Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 03.01.2019 în Postări

  1. 8 puncte
    colegi O zi excelentă vă doresc!
  2. 7 puncte
  3. 7 puncte
    prieteni si s-aveți o zi excelentă! De astăzi, din nou la slujbă...
  4. 7 puncte
    Am reusit si astazi sa robotesc putin. Am continuat cu chicineta, partea frontala. Am taiat dintr-o coala mare fata de 180x90cm: Am trasat prin spate golurile corespunzatoare si m-am apucat de decupat: Maine urmeaza slefuirea si montarea pe cant a furnirului. In weekend vor urma confectionarea si montarea usilor
  5. 6 puncte
    rulotisti! Dupa si una mica, am un chef teribil sa incep ziua de ... odihna!
  6. 6 puncte
    Va doresc o zi frumoasa!
  7. 6 puncte
  8. 3 puncte
    Salutari tuturor. O zi minunata va doresc ori unde va aflati
  9. 3 puncte
    Felicitări și spor la treabă în continuare d-l Alin! Hai că până la primăvară, e gata...
  10. 3 puncte
    rulotisti si La Multi Ani 2019!!! Continui seria de postari a conversiei Sprinterului cu lucrarile de ieri si astazi. Asa cum am mentionat postul anterior, etapa urmatoare a fost chicineta bucatariei unde provocarea a fost sa integrez frigiderul si cuptorul cu microunde. Dupa multe masuratori am decis ca lungimea sa fie de 180 cm, inaltimea de 90cm iar adancimea de 45cm. Am avut 2 variante de lucru. Prima, sa folosesc doar placajul furniruit de 18mm decupand partile componente si unind cu holtzsuruburi. A doua varianta, cea pe care am ales-o, a fost sa construiesc un cadru de sipca de lemn de 50x22 mm peste care sa imbrac cu placajul furniruit astfel ca nu voi avea la vedere nici un holtzsurub . Am folosit la imbinari (ca la dulapul suspendat) nipluri de lemn de 8mm incleiat cu aracet. Munca mai multa, mai migaloasa dar care cred eu se va vedea in viitor prin rezistenta si durabilitate. Am reusit sa integrez si frigiderul si cuptorul ramanand loc suficient pentru acareturile specifice bucatariei: Am montat sub dulapul suspendat o aplica LED de 10w groasa de doar 5mm care sa fie lumina alba fie lumina albastra pentru noapte: Lucrarea urmatoare va fi sa confectionez "fata" chicinetei dintr-o bucata de placaj furniruit de 180x90 cm in care sa decupez cu freza golurile corespunzatoare. Mi se pare o risipa mare de material dar nu vad alta varianta sa iasa o lucrare cu aspect profesional Voi incheia cu montarea blatului de 28mm grosime in care se va decupa si monta unitatea duala aragaz-chiuveta.
  11. 2 puncte
  12. 2 puncte
    La Multi Ani @Alin Opran mult succes in continuare, cand va fi gata va arata mai bine decat unul din fabrica.
  13. 2 puncte
    La multi ani, Alin! Arata ca din fabrica! Spor in continuare!
  14. 2 puncte
    Salutare ! Daca nu am putut participa la revelionul organizat la Gura Dobrgei , din cauza serviciului , am hotarat cu colegul @Liviu Oprea sa mergem sa bem o ca intre la sfarsit de an .
  15. 1 punct
    Pe forumul italian îl au în ceteva persoane, doar una vorbește bine restul nu sunt prea mulțumiti. Vina este principala a consumului și a lipsei de cuplu. Este pur un 2.5 Lt care face în electric doar 3 km cu un cuplu ridicol. Doi din ei l-au trecut pe GPL pt a avea un consum mai uman, dar cuplul deja ridicol a coborât și mai mult. Pentru orice alta informație cere, daabase-ul lor este foarte bogat.
  16. 1 punct
    Buna seara prieteni In sfarsit am ajuns acasa si am constatat ca era mai bine acolo la maramures findca aici la Craiova zapada a disparut.
