Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 20.01.2019 în Postări

  1. 6 puncte
    si o duminica asa cum va doriti!
  2. 6 puncte
    Buna dimineata tuturor O duminica minunata va doresc cu multe distractie
  3. 6 puncte
    colegi ! O duminică excelentă vă doresc!
  4. 6 puncte
  5. 5 puncte
    (partea a 15 a) N-a fost ușor. Dar n-a fost nici imposibil. La 23:41 parcasem Nissan-ul și opream motorul în San Pedro de Atacama. Trecuseră 29 de ore de când mă urcasem la volanul primei mașini în aeroportul din Santiago... dupa 5+ ore de zbor din Insula Paștelui... după o noapte nedormită datorită arsurilor de la plajă... după o lungă zi de cutreiarat insula... N-am mai descărcat bagajele din mașină Voiam și noi să prindem ultimele minute ale anului închinând un pahar de șampanie. In mod absolut neașteptat, restaurantul cochetului nostru hotel închisese și cu excepția recepționerului, era liniște și întuneric. Mai erau 11 minute până la miezul nopții... “I saw an open restaurant around the corner. We go there...” “Era deschis?”, a intrebat recrutul. “Yep!...” “OK, let’s go...”, mi-a completat Seasick fraza și gândul. Cele 2-3 străzi din centrul orășelului San Pedro de Atacama erau încă animate. Turiști de toate vârstele păreau să se plimbe fără scop și adresă animați de o voie bună contagioasă. De undeve dintr-o curte din dreapta pocneau niște artificii. Restaurantul încă deschis avea un aer inconfundabil de cârciumă de cartier. Mese și scaune strâmbe și ieftine, fețe schimonosite de oboseală și alcool și, la fel de prețioasă ca proverbială frișcă de pe tort, restaurantul avea o “all female band” care behăia sinistru... În momentul ăla parcă mi-aș fi dorit să am amândouă urechile înfundate. În ciuda atmosferei de atelier de tinichigerie, ne-a trebui puțin timp să găsim o masă liberă. Mai erau 4 minute până la sosirea lui 2019. Nu aveau șampanie. De nici un fel. Inainte sa ne asezam la masa am strigat cât am putut de tare. “Tres Coronitas, por favor!” Și telefonul și ceasul de la mână arătau ora 00:00 “Hai La Multi Ani și un An Nou cu sănătate și cât mai multe bucurii!..” “La Mulți Ani!...” Am îmbrățișat-o pe Seasick. “I love you, mate!...” "I love you too..." Am îmbrățișat și recrutul. “La Mulți Ani, mamă...” Berea a sosit la 00:03. Intr-un fel pierdusem cursa pentru 3 minute. Asa a fost sa fie... “Cheers!” Cele 2-3 stradute din centrul oraselului erau inca animate. Se apropia trecerea dintre ani si asta era cea mai apropiata carciuma deschisa.. Ne este si foame dar vrem sa ciocnim un pahar de sampanie la miezul noptii. Aveam sa aflam ca nu aveau nici un fel de sampanie... Tres Coronitas, por favor... Formatia de gagici lipsite de talent, dar foarte inimoase, behaia sinistru... Sa fie primit, like, who cares?... Intentia conteaza... La Multi Ani, 2019! Am servit cate o ciorba dubioasa si o friptura ce aducea a bucata de kevlar. Asta e... Pe la 01:20 dimineata ne-am retras la culcare. Ne astepta o noua zi de explorat in numai cateva ore... (va urma)
  6. 5 puncte
    o duminica excelenta, va doresc!
  7. 4 puncte
    (partea a 16 a) Am sunat deșteptarea la 06:45. Aveam camerele adiacente într-un colț mai izolat al cl curții pe care o vedeam pentru prima dată pe lumină. Aerul era cald și uscat. Am ajuns la micul dejun în restaurantul hotelului la 07:20. In afara personalului de servici, toată lumea părea să dormă încă. Or fi fost cu toții la Revelion în timpul nopții ce tocmai trecuse?... M-a amuzat piscina. Oare, vine cineva în inima deșertului Atacama pentru a sta la oiscină? Probabil că da. Probabil că sunt aceeași oameni care comandă la masă langostini la peste 400 Km de țărmul oceanului, sau friptură de vacă intr-un mic sat pescăresc așteptându-se să fie totul proaspăt... Sau dracu’ știe pentru ce fel de pantofar fusese amenajată piscina aia în mijlocul deșertului. După un mic dejun excelent cu ouă proaspete și brânză de capră și roșii de grădină din vreo curte locală, chiar și cutia de RB părea proaspătă... Am făcut plinul la motorină și la 08:05 am pus cap compas est spre Laguna Miscanti, aflată la vreo 100+ km est de San Pedro de Atacama. Știam că șoseaua urca rapid la peste 4,000 m. altitudine și am luat din recepția hotelului câteva frunze uscate de coca. Cu ani în urmă când am făcut la pas traseul Inca în Peru, învățasem că frunzele de coca mestecate anută la durerile de cap. Laguna Miscanti se află la 