Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 11.10.2018 în Postări
-
4 puncteBuna seara, Am descoperit si eu forumul. Bine v-am gasit. Am zis sa prezint si eu proiectul DIY de conversie al unei autoutilitare 4x4 Peugeot boxer L2H2. Izolatia este spuma poliuretanica si polistiren extrudat. Practic s-a injectat in toate grinzile spuma poliuretanica, si intre lambriu si caroserie. In lateral avem peste 10 cm izolatie, pardoseala 25mm extrudat, plafon maxim 5 cm (din pacate, deoarece cele mai mari pierderi sunt prin tavan si compartimentul sofer. A fost gandita ca o autorulota pentru 4 sezoane care o foloseste tatal meu ocazional si noi (eu, sotia+pitic). Ca si dotari: - Pat 190 x 120cm din spuma - toaleta cu dus (inca nu e gata decat partea de WC, nefiind hotarat cum sa hidroizolez toata baia sa nu am surprize cu infiltratiile) - bucatarie cu chiuveta, frigider de 70l, microunde, plita cu inductie, expresso cafea cu macinatoare (nimic nu se compara cu o cafea prospat macinata dimineata) - spatii de depozitare tot roata pe sus - 3 panouri fotovoltaice de 290W, total spre 900W. Probabil le voi schimba curand cu altele de 330W monocristaline pentru un 1000W plus inca ceva in plus flexibil. - Baterie litiu de 4 kWh(curand extind la 6 kWh) customizat la 24V + regulator de incarcare MPPT 40A 24V + invertor 2000 kVA - AC Dometic de 6000 BTU sub bancheta care va necesita modificari radicale - FOARTE GALAGIOS...nu stiu cum pot dormi unii cu el - 2 x webasto, unul de fabrica pentru motor de 5 kW(si curand cu serpentina in boilerul de apa calda) si unul airtop de 2 kW pentru zona de locuit - rezervor apa rece 60l (care va fi dublat cand montez dus-ul) + boiler electric 15l Din pacate mobilierul s-a facut din panouri de brad care s-au cam ondulat. Am vrut cat mai usor totul, dar se pare ca va trebui sa schimb multe elemente de mobilier. Lambriul initial voiam sa il tratez, dar se pare ca nu avem probleme cu umezeala si condensul (inca). Partea de ventilatie mai trebuie rezolvata. Neavand loc pe acoperis, va fi in usile spate, usa culisanta si geamurile fata au o sita metalica care se instaleaza. Mai am de optimizat pe partea de electricitate. Am autonomie vara intr-o zi cu 35 grade la aerul conditionat o zi, dar a doua zi sunt gata bateriile. Daca dau drumul la boilerul electric, AC, gatit jumatate de ora, frigider, etc urca consumul destul de bine. Am incercat sa fug de gaz din cauza riscurilor. Este o distractie costisitoare. Initial am vrut sa cumpar una gata si doar sa fac upgrade, dar nu am gasit autorulote cu dotari de genul si 4x4 care sa nu coste o caruta de bani. Asa nu arata ca una de fabrica, dar am independenta energetica si pot pe o plaja sau la munte indiferent ca ploua, ninge, etc. Poate voi investi in mobilier si cosmetizare interioara si exterioara cand termin partea de baie.
-
4 puncteVa salut! Ma numesc Octavian, sunt un nou membru al rulotistilor, mai exact al campervan-istilor :D Sunt din Oradea, pasionat de tot ce tine de natura, energie verde si eficienta energetica. Sper sa invat cat mai multe de pe acest grup si daca pot impartasi ceva din cele cunosctute, cu mare drag ! NU stiu urarea rulotistilor (echivalentul la asfalt uscat sau zbor lin si aterizare placuta........., dar la cat mai multe drumetii si amintiri placute !!!!!
-
4 puncteNu ma pricep sa dau indicatiile foarte bine .... ma depaseste tehnologia , "prefer sa dau detalii mai pentru toata lumea" .
