitatea sa iei din Germania o masina direct de la proprietar... e altceva! Dar prin proprietar nu inteleg ACTUALUL proprietar, pentru in cele mai multe cazuri actualul proprietar a cumparat-o in urma cu cateva zile de la cel care a folosit-o de ani buni. Nu prea ai o asemenea sansa in Germania. Retelele sunt prea bine puse la punct. Cand un "utilizator" de masina pune anuntul pe net, in 10 minute e sunat de catre membrii retelelor respective si masina e cumparata. Dupa care o cumpar eu, de la "proprietar". Cele de la un adevarat proprietar care rezista mai mult de cateva ore pe net nu prezinta interes nici pentru samsari! Promit ca acesta va fi ultimul mesaj (cel putin ultimul atat de lung) cu un continut atat de indepartat de subiectul topicului. De data asta, chiar si eu consider ca am depasit limita "normalitatii". Am transformat un forum dedicat rulotelor intr-unul dedicat masinilor. Dar... m-a luat valul! Trebuia sa ii raspund colegului, a dat dovada de prea multa bunavointa pentru a-i ignora pur si simplu mesajul sau pentru a-i raspunde printr-un simplu "nu". Si oricum, banuiesc ca ideea este cam aceeasi si in cazul rulotelor, desi nu sunt foarte sigur, nu am informatii la fel de certe ca in cazul masinilor (deci iar m-am scos cat de cat nu???). Oricum, nu il sterg! Daca tot m-am muncit sa-l scriu... ar fi pacat! Mi-am pierdut 10 minute din viata mea de pensionar ca sa il scriu, nu?
-
2 puncteO singura observatie! Probabil din cauza faptului ca articolul este destul de vechi (aproximativ 4 ani), acolo se spune ca modificarea kilometrajului se face la computerul principal, dar exista posibilitatea de a fi depistat acest lucru prin citirea celorlalte claculatoare ale masinii. Acest lucru din pacate nu mai este de actualitate. Acum (si nu chiar de acum, mai bine zis de cativa ani) modificarea se face si in acele calculatoare. Acum TOATE indica acelasi lucru. Din pacate! In privinta traducerii cu "google translate" in romana, sincer, e o chestie buna cand te plictisesti! Pentru ca e de-a dreptul hilara traducerea aia. Si te distreaza. Asta pana cand incepe sa te enerveze! . Prefer traducerea in engleza. Chiar daca nici aia nu e perfecta, uneori trebuie sa-ti pui bine mintea la conbtributie ca sa intelegi ce a vrut sa zica, este totusi cat de cat precisa. La traducerea in romana, in multe situatii (chiar destul de multe) se schimba total intelesul frazei! In privinta facturilor de service... permite-mi sa am indoieli! Tot ce e pe suport de hartie poate fi contrafacut. Si fara mare efort. Daca acele facturi ar intra in circuitul economic... da! Ar fi o problema, ar fi dibuite pana la urma. Dar asa... ca sa ti le arate tie, in calitate de cumparator... oricine poate face niste facturi cu ce date doreste. Trist dar adevarat! Oricat ar incerca autoritatile impiedice manipularea kilometrajului, cei care se ocupa cu manipularea le vor sufla in permanenta in ceafa. Indiferent ce noua metoda se aplica, in cateva zile vor gasi si "antidotul". Raman la parerea ca cea mai buna varianta este existenta unei baze de date la care "infractorii" nu au acces, nu o pot modifica, baza d date pe care sa o poata accesa oricine (pentru citire). Desi... se cloneaza carduri, se sparg bazele de date ale celor mai mari banci din lume, banci care investesc enorm in securizare, deci probabil spargerea bazei de date a unei autoritati auto este floare la ureche... Concluzia mea e clara! Si anume... ca nu exista nici o concluzie!
-
2 puncteVă salut din camping Muddy Land.A fost o zi cu nori dar au fost perioade când a ieșit și soarele și ne-am bucurat pe deplin de prima ieșire pe anul acesta.Speram ca mâine să putem vizita vulcanii fiindcă astăzi din cauza ploilor recente nu ni s-a permis accesul. Sunt mai multe rulote parcate aici dar niciun proprietar.