4,140 m , dar șoseaua a urcat pâna pe la 4,600 m înainte de a ajunge la ea. În lipsa timpului adecvat de aclimatizare. la cel mai mic efort aerul rarefiat producea o stare apăsătoare și o senzație neplăcută de insuficiență respiratorie. Încercam în mod deliberat să respirăm adânc și des pentru a evita durerea de cap și amețeala. Ni se alterase puțin și modul de a vorbi... În mod paradoxal, recrutul nu reclama nici un simptom și se zbenguia ca un pește în balta preferată. În timp ce Seasick și cu mine urcasem pe Kilimanjaro, prin Anzi si pe High Sierras în California, recrutul era pentru prima dată la peste 2,000 m (!) După Laguna Miscanti am coborât în Salar de Atacama pentru a fi îmbrățișați dintr-un orizont intr-altul de un imens cămp de sare. Am revenit în micul orășel San Pedro de Atacama pe seară. Seasick și recrutul au primit “învoiri” și au hotărât sa-și petreacă acest prim și unic timp liber cutreierând magazinele pentru turiști... Dacă aș fi știut că așa iși vor irosi singurele câteva ore de “timp liber” ale acestei ture de iarnă în Chile, aș fi planificat un program organizat... Am mâncat aproape bine la un restaurant pentru turiști. Din păcate bucătarul a stricat bunătate de miel preparându-l ca la cantina unui șantier de construcții. În mod cert nu orice imbecil îmbrăcat în alb poate pretinde că este doctor, frizer, sau bucătar. Pe la ora 22:00 ne-am retras langa piscina hotelului nostru si am deschis sticla de "Crabs" adusa tocmai de la Ushuaia pentru a spala gustul compromis al mielului. Ne pregateam de somn până la 05:39 când planificasem deșteptarea. Camere adiacente intr-un coltz izolat. Hotelul nostru era linistit si avea un aer placut. Am fost primii la micul dejun pe 1 ianuarie... Piscina din mijlocul desertului... really? Neah... In cautarea unicei statii de carburanti, care se afla dosita intr-o curte (!) Daca motorina e, orice poate fi... Pe cai... Plecam spre est cam 100+ Km. Hai in Salar de Atacama. Un camp nesfarsit de sare... Spre seara am acordat "invoire" trupelor si... au hotarat sa-si iroseasca timpul liber prin magazine. San pedro de Atacama este mic dar plin de viata... Hai sa uram la multi ani si cunoscutilor din LA. Si daca tot e conectie, hai si celor de la Constanta si Bucuresti. San Pedro de Atacama... Alegem un restaurant turitic unde, in ciuda decorului, mielul n-a fost pe masura asteptarilor. Hai sa spalam gustul pe terasa de la piscina hotelului cu vinul nostru carat tocmai de la Ushuaia... (va urma)
  8. 4 puncte
  9. 4 puncte
    prieteni A venit timpul sa va mai povestesc ce am mai facut la conversie ca singur sunteti nerabdatori sa aflati A sosit momentul sa ma indrept spre linia de finish a lucrarilor .... deci am lucrat la finalizarea peretelui din dreapta, cel dintre baie si scaunul soferului; volanul e pe partea "gresita", pe dreapta A trebuit inainte de toate sa fac niste modificari in trasele electrice, initial am dorit sa montez toata electrica/conectica/sigurantele in partea superioara a peretelui dar s-a dovedit la o masuratoare mai exacta ca invertorul hibrid incape prea "la fix" si este greu de manevrat firele. Asa ca am reconfigurat, lasand in locul initial doar sigurantele 12V/220V si mutand invertorul in compartimentul de sub bancheta. Dupa ce am rezolvat problema asta m-am ocupat sa tai si finisez placajul de 9mm cu care am imbracat complet peretele dupa care am decupat cu freza pe conturul ferestrei. A urmat lipirea velurului si montarea garniturii de la geam (doar de decor, nu etanseaza nimic). Pasul urmator a fost sa ma apuc de confectionat dulapul suspendat. Am reusit sa fac partea frontala, am lasat-o pe pozitie pana maine sa se usuce aracetul dupa care voi trece sa finalizez Maine seara sper sa va pot prezenta dulapul suspendat terminat (fara usi montate, inca nu am balamalele) si poate inceputa cutia banchetei
  10. 3 puncte
    Buna seara.A fost o zi mohorata cu burnita numai buna de stat in casa. O saptamana buna va doresc cu spor in tote.
  11. 2 puncte
    Buna seara tuturor!
  12. 2 puncte
    Buna ziua, Anunt si eu prezenta la aceasta intalnire. De curand am achizitionat un generator de 3500 VA si cred ca face fata la multe rulote. Asta ca sa nu stam cu mai mult de una sau doua surse ce polueaza fonic. O pozitionare pe google maps daca are cineva pentru a ajunge sigur la locul cu pricina caci personal inca nu cunosc locatia. Sa ne vedem sanatosi!
