Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 10.12.2018 în Postări
-
8 puncteBună dimineața tuturor, o săptămână minunata va urez. As dori sa împărtășesc un mesaj cu voi indiferent de simpatia către autor sau nu: Andrei Pleşu: Neologismele Secretarele nu-şi mai spun decât manager assistant. Cizmarii şi chiloţarii sunt designeri. Mă aşteptam să fie vorba de crize de aclimatizare şi de micile noastre snobisme de cetăţeni ai unei ţări mici, dar vioaie. Nici gând. S-a ajuns la un nou limbaj de lemn, neologistic, întrebuinţat pe la posturi de radio şi de televiziune, iar cuvinte româneşti cât se poate de utile sunt înlocuite prosteşte de persoane care stau prost şi cu vocabularul limbii române, şi cu gramatica ei. Tot soiul de comentatori, cărora li se adaugă politicieni inepţi care par să-şi fi luat doctoratul la un şpriţ, înainte de a lua notă de trecere la română în liceu, se dau în bărcile neologismelor, cu dezinvoltura prostului fudul. Potrivit lor, nu mai avem prilejuri, avem doar oportunităţi. Nu mai suntem hotărâţi să facem ceva, ci determinaţi. Nu mai realizăm, ci implementăm. Nu mai avem cazuri, ci speţe. Nu ne mai ducem într-un loc, ci într-o locaţie. Nu mai luăm în considerare, fiindcă anvizajăm. Nu mai consimţim, ci achiesăm. Serviciul de întreţinere a devenit mentenanţă. Ceva care ţi se pare obligatoriu e un must !!! Nu mai avem speranţe, deoarece am trecut la expectaţiuni. Nu ne mai concentrăm, pentru că ne focusăm. Şi nu mai aşteptăm un răspuns, ci un feedback. Nu mai avem frizeri şi croitorese, avem hair stilişti şi creatoare de fashion. Cu alte cuvinte, deţinem o oportunitate pe care suntem determinaţi să o implementăm într-o locaţie pe care am anvizajat-o, achiesând la o mentenanţă care e un must şi asupra căreia ne focusăm in expectaţiunea unui feed-back pozitiv. Altfel, când ies din rol, îi auzi cu câte un neaoş şi superior "Hai să-mi bag ..." sau cu concluzia absolut academică: "Un căcat !!!"
-
7 puncteDomnule Florin, am intervenit in discutie vazand cat de pornit si vehement sunteti impotriva celor de la RAR. Sa ne lamentam este cel mai usor lucru, sa schimbam cu adevarat lucrurile reprezinta o mare provocare. Aceste lucruri vi le spune unul care a incercat si a si realizat schimbarea unor lucruri ce pareau batute-n cuie. La momentul la care mi-am expus intentiile de modificare a legislatiei si aliniere a ei la cea europeana multi colegi mi-au spus: "Nelule, nu ai nici o sansa!" ; "traim in Romania, nu poti reusi asa ceva". In septembrie 2010 precizarile din cartile de identitate ale rulotelor si autorulotelor starneau rasul. Acelasi vehicul figura sub denumiri diferite de la judet la judet. Am intalnit la acel moment si urmatoarea denumire data unei rulote: "remorca speciala cu o usa" - atunci am avut primul contact cu cei de la RAR. Pana si autorulota mea era incadrata ca vehicul special N1 in loc de M1. M-am prezentat si le-am mentionat ce imi doream (alinierea legislatiei Romaniei la cea europeana). In prima faza am stabilit un program al viitoarelor intalniri cu obiective diferite. Pentru inceput ne-am propus uniformizarea inmatricularilor de rulote si autorulote la nivel national in conformitate cu prevederile normativelor europene. Intr-o singura saptamana acest punct a fost rezolvat. Cu acea ocazie a fost pentru prima data introdus termmenul de "autorulota" la pct.2 din CIV (tipul caroseriei) pana la acel moment la tipul caroseriei scria "rulota". Vreau sa va zic ca nu este deloc usor sa convingi niste profesionisti in domeniu sa-si schimbe parerile. Pentru aceasta modificare am prezentat si definitia din DEX a autorulotei si am mentionat ca este vorba de o denumire proprie limbii romane, nu este vorba de "camper" sau "motorhome". Pe parcursul tuturor intalnirilor mi-am dat seama ca am cu adevarat cu cine sta de vorba. Niste profesionisti in adevaratul sens al cuvantului, foarte deschisi la orice lucru prezentat si argumentat. Dati-va