  17. 1 punct
    Rulotistii revelionisti de la Gura Dobrogei nu s-au puturosit, mai fac o iesire la Puturoasa. Sebi si Maria sunt deja prezenti, il asteptam pe Dan.
  18. 1 punct
    Multumiiim mult!! La multi ani si voua pe 2019! Multe amintiri frumase si sanatate!!
  19. 1 punct
    colegilor care astăzi, 29 decembrie, își sărbătoresc ziua de naștere @STAN MONICA-cRISTINA @Silviu Pascu @Marinica Bejan @Ghindoc Eduard @Eduard @Timofti Razvan
  20. 1 punct
    Ultima parte a lucrarii dedicate dormitorului a fost "imbracarea" peretelui cu fereastra in velur cumparat special pentru astfel de lucrari. Am gasit in UK la firme specializate in conversii van in camper acest material gros de 3mm, foarte fin la atingere in partea care se vede si mai aspru in cea care se lipeste de perete. Am comandat 16mp la care am primit si 8 tuburi spray de adeziv pentru temperatura mare, 120 grd. Procesul tehnologic este destul de simplu dar necesita atentie mare. Se pulverizeaza adezivul pe perete si pe spatele materialului dupa care se incepe a fi intins progresiv pe perete intinzand bine spe margini. Super este ca se pot urma curburi fara a fi nevoie sa tai si sa pui alta bucata, se poate vedea in pozele de mai jos ca s-a mulat perfect pe curbura intrandului de la geam. La final am montat si chederul la geam, zic eu ca a iesit foarte frumos. Sotia a fost foarte incantata de cum a iesit. Mai am cateva maruntisuri si pot spune ca am incheiat cu dormitorul.
  21. 1 punct
    Multumesc Petre Cred ca intr-o luna o sa fie gata 90% bun de iesit cu ea
  22. 1 punct
    Craciun fericit! Inainte de sarbatori am mai lucrat cate ceva la Sprinter si anume la dulapul de haine adiacent patului. Inca mai este de lucru, mi-au lipsit cateva profile de lemn pe care acum le am. Am achizitionat si 2 somiere (tambal) de 70x200 cm pentru pat, 15 euro bucata. Sper sa pot continua maine desi ma chinuie o raceala ...
  23. 1 punct
    Amintiri din....tinerete: """Exista o expresie ruseasca: vodka fara bere e ca banii aruncati in vant ! Vodka consumata pe stomacul gol poate crea probleme de sanatate. Tocmai de aceea, traditia spune ca la o "petrecere" trebuie sa mananci bine intre paharele de vodka. Printre gustarile consumate se numara caviar, peste afumat, paine neagra, muraturi sau chiar tort ! """ Eu vazusem borcanul cu ...mustar , nicidecum sticla de vodka !
  24. 1 punct
    Astazi, pe ultima suta de metri, am cumparat placaj special destinat conversiei van-urilor, o placa cu amestec de mesteacan si plop, furniruit, culoarea ash (cenusa). Are greutatea jumatate din cea a unei placi normale (esenta de plop) si foarte rezistenta (esenta de mesteacan). Dimensiuni 8ft x 4 ft (2440mm x 1220mm). Grosime 18mm Voi folosi in continuare pentru inchiderea baii si a mobilierului PS: rog privirea la materialul prezentat nu la sticla de votca
  25. 1 punct
    Urmaresc cu interes evolutia lucrarii lui @Alin Opran. Ca si impresie personala vis a vis de subiect, singurul lucru care l-a folosit si nu este in tara este materialul cu care a izolat tavanul si peretii. Ca si calitate, suruburi, maruntisuri sau lemn este cam aceeasi peste tot , preturile difera. Discutam de un avantaj financiar sau mai ales calitativ la echipamente si la costutrile mari de transport in tara, daca se livreaza in tara.