  13. 2 puncte
  14. 2 puncte
    (partea a 14 a) Șoseaua era liberă. Deși relativ scumpă datorită numeroaselor puncte de colectare a taxelor succesive, șoseaua semăna cu o autostradă cu două benzi pe sens bine întreținută. Cu excepția acestor numeroase gherete de plată, oare chilienii cum se împăcau cu aceste taxe care se făceau simțite clar la bugetul unei călătorii, și cu excepția cătorva pante mai accentuate, ieșeam rar din viteza a șasea și încercam să mențin o viteză de 130 kmh. Motorul zumzăia intr-un allegro vioi și mai rămăsese pedală în caz ar fi trebuit să ne grăbim și mai mult. Nu cunoaștem stilul de abordare al polițiștilor chilieni și nici nu doream să aflu. N-am trecut de 130 kmh. Poate doar pe vreo pantă de coborâre mai lungă și accentuată. Și sunt câteva prin Anzi... Pe la 04:00 se făcuse frig în mașină și a trebuit să reglez căldura pentru că toți trei eram zgribuliți. Interiorul mașinii s-a încălzit rapid și am simțit o plăcută relaxare a mușchilor. În ciuda usturimii persistente de pe piept și antebraț, amplificstă de valul brusc de căldură introdus de instalația de climatizare a mașinii, scaunul părea să-mi încapă mai confortabil oboseala corpului. Inevitabil, s-a strâns perfida îmbrățișare a somnului care îmbiat de căldură se încolăcea peste reflexe. Incepuseră să usture și ochii. Recrutul părea să moțaie pe bancheta din spate iar Seasick dansa cu somnul în dreapta mea. Eram încă departe de San Pedro de Atacama... Am hotărat că este mai precaut să alimentăm la prima stație de carburanți, si pentru a evita joaca cu canistra de rezervă, dar si, poate chiar mai important, pentru a mă înviora puțin. Stațiile de alimenare cu combustibil la nord de Villa Alemana se răresc treptat până dincolo de 100+ Km între ele și Nissan-ul nostru părea destul de însetat când trecea peste 90 kmh. Am alimentat rezervorul mașinii și mi-am adăugat și mie o cutie rece de RB. “Dormiți?” “Nu... Stăteam așa...”, s-a grăbit să răspundă recrutul. “I was resting my eyes...”, a adăugat și Seasick după un căscat lung și molipsitor. “Mie mi-e foame!”, am declarat eu belicos. Am demarat și am reintrat pe șosea. Începuseră să apară câteva camioane răzlețe. “Dacă vedeți vreun loc unde se poate mânca, oprim...” “It’s too early...”, a mai căscat o dată Seasick “I’m sayin’... când o fi să vedem ceva deschis...” Începusem să deslușim clar pe partea dreaptă a drumului din loc în loc semne de lemn pe care scria de mână cu o caligrafie apetisantă, “QUESO”. Din păcate, nu se zărea încă țipenie de vânzător. Zâmbetul zorilor au ajutat într-o oarecare măsură depășirea momentului critic al oboselii. Era ultima zi a lui 2018 și încă nutream speranța că vom ajunge la destinația noastră, la San Pedro de Atacama. “Here! Vinde queso...”, s-a entuziamat Seasick brusc. Era o parcare mai mare unde părea să fie un chioșc unde se vindea brânză și pâine. Puține feluri de mâncare pot fi la fel de gustoase și apetisante decât o bucată de brânză de capră cu pâine de casă, intr-o dimineață înghiontită de foame... Căldura soarelui ne-a găsit continuându-ne galopul spre nord și spre inima deșertului Atacama. “We’re running low on cash.”, a anunțat Seasick la urmâtoarea gheretă de plată. Aveam sa pierdem mai bine de doua ore in tentativa nereusita de a gasi o banca deschis dispusa sa schimbam bani in orasul Copiapo. Nimeni nu voia sa mai efectueze schimburi valutare in ultima zi a anului... (?) Pana la urma am negociat cu managerul unei statii de combustibil pe sosea sa ne schimbe bani. Inca un RB pentru mine si diesel pentru calul meu.... Tot inainte, spre nord... Am hotarat sa alimentam la fiecare jumatate de rezervor. Autostrada se termina si drumul continua o portiune spre nord de-a lungul coastei Pacificului... Asezarile se raresc semnificativ pe masura ce inaintam. (va urma)
  15. 1 punct
    O seara excelenta va doresc tuturor ori unde va aflati
  16. 1 punct
    O seara frumoasă de duminică vă doresc prieteni!
  17. 1 punct
    Salut , suna-ma maine după ora 14.30 și vorbim. 0766652014.
  18. 1 punct
    Gata. Rulota este in "curte". Caravelair Odysea, fabricatie 1998, 2 locuri de dormit (pat "matrimonial" fix in fata si o canapea in spate care oricum va deveni pat fix). Dotata cu tot ce ne trebuie: aragaz, frigider, soba cu ventilatie, wc fix cu golire din exterior, panou solar cu baterie pe gel de 150 A, iluminat led, instant pentru apa calda, cort, televizor cu antena. Am cautat 1 saptamana acest model/configuratie la Caravelair, nu am gasit nicaieri (asta ca sa-mi fac o idee de pret), pana la urma ne-am luat inima in dinti si am achizitionat-o. Azi m-am invartit in jurul ei, am gasit ceva defecte: becuri nefunctionale, 3 crapaturi la panoul frontal (din fibra), am pierdut un capac de la o gura de ventilatie, un geam are dezlipita fata exterioara de cea interioara, nimic grav. Urmeaza dezbracarea si igienizarea. Piticii sunt incantati. Acum e bataie pe patul mare. Am impresia ca pierdem in fata lor. Cam atat. Am o multime de intrebari. Caut pe forum in prima faza. Asteptam prima ieseala, probabil in Martie (mini vacanta 24-27.01 si vacanta 2-10.02 suntem antamati)
  19. 1 punct
    Ok am sa notez coordonatele daca acestea sunt sigur
  20. 1 punct
    Locația prezentată este corectă.
  21. 1 punct
    Exact asta am făcut ieri.In 3ore aveam 21grade dar afară erau -2.Cred că face fata daca merge mai mult.Multumesc!
  22. 1 punct
    @Adam Adrian Este iarna, este si frig. Rulota este in curte, porneste soba si urmareste temperatura din rulota. Te costa doar gazul, dar vezi cu ochii tai ce se intampla!!
  23. 1 punct
    Am gasit locația. Cred ca este aceasta:
  24. 1 punct
    Buna seara tuturor.