-
4 puncteimi cer scuze pentru graba cu care am introdus proiectul. Am sa trec si pe la Prezentare. Campervan-ul este un Dangel, da. Un sistem 4x4 mai rudimentar fata de Mercedes, dar isi face treaba. Cand ne mai revenim, punem si anvelope all terrain plus sa vedem cum o putem inalta putin. Acumulatorul este alcatuit din 2 pachete de 2 kWh fiecare. Fiecare pachet are 6x2 celule prismatice de 45Ah tip (cred) NMC facute de LG (4.2V maxim, 2.8V minim) cu un discharge maxim de 3C continuu si 6C timp de 10 secunde(adica linistit as putea alimenta un invertor de 10 kW). In cazul celulelor de buna calitate si cat timp celulele nu se incarca la maxim, nu prea sunt probleme. De mai bine de jumatate de an e activ sistemul cu cicluri zilnice deoarece frigiderul merge non stop, etc chiar si cand e in curte mai este cand dorm in ea (cu un copil de 10 luni, orice clipa de liniste e binevenita). Am verificat tensiunea si nu am diferente mai mari de 0,05V intre celule. Sunt celule pentru automotive, folosite de la Chevrolet Bolt. Sa scot 2 kW dintr-un grup de celule care furnizeaza 100 kW dintr-un pachet de 4 ori mai mare, este o nimica toata. Nici macar nu se incalzesc cand trag 2 kW timp de o ora. Partea draguta e ca greutatea lor este scazuta. Legat de panouri, am o idee care am discutat-o cu baietii de la proiectare. Sa am inca un rand de panouri care culiseaza sub cele fixe care sa inlocuiasca copertina extensibila. Problema este ca neaparat trebuie proiectare CAD si repere facute pe CNC inainte ca sa facem testele de incarcare in caz de vant, etc si va trebui facut sistemul sa nu depasesc cele 100 kg maxim incarcare pe acoperis. Asta din start inseamna ca panourile vor fi flexibile din policarbonat. Va fi distractie daca ne hotaram sa o facem. Mai intai inlocuim panourile de 290W policristaline cu altele de 310-330W monocristaline care sunt mai eficiente in lumina difuza si caldura ridicata.
-
4 puncteAm fost și eu weekend-ul trecut, pe dig cam 2 km de la Murighiol spre Dunavat, apoi am coborât pe malul bratului Sf. Gheorghe. Loc frumos pentru campat, slăbuț pentru pește, dar știam asta. La 90 % din locurile bune de crap mare, nu se ajunge decât cu barca. Am prins în schimb 10kg caras frumos, la portofel.
-
3 puncte@Adrian Popa , ... nicio problema ! Oricum , multumim pentru prezentarea locatiei si pentru poze. Uite aici, gasesti totul despre coordonate ! O zi buna , iti doresc !
-
3 puncte
-
3 puncte
-
3 puncteIdeal ar fi inca 2-3 panouri pentru a putea sta la propriu in soare toata vara si sa mearga AC-ul off grid, sau altele mult mai performante. Controlez incarcarea la 4.1V/celula ca sa nu fie surprize. Voi conecta un BMS in perioada urmatoare cand mai adaug 2 kWh, doar ca unul care merge pana la 120A la 24V putin mai greu de gasit. Cand incarci la peste 4.6V/celula apar aceste surprize, gen explozia. Nu imi doresc, desi sunt in carcasa metalica, singurul rol este de a oferi sansa celor care dorm in pat sa iasa din masina in siguranta daca ia foc, in rest doar stai si te uiti la masina cum arde.
-
3 puncte
-
3 puncte
-
2 punctePoienile Valsanului in luna Septembrie 20180928_153611.mp4 20180928_151921.mp4
-
2 puncte@Adrian Popa , te poti baza pe noi! Trebuie doar sa spui cand vrei sa pleci in zona si mai mult ca sigur ca vom fi parteneri de drum si distractie. Tel. 0745.02.19.12
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 puncteMa-ntreb, nu era mai simplu sa (ne)scrii coordonatele ? GPS: 45°23'24.9"N 24°42'46.8"E 45.390250, 24.713010 Dupa Bradetul vreo' 10km ! Cabana " Poienile Valsanului" (pe DJ DJ703I) GPS: 45°22'15.6"N 24°43'33.9"E 45.370995, 24.726076
-
2 puncte
-
2 puncte@OctavianC Bun venit pe forum . Te rog sa citesti rapid regulamentul si sa treci pe la topicul de prezentare, este modul de " a da buna ziua" celor prezenti! Foarte frumoasa prezentarea ta, sper ca si utila colegilor care se incumeta la un astfel de proiect. In ceea ce priveste suplimentarea numarului de panouri, nu mai ai loc pe plafon. Am vazut la unele van-uri in SUA sau Australia panouri montate pe lateral, cu balamale. La stationare se ridica si fixeaza, comparativ cu " niste aripi". Studiaza putin solutia, dar atentie la modul de fixare, sa reziste curentilor de aer creati de viteza. Spor la lucru si felicitari pentru realizare.
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 puncteDaca cineva este interesat sa mearga in primavara .... ma puteti anunta si putem merge cateva familii............este destul loc pentru toti!
-
2 puncteIn Iunie l-am vazut la pod la intersectia cu drumul inspre Vidraru mi-a sarit in fata masini pe la 9 seara , acum in Septembrie decat o vulpe, cred ca ii speriase cei care taiau lemne la zona de hranire . In Bradetu au mai pus niste pietris in dealul acela surpat , am vazut si niste gramezi de pamant stranse pe marginea drumului forestier, cred ca vor sa il mai niveleze un pic , in rest tot la fel era cand am fost eu - plin de gropi, nu am putut merge mai mult de 10km/h cu rulota. Spre surprinderea mea a trecut si o masina de la jandarmerie .... prima pe care am vazut-o in 29 de ani pe acolo , mi-au zis ca imi trebuie autorizatie de campare .... in schimb le-am zis ca le trebuie celor de la primarie autorizatie sa taie lemn din zona de hranire si au plecat .