-
2 puncte
-
1 punctBuna ziua. Ma numesc Adi Muntean, cochetez de mult cu libertatea de miscare intr-un regim autonom familiar si confortabil. Anul acesta am reusit sa-mi duc la bun sfarsit ideea, am facut o conversie din van in autorulota si .. voila :
-
1 punctSalut tuturor, Dupa ce am vandut ultima rulota din dotare in februarie la plecarea din Romania, a venit vremea sa-mi iau "ceva" din nou aici in Irlanda. Am cochetat cu ideea de rulota dar aici in Dublin problema parcarii este mai spinoasa, chiar daca o parchezi pe proprietatea ta din fara casei. Tot cautand pe net m-am gandit ca poate ar fi mai indicat un camper, am vazut ca aici se poarta mai mult ca rulota Acum cca o saptamana m-am decis sa merg pe ideea de camper astfel ca am inceput sa caut. Pentru acest lucru am batut cu drumuri o jumatate de tara, inclusiv in Irlanda de nord care este defapt UK. Destul de ieftine dar trebuie achitata taxa de import, CVRT (ITP de autorulote/comerciale), taxa drum, etc. Te duce la niste banuti destul de multi si timp pierdut. Dupa multe campere vazute am dat de cel care mi-a facut cu ochiul, un model Fiat din 1991, carosat Dethleffs, motor 2.5 diesel, 5 viteze, 5 locuri de dormit si 6 pe scaune (cu centuri de siguranta). Factor important la decizie a fost ca este cu volan normal pe stanga (ca in toata Europa) putand sa circul cu el in IRL si UK fara probleme. Culmea este ca l-am gasit la doar 9 km de unde stau Proprietarul il are din 2009, fiind al doilea. Nu a fost foarte ingrijit, necesita multa munca de curatenie in el in schimb este bine inchegat, nu are infiltratii/lovituri/lipsuri. Un camper sanatos bun de luat la plimbare. Din dotari pot enumera pe cele clasice: - Truma model 3002 cu vent pe 12V, lipsa tija pentru robinetul de gaz - Frigider de 88l - Boiler Truma 15l pe gaz - Baie cu wc cu flush electric si cadita dus - 2 butelii mari - a doua baterie de 12v/120Ah cu invertor de 300w - aragaz cu 2 ochiuri - marchiza omnistore de 3m - inmatriculat in Irlanda Ca minusuri as putea spune ca este geamul de pe partea stanga, a fost spart iar proprietarul l-a inlocuit cu un plexiglass transparent montat fix . Cred ca voi cauta modelul de geam pentru a-l inlocui. Mai jos pozele facute in momentul vizionarii acestuia, vor urma altele dupa ce il voi pune la punct
-
1 punctBuna seara, Pentru ca am inceput sa imi creionez vacanta de vara cu rulota care va fi, unde altundeva decat in Grecia, si pentru ca stiam ca de la 01.07.2018 au intrat in vigoare noi preveri legale referitoare la circulatia pe drumurile publice, am cautat si am gasit un comunicat al Consulatului Romaniei la Salonic care contine o parte din aceste prevederi. Le redau mai jos. 1. Neutilizarea centurii de siguranță sau a căștii de protecție pentru motociclişti se sancţionează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului pentru o perioadă de 60 de zile. 2. Utilizarea telefonului mobil de către conducătorul auto în mers, fără dispozitiv Bluetooth sau fără ca telefonul să fie plasat în loc special pentru activarea difuzorului se sancţionează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului pentru o perioadă