  25. 1 punct
    Am mai văzut o rulota in care exista o sobă de fier înaltă de 1m și de 30x30cm secțiune și care reușea să incalzeasca in sezonul rece atâta timp cât ardea focul și după vreo oră ! Timpul de ardere se putea regla punând un buștean mai mare 15-20cm și lăsând găurile de admisie a aerului la minim. Dacă reușești să faci o mica teracota vei mari durata de încălzire! De reținut este faptul că într-o rulotă daca sursa de căldură s-a oprit în jumătate de oră - o ora înăuntru va fi race ca afară, deoarece căldură nu are în ce sa se înmagazineze pereți fiind din polistiren cu o grosime cuprinsa intre 2,5-3cm. Legat de pereți și ferestre pe aceștia si acestea în zonele unde stau reci se va forma condes! Amplasarea rulotei trebuie făcută într-o zonă cat mai însorită și freita de vânt!
  26. 1 punct
    Neața bună tuturor și o sâmbătă liniștită și frumoasă vă dorim !
  27. 1 punct
    si un weekend frumos sa aveti !
  28. 1 punct
    colegi Weekend minunat tuturor, oriunde v-ați afla!
  29. 1 punct
    prieteni ! Ca de obicei și spre Letca Nouă la ruloteală...
  30. 1 punct
    Buna seara tuturor. O seara minunata si un weekend plin de distracti va doresc, ori unde va aflati
  31. 1 punct
    (partea a 13 a) Din păcate neglijența cu care am abordat efectul soarelui puternic în ziua precedentă avea să mă “bite me back in the ass”, la propriu... Usturimea s-a accentuat peste noapte și mi-a fost aproape imposibil să adorm. Seasick respira ușor și regulat lângă mine. Măcar unul din noi se odihnea. Pe la 05:30 m-am dus la baie să încerc să mai atenuez usturimea cu apa rece a dușului. Mă simțeam ca un pantofar veritabil, complet nepregătit pentru cerințele elementare ale unei ture. Și asta înainte de a primi o altă “palmă” de la “ironica soartă”... La duș mi s-a înfundat urechea dreaptă și in cea mai tipică procedură de pantofar am încercat s-o desfund cu un Q tip. Brusc parcă am alunecat sub apă pe partea dreaptă. O durere scurtă, urmată de o senzație de presiune, urmată de inabilitatea de a mai auzi ceva cu urechea dreaptă. Aveam senzația că sunt scufundat până peste cap și nu-mi mai pot auzi decât regretele... Următoarele 20 de minute de țopăieli alternative, Q tips, apă calda si apă rece, n-au făcut decât să cimenteze și mai bine dopul și să sporească durerea. Trebuia să găsesc o farmacie înainte de a pleca la aeroport. Spirt, sau apă oxigenată, sau amândoua. Cămașa ușoară de vară era greu de suportat datorită usturimii. Brațul stâng, cel care a fost mai aproape de geam, era ars deasupra ceasului, până la cot. Între ureche și arsuri, trebuia încercat orice produs. sau procedură ce ar fi putut ameliora starea pentru că situația era sâcâitoare și mă aștepta o zi fără sfârșit. La 06:30 s-a trezit și Seasick și ne-am pus în mișcare cărând bagajele la mașină. Încă o dată, am găsit recrutul deja la mașină, cu valiza ei rezemată la picior, gata de plecare. “Bună dimineața...” “Bună dimineața. La cât ați venit aseară?” “Repetă...” Am întors capul cu urechea stângă spre ea. “La cât v-ați întors aseară? Ați găsit peștera?” “Am gasit-o... Ne-am întors pe la 01:00, nu mai știu... “ “A fost frumos?...” “Foarte frumos, dar a fost mult de mers. Mai bine că n-ai venit. Ai mâncat aseară?” “Nu. V-am așteptat sâ mâncâm împreună.” “Îmi pare rău, trebuia să-ti iei ceva de la restaurantul hotelului. Hai să prindem repede un croissant unde am mâncat ieri...” “Si o cafea...”, a adăugat Seasick. “Nu mi-e foame...”, a răspuns recrutul. În mod sigur nici una nici alta nu se gândeau cât de lungă ne va fi ziua... “Trebuie sâ mâncăm. Azi avem drumuri de bătut...” Ne-am oprit în centru la un cappuccino si un croissant, dar vrednicia celor de la bucătărie ne-a adus și câte o omleta din oua proaspăte și delicioase. Mda, ziua părea totuși să inceapă bine. De n-ar fi fost usturimea de pe piept și de pe mână și durerea din ureche... Am trecut și pe la farmacie și am luat in flacon mic cu apă oxigenată din care mi-am turnat în urechea dreaptă. N-am mai privit niciodată carosabilul din unghiul ăsta. Conduceam cu capul într-o parte la 90 de grade să stea apa oxigenată în ureche. Mă întreb cum interpretau ceilalți participanți la trafic imaginea... “De ce stai așa?”, s-a mirat și recrutul. “Încerc să-mi desfund urechea...” “Și poți să conduci așa?” Seasick s-a întors spre recrut să-i răspundă. “Știi că e intr-o ureche...” Au râs amândouă. Aș fi râs și eu dar durerea persistentă și senzația de presiune nu cedau de la apa oxigenată. Îmi trebuia ceva să pompez sau o seringă. Am alimentat troaca cu motorină și am lăsat-o în parcarea aeroportului cu cheile în torpedou. N-a venit nimeni s-o preia, sau să verifice eventuale daune. Oricum, avea full coverage așa că era mai puțin important. Zborul de 5+ ore înapoi