Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 11.04.2019 în Postări
-
8 puncteIn asteptarea actelor mai lucrez la camper la finisaje In ultimele zile a venit randul "blind"-urilor adica acele panouri de pus in geamuri pentru intimitate/termic. La rulota avem jaluzele termice dar nu cad bine la camper asa ca am mers pe varianta confectionarii acestora. Mi-a ramas material Reflectix dublu si folie de burete autoadeziv asa ca m-am apucat de treaba. Momentan doar poze din interior, montate provizoriu. Montarea definitiva va fi cu magneti (comandati de pe ebay din China, 60 buc 20x10x5mm) iar partea interioara (neagra, e buretele) va fi acoperita cu un material deschis la culoare: Am montat si benzi LED 2850 in profil de aluminiu deasupra locului cu masa, in spatiul de depozitare deasupra cabinei, la baie si in spatiul de depozitare de sub pat:
-
7 puncteImi era dor de Suncuius, unde am mai fost de 3-4 ori. Acum doua saptamani am zis sa mai dau o tura prin zona mai ales ca nu era perioada de prohibitie la pescuit. Am ajuns la locul stiut, unde e si Pestera Unguru Mare. Mi s-a parut foarte mic locul, s-au pus niste bolovani sa nu mai poti intra cu masina sau rulota pe iarba, numai cu cortul (exista si taxa de campare, dar nu asta e problema 5-10 lei, ci aglomeratia). Deci cu rulota numai in parcare, care e aglomerata si prafuita. Am afalat de un alt loc "peste deal" si "dupa colt" la vre-o 150 m mai sus pe rau, exista si o carare prin padure de vre-o 250 m. Cu rulota se face aproape un cerc de 4 km de la pestera Unguru Mare. Se ajunge din Suncuius prin satul Balnaca unde se face dreapta la un moment dat. Drumul este putin mai dificil, nu foarte, in sensul ca nu sunt gropi dar e de pamant si mai ales piatra pe care o arunca rotile unde e panta mai mare (valabil mai ales pentru tractiune pe doua roti). Cu tractiune integrala nu am avut probleme. Drum care e de vre-un km de la asfalt pana la locul de campare, o pajiste imensa pe malul apei (46gr56'12.6''N 22gr32'57.5''E). Pentru perioade mai lungi de 2 zile, chiar merita drumul. Drum pe care l-am si filmat intergral, de la asfalt la locul de campare (fara rulota 4 min si 20 sec, cu rulota vre-o 15 minute). VID_20190329_123722.mp4 VID_20190329_134339.mp4 VID_20190330_090554.mp4
-
7 puncteDesi titlul duce cu gandul la soferie si abilitatile de a manevra ansamblul masina-rulota, mai jos va prezint un alt fel de abilitate, filnat astazi in drum spre serviciu in Dublin, Irlanda. Pentru cei care nu stiu geografia orasului Dublin, acesta este pozitionat pe coasta de est a Irlandei cu iesire la Marea Irlandei. Este traversat pe mijloc de raul Liffey cate are in partea cea mai lata cca 100m. Este vorba de intoarcerea pe loc a unui vas de razboi al marinei in mijlocul raului. In fundalul ultimei poze se poate vedea cel mai nou si mai mare ferryboat, W.B. Yeats (distanta pana la el este de peste 1.5km fata de locul pozei) cu care voi traversa la vara in Franta in concediu
-
7 puncte
-
7 puncte
-
7 puncteBuna dimineata de joi Timp foarte nasol la noi, toata noaptea a ploat si ploua in continuare. O zi superb va doresc tuturror
-
6 punctecolegilor ! Plouă și in București și la Letca Nouă de azi-noapte, ceea ce nu e neapărat rău...chiar era nevoie pentru plante
-
6 puncte
-
6 puncte
-
5 puncte
-
5 puncteBuna dimineata Am ajuns aseară cu bine, de dimineata am gasit o zi cu răcoare si ceata, abia se zărește lacul! Sper sa se schimbe! Nu vom rămâne de sărbători in Italia, mergem acasa saptamana ce vine! Evreu însă că duminică sa mergem la Livigne, este o statiune de iarna super! Este zona libera unde nu se practica TVA, IVA cum spun ei! Fiind in Switera poti trece vama doar cate un produs de persoana din electronice, 1 l alcool, 1 cartuș de țigări, ciocolată nu-i problema la fel parfumuri originale ca numai de-alea găsești,si ce-i important carburant, plinul si 10 l in canistra! Circulînd doar pe super străzi și străzi provinciale nu-i problema daca ai carburant in masina in afara de cel din rezervor! Pap, anul trecut motorina era 78 de cenți! Întotdeauna cand sunt in Italia fac cate un drum de Livinio! De aici sunt 2 variante de drum, doar ca cel mai scurt trece peste munți și este închis cam jumătate de an, nu cred sa se fi deschis încă, așa că de-a de-a doua variantă este mai lungă dar nu mai mult de 175 de km! Am vazut ca a fost colegul de la Cj, @Cristian A