seama domnule Florin, cam cum si cat s-a discutat cu cei de la RAR cand a venit vorba de periodicitatea ITP-ului la rulote si autorulote. Cam cat de documentat trebuia eu sa fiu cu nenumarate exemple favorabile punctelor sustinute de mine din legislatia tarilor membre ale UE si nu numai. Baza legala in care faceam solicitarea avea ca suport... - Directiva 96/96/CE de apropiere a legislatiei tarilor membre UE referitoare la inspectia tehnica auto pentru autovehicule si remorcile acestora, [modificata prin M1-Directiva 1999/52/CE, M2-Directiva 2001/9/CE, M3-Directiva 2001/11/CE, M4-Directiva 2003/27/CE, M5- Regulamentul (CE) nr. 1882/2003 al Parlamentului European si rectificata prin C1-Rectificare JO L 67/12.03.2009.p95 (96/96/CE)], anexa 1, respectiv conform categoriei 6 din anexa 1 care spune asa: "6. Autovehicule cu cel putin patru roti, utilizate pentru transportul de pasageri si care nu au mai mult de opt locuri, exclusiv scaunul conducatorului auto - La patru ani de la data la care vehiculul a fost folosit prima data; ulterior, la fiecare doi ani" - (valabil in cazul autorulotelor) Eu sustineam ITP-ul la rulote la 3 ani datorita duratei medii anuale de folosinta si nu numai, iar ei (cei de la RAR) imi veneau cu exemple ale Germaniei si Belgiei in care ITP-ul se face la 2 ani PLUS verificarea obligatorie a instalatiei de gaz. Totodata ei imi dadeau exemplul pertinent al parcului roman de rulote si autorulote ca fiind un parc batran (romanul isi ia ce-i mai ieftin de Germania si Olanda), iar eu pe de alta parte le argumentam ca Franta si Anglia nu au impus legislativ ITP obligatoriu. Dupa mai multe intrevederi intr-un final, mi-au dat dreptate si mi-au spus: "Pe noi ne-ati convins, insa, pentru a obtine aceasta periodicitate ITP va trebui sa modificati o lege emisa de Ministerul Transporturilor - OG 81/2000" Avand mereu in minte... "Nelule, nu ai nici o sansa!"... dupa alte cateva demersuri la MT am reusit intr-un final sa obtin ITP la 3 ani la rulote si ITP la 4 ani la autorulota de noua dupa care din 2 in 2 ani ... cu sprijinul si tot concursul oamenilor de la RAR. Daca stii cum sa pui problemele, un potential adversar ti-l poti face partener in cauza pe care o sustii.
-
6 puncteDomnule @Chircu Florin, iti atrag atentia ca ai o atitudine gresita care dauneaza celorlalti. Citindu-ti toate postarile, concluzionez ca nu cunosti legislatia referitoare la omologarea unei autorulote in urma transformarii in regie proprie a unei autoutilitare. Ma intreb cum poti pretinde schimbarea unei legi pe care nu o cunosti? Ai niste prejudecati (partial explicabile) vizavi de modul in care se rezolva problemele in Romania. Acest mod de rezolvare se datoreaza in mare masura celor care accepta, celor care "stiu ei" ca nu se poate altfel, celor care aleg pasivitatea in loc sa lupte pentru drepturile personale. Din nefericire, multi altii se descurajeaza, ba, mai mult, refuza sa lupte gandind ca o fac (si) pentru altii, carora oricum nu le pasa. Eu ti-am prezentat mai sus copia CIV a autorulotei pe care am transformat-o personal, omologata ca transformare in regie proprie. Crezi sau nu, afla ca nu am dat un leu spaga celor de la RAR. Am intampinat cateva piedici, unele justificate, altele mai putin... Am avut rabdare, m-am supus regulilor si am reusit sa finalizez omologarea. Reusita a fost rezultatul unei idei initiale, urmate de sperante, de munca si de perseverenta. Sunt convis ca daca as fi gandit ca tine, azi nu as fi avut autorulota. Sfatul meu pentru cei tineri: incercati sa nu va dati batuti in ceea ce va propuneti! Documentati-va cu atentie atunci cand va apucati de ceva! Luptati pana la ultima picatura de energie pentru dreptate! Nimic durabil nu se obtine usor, nimic nu este mai placut decat bucuria finalizarii unui lucru muncit din greu. Nu va descurajati de reprezentantii autoritatilor, cuvintele lor nu sunt lege! Oameni fiind, se inseala uneori. Sau va inseala...