pe continent la Santiago. Am jucat table cu Seasick și am revăzut “Dunkirk”, în varianta mono. Nu prea știu ce au zis ăia “din flancul drept” în film... Imediat cum ne-am recuperat valizele ne-am grăbit să ridicăm mașina. Ironia a făcut ca mașina închiriată în Santiago să fie tot un Mitsubishi L200. Aceeași culoare. Altă troacă. Atipic, am ratat breteaua de ieșire din aeroport și după un interminabil “U” care a ocolit intreaga pistă ne-am trezit într-o zonă cu restricții din spatele turnului de control. Cel din ghereta de pază părea puțin nedumerit de intoarcerea mea precipitată din trei bucăți. Nu l-am mai așteptat să ne întrebe de sănătate și am accelerat înapoi de-a lungul “U”-ului. În cele din urmă am găsit breteaua de ieșire și am lăsat aeroportul din Santiago în urmă. Gustul libertății drumului nesfârșit. Cu tot disconfortul produs de ureche si arsuri mă bucuram să regăsesc această libertate. Estimam că in cel mult 25 de ore vom ajunge în San Pedro de Atacama. Nu există multe opțiuni de deplasare cu mașina de la Santiago la San Pedro de Atacama. Cea mai rapidă opțiune este Ruta 5. În mai puțin de o oră am străbătut cei 100+ km până la Villa Alemana și am hotărăt să vizităm un Shell pentru a ne pregăti mai temeinic pentru drum. Am cumpărat 4 litri de apa potabila, o canistră de 20 L pe care am umplut-o cu motorina ce avea să ne însoțească de-a lungul întregului traseu ca rezerva “strategică”, am instalat instrumentele de navigație, alimentatoarele pentru cele doua GPS-uri, telefoane și tableta utilizată pentru navigație, încăcarcătoarele de baterii pentru camerele video. Am repoziționat cricul și sculele necesare schimbârii roții pentru un acces mai ușor și mai rapid. Am completat rezervorul cu motorină până în în buză pentru a începe monitorizarea consumului în funcție de kilometrii parcurși și alimentari, fără a ne baza deciziile pe porcăria de computer de bord care încerca sa-mi estimeze o iluzorie distanță de autonomie de 900+ Km. Rămăn sceptic în orice fel de computerizare a funcțiilor și parametrilor de funcționare ale unui autovehicul. De abea acum eram, în sfârșit, gata de drum. Am răsucit cheia în contact plin de entuziasm. “And off we go, mate... Poate găsim un restaurant să mâncăm ceva...” “I doubt there is anything open at this time...”, a părut Seasick să răspundă în timp ce continua să-și poziționeze diversele cabluri proaspăt instalate. “What?” Nu eram sigur dacă auzisem clar ce spusese, sau doar presupuneam câ a spus asta. “Can’t you hear me?” “Not with this stupid ear...” Măcar dacă mi s-ar fi înfundat urechea stângă. “Te mai doare?”, a întrebat recrutul. “It’s too late. Most probably, everything is closed.”, a continuat Seasick. M-am uitat la ceas. Trecuse de 23:00. “OK, luăm câte un RB de la benzinării când alimentăm și mâncăm mâine...” Reintrasem deja pe Ruta 5 și rulam mai departe spre nord. “Telefonul meu nu se încarcă...”, a remarcat Seasick. “Ai incercat alt port?” Luasem cu noi, ca de obicei, două “distribuitoare” de câte 6 conecții USB fiecare pentru a putea alimenta tot ce aveam nevoie de la priza de 12 V a mașinii. “Am încercat. Nu se încarcă de la nici unul...” Am ieșit la primul exit de pe Ruta 5 și am oprit mașina. “Let me see...” Prizele de 12 V ale mașinii erau moarte. Toate, chiar și cea din compartimentul dintre scaune. “Fuck!” Bănuiam că este o siguranță. Am deschis capota, am deschis cutia de siguranțe la lumina frontalei. Care dracu’ e siguranța? Nici o inscripție sau diagramă pe capac. Cartea mașinii nu era nicăieri, nici în torpedou, nici pe sub scaune... și prețiosul timp trecea neoprit. Era miezul nopții și de abea străbătusem vreo 115 Km din 1,700. Aveam o rezervare la cina in San Pedro de Atacama pentru seara de Revelion. Așa era planul... “Let’s call the company...” Primisem un număr de urgență 24/7 la care a sunat Seasick. Foarte amabil, tipul de la capătul firului ne-a comunicat că nu se poate face nimic intr-o duminică noapte la miezul nopții și că trebuie să așteptăm până a doua zi, fără a ști cât poate dura rezolvarea problemei luni dimineața. Singura opțiune diferită de așteptarea unei posibile echipe tehnice a doua zi, încercarea norocului înapoi în aeroportul din Santiago care are avea un centru de închirieri deschis 24/7. Din punctul nostru de vedere nu exista decât o singura opțiune. Am întors și am pornit înapoi spre Santiago. Am ajuns în aeroport la centrul de închiriat mașini puțin după ora 01:00 dimineața. Tipul care era de servici a verificat, s-a învârtit, s-a răsucit și ne-a spus că nu poate face nimic până a doua zi... Voiam să sărbătorim trecerea dintre ani în inima deșertului. Planul o lua deja la vale... “Not acceptable! Sorry, I need to speak to a supervisor, ahora.” Nu voiam să mă răstesc la