-
5 puncte
-
4 puncte
-
4 puncte
-
3 puncte
-
3 puncte
-
3 puncte
-
3 puncteNeața bună ! Din ce știu Loganurile au întrat pe piață în 2005. Mă rog, am văzut pe carte că de fapt e din 2008, însă nu m-am putut abține să nu fiu @Levi N. Pardon.... Cârcotaș am vrut să spun. Loganul nostru este pe benzină de 1,4 MPI iar rulota o Beyerland 430 TM cu mma de 1050. Problema nu era că nu trage și că nu mă încadrez la mma-ul admis la tractare. Aici eram în regulă și mașinuța a făcut față cu brio timp de doi ani și la munte și la mare. Problema la mine (din punct de vedere legal) era faptul că masa proprie a Logan-ului este de 975 de kg iar mma-ul rulotei de 1050 kg. Dacă la mine, la un control, acest lucru putea trece în marea majoritate a cazurilor neobservat (pentru că așa cum ai spus, marea majoritate nu știu) , la tine Andra problema e mult mai evidentă (la o primă citire a actelor de către un polițist) în caz că vei fi oprită. Pentru că la asta se uită majoritatea. Cu părere de rău trebuie să îți spun ce ți-a spus și O zi bună tuturor.
-
3 puncteDesfa din nou robinetul si in el vine prima oara arcul apoi pistonasul cu oring si pe urma pui aceea flansa . Dupa ce ai pus flansa iei suportul ala de plastic si bagi in el robinetul ala micut care intra tija si imediat senzorul de temperatura si le strangi cu cele doua surubele. Dupa care se pune aceea piesa rotunda care ridica si coboara tija din robinet si se pune capacul . Robinetul se monteaza dat jos de pe soba si apoi se baga in locasul dedicat,si la sfarsit se prinde arzatorul si capacul de protectie.
-
3 puncte
-
3 puncteBoiler pe gaz, consuma foarte putin gaz si incalzeste mai rapid decat electric. Generatorul presupune, pe langa greutatea in plus, benzina si ulei. Si foarte mult zgomot, daca nu cumperi unul silentios, care e cam cat un boiler pe gaz. Off camping, in loc de pasarele si altele o sa auzi un generator. De la panourile fotovoltaice, cu boilerul pe curent electric, dusul o sa fie extrem de scurt, de ordinul secundelor, asta daca duce acumulatorul 20 minute macar pana se incalzeste. Eu unul cu panouri pe rulota, acumulator 120Ah si invertor de 1000W nu am reusit sa incalzesc cu boilerul pe 220V. Am luat unul pe gaz.
-
2 puncteBuna seara si multumesc pentru accept. Sunt posesorul unei rulote Avondale Mayfair si sper sa gasesc aici sfaturi despre intretinere, solutii la rezolvarea problemelor cat si piese de schimb. Multumesc
-
2 puncte
-
2 puncteAsa o aprind si eu acum, dar multumita informatiilor primite ieri, aseara am urmarit si intradevar se pierde scanteia undeva jos unde coteste firul bujiei catre spatele sobei. Acum voi vedea cum sa rezolv cu izolatia. Pe fir in sus catre buton am pus inca de anul trecut tub termocontractibil si vad ca nu are nimic inca. Cel mai probabil voi pune pe tot firul si voi vedea in continuare cum se comporta. Multumesc.
-
2 puncteAici poti merge linistit cu rulota: https://goo.gl/maps/98U1T1iyybs Distractie placuta si fir intins!
-
2 puncteDupa parerea mea in off camping este mult mai util un boiler pe gaz decat cu generator care oricat de silentios este tot face zgomot, si merita investitia mai ales daca esti cu copii.
-
2 puncte
-
2 puncteLa mine a fost mai simplu. Am prins firul la locul lui pe clema dedicata amplasta pe corpul sobei ( de unde iesise) si am gasit o pozitie sa numai intre in contact cu masca. Pentru izolare trebuie sa folosesti (asa cum discutau colegii de mai sus) un tub "electroizolant si ignifug, rezista la tempetaturi inalte"....sigur il gasesti la magazine de electrice/electronice. Vad ca esti din Bucuresti...sunt multe magazine pe Maica Domnului. Doi ani am aprins soba demontand/montand masca .