-
6 punctePrieteni de pretutindeni ,sa aveti o dimineata frumoasa ,exceptand vremea de afara ,si sa ne vedem sanatosi pe mai departe
-
6 puncte
-
5 puncte
-
5 puncte
-
5 puncte
-
5 puncte
-
4 puncteInca un weekend de munca la conversie Fiindca a fost un weekend cu vreme in general frumoasa, 12 grade cu soare, am profitat sa continui cu tavanul. Am incheiat izolarea tavanului cu placa rigida izolatoare de 30mm si am trecut la partea de finisaj cu placaj mdf alb de 3mm. Am realizat ca fiind foarte flexibil nu se poate monta direct pe structura nervurilor de metal astfel ca am montat o caroiaj din placaj gros de 12mm si lat de 10cm: Am achizitionat si un scaun pentru locul pasagerului impreuna cu baza (box) de metal, a fost si el montat in weekend. Scaunul dublu original va fi montat in interior ca loc de stat pentru luat masa si va intra in componenta patului de o persoana.
-
4 puncte
-
3 puncteBuna seara.Desi afara este ceata, postarile D-lor N.Predonu si Ionut C.m-au mai lamurit.Am facut ITP-ul in 25 Oct.2018, nu a comentat nimic de ce a vazut ininterior,mi-a spus ca nu am voie sa dau jos panoul despartitor find autoutilitara N1 decat daca o trec la M1 la RAR,insa va fi foarte greu sa o trec din nou la N1.In ceeac e priveste lupta cu RAR-ul nu ma sperii la cei aprope 80 de ani(n.1939).Daca ma voi impotmoli voi cere sfaturi colegilor Sa aveti o seara buna. P.S Ca principiu de viata.Speranta moare ultima.
-
3 puncte@Chircu Florin Pana la urma nu inteleg inversunarea ta fata de noi, nu de cei de la RAR! Personal ti-am raspuns , dupa ce voi avea date noi la voi posta aici, chiar daca acum nu simt nevoia “ sa-ti dovedesc cu acte ca am omologat un campervan”! Ma simt deranjat de turnura pe care a luat-o aceasta discutie, de la rugamintea ta de a primi informatii mai ai putin si ne “ bati”! Daca cineva are date despre subiectul topicului sa le scrie, daca nu am solicitarea sa inchidem discutia aici.
-
2 puncteSalutare tutoror! Ma numesc Eduard, am 26 de ani si locuiesc in Manchester, UK. Dorect sa-mi achizitionez o rulota de aici, cu gandul ca ma voi intorce in Romania impreuna cu noua rulota, peste ceva timp. M-am inscris in aceasta comunitate cu gandul de a invata cat mai multe despre ce inseamna a detine o rulota, dar si pentru a ajuta pe ceilalti membri in masura cunostintelor mele. Multumesc pentru accept!