de 60 de zile. 3. Conducerea autovehiculului de către o persoană având ο concentrație de alcool de: – 0,50-0,80 g/l ȋn sânge sau de 0,25-0,40 mg/l ȋn aerul expirat se sancţionează cu amendă de 200 euro și imobilizarea autovehiculului; – 0,80-1,10 g/l ȋn sânge sau de 0,40- 0,60 mg/l ȋn aerul expirat se sancţionează cu amendă de 700 euro, ridicarea permisului de conducere timp de 90 de zile și imobilizarea autovehiculului; – peste 1,10 g/l ȋn sânge sau de peste 0,60 mg/l ȋn aerul expirat se sancţionează cu ridicarea permisului de conducere pentru o perioadă de 180 de zile, cu închisoare de minimum două luni, amendă de 1.200 euro, ridicarea plăcuțelor de ȋnmatriculare pentru o perioadă de la 10 zile până la 6 luni (ȋn baza deciziei instanței competente) și imobilizarea autovehiculului. Conducătorii auto care recidivează în termen de 2 ani și care sunt depistaţi având o concentrație de alcool în sânge de peste 1,10 g/l sunt sancționați cu ridicarea permisului de conducere pentru o perioadă de 5 ani, cu închisoare de cel puțin 6 luni, amendă de 2.000 euro, ridicarea plăcuțelor de ȋnmatriculare de la 10 zile până la 6 luni (ȋn baza deciziei instanței competente) și imobilizarea autovehiculului. 4. Depășirea limitei de viteză cu peste 30 km/oră se sancţionează cu amendă de 350 euro şi ridicarea pe loc a permisului de conducere timp de 60 de zile. 5. Nerespectarea culorii roşii a semaforului se sancţionează cu amendă de 700 euro și ridicarea permisului de conducere timp de 60 de zile. 6. Νerespectarea semnificației indicatorului „STOP la intersecţie” se sancționează cu o amendă de 700 euro, ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp 20 de zile. 7. Efectuarea de manevre periculoase se sancţionează cu amendă de 700 euro și ridicarea permisului de conducere timp de 30 de zile, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 10 zile. 8. Staționarea – parcarea ilegală se sancţionează cu amendă de 40-150 euro, după caz, și ridicarea permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 10 zile. 9. Blocarea rampelor de trecere destinate persoanelor cu handicap sau parcarea în locuri destinate persoanelor cu handicap se sancționează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 60 de zile. 10. Utilizarea pentru deplasare a benzii de urgență, indiferent de durată, se sancționează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 60 de zile. 11. Circulaţia constantă a camioanelor grele și a autobuzelor pe banda din stânga sau utilizarea acestei benzi pentru depăşiri care surprind șoferii care circulă de drept pe această bandă se sancționează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere timp de 60 de zile. 12. Aruncarea pe geam, ȋn timpul mersului, de obiecte sau substanțe care poluează sau pot provoca un incendiu sau accident, inclusiv țigările, se sancționează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 60 de zile. 13. Plata a jumătate din cuantumul amenzii în termen de 10 zile a fost abrogată. Amenda se plătește în termen de 15 zile la Poșta Elenă sau la sediul primăriei pe raza căreia se află secția de poliție rutieră care aplică amenda.