  26. 1 punct
  27. 1 punct
    Felicitari @Alin Opran, sa pui poze mereu, sunt nerabdator sa vad ce iese. Bafta in continuare !
  28. 1 punct
    @Alin Opran Dacă nu erai in strainatate, Dublin, gaseai oare toate materialele necesare pentru o asemenea lucrare si in Romania? Sau daca le găseai erau de aceeași calitate și apropiate ca pret ? Din ce vad lucrarea e destul de complexă, necesita pricepere si materiale de calitate. Spor la lucru !
  29. 1 punct
    Multumesc pentru oferta! Ieri au venit si LED-urile pentru iluminat interior. Am cautat/scormonit destul de mult sa aleg ceva de calitate si cu lumina puternica. M-am oprit la cele facute de firma FACON, dimmable, lumina rece 4k, 3W. Lumineaza f.puternic, va trebui sa montez neaparat dimmer. Am ales modelul care se monteza aplicat pe tavan si nu ingropat. Deasemenea am cautat sa suprim intrerupatoarele asa ca le-am luat cu push buton incorporat (in mijloc) astfel ca am scutit 4 intrerupatoare cu firele aferente. Mi se pare mai practic asa. Pret £10.99 per bucata.
  30. 1 punct
    In Dublin este vreme buna, primavaratica deci numai bine de lucru... Asa ca am mai lucrat cate ceva .... Am terminat in proportie de 80% cu izolarea peretilor cu Earthwool peste care am aplicat folie reflectix prinsa pe pozitie cu folie autoadeziva de aluminiu. Au mai ramas doar partile unde vine montata usa de la caseta wc si grila de la boilerul de apa. In varianta actuala boilerul se poate instalala pe un perete de max 35mm, peretele meu are 80mm. Am gasit o piesa de extindere, cam scumpa bucata de metal, in jur de £30 . Ma bate gandul sa fac o adaptare cu un kit ce are in componenta furtune de inox si guri de admisie/refulare rotunde. Inca ma gandesc .. Intre timp mi-au ajuns si accesoriile comandate ce ma ajuta sa montez pe plafon si pe pereti (spatiile mari unde se pot monta ferestre) placa izolatoare rigida, cea din care am folosit si la izolarea peretilor. Am descoperit ca in UK sunt firme f.specializate pe componente de conversie, gasesti exact ce ai nevoie fara sa improvizezi. Accesoriile in cauza sunt niste simple placute de aluminiu ce au aplicata o folie dublu adeziva si care are prevazut un "cui" tot de aluminiu. Le lipesti de tavan/pereti peste care aplici placa de izolatie. Cuiul strapunge placa iar asigurarea se face cu o alta piesa care intra pe cui fiind autoblocanta, nu o mai poti trage inapoi. Aceste accesorii sunt folosite la conversia profesionala/in fabrica a van-urilor: Sper ca in weekend sa finalizez cu tavanul
  31. 1 punct
    Am inteles cu umbrarul. Dar pt a alimenta din rezervor e suficient un T pe furtunul de alimentare si gata
  32. 1 punct
    Inca 2 ore de munca aseara s-au concretizat in finalizarea in proportie de 80% a izolatiei peretelui de pe dreapta. Astazi ma apuc de cel de pe stanga Izolatia a inceput sa-si faca efectul, aseara la ora 21 cand am terminat treaba afara erau 2 grade iar inauntru 20 si inca mai este de izolat destul de mult.
  33. 1 punct
    Frumos lucrarea facuta de tine. Ai grija sa nu subdimensionezi cablurile electrice, sí sa pui sigurante electrice corespunzatoare.
  34. 1 punct
    Eu i-as adapta acelui rezervor o umplere din exterior ca sa nu iti miroase a combustil in masina cand alimentezi. poate iti mai scapa si cateva picaturi pe langa etc.