-
2 puncteIn UK si Irlanda se achizitioneaza la schimb butelie de amestec propan si butan (de "vara") cu butelie de propan dedicata incalzirii pe timp de iarna. Avantajul propanului nu-l mai dezbat aici, exista destule topicuri cu acest subiect. Sunt case aici care folosesc pentru incalzire butelii mari de 35kg montate afara In iarna trecuta am folosit si eu butelie incarcata cu propan la iesirile cu rulota si, intradevar, chiar daca se "brumeaza" scoate efectiv tot gazul din ea indiferent de cat de frig este. Am mai mentionat cum se poate intra in posesia unei butelii cu propan. Inca mai am datele de contact: Bogdan Tanase 0726674003, reprezentant GasPeco, livreaza la domiciliu, parca 80 lei schimbul pentru o butelie normala de 11kg
-
2 puncteSa-mi aduc si eu contributia la discutie desi as putea sa stau pe gard si sa privesc doar, ca sunt in Irlanda nu in RO. Si totusi ... Am pornit proiectul meu de conversie in baza faptului ca aici in Irlanda am vazut si discutat cu multi proprietari de campervan-uri convertite de la van. Unii le aveau tot van (autoutilitara) in acte, altii le aveau motorhome. DECI SE POATE. Cum/cat timp/cati bani, asta este alta poveste Momentan sunt in faza de constructie, deci nu am ce sa spun despre acte. Am de facut ITP-ul in 20 februarie, sunt curios daca va trece fara acel panou despartitor (bulkhead) si cu modificarile facute prin adaugarea trapelor si ferestrelor. Am speranta ca va trece avand in vedere ca am vazut multe van-uri facute motorhome si care aveau ITP, se circula cu ele, deci probabil nu este o problema la ITP. Despre modificarea actelor, am mai spus pe undeva ca aici se aplica corect legislatia in sensul ca daca respecti punctele trecute in documentul ref. la conversie adica sa ai minimul necesar (pat fix, masa, aragaz, wc) si dovedesti cu poze si facturi restul este simplu, trimiti toate documentele la Ministerul Transporturilor si iti vine inapoi certificatul de inmatriculare fiind specificat motorhome. Legislatia europeana este doar una, ar trebui sa fie lafel si in RO. Voi vedea si posta la vremea respectiva
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 puncte
-
1 punctSalut. M-am intors din Olanda de 2 saptamani si a venit timpul sa imi prezit noua caravana. Dupa cum spuneam intr-un post din categoria "prezentare" am plecat sa cumpar o rulota knaus sau hobby, dar cum socotelile de acasa nu se potrivesc cu cele de la piata, am ajuns sa cumpar un Burstner. Din lista mea facuta/updatata inainte sa plec cu o zi in numar de 12 bucati, cand am ajuns acolo o parte din anunturi nu mai erau valabile sau erau rezervate , dupa cum spunea un coleg de pe forum Burstner-ul ar fi o rulota solida si de durata, asa ca am pus filtru si pe aceasta marca, intr-un final am reusit sa gasesc rulota compartimentata cum am vrut noi in localitatea Almelo, am ajuns acolo vazut placut luat. Singura greseala a fost ca nu am cascat ochii la toata lista mea cu "de verificat" si nu are instalatie de 12 volti separata cu baterie si incarcator, are doar 220 cu transformator de 12 V la CC (ventilator incalzire, iluminat oglinda chiuveta si pompa apa) si CA restul de lumini. Urmeaza sa fac un pod peste transformator cand sunt off 220v direct in alimetarea circuitului de 12v cc.
-
1 punctVacanta sau sfarsit de saptamna ? Bolata - Plaja , la numai putin de 300 km de Bucuresti ! GPS: 43°23'01.8"N 28°28'13.3"E / 43.383842, 28.470347 Plaja de aici este la o aruncătură de bat de capul Kaliakra; undeva faceți stanga mergand ... spre el. Aveți indicator și de mers pe jos. Drumul este îngust și accidentat, e bine să mergeți cu grijă. La capăt vă așteaptă un golfuleț perfect. Ziua vine mai multă lume la plaja, în schimb seara raman cel mult un sfert sa campeze. In zona (pe-o raza de 50 km) gasesti si alte "plaje retrase" unde nu-ti calca nimeni pe .... sezlong ! Daca sti si TU un loc retras din Bulgaria , nu departe de Vama-Veche /Constanta , nu ezita si posteaza-l !
-
1 punct
-
1 punctSalutare si bun venit in aceasta comunitate. Mult succes la achizitia rulotei dorite
-
1 punctFoarte frumoasa lucrarea. Daca ai nevoie de vreo piesa din inox pe care nu o gasesti in comert , trimite-mi un desen si o voi executa.l
-
1 punct
-
1 punctBuna seara. Are mare dreptate Raul G. Lista lui Plesu poate continua.Pana si guvernantii nu mai fac ciorne,fac drafturi.Dupa ce ca este ceata afara ne mai baga si ei in ceata. Sa aveti o saptamana placuta.
-
1 punctSuntem trei echipaje ,dornice de o experiență inedită...venim în functie de condițiile climaterice pe 30 dec. tel .0725246296 sau 0763616883 ...
-
1 punctFoarte corect ce spui, sursa mea a fost un mesaj WhatsApp primit. Ma bucur ca ai găsit sursa, asa pot citi mai mult ?