-
1 punctCum si prin ce metode recunosti ca un autoturism (masina SH) pus la vanzare , are kilometrajul manipulat/modificat sau a fost 100% avariata ? Manipularea tahometrului este o mare problema in tranzactionarea masinilor SH. Cu ajutorul unui adaptor și al unei aplicatii, puteti verifica fiecare masina daca a „suferit“ o manipularea frauduloasa sau chiar stilul „agresiv“ al fostului proprietar (viteza medie, consumul mediu, nr. zile si nr. de ore in care masina a fost folosita „la maxim“…etc) Anunturi ca: „Masina tinuta-n garaj, istoric complet la reprezentanta („Vehicle History Report", pe scurt VHR) , eliberez certificat autentic cu pafara „MARCA MASINII“ in orice reprezentanta[oare?],,…. pina la : niciodata lovita/atinsa, nici macar in parcare , vopsea originala…. “La ultima verificare in reprezentanta, masina avea stergatorul lunetei uzat si atat !!! Programata pt schimbare egr ( reecall de fabrica) EGR-ul nu are nimic dar se schimba gratuit!“ - sunt doar cateva fraze melodioase pentru a aduce o nota (majora) de scepticism. Cele mai manipulate tahometre le gasim la marcile de top ( si nu numai!) Audi , Mercedes, BMW si /sau VW. Indispensabil atunci cand cumperi o masina SH este un control al tehnologiei si al mecanicii, precum si un test de incercare (drive-test). Cu un adaptor OBD și o aplicație asemanatoare cu cea a lui "Carly" din München, puteti afla mai multe. Sistemul OBD reprezintă o diagnoza la bord - care se face de obicei in Service. Adaptorul este pur și simplu conectat la portul OBD, care de obicei pozitionat sub volan. Kilometrajul, consumul, memoria de eroare. Diagnosticul nu este inca disponibil pentru toate marcile si modelele, iar costul total este destul de ridicat(aproximativ 100 €). Aplicatia este usor de utilizat (Apple si Android) dezvaluie multe lucruri care sunt utile atunci cand cumparati o masină SH - de exemplu: Kilometrajul real (citit de la mai multe ECU-uri ale masinii) · Viteza medie și kilometrajul mediu - de exemplu, pentru a vedea daca aveti “un vehicul (SH) cu raza lunga de actiune in fata dvs. sau daca masina a fost adesea in trafic scurt“ - pentru motorul cu uzura mai rapida · Consumul real al masinii - aceasta permite, de asemenea, concluzii cu privire la stilul de conducere · Numarul de mesaje de eroare stocate in sistem, inclusiv kilometraj · Daca aplicatia detecteaza un vehicul potential compromis, acesta afiseaza si un avertisment. Cateva „tehnici“ la indemana oricui! Masuri luate : Belgia a introdus CAR PASS , S.U.A –CARFAX , in Germania TÜV si DEKRA (parca prin Germania aceasta verificare , la sange costa intre 50 - 100 €) , in Austria ÖAMTC (stiu sigur, costa 70 € ) … Aici aveti un „material“ cat de usor se poate manipula un Tahometru ! Un reportaj CEA MAI SIGURA METODA pentru verificarea/autentificarea „kilometrilor reali“ sunt facturile din SERVICE. Micro-cips-urile impementate in tahometru , nu mai sunt (atat de)sigure, chiar daca „Update-urile“ efectuate in Service/reprezentanta sunt actuale. @Calin Andritoiu , poate reusesc sa fac "putina lumina" .... ma refer la acest comentariu ! P.S. Cu ajutorul Google-Crome poti sa-ti traduci paginile de mai sus in.... lb. romana !
-
1 punctNumele meu este Cristian si impreuna cu sotia mea am achizitionat in urma cu doua saptamani o rulota Elddis Genesis 3 din 1997 (prima noastra rulota). Ne dorim ca in acest an sa facem cat mai multe calatorii impreuna cu fetita noastra si de asemenea sa cunoastem cat mai multi oameni cu aceeasi pasiune ca a noastra. Urmeaza ca intr-o saptamana sa imi schimb permisul pentru a putea conduce tot ansamblul si speram ca de Pasti sa iesim prima data. Tineti-ne pumnii si calatorii cat mai placute ! De asemenea multumesc celor care mi-au urat La multi ani de ziua mea pe 10 .
-
1 punctBuna seara si multumesc pentru accept. Sunt posesorul unei rulote Avondale Mayfair si sper sa gasesc aici sfaturi despre intretinere, solutii la rezolvarea problemelor cat si piese de schimb. Multumesc
-
1 punct
-
1 punctTSalut .... Intr-adevar, un articol (Notat: Un Reportaj) din postarea mea de mai sus e ... ceva "mai vechi" dar (poate) inca intalnit in "smenurile" practicate de samsari. Articolul dateaza cu data de 28.05.2015 Cat despre celelante doua sunt cu date curente; 17.10.2018 ( se vede in josul paginii) Indoieli, suspiciuni...incertitudini, e normal sa avem ! Cum suntem noi, barbatii ? Oare si la femei, avem indoieli ? E buna, nu-i buna, e batrana, e prea tinerica , e blonda sau e... pistruiata ?! Woauuuuu.... Instinctul-increderea isi spun cuvantul atunci cand "trebuie" sa alegi (dintre ele !) P.S. Jos palaria pentru.... concluzia trasa ! O seara placuta !