-
1 punctAtunci, vom astepta cu rabdare, Luna Mai din anul ce se-asterne-n cale, Cand teii vor fi in floare, Si Valsanul va fi in haina de sarbatoare!
-
1 punctMultumesc pentru Aprecieri ... Am invatat pe parcursul timpului ca trebuie sa ne facem munca , cat mai usoara si concediul cat mai placut posibil ! Sper ca pote ne vom intalnii , vreau sa fac zona cat mai vizionata posibil ! In ultimii ani am observat cu tristete ca tot mai putini se incumeta sa parcurga traseul , din pricina mafiei lemnului ....... si ar fi pacat sa nu o mai putem accesa in curand din cazuza acestei pricini!
-
1 punctMulțumim pentru frumoasa prezentare! Imaginile sunt superbe! Locația de vis!
-
1 punct@Adrian Popa , felicitari pentru prezentarea locatiei in filmulet! Doua lucruri am sesizat si apreciem la tine .: greutatea redusa a rulotei care iti permite sa te deplasezi facil in locuri dificile si confortul pe care ti l-ai creat : fotoliile si balansoarul. Asta arata ca stii sa te bucuri de natura si sa o apreciezi. Poate ne vom intalni pe campiile patriei si vom avea timp sa conversam.
-
1 punct
-
1 punct"Vănt din spate" se urează de obicei între rulotiști... încă o dată @OctavianC și sper să-ți placă în această comunitate!
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctSalut Sunt de acord cu colegul de deasupra si adaug ca cel mai bine ii faci proba conectat la gaz si apa ,ca el poate sa dea scanteie,dar sa nu fuctioneze din alte motive.
-
1 punct
-
1 punctCred ca lui @Viorel C. ai vrut sa ii ceri ajutorul. Bafta!
-
1 punctDin cate stiu, trebuie sa dea scanteie un anumit timp si, daca nu apare flacara sa incinga senzorul supapei de gaz, aceasta va fi inchisa si va intra in "avarie", cum spui tu! Recomandarea este sa nu fie folosit fara apa in el, din motive lesne de dedus, dar e doar recomandare/atentionare, nu are si sistem de "intrare in avarie/intrerupere gaz" daca nu ai apa, nu are niciun senzor pt asta...Ca atare, se poate testa deconectat de la gaz si apa, dar conectat la instalatia de 12V (baterie)! Spor!
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctcolegilor care astăzi, 11 octombrie, își sărbătoresc ziua de naștere @Adiciordas @Turlea Costel @Enache Vasile @Petre Valeriu
-
1 punct
-
1 punctLA MULȚI ANI, drumuri bune și vacanțe frumoase colegilor @Adiciordas, @Enache Vasile, @Petre Valeriu și @Turlea Costel !
-
1 punct
-
1 punctE pentru prima dată când văd o eficientizare a cea ce înseamnă să folosești la maxim potențialul de energie pe o mașină folosind 90% din suprafața plafonului! La fel și informați legate de consum mai ales la AC! Mare atenție la încărcarea bateriilor cu litiuIon deoarece daca nu e controlat/limtat curentul si tensiunea la încărcare pot exploda! La mine au explodat 3 acumulatori de laptop legați în serie și puși din greseala la un încărcător de bateri NiMH. Mulțumim pentru interesanta și amănunțită prezentare! Super!
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctRulota are de azi un nou proprietar, care sunt sigur ca o va ingriji la fel de bine ca mine. Se poate inchide, multumesc!
-
1 punctDe aceea ma si duc acolo , din punctul meu de vedere este zona cea mai putin populata . Eu prefer genul acesta de " campare" .Nu ar strica sa fim 2 , 3 famili acolo ...... dar imi place sa fiu departe de cea ce inseamna aglomeratie, de aceea aleg aceasta zona , un pic mai greu acesibila .
-
1 punctDupa 6 luni de munca, sa zicem ca aproape am terminat, mai am cate una alta de facut dar nimic complicat, cam asa arata ....mie unu imi place si sunt multumit, tot timpul e loc si de mai bine dar zie eu ca mi-a iesit bine avand in vedere ca totul a fost facut afara in strada . Trebuie sa scot scaunul din mijloc sa am trecere de la sofer in spate si sa conectez apa si gazul .Urmeza perioada de teste si apoi drumul spre casa. Sa auzim de bine! Va salut!
-
1 punctAproape am terminat cu paturile,mai trebuie sa fac o masuta de cafea la mijlocul paturilor , acolo unde se vede un fel de usa se va ridica sus si va forma o masuta de cafea, Am uitat sa fotografiez dar baza patului se ridica pt a avea acces sub pat pt spatiu de depozitare. Patul de sus , coboara si formeaza un fel de spatar pentru cel de jos, daca nu am nevoie de el il voi folosi in pozitia spatar pt a avea suficient loc. Patul de jos se poate extinde la nevoie si formeaza un pat pentru 2 persoane , aproximativ 120 cm latime. Urmeaza bucataria ........saptamana viitoare. Va salut!!!
-
1 punct
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