el pentru că omul nu avea nici o vină, dar eram deja pe punctul să explodez. Urechea mă sâcâia, pieptul mă ustura și prețioasele minute treceau ireversibil. Inițial plănuisem să ajungem în San Pedro de Atacama nu mai târziu de 18:30 - 19:00, să luăm camerele, să facem un duș și pe la 20:30 - 21:00 să mergem la cina de Revelion. Acum nu mai era sigur dacă ajungem în San Pedro de Atacama nici pe 1 Ianuarie... Tipul de la închirieri din aeroport a sunat pe cineva cu care a discutat îndelung și foarte animat. “Ce zice ăla?”, am întrebat-o pe Seasick. “Explică ceva de o altă mașină, nu de a noastră...” În cele din urmă conversația s-a terminat și tipul de la inchirieri s-a întors spre noi. “So, I need to talk to your supervisor”, l-am întâmpinat direct, înainte să apuce să deschidă gura. S-a întors spre Seasick și a început să explice în spaniolă. Mașina nu outea fi reparată până a doua zi când avea să se prezinte un electrician auto de la o stație de depanare si nu mai aveau nici o altă camionetă 4x4 la dispoziție la centrul din aeroport. Celelalte centre din regiune deschideau în jur de 9:00. “Nine? Fuck, no! Is there any other option?” Singura opțiune la fața locului ar fi fost o camionetă Nissan 4x2... de un roșu strident ce pălmuia ochii fără milă. Am cântărit situația preț de vreo 2-3 minute. Prioritatea era să ajungem până la San Pedro de Atacama până la miezul nopții. Era deja trecut de 01:40 dimineața și aveam în fața 1,700 Km de șosea și deșert. Cu timpul adăugat alimentărilor, o gustare, mers la toaletă, în principiu, s-ar fi putut, chiar dacă nu mai prindeam cina de Revelion de la restaurant. Misiunea era clară. Trebuia să ajungem până la miezul nopții. Adică încă în 2018! “OK. Tell him that we’ll take the Nissan...” “It’s not 4x4...”, m-a avertizat Seasick. “I got it. Fuck the 4x4, we’ll manage in 4x2...” “What about the sand?” “I don’t know, we’ll change routes. Whatever. We need to get moving.” Probabil că va trebui să modificăm căteva rute prin deșert, altfel șoseaua asfaltată se putea aborda fără probleme până în San Pedro de Atacama cu un 4x2. Oare, de ce construiseră ăia de la Nissan o asemenea hardughie fără rost? Am mutat bagajele, camerele video și instalațiile de alimentare/încarcare în noua mașină. Nissan-ul era nou nouț. Totul funcționa impecabil. Am instalat și emblemele “Seasick & Grumpy” pe uși și ne-am așternut iar la drum pe Ruta 5. Pe la 02:30 ieșeam a doua oară pe șoseaua ce ducea de la Santiago de Chile spre Villa Alemana. Motorul torcea bine și camioneta se simțea vioaie și neastâmpărată. Nissan-ul trecea relativ ușor de 120 kmh, dar caroseria mi se parea prea mare pentru un motor de 3 litri. Sau cel putțin asta bănuiam că semnifică acel “300” inclus în modelul mașinii. Din punctul meu de vedere, cele mai importante caracteristici ale unei mașini sunt cuplul, consumul, autonomia, sarcina utila , garda la sol, unghiul de abordare a unui obstacol. Puterea motorului, mai ales măsurată la turații mari este o păcăleală care nu mă încântă cu nimic. Cred că făcusem puțină febră de la arsura de pe piept și de pe mână, dar nu-mi era somn. Fără aroganță, după toți acești ani la volan petrecuți pe diferite meridiane, pot afirma că drumurile de noapte sunt specialitatea mea... Hai sa prindem macar un croissant pana deschid astia pravaliile... "Nu-i cam mare sucul ala?", intreaba recrutul... O omleta delicioasa... Mataveri Airport, Insula Pastelui. Ne asteapat o zi lunga si... complicata. N-am reusit sa adorm datorita arsurilor de la plaja... si trebuie sa zburam 5+ ore dupa care am de condus non-stop 1,700 Km. Este 31 Decembrie, ultima zi a anului 2018.. Relax, doar suntem in vacanta... Good bye, Rapa Nui. Noroc ca sunt doar 5+ ore... Seriously?... Am intrat inapoi pe continent... O "felie" de Santiago... Am aterizat. De la bagaje, fuga la ridicat masina. Trebuie sa asteptam autobuzul pentru lotul de "car rental". Asta e autobuzul. E totusi 31 Decembrie, oamenii s-au adunat pe la casele lor... Drumul asta parca ar duce inapoit in aeroport. WTF? Gata! Pornim spre nord. Atacama, here we come... Trebuie sa ne intoarcem in Santiago dupa ce am parcurs 115 Km spre nord. In locul uni Mitsubishi 4x4 cu o siguranta arsa, primim un Nissan 4x2 nou noutz... Nu mai conteaza, trebuie sa ne grabim sa prindem Revelionul in San Pedro de Atacama, la 1,700 de km nord. Salt inainte!... (va urma)
  32. 1 punct
    Eu te-am salutat si ti-am multumit pentru informare. Sa spui ca sunt obraznic, este cel putin impertinenta din partea ta! Ca sa fiu concis, in 2014 scriai in acelasi stil, cu prescurtari si litere lipsa. Asta inseamna perseverenta in a arata lipsa de respect fata de cei care-ti citesc postarile/anunturile. Dar lasa, ca merge si asa! Dovada este pe Youtube, aici.