-
1 punctMultumim @Mihai-Arad Cred ca acest articol va fi de folos multora.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctSe pare ca (spre rusinea mea) nu sunt un foarte bun cunoscator al regulilor acestui forum (si al forumurilor in general). @NRLaurentiu, am observat ca la sfarsit ti-ai serut scuze pentru postarea off-topic. Si nu esti singurul. Din cate imi dau seama este o practica destul de raspandita. Pai daca ma gandesc bine, cred ca cel putin 80% din postarile mele au fost off-topic. Numai despre masina am vorbit o gramada! Desi, daca ma gandesc bine, masina si rulota formeaza un atelaj, pe drum sunt "un tot" (aproape) unitar, achizitionarea uneia trebuie sa tina cont de caracteristicile celeilate... bla-bla bla... bla-bla-bla.... M-am scos? Sau a fost o incercare jalnica? Eu am considerat ca relatiile pe un astfel de forum nu trebuie sa se limiteze neaparat la "da-mi cheia de 13", ci sunt normale si discutiile de genul "Ce-ti mai face baietelul? A mai facut temperatura?" Eu am considerat ca desi este un forum despre rulote, daca eu am deschis un topic este normal sa scriu acolo tot ce imi vine sa scriu. Daca ar fi vorba despre un topic de natura tehnica... e altceva! Atunci fara discutie as evita sa scriu ceva off-topic, acesta fiind o sursa de informare pentru ceilalti colegi. Si nu as face decat sa-i bruiez. Dar asa... V-am expus in randurile de mai sus opinia mea in ceea ce priveste modul de comunicare pe forum. Nu am pretentia ca as avea dreptate! Este doar parerea mea! Poate ca modul meu de a ma exprima pe forum nu este "normal", sau mai bine zis nu se incadreaza in canoanele comunicarii pe un forum. Sincer... nu stiu. Nu am experienta pe forumuri aproape deloc. Dar daca gresesc, va rog din suflet sa-mi spuneti fara nici o retinere! Cu siguranta nu voi interpreta ca un afront nici o "atentionare" in aceasta privinta. Ba din contra! Ma voi conforma!
-
1 punctAșa am de gand si eu sa fac, bag prin gaura la antenă.
-
1 punct@Alexandru Tiron , in cazul in care scurtul se produce undeva pe traseu, intre panou si locul unde ai pus siguranta, ce crezi ca se intampla cu panoul? Nu stiu daca in cutiuta neagra din spatele unui panou se afla si o siguranta, pe langa dioda (diode). Am desfacut-o la un moment dat, insa nu mai tin minte daca era. Teoretic, pentru a fi utila, acea siguranta trebuie sa fie cat mai aproape de panou, nu undeva mai jos, spre regulator. PS: de regula, toate legaturile le faci la rece. In special cele de la panou. Ai conectori dedicati in spatele panoului, iar acolo faci legatura doar dupa ce termini lucrarile la regulator, respectiv toate legaturile intre bornele sale si baterie, traseul spre panou, respectiv consumatori (aici mai pui o siguranta cu valoarea pe care o scoate regulatorul spre consumatori). PPS: daca ai panou flexibil, cutiuta s-ar putea sa fie pe partea cu fotocelulele, nu pe spatele acestuia.
-
1 punct@Vlad Tocae, practicarea unui orificiu prin acoperisul rulotei este ultima solutie si cea mai riscanta. Nu e ok .