-
2 puncteCiprian, depinde de bugetul pe care doresti sa-l aloci. Cam toate modelele de autorulote (integrata, semi-integrata, alkoven, chiar si van) pot dispune de 4 locuri de dormit. Fiind insa vorba si de 2 copii, van-ul cred ca ar trebui exclus. Eu, in locul tau as opta pentru semi-integrata. Aceasta are o aerodinamica mult mai buna fata de alkoven sau integrata. Un alt lucru important in alegerea ta, tine de lungimea autorulotei. O vrei mai compacta (pana in 6 - 6,3 m) sa nu ai probleme in parcarile obisnuite sau iti este indiferent acest aspect. Daca dadeai si un buget disponibil, probabil, te puteam ajuta si cu ceva concret.
-
2 puncte
-
2 puncteprieteni! Maine este ziua cea mare, la ora 10 am programare la firma agreata in a verifica si certifica conversia, Sper sa treaca fara probleme Am mai lucrat ieri si astazi la amanunte. Unul dintre ele este rezervorul de apa gri care nu il aveam. L-am achiztionat impreuna cu cele aferente: muge, furtunuri, coliete, etc. L-am montat sub masina cu ajutorul unui kit de ansamblare dedicat astfel de lucrari. Ma nemultumeste gura de golire, este mica dar este singura pe care am gasit-o in magazinul cu articole de campere. Momentan o las asa pana trec de omologare si re-certificare dupa care voi cauta sa o schimb cu una de cca 1 toll. Am mai comandat si sosit diverse maruntisuri: VSR - Voltage Sensitive Relay - o componenta electronica ce se monteaza intre cele 2 baterii, a masinii si a camperului si care permite incarcarea acesteia in timpul mersului. Conectarea si decontarea se face automat pe baza de tensiune: Pentru sporirea comoditatii am comandat si 4 buzunare de plasa elastica spre a le pozitiona in locurile unde vom petrece timpul. Utile in a pune o carte, telefonul, maruntisuri: Am achizitionat si o camera pentru vizualizarea partii din spate, model dedicat Sprinter. Va functiona conectata la un sistem DVR auto care va inregistra in toata perioada deplasarii si se va activa la miscare/coliziune. Cum a trage fire acum este cam imposibil am cumparat un sistem video sender dedicat auto ce va permite sa transmit semnalul din spatele camperului in fata wireless: Avand in vedere deplasarile lungi pe care le am in plan am achizitionat si un tester profesional dedicat Merc Sprinter. As putea spune ca este aproape gratis in sensul ca trebuind sa ma deplasez la o reprezentanta Mercedes spre a sterge eroarea de SRS din bord aparuta ca urmare a mutarii banchetei de 2 locuri din fata in spate si afland ca distractia ma costa 85 euro + TVA am preferat sa dau acesti bani pe acest tester. Voi sterge eroarea de SRS si voi ramane cu aparatul Inchei tu 2 poze facute in momentul testarii terasei, este prima oara cand o deschid complet. M-am gandit ca poate o vor deschide maine si sa nu foe surprize... Maine voi reveni cu detalii despre cum a mers omologarea ...
-
2 puncteAm primit un film de la domnii care făceau fotografii și filme pentru tinerii căsătoriți. Atelajul meu apare după 20 de secunde. Ce bucuros sunt!
-
2 puncte
-
1 punctTin sa salut ca nou membru toti rulotistii si autorulotistii, inclusiv adminii!!! Va saluta Narcis Iamandi.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctSalutam Daca mai sunt locuri disponibile aș dori să vin și eu împreună cu familia. Mulțumesc
-
1 punctSalut ! Eu am facut saltul asta ,de la camper (alcov ) la integrata . Dar am avut noroc ca am gasit Hymerul . Pentru inceput si o prima experienta ,eu as recomanda camperul .Singurul argument ar fi spatiul, mult mai generos. Faptul ca sunteti 4 ( 2+2 ) trebuie sa iei in calcul ce faci in zilele ploioase ,de iarna ....... Ca ai 2 zone de dormit distincte fara sa utilizezi spatiul mesei .Masa sa nu fie transformata in pat ! Apoi ca prima experienta este mai bun alcovul pt ca te tempereaza, datorita dimensiunilor . Ma refer la viteza de deplasare ,esti mai prudent si te inveti ce ai de facut in caz de vint frontal sau cel mai urit lateral in rafale. Apoi cind esti depasit de autocare sau tiruri. Nu neg calitatile tale de conducator auto dar o autorulota este altceva ,comparativ cu autoturismul. Semi integrat cu 2 zone distincte de dormit cum gasesti la camper/integrat gasesti greu ! 3 luni am cautat si nu am gasit ! Doar noi la comanda speciala si costa....... Acum cind scriu ,mi-a aparut si un alt argument pt camper ,este mai inalt,garda la sol este mai mare comparativ cu integratul. Asadar mare atentie daca ai de gind sa mergi si offcamping .