  33. 1 punct
    (partea a 11 a) Parcă la pierise și lor somnul. Si Seasick și recrutul păreau animate deopotrivă de bucuria de a descoperi lucruri noi dar și de o dimensiune nouă a libertății de care nu s-au bucurat pe vas. Recrutul a remarcat că vacanța cu noi îi dă senzația că trăiește fiecare zi de două ori mai mult. Matematic vorbind, nu avea dreptate pentru că în medie tot apucam 3-4 ore de somn pe noapte, dar cred că înțelegeam ce voia să spuna... Am afirmat de multe ori că singurul loc unde merită să-ti petreci timpul odihnindu-te este la cimitir, sau unde te scoate valul, dar cât timp ești în viață ai datoria să cauți, să cunoști, să înveți, să participi. “Eh, să vă văd eu la vârsta mea...” , a repetat recrutul o expresie utilizată de multe ori de-a lungul anilor. “N-o să ai cum...” Am izbucnit toți trei în răs. Era o glumă veche, tocită pe la colțuri prin repetare, dar încă ne aducea, dacă nu un hohot de râs, măcar un zâmbet. La noi în familie s-a glumit dintotdeauna despre moarte cu aceeași spumoasă nonșalanță cu care s-a glumit despre viață... “O să vă aduceți voi aminte de cuvintele mele...”, a adăugat recrutul când ne-am oprit din râs. Între timp troaca noastră închiriată înainta prin traficul urban din Hanga Roa pe drumul care ne scotea pe la port, prin spatele aeroportului Mataveri, direct la craterul Rano Kau, rămășițele celui mai mare vulcan care a format insula. Pe măsură ce am ieșit din Hanga Roa s-a rărit și traficul și am fost îmbrățișati de splendoarea tăcută a amiezii. Am parcat mașina, am plătit biletele de intrare și ne-am avântat pe poteca ce șerpuia pe malul Pacificului printre vestigii arheologice. Ne-am desfătat ochiul și sufletul pe îndelete. Când am revenit la mașina i-am dedicat câteva minute s-o privesc mai bine. Din punctul meu de vedere, Mitsubishi Katana L200 este o camionetă urât desenată. Rotunjirea cabinei în spate îi răpesc orice șansa de a se prezenta ca o camionetă utilitară robustă și din păcate n-o lasă să exceleze nici la categoria eleganță a liniilor... Motorul e micuț și gâfâie în pante chiar și fără încărcătură, dar este comodă și relativ silențioasă. Mi-a părut rău că am inchiriat-o. Din păcate cereau USD 400 pe zi pentru un Defender, probabil unicul pe insulă, echipat corespunzător, pentru niște drumuri imaginare pentru ca Rapa Nui chiar nu prea are loc de dat cu 4x4. In fine, regretele erau tardive și complet inutile. După Rano Kau am pornit spre est pe unicul drum de acces si am vizitat toata coasta sudică a insulei de la Ahu Vinapu, la spectaculosul Ahu Tongariki, evitând cariera de la Rano Raraku, pe care am planuit s-o vizităm pe îndelete a doua zi. Într-un fel, acest tur de seară a întregii insule era mai mult pentru orientare și familiarizare cu terenul. Avea să ne ajute a doua zi pentru a optimiza tura. Practic, până s-a înserat am “cartografiat” coasta de sud, coasta de vest, coasta de nord și o bună parte din centrul insulei până ne-a mânat foamea înapoi în pragul unei terase de pe malul oceanului în Hanga Roa. Am ajuns, în sfârșit, în camere puțin după miezul nopții. “Maine dimineață la 07:00 ieșim la breakfast în oraș și apoi facem din nou insula în locurile unde n-am fost sau n-am stat suficient.” “Do we go to the beach too?”, a întrebat Seasick. “Yep.” “I don’t think I packed your beack trunks...” “We’ll buy some cheap shorts in town...” “Eu mă duc la culcare. Sunt frântă...” a oftat recrutul dispărând după ușa ei. “Good night.” Urma o zi plina de explorare a cat mai multor cotloane ale insulei... hotelul era placut si primitor. N-am petrecut mai mult de 4-5 ore pe noapte in mcaere si un total insumat de 15 minute in gradina... Ironia este ca urmand reflexe dobandite ca newyorkezi plimbati prin lume am ales hotelul folosind parcarea masinii in siguranta ca pricipalul crieteriu... ...fara sa ne gandinm ca pe o insula asa mica izolata in mijlocul Pacificului, nimeni nu fura o masina si probabil nici n-o sparge pentru ca a doua zi intreaga insula ar sti si ar vorbi despre asta... Pana una alta, troaca noastra a fost in siguranta cele 4-5 ore pe noapte, timp de doua nopti cat am parcat in curtea hotelului... Pornim spre sud, spre craterul Rano Kau. Lasam in urma, la poalele craterului, singurul orasel, Hanga Roa. Zau ca troaca asta e urat desenata... Am ajuns la crater foarte repede. Ne-am facut prieteni noi... Am avut noroc de o dupa amiaza linistita fara turisti. Vestigii arheologice ale unei asezari utilizata exclusiv sezonier pentru ritualuri specifice de catre locuitori ce astazi nu mai sunt... Vestigii arheologice aproape de buza craterului la Rano Kau. Pacificul vazut de pe buza craterului Rano Kau. Craterul Rano Kau. De-a lungul coastei de sud a Insulei Pastelui. Ahu Tongariki. E foarte cald pe Insula Pastelui in Decembrie. hai sa mergem pe coasta de nord a insulei la singura plaja. Am ajuns la unica plaja unde nisipul este fin, nu sunt pietre si este bine de baie. Am gasit si aici 'moai' inca in picioare, acele statui faimoase, pentru ca in multe alte locuri de pe insule au fost daramate... (va urma)
  34. 1 punct
    Salut Mircea Nu uita ca tiganu a zis Ianuarie-F- Martie.