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctDesi titlul duce cu gandul la soferie si abilitatile de a manevra ansamblul masina-rulota, mai jos va prezint un alt fel de abilitate, filnat astazi in drum spre serviciu in Dublin, Irlanda. Pentru cei care nu stiu geografia orasului Dublin, acesta este pozitionat pe coasta de est a Irlandei cu iesire la Marea Irlandei. Este traversat pe mijloc de raul Liffey cate are in partea cea mai lata cca 100m. Este vorba de intoarcerea pe loc a unui vas de razboi al marinei in mijlocul raului. In fundalul ultimei poze se poate vedea cel mai nou si mai mare ferryboat, W.B. Yeats (distanta pana la el este de peste 1.5km fata de locul pozei) cu care voi traversa la vara in Franta in concediu
-
1 punctDin februarie am schimbat , clasa de la alcov la integrat . Am cumparat-o din Germania de la niste batrini . ( Le livrau noul camper in martie ) Dupa 6 ani de colindat si 90.000km cu Marlin am stiut ce vreau . Criteriile de cautare au fost : lungime max 6 m, inaltime max 2,7 m ( Numai cei ce au traversat GR sau F stiu ! ) 4 locuri maxim , dupa 2009 si euro 4, motor cu peste 130CP. ,bineinteles garaj mare in spate. Peste astea , cabina de dus separata cum am avut la camper , cit mai putine geamuri si AC.
-
1 punctBuna seara, Sistemul explicat pe larg aici. Foarte utile in prevenirea pagubelor la podeaua rulotei in caz de pana la viteza normala.
-
1 punctSi eu am un tank din 1990, fara servo si turbo, si astea sunt motivele ptr. care vreau sa-l schimb cu unul similar, dar cu turbo si servo. Se gasesc si de-astea, dar sunt oleaca mai rare....
-
1 punctDomnule @Chircu Florin, iti atrag atentia ca ai o atitudine gresita care dauneaza celorlalti. Citindu-ti toate postarile, concluzionez ca nu cunosti legislatia referitoare la omologarea unei autorulote in urma transformarii in regie proprie a unei autoutilitare. Ma intreb cum poti pretinde schimbarea unei legi pe care nu o cunosti? Ai niste prejudecati (partial explicabile) vizavi de modul in care se rezolva problemele in Romania. Acest mod de rezolvare se datoreaza in mare masura celor care accepta, celor care "stiu ei" ca nu se poate altfel, celor care aleg pasivitatea in loc sa lupte pentru drepturile personale. Din nefericire, multi altii se descurajeaza, ba, mai mult, refuza sa lupte gandind ca o fac (si) pentru altii, carora oricum nu le pasa. Eu ti-am prezentat mai sus copia CIV a autorulotei pe care am transformat-o personal, omologata ca transformare in regie proprie. Crezi sau nu, afla ca nu am dat un leu spaga celor de la RAR. Am intampinat cateva piedici, unele justificate, altele mai putin... Am avut rabdare, m-am supus regulilor si am reusit sa finalizez omologarea. Reusita a fost rezultatul unei idei initiale, urmate de sperante, de munca si de perseverenta. Sunt convis ca daca as fi gandit ca tine, azi nu as fi avut autorulota. Sfatul meu pentru cei tineri: incercati sa nu va dati batuti in ceea ce va propuneti! Documentati-va cu atentie atunci cand va apucati de ceva! Luptati pana la ultima picatura de energie pentru dreptate! Nimic durabil nu se obtine usor, nimic nu este mai placut decat bucuria finalizarii unui lucru muncit din greu. Nu va descurajati de reprezentantii autoritatilor, cuvintele lor nu sunt lege! Oameni fiind, se inseala uneori. Sau va inseala...