  35. 1 punct
    Ieri a ajuns si ultima piesa din puzzle-ul interior, toaleta cu cadita de dus. Au fost comandate in set complet, se imbina perfect intre ele ocupand tot spatiul baii. Ceea ce nu am stiut este ca forma nu este dreptunghiulara si prezinta o tesitura la cadita astfel ca usa va veni intr-un unghi fata de restul peretilor: Este ultimul model de la Thetford, C502 cu electronica inclusa pentru afisarea gradului de umplere al tankului de apa si a casetei: L-am pus de proba sa vad cu "se aseaza" in interior, pare sa fie conform planurilor
  36. 1 punct
    Si in fata va fi un pat L-am pus in acea pozitie deoarece sub patul din spate este mai mult loc si pot pozitiona accesibil si rezervorul de motorina
  37. 1 punct
    Salut @Alin Opran Sigur dupa ce termini cu izolatia termica va fi mult mai bun. Acum o mare parte din caldura se pierde. Felicitari mult succes in continuare
  38. 1 punct
    Multumesc mult, chiar functioneaza bine comparat cu un Webasto sau Eberspraecher. Ma temeam ca este mai zgomotos. Cred ca pompa poate fi montata sub Van, va fi dificila alimentarea electrica. Azi am cumparat si eu un inverter hibrid, modelul de 1000 W. A fost livrat deja, va ajunga la mine via Germania ( economisesc 45 eur la transport).
  39. 1 punct
    Clipul are cca 750MB, este destul de mare. Incerc sa-l urc pe youtube, iti voi trimite link-ul.
  40. 1 punct
    Al meu are o flansa de prindere pe care am sudat un contur de tabla 1,5 mm si l-am vopsit cu zinc, realizand modelul de flansa vandut de Tigerexpeed.
  41. 1 punct
    Coincidenta sau nu, astazi de Black Friday in RO a ajuns si heater-ul Va fi o urgenta sa-l montez sa ca pot lucra la caldurica
  42. 1 punct
    Izolația REFLECTIX este inutilă la aplicația de față. Ea este o barieră reflectivă, iar tabla caroseriei este suficientă. Aici ai nevoie de barieră termică. Îți recomand sa folosești ARMAFLEX, K-FLEX, sau alte produse similare. Fără folia ”de aluminiu”, pentru acelși motiv de mai sus. Folosește banii cu cap, intră destui intr-un astfel de proiect.
  43. 1 punct
    Ieri si astazi au mai urmat cateva cumparaturi, Refletix, cabluri flexibile 2x1mm si 3x1.5 pentru instalatia electrica de 12V si 220V. Achizitionat si copex de 16mm pentru protectia cablurilor. Deasemenea am achizitionat si un 3in 1, adica Invertor sinus 1kw cu charger fotovoltaic pmw de 50A si charger din 220v de 20A. Am acest device si la Letca (de 5kw/80A mmpt si 30A 220) si sunt foarte multumit de el asa ca aplic si aici aceasta solutie.
  44. 1 punct
    Multumesc pentru sfaturi @Gabriel Schuster si @Ionut C., sunt binevenite Ca o coincidenta, aseara ma gandeam cum sa montez heater-ul dupa ce izolez podeaua deci informatia ta Gabriel a venit la fix
  45. 1 punct
    Salut! Îți recomand să cauți un garaj cu elevator unde să inspectezi cu atenție caroseria și șasiul. Mercedes este cunoscut pentru tabla slab protejată impotriva coroziunii. Identifică și curăță cu grijă fiecare punct de rugină. Poti vedea deja apariția ruginii la găurile pentru bandouri, lămpi etc. După terminarea izolației va fi imposibil să faci o treabă bună. Tratează cu un anticoroziv (KELFOS ori ceva similar) apoi acoperă cu grund de calitate toate canturile găurilor si tăieturilor pe care le faci în tablă. Altfel va rugini foarte repede! Toate elementele din lemn pe care le montezi in înterior trebuie tratate împotriva umezelii și fungilor, cel mai ieftin fiind uleiul de in, dar există și soluții mai complexe. Lemnul uscat absoarbe umezeala. În acel mediu umed se vor dezvolta bacterii care se vor hrăni cu fibrele lemnoase. Ce inalțime ai? Patul transversal va iesi de maximum 175 cm lungime. La dimensiunile mașinii, oferă-ți confortul unui pat lungitudinal, e suficient spațiu! Spor la treabă!