  35. 1 punct
    Incet, incet, se incalzeste vremea! @Anghelescu Anton, multumim pentru frumoasele urari!
  36. 1 punct
    Poate este cineva interesat de diverse piese pt rulote! Am gasit un magazin care are preturi decente si trimit si in Romania! https://www.campingwagner.de/search_result.php?c=Ersatzteile_-%3e_
  37. 1 punct
    Nu vreau sa te dezamagesc, dar nu ai sa-l poti folosi :(. Am avut si eu unul cumparat din Lidl (parca), ce arata mai calitativ decat achizitia facuta de tine. L-am testat si pe lac la Vidraru si in Grecia. Praf! Ma tot gandesc si eu la unul rigid, caci m-am dumirit de gonflabile (inclusiv cele din Decathlon).
  38. 1 punct
    @Ovidiu-Betty din păcate, acela este un manometru care îți arată presiunea gazului din butelie, nu nivelul...Am și eu unul asemănător de la Exis. Cu alte cuvinte, dacă e cald sau bate soarele pe butelie, el va indica spre maxim, deși mai ai puțin gaz în butelie... Oricum, pretul e bun pentru că eu am dat vreo 100 lei pe el... Și încă ceva...presiunea gazului într-o butelie cu GPL sare vara lejer de 10 bari. De aceea regulatorul de mai sus se recomandă a se folosi doar la buteliile cu butan, pe care le cumperi la schimb din stațiile PECO și în care presiunea nu trece de 4 bari ...
  39. 1 punct
    Raspuns pentru domnul @Raul G. Butelia GPL este langa aerul conditionat (poza 2). Eu nu am zis ca e cea mai buna varianta posibila. As fi vrut sa imi montez un aer conditionat de plafon special pentru rulote, dar zgomotul produs de 32 de decibeli e total deranjant. Am preferat sa pierd ceva din spatiul din fata, dar l-am recuperat cu suportul de roata de rezerva (poza 1 atasata). In Grecia.... acolo unde folosesc eu rulota in proportie de 75% nu se poate odihni nimeni la pranz fara aer conditionat. Decizia asta a fost cea mai buna pentru mine si nimic mai mult. Postarea a fost stict pentru a da o idee unora dintre noi. Off camping functioneaza extraordinar de bine cu un generator inverter 2kW insonorizat (poza 2) dus la 30-40 metri de rulota (nu se aude nimic). Consuma 430W aerul conditionat si circa 6-7 ore exista autonomie pe generator. Toate cele bune, Catalin B.
  40. 1 punct
    Nu-ti bati joc de nimic. Am vazut in urma cu o saptamana ceva similar pe Ebay. O rulota din anii 60' cu un semineu cochet pe lemne placat cu ceva marmura cred imprejurul lui, foarte fain.
  41. 1 punct
    Va salut, Mi-am facut timp sa va prezint aerul conditionat montat pe rulota mea 450FU Weisberg. Fujitsu Iverter 7000 Btu - cu mod "Low noise outdoor ". Este foarte ok. Zgomot masurat in interior 19-20 db. Costuri: 2000 lei aparatul + 1100 lei montajul (destul de scump.....dar profi). Sper ca postarea mea, pentru unii dintre voi, va fi un raspuns la o problema destul de dezbatuta pe aici .....
  42. 1 punct
    Prima achizitie dupa cumpararea rulotei: Lampiile de gabarit cu led. Toate becurile din interiorul rulotei am schimbat cu becuri cu led.
  43. 1 punct
    Salut! Pentru ca frigiderul rulotei se dovedeste neancapator la fiecare iesire, am achizitionat o lada frigorifica cu alimentare 12v/220v/ gaz, cu un volum de 41 de litri. Am preferat una noua in locul uneia folosite si mai ieftine cu doar 20-30%.
  44. 1 punct
    @Stefan P spune-mi te rog de unde si ce model ai achizitionat pentru terasa caravanstore,pentru ca eu saptamana trecuta am comandat si eu una model Fiamma Caravanstore 310 XL Royal Blue si nu are partea scurta din fata
  45. 1 punct
    In weekend am reusit sa montez ultima achizitie... cortul!
  46. 1 punct
    Sincer nu prea mult. Cel de Brunner costa cam 200€. Acesta e produs in Germania și cu geanta frigorifica inclusă in pret a venit la 129€. Este foarte comod; cu trei copii nici nu îți imaginezi câte produse ai de carat la plaja, plus ca unul îl bag înăuntru și nu mai trebuie sa fug după el incarcat ca un hamal.
  47. 1 punct
    Si eu zic la fel, ca ar da fix in publicul lor votant. Oricum in Bucuresti te intoxici mergand pe bulevarde in ambuteiaj. Eu simt diferenta de poluare clar fata de 2016. Sunt mult mai multe masini vechi care scot fum in trafic.
  48. 1 punct
    Eu cred că nu vor introduce așa ceva prea repede .... poate după alegerile parlamentare următoare
  49. 1 punct
    Si inca ceva, n-am intrat deloc in balans in urma exploziei asa cum ma asteptam...e drept ca nici viteza mare n-am avut si am oprit usor, n-am franat brusc... In fine, sa fie invatatura de minte si pentru alti colegi, ca pentru mine a fost destul...
  50. 1 punct
    Cu totii cred ca ne concentram pe imbunatatiri, mai ales dupa ce ne inscriem pe forum si vedem ce isi mai iau colegii. Bine ar fi sa nu uitam si de roti, frane, sunt foarte importante pt siguranta noastra si a celor din jur...