-
1 punct
-
1 punctOmologarea aduce cateva avantaje, in primul rand de natura fiscala. Rovinieta este mult mai mica decat la autoutilitara, la fel ca la autoturisme. Asigurartea obligatorie, RCA, este aproape la jumatate din cea pentru autoutilitare. Impozitul este aproximativ egal cu cel pentru autoutilitara, daca este declarata corect, adica autovehicul special, iar nu autoturism! RAROM ar trebui sa accepte omologarea conform legii, fara a pretinde proiecte si alte baliverne. Atata timp cat nu se intervine asupra caroseriei, legea permite transformarea in autorulota. Modificarile aduse caroseriei (montarea ferestrelor, trapelor sau a altor acesorii) se poate face, conform legii, doar de carosieri autorizati, care vor elibera un certificat de conformitate pentru lucrarea respectiva. Din pacate, cei respinsi de RAROM necunoscand legislatia, se descurajeaza. Ar trebui sa ceara in scris motivul refuzului omologarii, cu referire clara la articol de lege. Daca nu doriti sa omolologati autorulota, trebuie sa pastrati autoutilitara cu perete despartitor intre spatiul de marfa si habitaclu. In rest, nici o lege nu va interzice si nimeni nu poate obiecta asupra marfii pe care o transportati, nici macar pentru faptul ca e fixata in suruburi. E greu sa ai o autorulota fara ferestre, dar unele autoutilitare au si ferestre, din fabrica...
-
1 punctDin dorinta de a nu ma "complica" cu circuite de gaz, astazi am achizitionat si un Heater de 5kw pe motorina din China, 219 euro cu transport. Nou-nout, kit complet de instalare. Livrare in 28 zile, sa vedem ...
-
1 punctAm inceput cumparaturile Box trecere cabluri prin plafon, 8 euro: Panouri fotovoltaice flexibile 100W, 2 bucati, 113 euro/buc: Sistem montaj panouri flexibile pe plafon, 15 euro/set:
-
1 punctMultumesc tuturor pentru aprecieri, o rasplata in plus pentru efortul depus! Tocmai ne-am intors din prima expeditie, am fost in weekend la Poiana Marului, suntem novici in domeniu, insa ne place independenta si natura. Totul a functionat perfect, am testat si izolatia, dimineata aveam 18 grade inauntru desi afara erau vre-o 8. Am consumat apa ca acasa, cred ca eram singurul ce-si batea capul cu rationalizarea. Trebuie instruit echipajul (2 copii+sotia). Fiind vorba doar de doua zile, nu m-am stresat . N-am apucat sa montez aeroterma pe motorina, o am, dar parea ca nu e graba, speram sa prind vara plina. Acuma incepe sa fie. Imagini cu patul copiilor (in sfarsit am primit salteaua ce am comandat-o) si cateva din prima iesire.
-
1 punctGeamurile laterale mari ce erau din constructia masinii le-am dublat la interior cu policarbonat pentru izolatie. Tot din policarbonat am facut si geamuri la usile spate caci nu avea. Tot dublate ,gen termopan. A fost un cosmar gasirea adezivului care sa lipeasca policarbonatul, e un material foarte dificil. In schimb este inpenetrabil, efectiv am lovit cu ciocanul coala de 3mm (adevarat ca statea pe masa), deci am dat cat am putut si nici macar nu l-am botit. Si flexibil. Aproape ca-l poti face cerc. Spre deosebire plexiglasul, (din pacate la rulote geamurile alea ce costa o caruta de bani sunt facute din plexi) desi pare la fel e absolut diferit. E casant si se sparge/fisureaza foarte usor, doar ca e la jumatate de pret. Tot in pozele astea am prins "making of" panourile usilor spate, cu gaurile de geam si capitonarea si o simulare grosolana a plasamentului si gabaritelor diferitelor piese (masa, blat bucatarie). Desi sunt obisnuit sa fac proiecte la milimetru si apoi sa incep lucrarile, in cazul asta nu am putut mai mult decat un proiect de ghidaj, restul lucrarilor trebuind facute prin sablonari, incercari succesive, etc. Locul e foarte greu de simulat, sunt zeci de repere ce incurca si am vrut sa folosesc fiecare centimetru posibil. Puteam sa plachez grosolan si se simplifica oarecum, dar per total ar fi fost o pierdere prea mare de spatiu.