-
1 punctSalut @Valentin N, Eu mi-am cumpărat adaptorul 13 - 2x7 pini (cel compact fără cabluri din poza de mai sus postata de Petre), de pe OLX de la un domn din Galați cu 120 Ron+Transport (25 Ron), in 13.03.2019, e nou si funcționează perfect. Am văzut că are și acum anunț valabil. Numai bine!
-
1 punct
-
1 punctDrum bun și dacă rămâneți mai mult... și sărbători fericite !
-
1 punct
-
1 punctNu gresesti! Insa legea ia in calcul valoarea maxima. Nu vine politistul de la rutiera cu cantarul sa vada daca le-ai incarcat mai mult decat spune in talonul masinii! PS: legal poti tracta doar 750 Kg! PPS: bine ca nu a fost oprit, lua amenda doar din taloane!
-
1 punctPe 20 iulie 2018 am fost plecat intr-un turneu de turism medical in Europa, astfel: RO-Ungaria-Austria-Italia-Franta-Elvetia-Germania-Austria-Ungaria-RO. Total 7000 km in 20 zile, fara nici o problema tehnica. In fiecare tara am stat cel putin 2 zile (cel mai mult in Franta = 4 zile si Germania = 3 zile). Am fost si la clinici (in Austria si Germania), am fost si la marea mediterana (Italia si Franta), am fost si la manastire cu izvor facator de minuni (Lourdes,-Franta si Maria Radna-Arad), si la bai termale - Felix In Romania si Lipot in Ungaria. Drumul asta m-a infectat definitive cu microbul rulotistic, e grav, nu cred ca mai scap…. Dar a relevat si minusurile camperului meu: - in primul rand e prea mic, ca spatiu interior... (suntem 2 adulti si 2 copii)..Practic e loc de somn, dar in rest e mic....(Lungime totala = 5,5 m) - in al doilee rand motorul de 71cp m-a ajutat sa vad peisajul, dar m-a facut cu nervii pe autostrazi, unde incercam sa merg in rand cu tirurile, dar si ele ma depaseau... - in al treilea rand - servodirectia….daca la drum intins nu ai probleme, in schimb in campingurile inghesuite din Italia si partial Franta, am injurat non stop pana parcam utilajul. Asadar...camperul meu intra la vanzare/schimb si vreau un camper similar ca an, dar mai mare si cu motor TD. Doamne ajuta!
-
1 punctprieteni! Desi am avut ceva emotii (nefondate dealtfel) Certificarea Sprinterului s-a incheiat. Cu succes Conform actului atasat acum este categoria M1, 4 locuri cu centuri si 8 geamuri. Maine urmeaza sa trimit toate actele la Revenue pentru a calcula VRT (Vehicle Registration Tax), o taxa asemanatoare cu ceea ce am avut si noi in RO, Taxa de Mediu sau cum s-a mai numit ea. Inca astept restituirea sumei de 6.540 lei Da, in Irlanda exista aceasta taxa si nu este deloc mica . Voi astepta sa-mi soseasca corespondenta sa ma anunte cat am de platit. Ma astept intre 1.500 si 2.500 euro. Ultimul act va fi de a trimite spre preschimbare Certificatul de Inmatriculare si sa-mi schimb in Asigurare camperul. Aici asigurarea nu este pe masina, este pe persoana astfel ca daca schimbi masina nu faci o alta asigurare ci schimbi masina in certificat. Pe email. Complicat rau ...
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctBine v-am gasit dragilor!! Va multumim pentru accept. Numele meu este Ovidiu Manole, sunt din Bucuresti sector 4 si sunt reprezentantul familiei compuse din 4 persoane. De anul trecut suntem posesorii unei rulote FENDT pe care as dori sa v-o prezint pe viu la prima iesire ce se va organiza anul acesta. Inca o data va multumim si asteptam cu nerabdare sa va cunoastem.
-
1 punctSi daca-am venit la copii, particip cu nepotelul Kevin, la ora de innot!
-
1 punctMultumesc Cornel! Numai ce am oprit in parcare sa scriu si a oprit langa mine o Scoda neagra neinscriptionata, conducătorul ei tot in civil a venit la masina mea, a prezentat o legitimație de poliție si a cerul actele! A comunicat datele mele print-o statie portabila, primind raspunsul mi-a înapoiat CI urandu-mi "bon viagio via Italia"! In masina nu m-antrebat ce am, cum au facut ungurii, dar nu in vamă, dupa vamă la cativa km era deviata circulația printr-o parcare si un polițist maghiar intr-o "romăna stalcita" a intrebat de alcool si țigări, insa n-au cautat in masina! Gaseau daca cautau! In vamă, am prezentat doar CI pe geam pentru verificare si "dai bice"! La masina din fata mea vameșul maghiar a solicitat sa i se deschidă portbagajul, a aruncat o privire si atat, dar era ceva turism de 7 locuri cu nr toll de Germania si erau 7 persoane! Ținem legatura!
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