  46. 1 punct
    Multumesc @Drinovan Ovidiu Cred ca am vizionat si acest proiect impreuna cu multe altele. Nu am de gand sa copiez pe nimeni, doar metodele folosite. Avantajul cand ti-l construiesti singur este ca il faci exact dupa necesitatile pe care le ai si functie de cum vrei sa-l exploatezi. Aici in Irlanda am descoperit un alt fel de "ruloteala" care este complet diferita de cea off din Romania. Aici (ca si in restul Europei) nu prea poti sa faci off-camp, nu este permis astfel ca am prins gustul vizitarii diverselor orase/locuri/zone de interes turistic. Trebuie sa ma adaptez la aceste noi obiceiuri Spre exemplu: - daca in RO campam pe marginea raului de unde luam apa si o deversam jos, aici in Aires (zone de parcare/innoptare motorhome) trebuie sa sa bazin dedicat apei uzate, o deversezi doar in locuri amenajate - necesitatea dusului intern/extern vara nu mai reprezinta importanta deoarece cam in toate Aires ai zona de toalete/dusuri - daca in RO gazul era baza (frigider/incalzire/aragaz) in Aires te poti cupla la electricitate, in cele mai multe cazuri gratis sau pe un contor f.convenabil deci poti merge electric cu frigiderul/incalzirea - la trecerea cu ferry in UK sau FR, 2.9m inaltime sunt taxati mai mult decat 2.6m - si tot asa
  47. 1 punct
    Nu am trata-o cu nimic, este lemn uscat calitatea A. Duminica am continuat cu trapa de pe spate, este identica cu cea din fata. Montajul a decurs lafel. Imediat dupa pranz a inceput sa poua destul de tare astfel ca am abandonat idea de a monta si trapa mica de la baie. O voi face weekendul urmator. Daca tot a plouat am lucrat la interior pana pe la ora 19. Am gasit ceva probleme de rugina la pasajele interioare ale rotilor din spate. Explicatia este ca van-ul fiind folosit la transport a fost imbracat pe interior cu un fel de placaj/tego care, la randul lui, a fost prins direct de caroserie cu holtzsuruburi autoforante. Acolo unde roata a aruncat apa a fost si rugina. A trebuit sa fac si o sudura in puncte tot langa oala rotii: Am frecat cu peria de sarma in bormasina pana la fier curat, dar cu vopsea zinc: Am continuat cu podeaua, am montat nervurile longitudinale intre care se va monta placa de xps aluminizata:
  48. 1 punct
    Salut, Alin! Iti recomand sa te inspiri si de aici daca nu l-ai descoperit deja. In playlist, urmareste mai ales partea cu izolarea, are niste ponturi foarte bune tipul! Am urmarit si eu subiectul conversiei si am vazut multe clipuri de-a lungul timpului, insa cel pe care ti-l recomand are cea mai buna tehnica de izolare. Spor si succes!
  49. 1 punct
    @Alin Opran Acelasi incalzitor l-am luat si eu din Hong Kong. L-am vazut functionand la un TIR-ist si l- am putut compara cu originalul Webasto. La un sfert de pret merita luat, chiar ca si incercare. Am vrut sa cumpar modelul propus de Nelu, dar este prea scump modelul pe motorina. La urma urmei, am pornit conversia pentru a avea un camper nou ca si dotari, dar la un pret decent.
  50. 1 punct
    @Alin Opran Bun venit in “club”! Daca vrei informatii despre conversie Sprinter van, uita-te in Pinterest! 90% din conversiile americane si australiene sunt pe Sprinter. Eu am adunat informatii de acolo timp de un an pana sa incep treaba. Spor la treaba si tine-ne la curent cu evolutia lucrarii!