-
1 punctCamiloiul a primit incaltari noi BF Goodrich AT KO2 si proiectoare focalizatoare fata si spate
-
1 punctSaptamana asta am finalizat si masa din interior care va fi montata si in exterior pe usa culisanta,piciorul fiind demontabil si reglabil Am mai schimbat si niste capete de bara care desi nu aveau joc aveau burdufele imbatranite plus o bucsa ce sustine caroseria pe sasiu
-
1 punctAm facut si celebra bancheta/pat Am pus si invertorul,electroblocul cu panourile de monitorizare a incarcarii bateriei si a nivelului de apa,barele led,si ate nimicuri Urmeaza blatul de la masa care va fi folosit si afara !(prins de usa culisanta ) Butelia a fost aleasa una usoara de fibra,transparenta(!) si cu ventil care opreste gazul la foc(!) Masina este operationala cu exceptia a 2 chestii: - eberspracher-ul -negociez pozitia inca ! - nu sunt hotarat ce varianta sa laeg pt boilerul pt apa calda???? Orice idee este binevenita Si acum ceva imagini
-
1 punctNu am stat degeaba ! Iata ce s-a mai intamplat : - dat jos un geam mare, greu, fix si urat si pus un geam de autorulota cu termopan, cu jaluzele de tantari si intimitate-antireflex in spatele soferului - montat in interior corpurile suspendate laterale stanga si dreapta, plus creat un corp suspendat deasupra soferului - toate au capacitate de depozitare totala de 1m cub - montat frigider Dometic pe 3 cai (12v, 220v si gpl), de 60l cu congelator, plita incorporabila Hans, aragaz 2 ochiuri cu aprindere piezo, chiuveta inox cu ventil mare cu functie si de dop - am inceput montarea instalatiilor ce vor monitoriza starea bateriei de pe ,,rulota,, si nivelul apei intr-un rezervor de 135 l(!!!) - am tras firele si montat prizele (2 de 220v si una de 12v), una pt TV si intrerupatoarele si comutatoarele pt benzile LED ( 4 la numar - 2 de 9w si 2 de 5 w) - urmeaza electroblokul, ce face mai multe printre care - redresor, monitorizare apa si baterie, iar in viitor panourile solare - nu in ultimul rand, pozitionat provizoriu invertorul de 1kw (intentionez ceva mai mare!) - am montat si somiera pentru patul suspendat. Urmeaza confectionarea unei saltele personalizate - un ochi mai atent va observa ca am dat cu insonorizant, in culoarea barei fata, pe toata partea inferioara a camiloiului Si acum ceva dovezi:
-
1 punctBuna dimineata Dan Marin ! Am lucrat anul trecut aproximativ 3 luni ( ian - martie ) la o astfel de conversie a unei autoutilitare in camper. Parerea mea este ca merita cu varf si indesat munca si investitia, mai ales la final cand vezi ce ai facut . Eu lucrez cu acest camper , in fiecare zi si ma simt cu atat mai multumit cand stiu ca este facut de mine . Sfaturi o sa primesti cate vrei tu, unele foarte bune altele mai putin bune . Esti singurul in masura care poate pune in balanta daca merita sau nu sa te apuci de o asemenea lucrare. Volumul de acte, planuri , piese, drumuri la autoritati este imens si tu decizi ce faci si cum I-ti doresc succes si spor la treaba daca te gandesti sa te apuci de un asemenea proiect
-
1 punctN-am mai scris de ceva timp pe aici si vad ca s-a mai pierdut si ceva cu evenimentele din martie ,asa ca in acest timp am reusit sa trec RAR si a iesit 3,5 tone. Pe la interior am reusit sa izolez cu Armaflex de 19 mm adezivat,am identificat toate firele pe care fostul proprietar le lasase atarnate. La exterior am montat pe usa culisanta un geam de autorulota si usita de golire a wc-ului. Astept grilele de la frigider si un cot pt vasul de apa si o sa continui cu placarea interioara pana la egalizarea cu stalpii cu extrudat si ulterior peste cu placajul multistratificat .
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