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctPrimaria din Vannes AICI ! Centru istoric Poarta prizonierilor Prefectura Departamentului Morbihan din Vannes Zidurile & Jarden du Chateau de l'Hermine Vazut p' aici ! GPS: N 47.654818, W 2.756317 Parcare Area Camper Park Vannes - Conleau (langa) Camping Flower - Le Conleau! 17 € (Overnight price 2 persons , incl) GPS: N 47.632538, W 2.780552 Din fata Camping-ului , shuttle bus catre centru (1,30 € biletul /pers) Am vazut cum e aceasta Parcare /Camping , dar am renuntat fiindca puteam sa parchez si central (inaltimea si categoria imi permit). Am ales sa vad cum arata deoarece , seara (15.07) se juca finala Franta-Croatia si voiam sa evit aglomeratia , dar .... Inca de dimineata, jandarmeria si lucratori de la Primarie pregateau gardurile de protectie pentru blocarea circulatiei, incepand cu ora 15:00.... Calatoria continua ! Va urma !
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctși ! O duminică faină vă doresc! P.s. am preluat și cuvinte din Ardeal, dacă tot stau pe aici
-
1 punct@Chircu Florin Eu mai am de lucru la conversie. Trebuie sa termin peretii baii si bucataria, apoi instalatia de apa si panoul electric. Singura modificare, pana acum, a caroseriei a fost scoaterea panoului despartitor. Urmeaza trapele si doua ferestre. Pe masura ce inaintez cu treaba , inclusiv discutiile cu RAR-ul, voi scrie tot ce este de interes. Vreau, si nu voi renunta, sa omologhez masina ca autorulota. Asa cum spune si @Ionut C., cu rabdare si vointa se poate realiza orice, indiferent de obtuzitatea care-i caracterizeaza pe unii functionari romani.
-
1 punctȚuica fiartă a fost dimineață. Mai târziu, m-a ținut ocupat suportul pe pe masă, pe care se sprijină soba...
-
1 punct
-
1 punctPe langa recomandarile colegului @NLaurentiu pot sa adaug doar ca rulotele englezesti nu sunt facute pentru ierni cu temperaturi sub 0 grade. Daca ai observat (sau vazut), aproape toate au bazinul de apa exterior care se cupleaza la rulota cu o mufa. Bazinul contine si pompa de apa. Sunt convins ca se vor gasi colegi care sa ma contrazica Iernile englezesti rar au perioade de sub 0 grade (ca aici in Irlanda) astfel ca apa nu ingheata nici daca este lasata afara. Pe forumurile de specialitate de aici sunt recomandari pentru cei care ies iarna si totusi este frig sa acopere bidonul de apa cu o patura
-
1 punctSalut, Florin! Eu pot sa-ti raspund la intrebarea referitoare la cauciucuri: nu am gasit anvelope tip "C", de 13" speciale pentru iarna... Nu mai vorbesc de cele dedicate pentru toate anotimpurile, asa cum as fi vrut. Am cumparat "C"-uri doar pentru vara, insa au simbolul M+S si pictograma "varf de munte cu fulgi de nea" figurat pe marginea anvelopei. Denumirea lor exacta este: Torque TQ-05 M+S 165R13C 94/92R SPR LT. Din cate imi amintesc din perioada in care am cautat anvelope, pentru anvelopele de 14" exista "C"-uri pentru iarna. In ceea ce priveste rulotele dedicate zonelor reci, iti recomand sa le cauti pe cele produse de catre tarile nordice: Kabe, Solifer, Polar. In general acestea au montate sisteme de incalzire de la Alde (nu partidul!)
-
1 punct@Draghiciu Dumitru Dragul meu! Hai sa nu al descurajam, eu am dat 3500E pe rulota, am mai investit inca 500E pana acum si nu am timp decat 2-3 saptamani pe an sa ma bucur de ea, dar si asa cred ca merita toti banii.
-
1 punctVand corturi de iarna Zurich (produse noi). Dimensiuni: - 150×160 cost = 230 euro , - 200×150 =250 euro , - 220×180= 320 euro . Se pot ridica din Bucuresti , sau contracost curier in tara. Preturile sunt fixe! Tel 0724335411 Adrian.
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

